AEG L64840

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L64840 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

glenstriven 01-04-2012
Geschreven voor: AEG L64840

In de drie jaar dat ik de Lavamat 64840 heb, is hij al 2x stuk gegaan. Natuurlijk net na de garantieperiode, waarbij er geen enkele bereidheid was bij AEG om reparatie kosteloos te doen. Dan kun je daar tig keer recht op hebben qua consumentenrecht, het krijgen is nog een ander ding.
Beide keren was de centrifuge kapot. Een tweede reparatie brengt de reparatiekosten op de prijs van een nieuwe wasmachine!

Rianne55 25-09-2011
Geschreven voor: AEG L64840

Wat een kreng van een machine. In de eerste plaats
neemt hij veel te weinig water. Als ik een was draai wil ik een schoon resultaat zien. Je ziet vrijwel geen water, behalve een klein beetje bij het syntetisch programma. Ik ben daarom dus begonnen met
bij elke was 6/9 liter water bij te gooien, zodat het
wasgoed tenminste wordt gewassen. Ik erger mij hier
verschrikkelijk aan, wie verzint toch een wasmachine
die zuinig moet zijn met water. Verder bonkt hij ontzettend tijdens het certrifugeren en loopt hij van zijn plaats af. Dit was mijn eerste en laatste AEG.

Roos85 30-03-2010
Geschreven voor: AEG L64840

Ik heb spijt van dit ding.
De kleren komen er net zo vies uit als dat je ze erin doet... Misschien doe ik hem vrij vol maar dat moet hij toch kunnen hebben? Het is zogenaamd een grote trommel, maar er past bijna niets in met die deur die de helemaal naar binnen uitpuilt. Hij vult zich ook amper met water, de zeep blijft er gewoon inzitten. Als ik een washandje onder de douche meeneem komt er nog allemaal schuim uit. Toch niet zo handig die waterbesparende wasmaschine... En hij is ook niet geluidloos bij het centifugeren. Echt een rotding, ik was blijer met mijn oude wasmaschine van een veel minder merk.

kaatje.5 20-01-2010
Geschreven voor: AEG L64840

Net als meerdere mensen staat de machine bij mij ook te dansen in het washok. Man van de AEG geeft aan dat hij dit doet omdat ie 15 kilo lichter is dan de vorige machines.
Waardeloos om na ieder wasbeurt je machine terug op zijn plaats te zetten en iedere keer de poten bij te draaien om hem weer waterpas te zetten. Spijt als haren op mijn hoofd.

kleeven 11-08-2012

Hallo, voor dit schudden is een gemakkelijke oplossing: Leg er een paar (stukken) tapijttegels onder en het probleem was bij ons opgelost, staat nu stil en is zelfs stiller hierdoor.

PeterB123 29-12-2009
Geschreven voor: AEG L64840

Heb de machine nu ruim een jaar in gebruik en hij bevalt uitstekend. Wast altijd alles goed schoon met weinig wasmiddel en heeft veel instel opties.

Trillen van de machine heb ik geen last van: ik heb er een AEG droger bovenop staan en die is nog nooit van z'n plaats gekomen :)

Het balans systeem werkt ook goed, soms hoor je hem opstarten om te centrifugeren en dan hoor je dat hij niet in balans is. Dan gaat ie op een langzamer toerental draaien, soms een keer omkeren, totdat hij op vol tempo er tegenaan kan.

Ook is hij echt stil. Ik doe meestal 's nachts de was met startuitstel. Er zit een klein halletje tussen mijn slaapkamer en de badkamer waar hij staat en ik kan er gewoon doorheen slapen.

Oftewel, niks dan lof over deze machine!

sophie1962 02-12-2009
Geschreven voor: AEG L64840

Sinds 3 maanden de AEG-Electrolux 64840 in mijn bezit.
Een goede machine vooral omdat een aantal programma's qua tijd te verkorten is. Varierend van 55 min. tot wel bijna 3 uur.
Temperatuur en toerental kan je bij een aantal programma's ook kiezen. Als je alleen voor jezelf wast is de trommel a/d grote kant maar trommels met een kleinere inhoud zijn vlgs mij niet meer te krijgen. Het trillen, zoals beschreven in andere reviews, is heel herkenbaar. De spullen die ik normaal op de machine heb staan moet ik eraf halen tijdens het centrifugeren anders trillen ze eraf. De machine staat op een betonnen vloer waar een heel dun stukje zeil op ligt.
De wasresultaten zijn prima. Ik ben heel tevreden over deze machine maar houd mijn hart vast wat betreft de duurzaamheid gezien het trillen tijdens het centrifugeren.

