LG WD-14220 FDN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 60 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG WD-14220 FDN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Theekop 23-11-2019

Doet het nog steeds na 14 jaar

Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Destijds deze machine in september 2015 gekocht vanwege grote trommel en de direct drive. Tot voor een paar maanden nooit problemen mee gehad. Stil, zuinig en makkelijk in gebruik. Wasmiddelstrepen een paar keer gehad, overgestapt op (weinig) vloeibaar wasmiddel in een bol in de trommel. Sind een paar maanden pompt hij wat minder en sijpelt er water langs de voorkant, lijkt uit zeepbak te komen. Ik heb de slangen nagekeken en de pomp vervangen. En de beluchterslang bovenin de vulopening ontstoot, dat bleek dicht te zitten met een hoop aangekoekt stof. Ook hapert de extra spoelbeurt, de pomp lijkt het dan niet te doen. Msd doordat het vocht bij de printplaat is gekomen? Desondanks wast hij nog prima en kan nog ecen mee.

Inmiddels heb ik ook een warmtepompdroger van LG. Die had wat kinderziektes maar die zijn allemaal opgelost. Niet dankzij de klantenservice van LG, daar weten ze geen enkel technisch detail van wat ze verkopen. Moeten ze allemaal in de handleiding opzoeken, en die heb ik zelf al doorgelezen als ik hen bel. Verschillen tussen modellen dus ook zelf uitzoeken met de handleidingen.

Hoe dan ook, dit oudje is een topmachine. Mijn volgende zal weer een LG zijn.

Pluspunten

• Voor 2015 een grote trommel
  • Stil
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Wandelt af en toe ondanks waterpas staan
  • Klantenservice LG is waardeloos

maxzeiler 09-03-2015
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Deze bedieningsvriendelijke wasmachine kozen we destijds uit wegens "Beste Koop uit de consumentenbondtest". Het merk LG Electronics uit Zuid Korea is inmiddels niet alleen de een-na-grootste electronica-onderneming van de wereld, het staat ook garant voor zeer betrouwbare producten. (Anders wordt je ook geen grote onderneming volgens mij...). Over deze wasmachine ben ik nog steeds bijzonder enthousiast. Vooral fijn; de eenvoudige bediening (met heldere LED verlichting), onmiskenbare piep als de was klaar is - plus de mogelijheid op uitgesteld tijdstip te wassen. Zo kost het slechts goedkope nachtstroom en bovendien is ie stil genoeg dat ik r gemakkelijk doorheen kan slapen. Verder efficient dat ie extra kan spoelen, in combinatie met n kort programma (ca 45 min) is mijn gewone bonte was dan al brandschoon! De centrifuge is ook top. Met 1400 toeren bespaar je belangrijk op de lengte van je wasdroogprogramma. Oh ja, ook handig is de indicator waarop staat hoeveel minuten het programma nog duurt. TENSLOTTE is een inhoud van 7,5 kg echt geweldig; een grote slaapzak, meerdere bedovertrekken tegelijk wassen - no problemo. Overigens is de machine altijd in een tweepersoonshuishouden gebruikt- en in slijtage daardoor wellicht beperkt, ondanks z'n zevental lentes. Nooit enig mankement mee gehad en draait nog steeds volop.

ottema65 04-01-2015
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

We hebben deze wasmachine alweer 10 jaar in ons bezit. Nu de eerste mankement een waterpompje defect. Aangezien ik handig ben deze zelf gedemonteerd en een nieuw pompje besteld. Hadden eerst ook strepen en last van stank. Machine af en toe spoelen met een scheutje azijn en het filter goed schoon houden en de was is perfect schoon.

