AEG T59850

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T59850 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

j*******@s******** 24-02-2023

Degelijk toestel, na 12 jaar ventilatormotor vervangen.

Geschreven voor: AEG T59850

Wij hebben dit toestel sinds 2010.
Het staat in een altijd verwarmde badkamer waar het zeer goed werkt.
De print is stuk geweest en ik heb dit zoals in vorige review vermeld voor 10€ laten herstellen in een elektronicashop hier dichtbij.

De laatste tijd maakte het toestel een slepend en op de duur snerpend geluid.
De achterste kap eraf hehaald en het bleek het lager van de ventilatormotor te zijn. Draaide stroef maar zonder speling.
Ik heb - althans voorlopig - het lager een likje vet gegeven en de machine draait weer zacht.
De hele motor is eenvoudig te vervangen en kost ong 100€.

versendaal 31-03-2015
Geschreven voor: AEG T59850

Prima droger die helaas na een jaar of 4 volledig de geest geeft tijdens het drogen.
LET OP: dit is makkelijk zelf te repareren voor slechts een paar euro. (en je moet een klein beetje handig zijn)
Je kunt de hele printplaat vervangen die 250-300 euro kost. In 99% van de gevallen zijn er slechts 2 componenten defect.

De groene weerstand R76: 47 Ohm, 3 Watt (draadgewonden)
Spanningsregelaar U4: LNK304GN

Succes, Roy

mudnekker 05-02-2015
Geschreven voor: AEG T59850

We hebben deze droger in oktober 2010 gekocht, voor 904 Euro!
Door het lage stroomverbruik zou je de hoge meerprijs vergeleken met een normale condensdroger in een aantal jaren terugverdienen. Vorige week hield de droger er tijdens een droogbeurt helemaal mee op. De monteur zegt dat de electronica kapot is en vervangen moet worden (kost 300 Euro). Nu lees ik op het internet dat dit bij heel veel machines na 3 a 4 jaar optreedt. Mijn conclusie is dat dit een ondeugdelijk product is die de verwachte levensduur niet haalt.

EnMijnOordeeIs 19-11-2014
Geschreven voor: AEG T59850

Toen de machine werkte waren wij tevreden, echter is de machine nu na nog geen 3,5 jaar (net buiten de garantie) compleet dood. Met deze aanschafprijs zou je een kwalitatief goed product verwachten, maar dit is dus niet het geval. Aldus de AEG service desk kunnen wij gezien de leeftijd in aanmerking komen voor een coulance regeling. Helaas is ook een coulance regeling niet gratis. Het zal afwachten zijn hoe lang deze machine het vol houd na reparatie. Voor mij geen AEG meer.

Wameltje 08-03-2014
Geschreven voor: AEG T59850

Waardeloos: na ruim 5 jaar kapot, gemiddeld 4 wassen id week gedroogd.

Machine droogt amper. Daarnaast kun je het blok achter de pluizenfilter niet eruit halen. Ben je genoodzaakt om met met eindeloos geduld en een sateprikker deze schoon te maken.

Bij andere websites gezien dat een reparatie zo'n 300 euro gaat kosten..... En dat dit een veel voorkomend probleem is...

willemlensink 28-12-2012
Geschreven voor: AEG T59850

mooie drooger hij ziet er gelikt uit het afvoer slang aangeslooten en ja hij doet er wel iets te lang over maar we zijn een lijntje gewent een dan is dit zeker sneller maar dat het vochgtig word in de ruimte nee en dat die veel geluid maakt vind ik ook wel mee vallen we zijn er heel blij mee lekker weer zachte handdoekjes

jos druivenkorf 03-10-2011
Geschreven voor: AEG T59850

We hebben deze machine nu anderhalf jaar. Bij andere reviews zie ik een matige duurzaamheid. Tot nu toe hebben we geen enkel defect gehad. De meeste zorgen heb ik me nog over de warmtepomt gemaakt: Het blijft toch een mechanisch onderdeel, dus slijtage, maar tot nu toe (afkloppen !!) geen probleem. Het grote voordeel van de droger is natuurlijk de lage elektrakosten, maar je moet er wel iets voor over hebben:
1) Het drogen duurt lang, soms 2 1/2 uur. Voor ons is dat geen probleem meer (we hebben geen kleine kinderen meer en kunnen de hele week wassen), maar het blijft lastig dat lange drogen.
2) Hij staat in een ruime kelder maar het wordt er toch wel vochtiger door.
3) De condensorfilter (achter deurtje links onder) moet je minimaal één keer per week goed schoonmaken én één keer per maand reinig ik de condensorribben goed met een borstel PLUS met perslucht. Als je dat niet doet gaat het rendement in de loop van een aantal maanden achteruit.
Toch wel érg veel werk en ongemak voor de paar euro's energievoordeel.
Toch geef ik drie achten omdat hij op díe punten goed scoort. De zes voor droogresultaat geef ik vooral vanwege de DUUR van het drogen. Het droogresultaat zelf zou ik toch wel een 7 willen geven, geen acht want het wordt nooit zo mooi droog als in een (conventionele) gloeidraaddroger.