Lavamat 22-07-2009
Geschreven voor: AEG L64840

Na lang de voor en tegens van veschillende types tot aanschaf overgegaan van de Lavamat. Mijn eerste indruk na 1 dag in bezit en twee wassen gedraaid te hebben. Stil, Ging zelfs twijfelen of hij wil aan stond. Het geen wat andere mensen beschrijven over bonkende geluiden kan ik dus niet beamen. Duus wasprogamma aan de lange kant tot dat ik er achter kwam dat de meeste wasprogramma's te verkorten zijn. heel mooi dus. Verder komt de was er goed droog uit en lijkt witter dan mijn vorige wasmachine. De bediening is overzichtelijk kortom je bent er zo mee weg. eerste indruk is dik in orde

monie19 13-02-2009
Geschreven voor: AEG L64840

Mooie machine, is zn geld wel waard. Gemakkelijk te bedienen. Fijne grote opening om was in te doen, zorgt er wel voor dat de was er dan ook makkelijk weer uitvalt tijdens het vullen van de trommel. In vergelijking met onze oude aeg lavamat vind ik 'm net als anderen hier best wel bonken met centrifugeren. Hij staat op zolder maar ik hoor het in de keuken beneden. Staat op houten vloer. Blijft overigens wel netjes op zn plaats staan bij het centrifugeren.
Bij nader inzien hadden we beter 100 euro meer kunnen uitgeven aan een laadtrommel waar 7 kilo ingaat; 6 kilo is toch wel krap met een gezin van 2 volwassenen en 2 kleine kinderen. Vind het een nadeel dat de uitstelde start wel met zich meebrengt dat de machine al die wachttijd aanstaat en dus energie gebruikt. (Lampjes branden) Was beter geweest als-ie, bijv net als bij een video- of dvd-recorder, in slaapstand stond tot-ie aan het werk moet. En het was handig geweest als de deur ook aan de andere kant open had gekund. Vind verder de manier waarop de deur opengaat (met plastic trekmechanisme) beetje ielig voor het geld, dat had best wat steviger gekund.

Mijn was komt wel echt droger uit deze nieuwe wasmachine dan op mn vorige die centrifugeerde op 1200 toeren.

Sixxer 26-01-2009
Geschreven voor: AEG L64840

Hier zelfde verhaal met het schudden. Vooral bij laag toerental. Als ik de pootjes bijdraai tijdens het centrifugeren gaat het weer goed maar bij de volgende was moet er weer gecorrigeerd worden. Verergert als de droger ook nog eens bovenop geplaatst is.

Klinkt wel een beetje als een structureel probleem met deze machine. Of heeft iemand nog tips?

daandaandaan 14-01-2009
Geschreven voor: AEG L64840

Wij hebben deze machine nu zo'n 6 weken in bezit, en eindelijk kunnen we sinds vandaag normaal wassen...!

De oude machine stond op zolder, daar is onze wasmachineaansluiting. Wel een houten vloer, maar dat ging met onze oude Edy ook goed, dus we dachten dat een AEG dan ook vast geen problemen zou geven. Maar helaas... Hij schudde en trilde, bonkte en tikte, en wandelde de hele zolder over...
Vloer gefixeerd met een hardhouten plaat, vastgeschroefd op de balken, maar helaas...
Toen de machine naar de 1ste verdieping gehaald, daar een aansluiting gemaakt. Maar helaas... weer moesten we erop gaan zitten tijdens het centrifugeren.
Laminaat eruit gehaald, en nu staat ie echt op het beton. En eindelijk... Eindelijk kan ik de was doen zonder elke keer naar boven te moeten rennen...!

Wasresultaten zijn prima, de vele functies fijn, maar wij vinden de machine erg gevoelig wat trillingen betreft, hij corrigeerde zichzelf niet en daardoor ging hij alsmaar erger trillen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hadden/hebben?

glenstriven 09-01-2009
Geschreven voor: AEG L64840

Nadat mijn Nordland na 12 jaar onherstelbaar was gaan lekken, deze machine gekocht, omdat aanbieding en goede reviews. Eerste indruk van machine goed. Simpel te bedienen. Geen last van lawaai, en machine centrifugeert al erg goed op 1000 toeren (max 1400). Zeer te spreken over service van Aeg: snoer was korter dan aangegeven op site (1.50m of 1.70m ipv 2.50m), waardoor te kort voor trekschakelaar en leverancier niet wilde aansluiten op trekschakelaar. AEG heeft kosteloos snoer vervangen en aangesloten. Monteur kon ook binnen paar dagen langskomen.
Aandachtspunt als je droger bovenop wilt plaatsen: bovenkant loopt schuin, waardoor bovenmaat qua dikte paar cm korter is: d=56cm. Ook zit het zeepbakje helemaal bovenin, dus een tussenstuk moet niet over bovenrand van wasmachine vallen (u-vormige rand met veer die ik had, kon niet ivm zeepbakje). Heb nu de droger los op de wasmachine gezet en so far so good.

Joepie2008 24-08-2008
Geschreven voor: AEG L64840

Nieuwe machine ivm pensioen van de oude. Werkt netjes, was is (weer) schoon, stil. Duurtijd ongeveer 2 uur. Prettige looptijd indicator.
Wat niet stil is, is het centrigureren. De trommel lijkt dan wat uit het lood te hangen zodat de machine nogal schudt, het lijkt zelfs alsof binnenin ergens tegenaan gerammeld wordt. Is dit normaal? Als ik het centrifugeerprogramma met een lege machine draai, vibreert 'ie ook.
Hte is niet zo erg dat de machine door het washok wandelt maar ik maak me wel zorgen over de levensduur van de lagers.

zeno 11-08-2008
Geschreven voor: AEG L64840

Hiervoor 22 jaar een lavamat van AEG gehad en steeds bijzonder tevreden geweest. Na lang wikken en wegen een nieuwe lavamat gekocht en nog geen minuut spijt van gehad. Schone was en stille machine. Een zeer tevreden klant!

