Miele W3821

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W3821 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

0*****************@i********* 29-12-2022

Super wasmachine

Geschreven voor: Miele W3821

Al bijna 15 jaar in gebruik waarvan de laatste 3 jaar met twee gezinnen.
Draait gemiddeld minstens 2 wassen per dag.
Wat ik me herinner is er 1 keer een monteur bij geweest.
Ik kan me geen betere machine wensen.

Pluspunten

• Beina geen reparaties
  • Wast en centrifugeert hoed
  • Grote trommel

C 04-09-2022

Miele W3821

Geschreven voor: Miele W3821

Prima onze Miele Hij wordt nu in januari 14 jaar oud. Draait elke dag met 4 pers( kids14 &16j).en een kat in ons huishouden . Niet dat de kat kleren heeft maar wel haren op onze kleren....:) ik hoop dat wij nog even van het geluk kunnen genieten .Wij merken wel dat regelmatig onderhoud belangrijk is ( een keer in de maand bij 95graden wassen ( en 2x jaar met een middel van HG ook op 95 graden ivm zeep probleem.)

o***********@h******** 02-11-2021

Bevalt erg goed!

Geschreven voor: Miele W3821

Wij zijn zeer tevreden over be mielew3821 ,hebben hem in 2009 gekocht en veel gebruikt voor de handdoeken van onze dameskapsalon tot 2019! De machine wordt ook nu nog elke dag gebruikt! We wassen alleen met waspoeder! En hopen er nog enkele jaren mee te doen!

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig

CW 06-10-2017

tegenvaller eerste klas

Geschreven voor: Miele W3821

Met de koop van een Miele wasmachine in 2008 dacht ik toch minstens 15 jaar vooruit te kunnen, zo niet langer. Maar deze week, na 9 jaar normaal gebruik is hij kapot en niet te herstellen: het kruis aan de trommel is gebroken. Hoe dat kan ??? Komt door mij, door te wassen op lage temperaturen en door vloeibaar wasmiddel te gebruiken. !!?? Én door 'Brussel' volgens de Miele-technikus die voor 100 euro diagnose kwam stellen.
Wasmachines moeten om milieu-normen te halen minder water gebruiken. Maar daardoor worden zeepresten niet goed weggespoeld van de machine. Vooral zeepresten van vloeibaar wasmiddel niet.
En die tasten het kruis waar de trommel aan vast zit aan, het verzwakt en kan daardoor breken. Het beste voor je wasmachine (óók voor een dure) is dus poeder gebruiken, op 60 graden wassen (of hoger) en lekker veel water gebruiken. Maar wie doet dat, veel wasgoed was je op 30 of 40 graden, af en toe was je heet. Veel water gebruiken is niet eens een optie, want zelfs als je de knop 'extra water' indrukt geeft dat te weinig effect volgens de Miele-technikus.
Vreemd dat de loftrompet wordt gestoken over de super energie- en waterbezuiniging van wasmachines, terwijl er gezwegen wordt over het feit dat daardoor je wasmachine veel eerder slijt.
Lijkt me helemaal niet goed voor het milieu!

Als ik de monteur moet geloven zijn er veel meer mensen die aanlopen tegen aantasting van cruciale wasmachine-onderdelen (die een wrak van je machine kunnen maken) gewoon door (deels) vloeibaar wasmiddel te gebruiken en te wassen op (meestal) lage temperaturen.
En als dat waar is, zou Miele aan haar goede naam verplicht zijn hier iets aan te doen maar op zijn minst eerlijk te zijn over de keerzijde van het wassen met heel weinig water.

Peter 02-01-2017

Had van een Miele meer verwacht!

Geschreven voor: Miele W3821

Voor een Miele gekozen omdat deze een langere levensduur zouden hebben, dit zou de hogere aanschafprijs rechtvaardigen. Maar de tijd dat oma nog met een Miele van 15-20 de was deed ligt echt wel achter ons. Onze machine is nu 7 jaar oud, inmiddels is de motor al vervangen (dure reparatie!) en nu is de deurschakelaar kapot, ook niet de goedkoopste. Zou ik hierna nog een Miele kopen? Ik denk het eigenlijk niet...