Vidiox 11-09-2011
Geschreven voor: AEG T59850

zware ontgoocheling. We hadden vroeger een toestel met afvoerbuis, maar we wilden een energiezuinig toestel kopen. Toestel aangeschaft, maar er komt verschikkelijk veel warme lucht langs de deur, zodanig dat de kamer vol vochtige lucht hangt. We hebben zelf een extra ventilator gehangen in de ruilte waar vroeger het gat zat van de droogkast, maar zelfs deze kan de waterdamp niet aan. De hele kamer gaat naar de knoppen. Ja, Vandenborre is langsgeweest om de deur te vervangen, na 3x te beweren dat onze kamer te klein is om zo'n toestel in e zetten (???). Nu na enkele weken een nieuwe deur gekregen te hebben (die wel toe was), terug hetzelfde verhaal. Om moedeloos van te worden. Terug vandenborre gebeld... wordt zeker vervolgt

SR72 05-01-2012

De deur bestaat uit twee delen. Door tussen beide delen een houten tandenstoker (rond) te drukken wordt de deur strakker tegen de rubbers gedrukt en is de lekkage langs de deur opgelost. Het werkte bij mij als laatste oplossing.

loempia1970 17-08-2011
Geschreven voor: AEG T59850

Dit apparaat maakt veel te veel lawaai. Het lijkt of er een knikker/bal in de trommel is wanneer je het apparaat laat draaien. Echt irritant. Heb AEG gebeld. Zo hoort het, luidde het antwoord. Daarnaast, enkele minuten nadat je een programma opstart, hoor je een zoom/broom geluid, net als bij de koelkast. De condensator begint te werken. Wij hebben dit apparaat op de zolder staan. Luidruchtig!! Niet van AEG verwacht. Wij hebben een wasmachine van AEG al ruim 12 jaar en zijn zeer blij mee. Daarom hebben we ook AEG wasdroger gekocht. Helaas, teleurgesteld!!

annie1111 07-08-2011
Geschreven voor: AEG T59850

De droger doet erg lang, ca. 3 uur over het drogen van een was! Dit is voor een gezin met drie kinderen en een vrijwel altijd draaiende wasmachine veel te lang. Ik heb andere programma's geprobeerd maar dan is ofwel de was niet goed droog of hij doet er net zo lang over. De tijd die de timer aangeeft wordt altijd overschreden. De timer geeft bijv. aan dat de droger nog 28 minuten nodig heeft en dan blijkt dat in de praktijk wel 58 minuten te zijn.
Ook vind ik dat de was niet lekker ruikt als hij uit de droger komt. Er zit een soort kunststof luchtje aan in plaats van een lekker fris waspoederluchtje. Hier had ik bij mijn vorige afvoerdroger geen last van. Ik heb spijt van deze aankoop! Voor mij nooit meer een warmtepompdroger!

CSB 04-08-2011

Apparaat valt tegen.
Droger doet er erg lang over. 2.15 uur over een handdoekenwas.
Niet echt plezierig als je de was weg werkt in het weekend en op de droger moet gaan staan wachten tot dat die eens klaar is.
Apparaat geeft ook erg veel warmte af, wat ik wel plezierig had gevonden als men dat even had verteld bij de aanschaf, was tot op heden een afvoerdroger gewend.
Erg positief tot op heden dus niet over dit apparaat.

Boris1234 26-06-2011

---------- update review, 26-06-2011 ----------
heb deze nu 1,5 jaar en ben er zeer tevreden over. Enige minpuntje is de filter in de deuropening. Als je die vergeet schoon te maken voordat je de was eruit haalt, gaat de pluis mee.
Verder gebruik in nog steeds hetzelfde wasprogramma, namelijk 'mix' en als instelling 'max' voor droogtegraad. Geen katoenprogramma oid, die veel langer duren, verbaas me dat iedereen op dit forum hier voor kiest.. Inruim een uur is de was droog.