JsTP1 10-11-2014
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Ik heb deze machine ongeveer vijf jaar gehad waarvan deze ongeveer twee jaar goed heeft gewassen. Na twee jaar begon de machine te stinken en gaf constant foutmeldingen bij het wassen.
Twee jaar van alles geprobeerd, soda, kookwas met een lege machine en wasmachine reinigers. Uiteindelijk bleek dat de waterpomp het aan één kant had begeven. Vervolgens heb ik de waterpomp vervangen en drie maanden later begonnen de lagers erg veel lawaai te maken. Tevens hadden we regelmatig vieze strepen in de was.
Afgelopen weekend de trommel gedemonteerd en vastgesteld dat de gehele achterzijde van de trommel voorzien was van zwart slijm en roestig vet. Omdat dit een direct drive model is zijn de lagers niet te vervangen. In ieder geval weet ik nu waar die stank vandaan komt. Helaas betekent dit een een nieuwe wasmachine.
Kwalitatief dus een zeer matig product!!

Beba21 17-08-2014
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Ik heb deze LG wasmachine nu 9 jaar in mijn bezit, een hele prestatie voor de huidige generatie wasmachines. Ja, ik heb ook weleens zwarte strepen gehad, maar die verdwenen weer nadat ik de wasmachine op 90 graden heb laten draaien. Verder nooit problemen mee gehad, dus ik vindt het een hele goede machine. Nu na 9 jaar loopt de trommel opeens niet helemaal soepel meer en maakt het soms een heus kabaal bij centrifugeren. Maar ja we zijn al meer dan 4000 wasbeurten verder. Nu maar weer eentje vinden die minstens zo lang meegaat voor de prijs....

markkever 02-07-2009
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Ergens verderop in deze lijst staat ook mijn klacht over vies ruikende wasgoed en strepen, vlekken etc. De monteur van LG is erbij gezeest (zit nog in de garantie) en heeft de prestostaat bijgesteld, hij gebruikt nu meer water. Het heeft zeker een maand geduurt voor het goed en wel over was, maar we wassen nu met poeder (wordt door iedere wasmachinefabrikant aanbevolen!!) en af en toe met vloeibaar (om de restjes op te maken. Het wasgoed ruikt heerlijk en is brand schoon. Ik ben weer tevreden over de machine!

van der hoop 30-06-2009
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Ik heb deze machine nu 4 jaar in mijn bezit. De eerste 2 jaar was het een prima machine was er ook erg gelukkig mee. Toen begon het dat de was niet meer fris rook, als je stond te strijken kwam er een nare lucht vanaf. Snapte niet wat ik verkeerd deed maar dacht toe maar. Een jaar geleden begon het ook dat de was rare strepen vachterliet op de was grijze vlekken en de was stinkt nog verschrikkelijk en was volet grauw aan kleuren bleven niet mooi. Gaf nog steeds mezelf de schuld en dacht ik meot andere zeeppoeder kopen hielp niet, ik heb toen minder zeeppoeder gebruikt ook niet ben overgestapt op vloeibaar at was nog erger. Nu is het zelfs zo dat de was niet meer schoon wordt en daar heb je toch een wasmachine voor. In de ring zat ook telkens een soort bruine smurrie wat telkens terug kwam op de was.Heb contact met lg opgenomen en die zei je moet de machine 2x per maand op 96 graden laten draaien met een vaatwastablet erin op zich een goede tip maar 2x per maand 95 graden dat kost nogal energie en water. Dus heb naar veel ergenis besloten een andere machine aan te schaffen en zeker geen lg meer.

nando 13-05-2009
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Deze machine al bijna 4 jaar in gebruik. Helemaal tevreden wat de prestaties betreft. Inderdaad de progamma's kunnen wat lang zijn maar in vergelijking met de hoeveelheid was die er in kan is het eigenlijk wel logisch. Wat ook een prettige bijkomstigheid is, is het zeer lage geluidsniveau wat deze machine produceerd tijdens het wassen en centrifugeren. Muffe luchtjes voorkom je met de was er meteen uit te halen na het wassen en bij het niet gebruiken van de machine het deurtje op een kier laten staan. Kortom, ik zeg kopen want het is een perfecte machine.

Astrid vS 27-04-2009
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Sinds 3 jaar was ik met deze machine. Die grijze strepen had ik ook, maar dat zijn zeepresten die in het rubber van de vulopening blijven zitten (denk ik). Na elke wasbeurt maak ik dat rubber eerst schoon met een doekje, voordat ik de was eruit haal. Dat scheelt een hoop extra was!

