AEG LAVAMAT 47430

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LAVAMAT 47430 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

guydeke 15-10-2015
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 47430

Ik heb deze machine nu 5 jaar en twee maanden. Ook bij mij hoor je bij het centrifugeren dat de lager kapot is. Helaas buiten de garantie. Gelukkig heb ik de machine niet heel duur gekocht.

Roald2000 29-09-2015
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 47430

Deze wasmachine heb ik 5 jaar. Gelukkig met extra garantie!
Vanwege een hels kabaal - altijd tijdens het centrifugeren - is er 5 keer een monteur geweest waarvan 2 keer van AEG.

Na 5 keer is er nog niets gevonden terwijl het helse kabaal blijft! De laatste maanden zijn ook temperatuur en tijd soms niet in te stellen vanwege een foutmelding.

Daarom benieuwd of meer mensen deze klachten herkennen.

Peter 13-02-2017

tja lawaai heeft die van ons als de lagers kapot zijn. ik heb ze zelf vervangen en hij is weer stil. na 2 jaar weer het zelfde gezeik. voor de rest geen problemen.

J.W. Bot 12-03-2015
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 47430

Een wasmachine met bovenlader.
Binnen 5 jaar zijn beide trommellagers versleten (keerringen lieten water door). Wat een hels kabaal. Wat een inferieure kwaliteit! Ook de motor, een prachtige stille, maaaaarr nu al kapot..... De wastijd duurde veel te lang. Amper 2000 wasbeurten gedraaid. Kosten nieuwprijs 849 euro.
AEG dit is uw naam onwaardig!!! Zoiets noemde de monteur een pechmachine. AEG... WEG ERMEE!
We hebben nu maar en Miele gekocht goed voor tenminste 5000 wasbeurten.

Japie33 14-11-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 47430

Nadat onze AEG Turnamat het na 15 jaar trouwe dienst het had begeven was de vraag 'Wat volgt' niet moeilijk te beantwoorden. Het werd dus weer AEG en weer een bovenlader. Het werd de AEG Lavamat 47430A. Deze is er met en zonder wieltjes. Wij kozen die zonder wieltjes want dat staat steviger. Het bleek een goede keuze. Na de was-achterstand weggewerkt te hebben moeten we constateren dat het een uitstekende machine is. De vele wasprogramma's geven je de mogelijkheid om zonder moeite elke wasvraag te beantwoorden. We hadden reeds een AEG centrifuge met 2800 toeren maar die kon het droogresulaat van de Lavamat niet verbeteren. Subliem!

Tim88 05-11-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 47430

Mijn AEG 47430 van 1,5 jaar oud is ontploft. Tijdens het programma hoorden wij een groot knal. De trommel kan niet meer geopend worden. Volgens de monteur zat de trommelklep niet goed dicht terwijl wij zeker weten dat het goed dicht zat. Wij werken al meer dan 17 jaar met een bovenladder en weten wij dondersgoed hoe hiermee om te gaan. De trommel heeft een grijp mechanisme. Dus het zit vast of het zit niet vast. Het kan niet half vastzitten. Nu moeten wij behalve een nieuwe wasmachine ook de onderzoekskosten betalen.

1234sander 11-04-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 47430

Ik heb de wasmachine nu een paar weken in gebruik en hij bevalt me uitstekend! Het apparaat werkt werkelijk muisstil, zelfs bij 1400 toeren hoor je weinig, zo weinig dat je er naast kan kan staan en bellen, zonder dat degene aan de lijn enig geluid hoort. Het wasresultaat is ook uitstekend, maar vooral het spoelresultaat is fantastisch. Ik ben allergisch voor parfum en kan zonder problemen geparfurmeerde wasmiddelen gebruiken. Je hebt veel keuze uit verschillende programma's, zoveel dat je ze waarschijnlijk nooit allemaal gaat gebruiken. Het stijkvrijprogramma werkt zo goed dat je niet hoeft te strijken als je een overhemd aan een hangertje ophangt om te drogen. Werkelijk een fantastisch apparaat en dus zeker een aanrader!

Ria62 30-03-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 47430

Ik heb deze machine nu vier weken in gebruik en hij bevalt me uitstekend. Mijn vorige wasmachines waren voorladers. Ik ben nogal klein behuisd en de machine staat in de keuken op een houten vloer. Ik kon het centrifuge-toerental van mijn voorlader nooit hoger zetten dan 650 toeren p/m, omdat die anders in de woonkamer de glazen uit de kast trilde. Ik kan deze bovenlader voluit laten draaien en hij blijft keurig op z'n plaats en mooi stabiel. Een pluspunt voor mij is de smalle afmeting. Een echte ruimtebespaarder in mijn keuken en ik heb de losse centrifuge niet meer nodig. Tijdens het wassen hoor je hem niet, met het centrifugeren maakt hij iets meer lawaai dan mijn voorlader, maar in de woonkamer hoor je er maar weinig van, er valt mee te leven.

slingerveer-solex 23-12-2008

De vroegere C1000 bovenlader van Philips was een topper,
daarna 5 bovenladers voor kortere en langere periode versleten.
De laatste was een Siemens die na 18 maanden de geest gaf.
De Lavamat 47430 lijkt op een C1000 maar dan in een modern jasje.
Een goed werkende machine met veel mogelijkheden en die zich ook zonder gebruiksaanwijzing goed laat bedienen.

MaasDaan 18-05-2008
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 47430

Wast prima schoon, prima opvolger voor vorige AEG Lavamat bovenlader.
Voorheen hadden we een AEG Lavamat bovenlader die het 12 jaar heeft volgehouden. Deze nieuwe hebben we nu net een paar dagen in ons bezit en inmiddels 3 wasbeurten mee gedraaid. Telkens verschillende programma's gebruikt daarbij.
Schoonwassen gaat prima: modderige witte fietskleding komt er weer fris en schoon uit. De verschillende programma's draaien prima en de bediening + digitaal display is een stap vooruit t.o.v. ons vorige model.

Koos van der Sluijs 15-02-2008
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 47430

De wasresultaten zijn bedroevend. Niets wast schoon. Het lijkt erop dat maar 1 programma(mix) het doet. De rest vanb de programma's lijken niet te werken. Er is van AEG een monteurlangs geweest, en deze heeft alleen maar argumenten aangedragen dat ik de was resultaten niet mag vergelijken met de resultaten van de vorige machine. Verder heeft deze man niets onderzocht. Dit had ook zonder bezoek aan ons kunnen worden verteld. Kortom een ... smoes. De vorige machine wastte wel goed schoon, alleen de lagers waren defect. De service vind ik dan ook ver beneden peil. Ik heb weer een klacht ingediend, en wacht dus af wat er komen gaat. Ik heb er voor alsnog weinig vertrouwen in.