--------- 1e review, 04-04-2010 ----------
Week in bezit, al intensief gebruikt. Prima apparaat. Even gezocht naar een wasprogramma voor de doorsnee was. Kies je als kuddedier voor de standaard katoenprogramma's, dan duurt het inderdaad langer dan 2 uur. Maar die programma's heb je echt niet nodig om je was droog te krijgen. We hebben hem nu standaard op 'Mix' staan + droogheid op 'Max' . Binnen 75 minuten de was droog. + voordeel dat ie ook nog eens op lage temperatuur droogt.

raph 17-03-2011
Geschreven voor: AEG T59850

Na lang vergelijken deze droger aangeschaft.

Onderstaande review is na een kleine vier maanden gebruik, bij ongeveer drie-vier volle trommels was per week.

De droger staat in een verwarmde kelderruimte die vrij vochtig is. De afvoer is via de meegeleverde afvoerslang direct op de afvoer afgesloten. Ik merk wel dat de ruimte warmer wordt doordat de droger aan staat, maar merk helemaal geen vochtopbouw in de ruimte.

De machine heeft een viertal keren een foutmelding gegeven dat de waterafvoer geblokkeerd zou zijn. De machine stopt dan en geeft een pieptoon en een melding op het display. Drie van de vier keren was er niets mis met de afvoer, dus opmerkelijk dat er toch een melding kwam. De deur open en dicht doen en het programma hervatten was voldoende (machine hoefde niet opnieuw ingesteld te worden).

Bedieningsgemak:
De programmakeuze is behoorlijk, een aantal heb ik nog niet gebruikt. Dat is een deel gemakzucht, want ik denk dat er wat betreft tijd en energie wel flink winst gemaakt kan worden door een juiste programmakeuze.
Wij drogen meestal op stand katoen-kastdroog, een stand die er behoorlijk lang over doet (2 - 2,5 uur). Er zijn een aantal programma's die er een stuk korter over doen.

Er zitten drie filters in de machine. Twee daarvan moet je echt na iedere droogbeurt schoonmaken. Dat zijn een roostertje in de binnenrand van de deur en het bekende filter dat in de klep zit in de deur. Deze twee filters schoonmaken is een kwestie van even met de hand erlangs gaan en het stofbolletje samenvegen en weggooien.
De derde filter is bij het droogpompmechanisme. Hiervoor moet je een klep openen onderaan de machine en een soort plastic cassette-ding uit het apparaat trekken en dan daaruit dan weer een filter trekken. Omdat dit gedeelte bij de onderkant van de machine zit ligt er altijd een laagje water in, dat is normaal. Echter, de combinatie water en stof en het feit dat de boel kennelijk statisch is, maakt dat alles stof aantrekt en dit blijft plakken langs randjes en rubbers. Dit gedeelte van de machine schoonhouden is dus net even wat meer werk, maar dit filter hoeft veel minder vaak te worden schoongemaakt.
Een, volgens mij, echte ontwerpmisser is het filter in de deur. Zoals al gezegd; het stof uit het grote ronde filter reinigen is geen probleem. Echter, grotere deeltjes zoals zandkorrels komen onder dat filter in de deurklep terecht. Ook die kan worden gereinigd door de de klep van de deur eruit te klikken. Eruit klikken is nog redelijk goed te doen, al voelt het de eerste keer echt alsof je de boel sloopt, hoewel het exact zo volgens de handleiding moet. Dat vindt ik geen goed teken. Echter, simpel weer terug klikken van de klep is er niet bij; je moet de klep er aan één kant inzetten en de andere kant er echt in slaan. Dat voelt helemaal niet goed, te meer ook omdat door het "terugslaan" van de klep ook nog eens de deur van de droger helemaal openslaat als je deze niet met een been tegenhoud. Een andere manier om het zand in de klep eruit te krijgen is er gewoon niet en er zit iedere beurt zand in (of je moet een stofzuiger met een hele smalle zuigmond ertussen zien te steken).

Dit is echt iets waar ik me iedere keer weer, dus meerdere keren per week, groen en geel aan erger. Echt een misser van AEG want dit had makkelijk goed kunnen worden opgelost.

Geluidsproductie vindt ik erg meevallen.

