Indesit WIAL 143

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Indesit WIAL 143 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

n**y@g**l.com 11-01-2024
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Ik heb deze wasmachine in2008 gekocht. Nooi problemeymee gehad, helemaal niks. Ik gebruik nogsteeds met 2 kleine kinderen thuis, en hij doet het perfect. Echt een aanrader.

RvdM 15-03-2021

Indesit

Geschreven voor: Indesit WIAL 143

In 2009 deze Indesit wasmachine gekocht en tot nu toe (maart 2021) nog nooit problemen mee gehad. Sinds vandaag sluit de rubber rand niet goed meer af bij het zoeken naar een vervangende rand op deze site terecht gekomen. Ik voel mij toch geroepen om een review te schrijven omdat er door verschillende gebruikers wordt gerefereerd naar zwarte randen en een slecht wasresultaat. Ik spoel de machine halfjaarlijks met een wasmachinereiniger op 90 graden en heb met al dit soort problemen nooit last gehad.

Nu eerst op zoek naar een nieuwe afdichtrand en in de toekomst zou ik zeker weer voor dit merk kiezen.

Pluspunten

• Lange levensduur
  • Duurzaam
  • Goed wasresultaat
  • Goede prijs-kwaliteit verhouding

mwaboetsje 31-08-2012
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Heb deze wasmachine 5 jaar. Na 2 jaar scheurde er een stukje uit de rubber manchet bij het er uit halen van de was. Terwijl er niet woest aan de was werd getrokken, en er ook niks achter de manchet bleef haken. Sindsdien improviseer ik voor elke wasbeurt met vershoudfolie, om de machine waterdicht te krijgen. Dat lukt prima. Toch brokkelt het rubber elke keer een beetje meer af, hoe voorzichtig ik de was er ook uithaal. Sinds een maand centrifugeert de machine niet meer, was komt er kletsnat uit. En in de machine stinkt het naar schimmel. Ik heb het helemaal gehad met deze wasmachine.

marnath 06-08-2011
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

We hebben deze wasautomaat 2,5 jaar gehad.
Net na 2 jaar stopte het 90 graden was programma er mee.
Het laatste half jaar de was op 60 graden gewassen,maar moddervlekken bleef je zien zitten,ook al waren ze nog zo licht.
Ook kwam er steeds meer smeer in de rubberrand te zitten,en kwam de was er steeds doffer uit.
Voor ons geen Indesit meer.

Mizz-D 08-04-2011
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Ik heb deze wasmachien nu bijna 3 jaar.
wassen doet ie prima.
Centifugeren doet ie met veel lawaai en bonken.
De schokbrekers zijn al vervangen.
Centrifugeren doet ie soms geen eens meer, komt de was er zeiknat uit.
Monteur is al diverse keren langs geweest..

Voor mij een blauwe maandag wasmachien, ik ga nu over op een ander merk.

Maies83 21-10-2010
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Sinds januari 2009 in het bezit en nog steeds erg tevreden. Het wast gewoon prima en schoon en gemakkelijk qua bediening. Het enige is dat hij wel vrij veel lawaai maakt met centrifugeren, maar ik vind het niet storend. Een prima aankoop voor het bedrag, ik hoop dan ook dat ie het nog een tijdje zo vol blijft houden!

teleurgesteld 1234 26-09-2010
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

2 jaar terug aangeschaft veel lawaai,bonken en zeker niet schoon wassen.
nu zijn de lagers stuk en is het goedkoper om een andere aan te schaffen.
conclusie goedkoop is achteraf toch duurkoop

sebastiano59 27-12-2009
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Maart 2008 de Indesit Wial 143 gekocht. Leek een machine met een goede prijs kwaliteit verhouding, ook al was deze machine niet duur. Uiteindelijk is het een verkeerde keuze geweest. Geen schone wassen, inmiddels al twee wasribben losgeraakt. Voor ons geldt maar weer: goedkoop is toch vaak duurkoop.

maarten1976 31-05-2009
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Wasmachine Indesit in April 2009 gekocht. Is makelijk en handig in de bediening, maakt wel redelijk veel lawaai wanneer de centrifuge gebruikt word.

Tot nu toe tevreden over deze machine. Wasresultaat is goed te noemen, kleding komt schoon uit de wasmachine. Over de duurzaamheid durf ik niets te zeggen.

Henri Hurkmans 19-02-2009
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

heb deze wasmachine gekocht 27 fev 2008 en in jauari 2009 was het al kapot. een hele nieuwe elektronische apparaaat zit er in. het was wel erg schoon maar de centrifuse is wel erg hard geluid knudde.

