Whirlpool Montana C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool Montana C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

suusir 30-11-2011
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

We hebben de droger ruim 4 jaar, heeft het altijd goed gedaan. Maar nu is het verwarmingselement stuk, vind ik wel erg snel. Een nieuw element kost redelijk duur. Kan ik net zo goed een nieuwe droger kopen.

mickwick 06-01-2011
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Redelijk resultaat geeft deze droger. Waar we echter al snel achter kwamen was het belabberde ontwerp van deze machine. Het pluizenfilter sluit onvoldoende af waardoor erg veel pluis in de condensor en waterafvoer kan komen. Wanneer je dan verzuimd om het "afvoerputje" onder de condensor pluis-vrij te houden, bestaat de kans dat dit verstopt raakt, de hele onderbehuizing vol komt met condenswater, de machine daardoor blijft denken dat de was nog niet droog is en oneindig blijft verwarmen met de kans op oververhitting (en mogelijk brand ?). Het pluis-vrij maken van deze waterafvoer staat overigens wel in de gebruiksaanwijzing. Inmiddels blijkt er voor dit type droger een aanvullende filter kit nageleverd te worden die dit probleem moet verminderen. Al met al zou ik geen Whirlpool meer kopen.

Roel0000000000 10-05-2010
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Deze droger heeft het bijna 5 jaar volgehouden. Goede resultaten maar nu moet er voor een paar honderd euro nieuwe electronica in = andere kopen. Duurzaamheid is dus niet zo geweldig.

Veen 07-09-2009
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Deze wasmachine 2 1/2 jaar in gebruik. In principe waren we erg tevreden over de droogresultaten. Apparaat steeds goed onderhouden en staat in geschikte ruimte. Nu ineens elektronica stuk en band om trommel stuk. Reparatie erg duur. Duurzaamheid is dus zeer gering.

jarnos 01-12-2008
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Vorige week deze droger besteld,nu een paar keer gebruikt en ik moet zeggen perfect! Was komt er keurig droog uit en daar gaat het tenslotte om. Hij maakt echter wel wat herrie en het belletje hadden ze er net zo goed niet op kunnen doen want die hoor je niet....Bij Kastdroog vind ik de was nog net iets te vochtig om weg te leggen dus wij gebruiken alleen de extra droog.Verder geen aanmerkingen,ik zou hem direct weer kopen!

sonjaba 21-07-2008
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Nu bijna 1 maand in bezit. Geen last van de luidruchtigheid. Het klopt dat hij niet automatisch uitgaat nadat het droogprogramma gereed is en het belsignaal is niet echt duidelijk. Maar goed waar het uiteindelijk om gaat is natuurlijk het drogen van de was en dit doet ie prima. De droogtijd is kort en door de 6th sense functie stelt hij zichzelf bij als dit in kortere tijd kan. Gemakkelijke gebruiksaanwijzing. Kortom: zeer tevreden.

*Mike 19-09-2007
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Zeer degelijke droger. Enkele nadelen zijn dat hij wel wat luidruchtig is en dat hij niet automatisch afslaat (uitgaat) nadat het droogprogramma gereed is.

Ook klopt het dat wat een van de vorige beoordelers geschreven heeft dat het belsignaal bij gereedheid niet echt hard is. Je hoort het signaal wel als je in dezelfde ruimte bent echter met een dichte deur hoor je het signaal niet.

Bij het gebruik als pure condensmachine geeft het apparaat aan de voorkant restwarmte af. Ik zou deze macine niet in een openruimte neerzetten. Bij ons staat de machine in de badkamer en we zetten het badkamerraam op een kleine opening.

Tot zover de nadelen van de machine en nu de voordelen.

Energie klasse B bij vaak gebruiken scheelt dit in de stroomkosten op jaarbasis. De machine droogt zeer goed (dit is waar het natuurlijk om gaat). De droogtijd is kort en kastdroog is ook echt kastdroog).
Het wasgoed komt er bijna kreukvrij uit.
Goede digitale resttijd indicatie. Het systeem werkt als volgt. Eerst wordt de standaard droogtijd aangegeven en kan de machine dit sneller dan de standaardtijd dan gaat de klok ook sneller naar de eindtijd.
Het pluizen filter is makkelijk ter reinigen.

Kortom kleine nadelen en zeer grote voordelen.

Michiel 42 06-05-2007
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Heb nu een paar dagen hem in gebruik na 15 jaar een ignis gehad te hebben, geeft ook ten opzichte van de oude veel meer geluid, lijkt op een stofzuiger.
Droogtijd is zeer snel, grote vulopening.
alarm belletje is niet goed hoorbaar.

Steve11 26-02-2007
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Ik heb deze droger nu 2 keer gebruikt en het verbaast me hoe snel de was droog is. Laatst keer echt een hele volle trommel en rond 1,5 uur was deze machine al klaar. Met de vorige duurde dit 2 keer 2 uur, al was dat niet echt een topmerk. De mogelijkheden zijn ook ruim voldoende en hij is zuinig in verbruik (klasse B)

In de recentie hiervoor staat dat deze machine veel herrie maakt. Ik vind juist van niet. Kan een kwestie van interpretatie zijn of die machine is misschien niet goed of staat niet waterpas. Ik zou het in ieder geval navragen.

Dat de resttijd niet vanaf het begin goed staat klopt. De machine berekent tijdens het droger het restvochtpercentage. Hierdoor duurt het drogen uiteindelijk korter dan gepland. Hangt af van het soort stof de kleren zijn. Dit vind ik juist heel prettig.

jos47 15-02-2007
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Wij hebben deze droger nu twee weken in ons bezit en zijn er zeer ontevreden over.Deze droger dient als vervanging van een andere condensdroger van 13 jaar oud. Maar de whirlpool maakt veeel meer herrie,te vergelijken met een cementmolen.Ook van de restijdindicatie klopt helemaal niks. Het lijkt wel een oostblok product.Ook komen grote stukken was in ln elkaar te zitten zodat ze van binnen niet droog worden.
Hier spreken we van een regelrechte miskoop.

Claudia79 17-12-2006
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Ik heb hem enkele dagen in bezit en heb hem nu drie keer gebruikt. Tot nu toe
bevalt hij goed. Ik had voorheen geen droger, dus het valt me wel een beetje
tegen dat hij veel lawaai maakt. Maar voor de rest zie ik voornamelijk
voordelen. Ik moet alleen nog even aftasten welke programma's voor welke was
bedoelt is, maar daarvoor is er een handige lijst bijgevoegd.

Gijs G. 04-12-2006
Geschreven voor: Whirlpool Montana C

Ik heb deze nieuwe condensdroger aangeschaft na veel te vergelijken op oa
kieskeurig. Uiteindelijk toch gekozen voor het nieuwe model van Whirlpool, de
Montana C. En geen verkeerde keus! Tot op heden heb ik alleen nog maar
voordelen kunnen ontdekken:

De droger heeft een ruime vulopening en een grote trommel. Zodra je de machine
aanzet controleert de machine de hoeveelheid was en vochtigheid en stelt dan de
tijd in. Mijn wasje gisteren was in 1 uur en 10 minuten kastdroog! Hij maakt
voor een droger niet veel herrie en een ander groot voordeel is dat de machine
makkelijk aan te sluiten is op de afvoer. Nooit meer de waterbakjes legen dus.

Ook de moeite waard om nog even te vermelden; de machine valt onder
Energieklasse B en is dus minder slecht voor het milieu. Echt een aanrader dus!