Droogresultaat:
Overall is het droogresultaat goed. De grote trommelinhoud maakt dat je je volle wasmachinetrommel er altijd in kwijt kan.
Wat duidelijk merkbaar is, is het warmteverschil met onze vorige droger. Je merkt dat deze droger met de warmtepomp veel minder heet droogt. Door de warmtepomp kun je op zeer lage temperatuur of zelfs koud drogen. De wolstand heb ik voor wol zelf nog niet gebruikt, maar wel voor het drogen van een gewassen dekbed (waarvan ik vond dat het niet zo erg was als het niet meer bruikbaar zou zijn na de was-/droogbeurt). Echter, drogen ging echt perfect.

Vormgeving:
De machine is netjes via de stelpootjes waterpas te stellen.
Het display is mooi groot, zeer goed verlicht en duidelijk. Je ziet in icoontjes exact welke programma-onderdelen er zullen worden gevolgd en hoe ver de machine is. Het piepsignaal is niet zo hard, maar ja, het apparaat staat in de kelder dus dat is toch niet zo belangrijk voor mij.
De trommel is goed verlicht.

Al met al tot nu toe erg tevreden over dit apparaat, al is het genoemde filterklep-ontwerp erg irritant.

droogzoeker 31-01-2011
Geschreven voor: AEG T59850

Na lang wikken en wegen hebbben we afgelopen week deze droger gekocht en ik kan zeggen dat wij het een fantastische aankoop vinden tot en met heden.

De was is goed droog, hij ruikt lekker en is lekker zacht. Volgens het boekje is het raadzaam om hemden apart te drogen (dan max. 7 stuks), maar wij hebben het gemengd geprobeerd en dat gaat ook perfect. De afvoerslang hebben we aangesloten zodat je het opvangbakje niet hoeft te legen en na iedere beurt 2 filters leeg gooien vinden wij geen probleem.

Klein puntje van kritiek is dat er zowel in de winkel als in het boekje van de droger staat dat hij een verbruik heeft van 1,9kwh en dat er op deze website 1,65kwh staat aangegeven. Een verschil van bijna 20% dus.
Maar voor ons is dat geen reden om hem niet te kopen.

Hopelijk kunnen we nog lang genieten van deze aankoop.

DaanEef 05-01-2011

De eerste was gedroogd!
7 Kilo bonte wasgoed was klaar in 2 uur, kast droog.
Valt me niet tegen. De condens graad in de omgeving waar de droger staat is redelijk let wel wij hebben hem in een vrij koud deel van ons huis staat. Dus we hadden een raampje open gezet nadat ik een paar keer was wezen kijken. De condens was daarna vrij rap weer weg.
Het geluid van de machine valt me mee, is niet irritant hoog. Het klaar belletje ( kan je aan of uit laten ) vind ik wel wat aan de stille kant. Onze bel van de was machine ( LG directdrive ) is luid en duidelijk.
Je kan de rpm instellen van de trommel naar gelang je rpm van de wasmachine, in ons geval 1400 toeren. Het pluizen filter is goed bereikbaar en makkelijk te ontpluizen.
Het condensslangetje ( die er bij zit ) direkt naar de afvoer geleid, dit ivm dat de droger op de wasmachine staat ( goed stabiel trouwens ) en je de bak boven je macht er uit moet trekken ( me vrouw is iets kleiner dan ik ben ).
We zullen nog wat moeten spelen met de uitgebreide instellingen en combinaties van was maar dat gaat lukken.

Mijn eerste indruk is dus goed en hopelijk blijft dat zo en anders meld ik me weer.

deliefstevandehelewereld 29-11-2010
Geschreven voor: AEG T59850

De tweede machine al de eerste is na heel veel reparaties gratis door AEG omgeruild. De meeste reparaties waren in de garantietijd maar het kost je altijd geld. Ik ben nog niet echt blij met deze droger. Hij doet er erg lang over de tijd die timer zegt dat gaat ie zeker voorbij en over de laatste 5 minuten,volgens de timer dan, doet ie soms wel 60 minuten dus mijn volgende was is allang klaar en dan moet de droger nog een hele tijd.
Nee voor mij geen warmtepomp droger meer.

T Wanningen 22-08-2010

Prima droger.
relatief veel programma's om in te kunnen stellen, maar wel makkelijk en overzichtelijk. Het beoogde resultaat is goed.
Het geluidsniveau is aanvaardbaar en natuurlijk een mooi laag energie verbruik.

De vormgeving vind ik niet van belang en over de duurzaamheid hoop ik over 10 jaar op terug te komen.