Iloontje 03-08-2008
Geschreven voor: AEG L64840

Geweldige wasmachine. Nu een half jaar in bezit en voldoet aan alle eisen. Is heel handig in gebruik en ziet er ook mooi uit. Wat ik erg prettig vind, is dat je kunt zien hoe lang het wassen nog duurt! Geen moment spijt van gehad.

angel 06-07-2008
Geschreven voor: AEG L64840

paar weken in bezit, goede wasmachine voor een goede prijs. Hiervoor ook een AEG gehad, 15 jaar trouwe dienst....maar deze is een stuk stiller. Fijne automaat met een grote trommel.

PeterNijk 24-05-2008
Geschreven voor: AEG L64840

Na vele reviews gelezen te hebben uiteindelijk deze 64840 aangeschaft. Nu enkele dagen in bezit en 3 keer gewassen. De machine is inderdaag muisstil. ben zelfs gaan kijken of hij nog wel aanstond. Cintrifugeren wel wat luider. Mooi design en een schone was. Conclusie: voor een goede prijs een up to date machine.
Wat ons betreft voor iedereen een aanrader.

frankie1212 28-01-2008
Geschreven voor: AEG L64840

Ben zeer tevreden over deze machine, hij is zeer gebruiksvriendelijk en zeer stil. De verkoper wilde me eerst een Nordland verkopen, hij vertelde me dat deze ook uit de AEG fabriek komt. Hij wees me op het energieplaatje en deze waren inderdaad identiek ook wees hij me op de details en ook deze waren identiek. Maar heb toch liever een AEG. Kortom ben zeer tevreden over deze machine. Een aanrader!

mat4b 27-01-2008
Geschreven voor: AEG L64840

Nadat de vorige AEG versleten was wilde ik een wasmachine met warmwateraansluiting ivm de al aanwezige zonneboiler. Helaas zijn deze apparaten minimaal 1000 euro duurder en dat verdien je toch niet meer terug (zelfs niet de helft).
Toen maar op zoek naar een machine met een goede prijs/kwaliteit verhouding. En dat heeft deze lavamat van AEG.
Hij draait inmiddels elke nacht een was en doet dat redelijk stil. Centrifugeren maakt wel de gebruikelijke herrie dus dat doen we gewoon 's ochtends.
Pluspunten: uitgestelde start en resttijdweergave
Minpunten: nog niet ontdekt.

Frank38 10-11-2007
Geschreven voor: AEG L64840

Hele mooie machine. Hij is erg stil en makkelijk te bedienen. Vooral het uitstellen van de machine naar de daluren is zeer handig. Ook laat de machine zien hoelang die nog bezig is met het programma. Wij hebben deze machine genomen ivm de combinatie van de droger. De inhoud aan gewicht van de wasmachine moet ongeveer overeenkomen met de inhoud van de droger. Onze oude machine ging stuk en daarvoor heb ik een monteur laten komen. Via het storingsnummer vertelde ze mij dat de kosten voor onderzoek een klein bedrag zou zijn (20-25 Euro). Nu bleek dat de pomp vast zat en de monteur haalde er in zeer korte tijd een scherp voorwerp uit dat de pomp blokkeerde. Ik had hier zelf ook al naar gekeken maar dacht dat de pomp echt vast zat en had dat voorwerp niet gezien. De pomp draaide weer en de monteur maakte de factuur op. Nu waren de kosten plotseling 67.73 Euro.
De monteur vertelde mij dat zodra hij iets aan de machine ging doen het normale tarief berekend zal worden.
Na zeer korte tijd sprong bij mij de zekering eruit en toen ik in de garage kwam stond die volledig vol met ROOK. De wasmachine was doorgebrand.
Toen heb ik de volgende dag weer de storingsdienst gebeld om dit probleem te melden. Zij wilde weer een monteur sturen maar dat wilde ik niet omdat ik deze machine niet meer wilde gebruiken ivm evt. brandgevaar. Ik vroeg haar of de kosten niet terugbetaald konden worden als ik weer een AEG zou kopen, dit ivm het zeer snel kapot gaan van de machine nadat hij was gerepareerd door de monteur. Hierop kon zij geen antwoord geven en zij melde mij dat ik een ander nummer moest bellen van de afdeling consumentenzaken. Deze mevrouw heb ik het hele verhaal medegedeeld en zij moest dit even met andere personen overlegen. Zij belde mij terug en deelde mij mede dat als ik weer een AEG zou kopen dat ik dan de voorrijkosten terugbetaald zou krijgen. Hier ben ik accoord mee gegaan en heb dezelfde dag deze nieuwe AEG Lavamat 64840 gekocht.
Hopelijk gaat deze machine weer net zolang mee als de vorige.