Electrolux EDI 96150 Iron Aid

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux EDI 96150 Iron Aid op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Alv 05-10-2008

Het apparaat droogt uitstekend. Het is zeer gebruiksvriendelijk en de handleiding is erg duidelijk. Het scherm is duidelijk leesbaar.
De strijkfunctie is redelijk, maar niet spectaculair. Het is inderdaad niet zo dat je niks meer hoeft te strijken, maar wel stukken minder. De opfrisfunctie is oké voor bijvoorbeeld colberts.
Kortom, een goed en handig apparaat.

janna2006 27-05-2008

Ben erg tevreden over deze machine; ik gebruik de stoomfunctie heel vaak, zelfs voor was die ik niet droog in de droger; de was wordt dan tijdens het drogen toch gladder.
Ook gebruik ik het om gedragen kleding op te frissen en te ontkreuken, werkt ook prima.
Voor het stomen moet de machine niet te vol zitten, en om de kreukels er goed uit te krijgen, moet je verschillende stoffen, bijv. jeans en dunne katoen apart stomen en stomen op volle belading, en daarna direct ophangen en evt. met de handen gladstrijken.
Het enige wat niet bevalt is de opvangbak; als je tijdens het drogen de bak wilt legen dan loopt het water gewoon in de machine; heel onhandig. Ook is het leeggieten van de bak onhandig, omdat het tuitje lekt. Je moet dus altijd een wasbak in de buurt hebben.

frank4u 14-10-2007

Ik ben redelijjk teleurgesteld in de droger. Allereerst de gebruiksaanwijzing: slecht te begrijpen. Drogen gaat goed, maar er zijn talloze drogers die hetzelfde resultaat geven en voor maar de helft van de prijs. Tenslotte de strijkfunctie: mijn pak vertoonde lichte kreukels, maar na een tijdje op de hanger te hebben gehangen waren dekreukel eruit, maar.......... de plooi in mijn broek was nergens meer te vinden! het is een Zenga-pak, dus ik neem dat de kwaliteit wel goed zit!

calastra 12-10-2007

Ik heb deze droger nu een half jaar, wat een verademing! Ik heb door gewrichtsklachten moeite met strijken en strijk nu nooit meer. Wel moet je alles gelijk ophangen maar dan kan het gelijk de kast in. Ik ben nu aan het sparen voor een grote kledingkast met allen hanggedeeltes. Zodat ik alles gelijk kan weghangen en niets meer hoef te vouwen.
Wel jammer dat je het condenswater weer terug moet gieten maar alles beter dan strijken.

bmonninkhof 26-09-2007

Al enige tijd geleden deze mooie en uiterst handig strijkijzer.... eeuuuh droger gekocht (voor mijn zus). Het is één van de duurste drogers die te verkrijgen is... het was dus nog maar even afwachten of deze flinke investering ook lonend was.
Als ik mijn zus mag geloven dan is werkt de strijkfunctieerg goed. Ze hoeft bijna niet te strijken. In haar geval komen de werkblouses van haar vriend er niet zo goed uit. Deze zijn nog steeds gekreukt, maar het zijn dan ook geen kwaliteitsblouses. De overige was komt er zo goed als gestreken uit. Hierbij is wel van belang dat de kleding netjes wordt opgehangen om echt droog te worden. De kleding komt immers gestoomd uit de droger. Dit is overigens minimaal en de kleding is dan ook zeer snel kurkdroog. Een 10 had deze droger verdiend wanneer alle blouses er goed uit zouden komen, nu dus een 9.

Het opfrissen van kleding werkt wel, maar als de kleding in zeer sterke mate naar rook ruikt, dan zit er niets anders op dan opnieuw wassen.

Wat mij eigenlijk verbaast van deze machine is het feit dat de condens niet automatisch wordt opgeslagen in het stoomreservoir. Volgens de handleiding kun je dit water ook gebruiken i.p.v. gedestilleerd water. Vandaar een acht voor gebruiksgemak. Dat kan net wat beter.

Over een tweetal maanden mogen mijn vriendin en ik hemzelf ook uitproberen. Wij zijn zeker overtuigd van de meerwaarde van deze machine en er komt er dus ook ééntje bij ons in huis. Mijn eigen aanvullende ervaringen komen uiteraard ook op deze site.

De vormgeving is prima te noemen, niets op aan te merken. Natuurlijk had dit met LCD-kleurenscherm nog mooier kunnen zijn, maar goed het blijft wel een droger.

Perrer 02-09-2007

Wij hebben de Electrolux Iron Aid nu een maand in ons bezit en het valt niet tegen. Ik stond wat sceptisch tegenover de strijkfunctie maar het werkt eigenlijk best wel prettig. Tuurlijk komt het niet helemaal perfect gestreken eruit, overhemden zal je een beetje bij moeten strijken, maar t-shirts e.d. kan je eigenlijk meteen aan. Ook kan je kleren (kostuums) stomen c.q. opfrissen. Voor de rest is het wel prettig dat je ook fijne stoffen kan drogen en hij droogt natuurlijk prima. Het enige nadeel is de prijs, ong. 2x zo duur als een normale droger. Maar voor dat mindere strijkwerk heb ik dat er wel voor over.

Steefke 02-05-2007

Droger nu een week in bezit;
Wat een geweldig apparaat.
Kleding komt er inderdaad GOEd gestreken uit! Binnen 20 minuten. Droger is erg stil in vergelijking met onze 3 jaar oude Indesit die de geest gegeven had. Pluizenfilter is makkelijk schoon te maken en het apparaat ziet er erg duurzaam uit.
Stomen/strijken en drogen doet hij perfect! Een echte aandrader voor diegene die net even wat meer uit een droger willen halen en een hekel hebben aan strijken!

TheMax 18-03-2007

We waren op zoek naar een droger, aangezien onze Zanusie het na 12 jaar trouwe dienst bezweken had. Na enig research is het onderling verschil tussen merken m.b.t. drogers niet erg groot. Ook de meeste dealers bevestigen dat. Bij wasmachines is dat zeker anders.

We zaten te denken aan de populaire AEG, maar we waren ook gecharmeerd van de Miele, iets zuiniger en qua materiaal wat robuster dan de AEG.

We hadden echter ook op TV de nieuwe Electrolux gezien die kon stomen en strijken. Uiteindelijk besloten deze te kopen, wel iets duurder dan de standaard droger, echter maar 100 Watt minder zuinig dan de Miele (Daardoor i.p.v. B een C klasse) En deze kan meer, dus meer geld maar ook meer functionaliteit.

Blouses stomen/strijken gaat goed, het verschilt een beetje per blouse (materiaal), maar over het algemeen gaat dat goed. En ook m'n pakken kunnen er zo in, na een stoom beurt weer als nieuw. Dus dit aparaat gaat zich wel terugverdienen. Ik was sceptisch, maar ben overtuigd. (beter dan die Siemens pop van een aantal jaren terug)

ron van der linden 12-02-2007

Deze wasdroger kan tevens het wasgoed stomen,overhemden en diverse kleding komen dan kreukvrij uit de machine. Je hoeft de kleding dan niet te wassen.Met 15 a 20 min klaar. Het vrij gekomen condens water kun je weer gebruiken om te stomen