Voorwaarden Kieskeurig Keurmerk.
Consumenten zijn natuurlijk continu op zoek naar zekerheid. Met het Kieskeurig Keurmerk laten wij zien welke shops extra servicegericht zijn en misschien wel betere voorwaarden bieden dan de wet verplicht stelt aan webshops.
Wanneer krijg je het Kieskeurig Keurmerk?
Voldoet de webshop aan een bepaald aantal van onderstaande punten (of allemaal) dan krijgt de webshop het Kieskeurig Keurmerk uitgereikt. Dit zijn stuk voor stuk elementen waaruit blijkt dat de webshop zijn klanten (extra) goede voorwaarden en (extra) services biedt.
Thuiswinkelwaarborg: de webshop heeft het Thuiswinkelwaarborg keurmerk.
Officieel dealer: de webshop is officieel dealer van een bepaald aantal merken.
Shopreviewcijfer en aantal reviews: de webshop heeft een bepaald aantal reviews met minimale beoordeling 8 binnen een bepaalde periode behaald.
Zichttermijn: de webshop hanteert een zichttermijn die langer is dan de wet verplicht.
Gratis retourneren: de webshop biedt de mogelijkheid om gratis te retourneren.
Achteraf betalen: de webshop biedt de mogelijkheid om 100% achteraf te kunnen betalen via een achteraf betaaldienst.
Creditcard: de webshop biedt de mogelijkheid om met creditcard te betalen.
Bereikbaarheid: webshop is buiten werktijd bereikbaar en/of is ook direct bereikbaar op een andere manier dan per telefoon.
Aan ieder element wordt een aantal punten toegekend. Voor de bovenste drie kan een webshop 10 punten per element verdienen. Voor de overige elementen kennen we 3 punten per element toe. Scoort de shop bij elkaar 22 punten of meer, dan voldoet de webshop aan de voorwaarden voor het Kieskeurig Keurmerk en wordt het Keurmerk zichtbaar bij de webshop op de prijzenpagina op Kieskeurig.nl.
Let op: je kunt het Keurmerk dus ook krijgen als je niet voldoet aan alle elementen, maar wel aan die 22 punten komt.