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Hoge aanschafprijs
  • Betrouwbaarheid

Schhen 31-05-2015
Geschreven voor: Miele W3821

Wasmachine is nu 5 1/2 jaar oud en moet nu voor de 2e kee koolborstelset vervangen.
Kosten alweer €76.50. En veel werk om te repareren. Ben gelukkig zelf erg handig. Als je niet handig bent kost het je veel geld. Dot verwacht je noet als je een Miele koopt.
Miele wasmachine W 3821

joop272 28-10-2013
Geschreven voor: Miele W3821

Deze machine is net vier in gebruik, wij zijn samen dus echt intensief word deze niet gebruikt.
Onlangs begon de machine te stinken en we hoorden een tikkend geluid, het bleek de collector te zijn waar een lamel los gelaten was, dat is het anker daar zit ten lamellen op waar de koolborstels tegen aan drukken. Alles zag eruit als nieuw behalve die ene lamel,dus de motor moest vervangen worden, een productie fout kosten 500 euro waarvan 200 euro voor rekening Miele. Deze afschrijving van 300 euro in vier jaar vinden zij normaal, nou ik niet want dan koop ik liever een goedkope wasmachine dan ben ik en stuk voordeliger, Dus miele gaat zeker niet langer mee.
Die vast ook goed wassen en goedkoper zijn dan deze reparatie, dus Miele dit was het laatste dure Apparaat want ik vind dit zo slecht

Ronnyvr 14-05-2010
Geschreven voor: Miele W3821

Prima machine, heb hem nu 1 jaar in huis, doet het prima.
Ik reinig het filter per 2-3 weken, weinig vuil. Rubber ring regelmatig drogen en reinigen geen probleem.
Alleen een kras van binnenuit op de vuldeurglas van riemen of ritsen wel een beetje zonde.

spvdijk 10-10-2009

Wat een topmachine.
Goed was resultaat, niks op aan te merken. Wat mij positief verrast is dat ie erg stil is, hij zoemt alleen bij centrifugeren.

Echt mooi (design) vind ik hem niet, maar hij is wel eenvoudig te bedienen.

allie 25-08-2009
Geschreven voor: Miele W3821

heb deze wasmachine pas in huis maar wat is hij lekker stil en rustg en de was word
goed schoon
wat een fijne machine is het

Heimen 25-05-2009
Geschreven voor: Miele W3821

Super machine, zeer tevreden, lekker rustig en alles wordt goed schoon (levensgenotverhogend)

Weeltje 08-05-2009
Geschreven voor: Miele W3821

Ik heb nu sinds 2 weken de miele en ben er zeer tevreden over.
Hij is met centrifugeren vrij stil zelfs bij 1450 toeren.
Heel gemakkelijk in gebruik.
Hele fijne wasprogramma's en de was komt er mooi schoon uit.Ik ben heel erg tevreden en blij met deze Miele wasmachine.

peter van R 28-04-2009
Geschreven voor: Miele W3821

We hebben deze machine nog niet zo lang, maar draait erg goed, ook de bediening is erg eenvoudig. Ik lees regelmatig de klacht over het geluid bij centrifugeren. Het is echter van groot belang dat de ondergrond stabiel en vlak is, en de machine goed waterpas is gesteld. Hier staat hij op een betonnen vloer, en is zeer rustig en staan als een huis, zelfs bij 1450 toeren. Helaas zij er in vele huizen houten vloeren, en daar kan het heel lastig zijn de machine goed stabiel en zonder beweging te plaatsen. Een houten vloer heeft altijd wel iets vering!

Bartje74 26-03-2009
Geschreven voor: Miele W3821

Heb de machine nu een week in huis. Ik heb er al meerdere wasjes mee gedaan. De eerste keer centrifugeren rammelde het zeepbakje iets. Gecontroleerd met een waterpas... iets bijgesteld en nu is de machine echt fluisterstil. Ook bij het centrifugeren met een kussen erin (onbalans) maakt hij een fractie van het geluid dat mijn vorige machine (Whirlpool) maakte, terwijl deze meer toeren maakt. Droogresultaat is goed (ervanuitgaand dat een 1600 toeren machine uitstekend is) wasresultaat echt super. Valt me op dat de was frisser ruikt als het uit de machine komt dan die dat deed uit mijn vorige. Van rubberlucht ed. heb ik totaal geen last. Handig expres programma dat binnen maximaal 30 minuten de (lichtbevuilde) was wast. Echt niet de goedkoopste machine op de markt, maar met een (waarschijnlijk) lange levensduur is de afschrijving per jaar lager als met een ander merk. Aanrader dus

