Bosch Classixx 5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Classixx 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Rob 13-06-2021

Mishandel je machine niet.

Geschreven voor: Bosch Classixx 5

Het is nu Juni 2021 en ik heb deze wasmachine in mei 2009 gekocht. De Machine doet het prima, nooit klachten gehad. Alles wordt goed schoon en nadat er rubberen trillingsdempers er onder zitten is het rammelen voorbij. Wat velen gebruikers doen is gewoon te veel was er inproppen, waardoor de vuile was als 1 klont in de wasmachine zit. En dan klagen dat de was niet schoon wordt en met centrifugeren alle kanten op stuitert. Ik zeg altijd de was moet kunnen zwemmen, dus losjes vol laden zodat de deur makkelijk dicht kan. Mijn vorige wasmachine een Zanussi Z922D heeft het 25 jaar uit gehouden, toen was de draaiklok versleten. Maar ik ken ook mensen, die die wasmachine binnen een jaar al kapot hadden. Die propte ook veel te veel was erin. Als je een budget machine koopt, moet je niet verwachte dat je een robuuste alleskunner hebt. Die je kan afmatten.

Pluspunten

• komt schoon en behoorlijk droog eruit
  • simpel en makkelijke bediening

Fam Kaptein 22-01-2012
Geschreven voor: Bosch Classixx 5

Gisteren bij de Makro deze machine gekocht. Vervolgens geplaatst. Omdat de wasmachine bij de eerste keer centrifugeren van zijn plaats trilde, nogmaals de pootjes helemaal goed en exact gezet zodat de machine aan alle kanten waterpas stond, maar de machine bleef van zijn plaats trillen bij het centrifugeren en maakt daarbij ook een enorm kabaal. De machine schoof zo ver van zijn plaats dat zelfs de aansluiting van de elektriciteit helemaal strak kwam te staan.

Het toerental voor centrifugeren kan ook niet aangepast worden naar bijvoorbeeld 900 of 1200 toeren.

Morgen gaan we hem terugbrengen en kijken of hij nog omgeruild kan worden voor iets degelijks, want dit is onverantwoord.

Onze vorige wasmachine van AEG haalde ook 1400 toeren maar maakte daarbij een stuk minder herrie en bleef gewoon op zijn plaats staan.

Ik vraag me af of dit het normale gedrag is van deze machine of dat wij een maandagmorgen model getroffen hebben ...

Kieskeurig69 15-01-2012
Geschreven voor: Bosch Classixx 5

De term goedkoop is duurkoop zou voor deze machine kunnen gelden,een paar jaar in bezit,wast nog wel redelijk maar bij centrifugeren maakt hij het geluid van een helikopter,Bosch vergooit z'n naam met deze goedkope zooi,zonde en niet zo slim van Bosch,goedkope modellen schijnen in Spanje gemaakt te worden,volgende keer misschien een Miele,die schijnen gebouwd te worden om 20 jaar mee te gaan,zijn wel duur maar geen gesleep meer met wasmachines.

tas1975 11-05-2011
Geschreven voor: Bosch Classixx 5

Slechte wasmachine, na bijna 3 jaar is de trommel ook afgebroken. Voor mij geen goedkope Bosch meer.

minifunske 22-12-2010
Geschreven voor: Bosch Classixx 5

trilt en rammelt bij centrifugeren ( 4 kg was )
filter schoonmaken is een crime, zit zo laag dat er niks onder gezet kan worden zodat het water over de vloer gutst. werkt trouwens ook niet want er zit nooit iets in. kortom: miskoop

oossanen1 21-12-2010
Geschreven voor: Bosch Classixx 5

Een paar weken geleden gekocht bij Saturn in Heerhugowaard, nog goedkoper dan bij de meeste aanbieders hier online, perfecte machine makkelijk in gebruik en die doet wat hij moet doen en dat is goed wassen, perfecte service van de winkel welke hem kwamen brengen en installeren.

omeletje 03-11-2010
Geschreven voor: Bosch Classixx 5

Na 2,5 jaar trommel afgebroken. Helaas maar 2 jaar garantie. Dan zou het nog maar de vraag of het garantie zou zijn. Gezin met 3 kinderen laat de wasmachine wel is wat voller. Ik heb de machine los gehad. Het is een zeer slecht afgewerkte machine. Alles aan deze machine is goedkoop. Zoals gezegd de kuip is afgebroken. Mechanisch is het dus een zwakke. Het hoge toerental 1400 toeren is te veel als je hem te vol laadt. In die goeie oude tijd zorgde men dat alles sterk genoeg, zodat het in ieder geval 5 jaar meeging. Kwaliteit van deze machine doet onder voor de goedkoopste b-merk machine. NIET KOPEN!!!!!!!!

Anoniem10 08-04-2010
Geschreven voor: Bosch Classixx 5

Wij hebben de wasmachine vorig jaar gekocht en steeds meer spijt van deze beslissing. Hij doet het wel maar de was is nooit echt schoon. VOlgens mij gebruikt hij te weinig water. Voor een redelijk resultaat doen wij en nu veel minder kleren in en laten wij de spoel programma een extra keer runnen.

Olaf1977 01-03-2009
Geschreven voor: Bosch Classixx 5

Heb de wasmachine nu een jaar in bezit en hij werkt goed.

Wel een simpel model. Er zitten geen extra knoppen op en programma's. Maar dat heb ik niet nodig. Was er in, knop aan en na een uurtje komt de was er keurig netjes uit.

Duurzaamheid weet ik nog niet. maar wasmachine ziet er degelijk uit.