Jabik 21-12-2008
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

zes jaar geleden ook gekocht (600 x gedraaid)
nu maar een nieuwe gekocht
de oude ging stuk vanwege de lagers heel veel geluid tijdens het centrufigeren
toen een vastloper
oude machine helemaaal gesloopt, onderdelen bewaren.
Nieuwe machine meer knopjes en lampjes, en minder geluid.
Is denk ik verbeterd, de aandrijving is verbeterd, ander vliegwiel en waarschijnlijk betere lagers.
Hopend langere levensduur,
alle onderdelen heb ik nog.

anita1966 02-09-2008
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Voor zover ik op deze korte termijn kan beoordelen een prima wasmachine. Was komt er schoon en redelijk droog uit.

Johann1 01-09-2008
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Na 3 maanden in bezit: gewoon een fijne machine.Alles werkt zoals het hoort en de was is binnen 50min klaar.De droger is nog maar 45min bezig i.p.v. anderhalf uur.Bovendien lijkt het wel of mijn was schoner wordt. 5 jaar zo blijven draaien en ik ben tevreden.

Lenny 12-07-2008
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Heb de machine nu 3 maanden in bezit en ben tot nu toe erg tevreden over de prestaties van het apparaat. De was komt schoon uit de machine en door het hoge toerental ook erg droog; hoeft maar een uurtje in de droger ipv 2 uur.
Verder ben ik minder tevreden over de bediening van de machine; de eerste tijd moest ik de gebruiksaanwijzing er naast houden om te controleren of ik wel het goede programma met de goede tempratuur erbij instelde. De machine heeft namelijk alleen een knop met temperatuur en een knop met cijfers (behorende bij wasprogramma's) ipv een knop die je op lang programma/kort prog/centrifuge e.d. kan zetten.
Machine maakt lawaai met centrifugeren, maar daar stoor ik mij niet aan.
Belangrijkste vind ik toch echt dat de was schoon uit de machine komt, dus ik denk dat je met dit apparaat in deze prijsklasse een prima koop doet.

papillon 03-07-2008
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Redelijk apparaat. Alles zit erop en eraan, was komt er schoon uit, de programma's duren niet te lang, de bediening is eenvoudig en na een jaar redelijk intensief gebruik doet de machine het nog altijd goed. Minpunten: bij het centrifugeren maakt de machine een hels kabaal en gaat regelmatig aan de wandel. Helaas is het toerental niet handmatig instelbaar, want bij de programma's voor synthetische was centrifugeert de machine op een iets lager toerental en blifjt dan wél keurig op zijn plek. De machine voelt verder gammel aan en lijkt gemaakt te zijn uit goedkoop oostblokplastic. De wasmiddellade sluit niet goed en trilt vaak open bij het centrifugeren.

Voor het geld een redelijke machine, maar ook in deze prijsklasse zijn er betere apparaten te koop.

maarten29 14-06-2008
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

ik heb deze wasmachine al bijna een jaar.
naar mijn volle tevredenheid moet ik zeggen.
de was komt er schoon uit, alleen had hij nog wat langer moeten centrifugeren.
de was komt er namelijk nog vrij vochtig uit.
hij maakt weinig geluid tijdens het wassen, maar is wat rumoeriger tijdens het centrifugern.
maar als je hier niet al teveel op let dan valt het reuze mee.
De duurzaamheid is op zich wel goed, de knopjes voelen goedkoop aan, en de aan/uit knop blijft nog wel eens steken.
maar goed indrukken en er is weinig aan de hand.
gebuiksgemak is okee: eerst aanzetten, dan functies kiezen (bijv. programma inkorten, makkelijk strijken knop) en dan op de start/stop knop drukken.
Hij verbruikt weinig stroom, maar het waterverbruik had wel wat minder gekunt (ongeveer 49 liter water per wasbeurt).
mijn raportcijfer voor deze machine is een 8-.
Maar ik ben er toch dik tevreden mee.

borsjea 04-08-2007
Geschreven voor: Indesit WIAL 143

Sedert februari deze machine in het bezit.
Aangeschaft samen met een wasdroger.
Wasresultaat is geod, vele keuzes van was programma's droog resultaat van de centrifuge is goed.
Machine maakt weinig lawaai.

Kort geleden een storing gehad, deurlapje bknipperde snel en ook de lampjes van lage toeren centrifugeren en extra spoeling knepperde ook.
Compuetr van de machine is vervangen en hij werkt weer correct.

Storingsnummer van Zannusi was slecht bereikbaar, ruim 2 1/2 uur bezig geweest om mijn storing aan te melding.
Had gelukkig van mijn leverancier een normaal telefoonnummer gekregen en geen 0900.
Eerst ging iedere keer het nummer in gesprek als ik mijn keuze in het menu structuur had gedaan.
Na anderhalf uur eindelijk contact toen ruim 50 minuten in de wachtrij gestaan. Gelukkig kan de machine binnen twee werkdagen worden gerepareerd