Fido 20-03-2009
Geschreven voor: Miele W3821

Wij hebben sinds 2 weken de 3831 aangeschaft gelijkbaar aan de 3821. Vorig jaar hebben wij de hele zolder verbouwd + 3 lagen vloer en een laag Estrixplaten. Wij hebben een tweepersoonshuishouden en daarom niet altijd een volle trommel. Eigenlijk alleen met de handdoeken. Met de aanschaf zijn wij hier heel duidelijk over geweest en hebben aangegeven dat wij veel wassen met kleine wasjes. Wij hebben sinds de verbouwing nergens meer deuren en daarom wilden wij een zo stil mogelijke wasmachine. Ons is deze geadviseerd en daarom aangeschaft. Wij zijn nu erg teleurgesteld over het lawaai wat hij maakt met het centrifugeren, niet normaal. Door de leverancier is hij aangeloten maar niet waterpas gezet, dat hoefde niet volgens hem. Als hij maar stevig stond. Zonder was centrifugeerd de wasmachine geruisloos. Maar zodra we er ook maar 1 broek of shirt in doen, veel kabaal. Ook blijft er water in het rubber staan. De wasmachine blijft gewoon op zijn plaats staan en gaat niet aan de wandel wat mijn broer heeft met de LG Beste Koop. Wij hebben ook 10 jaar garantie bij gekocht. Ik blijf het ook nog steeds vreemd vinden dat op de kieskeurigsite staat vermeld dat de machine koolborstels heeft terwijl de Mielesite en verkopers aangeven dat dat niet zo is?? Van de winkel zijn ze langs geweest en we hebben de wasmachine goed staan maar vonden dat de trommel wel veel kabaal maakte. Maandag komt er een monteur van Miele langs en hoop dat het probleem dan wordt opgelost maar ben bang na het lezen van deze site dat het een probleem van deze wasmachine is en dan heeft toch echt de verkoper van de winkel een probleem! Wordt vervolgd!

Lay-On 16-11-2008
Geschreven voor: Miele W3821

Nu een week in huis ongeveer, de W3825 expres niet genomen omdat deze enkel een paar honderd toeren meer had en de prijs nog hoger was.
Wasmachine doet het goed, zitten genoeg programma's op en de was komt er lekker fris uit.
Lcd scherm is handig, je ziet precies wanneer en wat hij aan het doen.
Vind het geluidsniveau wel meevallen hoor, maakt bij een volle trommel helemaal niet zoveel lawaai bij ons.
Na centrifugeren ruiken wij inderdaad ook een rubber lucht.
Denk ik de nieuwigheid, aan de was ruik je het niet.
Uitgestelde start is ook een ding wat wij persé wilden hebben en wat er dan ook op zit.
Meteen 10 jaar verzekerd bij Miele, je weet nooit..
Kortom goede machine.

hkpctech 10-11-2008
Geschreven voor: Miele W3821

Hebben deze machine nu een maand in huis. Voldoet volledig aan de verwachtin g. Het enige wat tegenvalt is het geluidsniveau bij het centrifugeren. Zeker mewt een trommel met hoeslakens ed. maakt de machine behoorlijk lawaai bij het op toeren komen. Ben van plan om er toch maar dempers onder te zetten.

Roel R 29-09-2008
Geschreven voor: Miele W3821

Na bijna 20 jaar onze oude Miele voor dat deze problemen gaat opleveren vervangen voor een nieuwe. Had meer verwacht ervan. Deze nieuwe loopt tijdens het wassen wat stiller, het centrifugeren maakt meer lawaai dan de oude in de glorie jaren. Verder is de bediening makkelijk en overzichtelijk. Het inzet bakje voor vloeibaar wasmiddel, wat je bij Miele ken aanvragen is een ramp. De helft van het vloeibaar wasmiddel blijft na de wasbeurt met een hoeveelheid water erin staan. Hopen dat deze W3821 net zolang probleemloos meegaat als de oude, daar was ik zeer tevreden over.

Joopwijch 13-09-2008
Geschreven voor: Miele W3821

Ik heb mijn 15 jaar oude Zanker wasmachine, die toch wel erg verontrustende geluiden begon te maken bij het centrifugren, nu in geruild voor een Miele V5645 WPS die vrijwel gelijk is aan de W 3821. Omdat ik wel eens wilde zien in hoeverre de ronkende verhalen over toernentallen bij centrifugeren en besparing van water en elektriciteit kloppen, heb ik de proef op de som genomen. Ik heb dezlefde bonte was van 3.2 kg in beide machines gedraaid: hoofwas bij 60 graden en maximum toerental (1450 Miele dus) contrifugeren. Bij de Zanker kwam er 5.0 kg uit en bij de Miele 4.9 kg, dit verschil lijkt me verwaarloosbaar,omdat ik meet met een personen weegschaal met een weergave in 0.1 kg stappen.
Ben wel benieuwd wat 1600 toeren zou doen.
Maar: zowel water en elektriciteit verbuik waren beduidend lager: 70 liter Zanker versus 35 liter Miele.
En: 1.2 kWuur Zanker versus 0.8 kWuur Miele.
Tijdsduur: Miele iets langer: 1:25 tegenover 1:15.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat het in alle opzichten een heel goede machine is. Hij staat bij mij op een stenen vloer en staat gewoon heel stil ook bij 1450 toeren. Bij het wassen hoor je hem nauwlijks en de bediening is werkelijk kinderlijk eenvoudig dankzij het overzichtelijke fraai vorm gegeven bedieningspaneel, dat overigens wat afwijkt van de W3821 versie, ik vind de V5645 wat mooier, kwestie van smaak uiteraard.
En: alles voelt oerdegelijk aan.
Ik vind het wasresultaat moeilijk te beoordelen, het komt er mooi schoon uit maar gaat er bij mij niet echt vies in. (Geen kinderen meer over de vloer...)
Miele maakt het vergelijken wel moeilijk door hetzelfde type onder verschillende nummers te leveren aan diverse winkelketens.