DenPa 15-08-2010
Geschreven voor: AEG T59850

Hebben dit app.nu ca. 4 maanden naar volle tevredenheid. Het vergt enige aanpassing t.o.v. onze oude "lucht" wasdroger. Een 60 gr. was duurt ca. 2,5 uur voordat het droog is. Dit lijkt lang, maar valt op zich wel mee. Ook dienen alle filters (3 stk) na iedere keer schoongemaakt te worden. Ook dit is een gewenning. Het droogresultaat is prima en voor ons is de energiebesparing toch de voornaamste reden om deze droger aan te schaffen.

Roos27 22-07-2010

Droogtrommel doet het niet
De eerste draaide de trommel niet van .
De tweede staat naar 12 min stil moet water weg doen.
Maar er zit geen water in.
Vraag me af wanneer ik mijn was kan drogen.

rogerf 16-05-2010
Geschreven voor: AEG T59850

We hebben deze droger nu een paar maanden in huis. Bij ons duurt het drogen ook gemiddeld een twee uur. Dan is wel alles droog . Wat mij wel opvalt is dat hij bij het opstarten wat lawaai maakt. Een flink bromment geluid. Dat duurt echter maar 5 minuten en is niet storend. Daar na hoor je hem niet meer. Hij staat in de bijkeuken en daar hebben we geen last van condens vorming. Verder aangesloten op de afvoer en we hoeven werkelijk geen condens bak te legen. Wel zat gisteren het filter aan de onderkant vol (we hebben wel veel was met een kleine van 15 maanden) en ik merkte dat er daar wat condens water in stond. Niet storend maar ik weet niet of dit het probleem is waarvoor sommige mensen de droger iets achterover kantelen. Verder veel instel mogelijkheden en veel laadvermogen. We zijn zeer tevreden. De duurzaamheid is nog te vroeg om over te oordelen.

rene.a 24-03-2010
Geschreven voor: AEG T59850

Sinds een paar weken deze droger in bezit, en moet zeggen dat hij het tot dusver prima doet. Ik heb nog niet alle programma's uitgeprobeerd, maar ik weet wel dat je eerst het toerental van de wasmachine moet instellen om de droogtijd zo kort mogelijk te houden. Ook kun je de droogtijd verkorten door het juiste programma te kiezen. De maximale droogtijd is 2.39 uur en dat is weer lang te noemen. Dus even goed kijken welk programma je kiest en op welke warmtegraad. Over de levensduur kan ik nog niks zeggen, maar ik hoop dat hij het langer dan mijn bosch droger uithoudt.

Hermanna 07-03-2010

droger werkt goed.
de was is echt droog als het eruit komt.
we hadden een afvoerdroger (C)
maar deze aeg is net zo gauw droog als onze oude machine.
Echt aan te raden deze droger.

HarrieH 05-02-2010
Geschreven voor: AEG T59850

Gisteren het apparaat geplaatst bovenop de wasmachine (samsung), en past prima. Beide apparaten schudden niet veel en er is na gebruik van allebei tegelijk niets verschoven, dus geen tussenstuk of voetjes noodzakelijk.

Wat direct opviel was het gewicht. Lichter dan een wasmachine maar wel een stuk zwaarder dan een normale droger. Zal vast door de warmtepomp komen. Aansluiting dmv slangetje op de afvoer was een simpel klusje, en wel zo makkelijk.

Onderhand al 2x gebruikt op de stand "kast-droog" met prima droogresultaat; strijken niet nodig afgezien van bepaalde kreuk-gevoelige overhemden. Dus bijna alles gewoon opvouwen en in de kast ermee.

Alles wordt digitaal aangegeven, ook de resterende droogtijd. De droogtijd wordt tussentijds aangepast als het blijkt dat de was sneller droog is (dmv sensor).

Er is veel in te stellen; meer dan je ooit nodig zult hebben. Standen voor zijde of wol zijn maar soms handig.

Geluid is stil genoeg; op zolder achter een dun wandje. Op een etage lager is ook 's-nachts er weinig van te horen.

Aanschafprijs is hoger dan een standaard condensdroger van een goed merk, MAAR bij 3x in de week gebruik hebben we deze super zuinige droger er al na 3 jaar uit.
Hij is zelfs 40% zuiniger dan nodig is om voor een A-klasse label in aanmerking te komen! Doe je het niet voor het milieu, dan wel voor je portomonee...

Vooralsnog super tevreden.