Tobias Zeist NL 23-08-2008
Geschreven voor: Miele W3821

Door het controlesysteem in begin problemen gehad met de watertoevoer. Oorzaak bleek een te lage druk op de waterleiding te zijn. Machine is geplaatst op een houten vloer waarbij, ondanks zorgvuldige afstelling en het gewicht van de machine, het centrifugeren na de 1e spoelgang van het wit/bonte programma een heus spektakel is. Het wasgoed wordt bij dit programma niet goed verdeeld, waardoor de trommel uit balans raakt. Ben nu aan het experimenteren met toerental centrifuge aan te passen. Machine gekocht op basis van reviews van deze site en overtuigende vrienden. Ik had een geluidsarme machine verwacht, maar wellicht is de houten vloer de oorzaak.

Anita S 21-08-2008
Geschreven voor: Miele W3821

Sinds twee weken ben ik in het bezit van deze wasautomaat.Ik kan niet anders zeggen dan een Super wasautomaat De was komt er heel schoon uit en hij maakt geen herrie.
Ik heb even in dubio gezeten of ik de W 3825 of de W 3821 zou kopen. Heb voor de laatste gekozen het enige verschil was het toerental nl. 1450 toeren inplaats van 1600 toeren.
Het prijsverschil was wel € 250,
Ik heb hem gekockt in de winkel tegen internetprijs,en heb meteen 10 jaar garantie bij gekocht.
Echt een aanrader.

Marceletje 28-07-2008
Geschreven voor: Miele W3821

Vorige week deze wasmachine binnen gekregen. Via wat onderhandelingen, gewoon de internetprijs in de winkel betaald. En nog heb ik het idee dat ie goedkoper kan maar goed, Het was een mooie deal. Wat moet ik er van zeggen. Ik gebruik hem niet. Het is het speeltje van mijn vrouw (ik mag het niet). Ze is er zeer tevreden over. Niet te veel knopjes, moeilijke displays, zeer stil. Hij straalt gewoon degelijkheid uit. Het enige wat ze even uit moet zetten is het piepje dat hij klaar is. Deze heeft een toonhoogte die zij niet hoort en ik wel ;-)). Duurzaamheid, tja. Ik verwacht dat hij er wel wat jaartjes staat. We weten nog niet of we er de Miele garantie bijkopen. Hier hebben we nog 2,5 maand de tijd voor om te beslissen. Al met al zeer tevreden

Mr wim2008 11-07-2008
Geschreven voor: Miele W3821

Nadat de bezorger deze gloednieuwe machine had geinstalleerd zijn we begonnen met de eerste was. Al gelijk bleek dat de machine defect was; het programma bleef hangen. Ook op andere programma's bleef het programma halverwege hangen..... Miele, er is geen betere? De leverancier gecontact en deze verwees mij naar Miele reparatie afdeling. De eerste reparateur had niet de juiste onderdelen bij zich en na een week kwam de tweede en deze man vernieuwde de elektronica in z'n geheel. Even programmeren en nu doet de machine het prima. De vraag is alleen zal ik nu extra garantie inkopen of niet...ik twijfel. De machine is lekker stil en de doet het naar behoren. Fijn is de voorprogrammering.

P 22-05-2008
Geschreven voor: Miele W3821

Super stil apparaat. Centrifugeren is verademing doordat het wasgoed eerst wordt gebalanceerd en vervolgens gaat centrifugeren. Hierdoor geen lopende wasmachines

barney2008 20-04-2008
Geschreven voor: Miele W3821

Gewoon een topwasmachine. Je kan merken dat deze wasmachine gewoon deglijk is, met toch een modere look en aansturing. Duurzaamheid is afwachten......