Als de machine niet in gebruik is, staat de deur altijd open. Misschien dat ik daarom geen last heb van vieze luchtjes.

Bij mijn machine is de motor al vervangen na 2 jaar. Dat was gelukkig garantie, maar de monteur moest nog wel betaald worden. Hij zei dat ook de lagers vervangen moesten worden, dat kon ook binnen de garantie. Maar zijn voorrijdkosten en uurloon niet natuurlijk! Jaja, nou ik probeer het nog wel even met deze lagers. Dit is alweer een jaar geleden.

Er kan inderdaad veel was in de machine. Maar de tijdsduur is flink hoog, zeker als je daarna nog extra wil spoelen. Al met al niet echt een aanrader nee. Jammer hoor.

Francesco-1 12-03-2009
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Ik moet heel veel moeite doen om de was schoon te krijgen met deze machine, die overigens wel efficient is. Na twee jaar begin ik de machine een beetje in de gaten te krijgen.
De machine is zo gierig met water bij het spolen, dat de was gemakkelijk gaat stinken.

B.D.W. 12-01-2009
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Na drie jaar gebruik te maken van de LG WD14220 toch maar een review.
De eerste 2 jaar heeft de machine probleemloos gewerkt. Hij is zeer gebruiksvriendelijk, stil, en wast goed schoon. Hij doet wat lang over het programma, maar er kan ook wel 7 kilo in.

Net voordat de garantie (2 jaar) afliep begonnen de problemen. Hij begon een heel irritant geluid te maken. Uiteindelijk heeft de 4e (!) monteur het probleem opgelost, toen was inmiddels het volgende al vervangen:
- lagers
- trommel + trommelhuis
- verwarmingselement
- pomp die water bovenop de was pompt tijdens wassen.
Na enig aandringen is bovenstaande onder garantie vervangen, de laatste monteur kwam namelijk pas toen de garantie al verlopen was. We hadden de storing echter binnen de garantie gemeld.

Na 3 jaar gebruik geeft de machine tijdens een was code LE op het scherm. De handleiding geeft aan dat de motor overbelast is. Er zit niet echt veel was in de trommel, zeker geen 7 kilo.
Na het leeghalen van de trommel en het starten van een programma met een lege trommel kwam de melding meteen weer terug. Weer LG gebeld: de monteur heeft nu de stator van de motor vervangen. Omdat er 7 jaar garantie op de motor zit, hoeven we het onderdeel niet te betalen. De monteur mogen we echter wel betalen (€86).

Voorlopig doet hij het in ieder geval weer, maar het is afwachten wat het volgende onderdeel is dat het begeeft.

We hebben de wachmachine 3 jaar, alleen de buitenkant is ongeveer niet vervangen... Dit lijkt me geen product waar LG trots kan zijn lijkt me, zeker ook gezien de overige reviews hier.

Als de machine minder storingsgevoelig zou zijn, zou het een topmachine zijn.
Gezien onze ervaringen van de afgelopen 3 jaar zal onze volgende wasmachine echter zeker geen LG zijn!

Anita H 15-09-2008
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Wasmachine nu 2,5 jaar vorig jaar al een nieuwe printplaat in de machine nu weer problemen met de pomp, pompt tijdens het programma niet af(geeft steeds OE aan maar er zit geen vuil in de slang en zeef) vorige week al een monteur gehad, maar het probleem is niet verholpen.
Ook ik heb vieze strepen op de witte was en de was stinkt als je geen wasverzachter gebruikt.

Mijn advies: Koop een andere machine.

SuutSuut71 07-09-2008
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Vrij snel na de aanschaf al last van vlekken en strepen in de was. Ook is mijn was vaak niet schoon genoeg en moet soms zelfs opnieuw gewassen worden. De machine stinkt ook vreselijk ondans regelmatig schoonmaken spoelbakje e.d. en ook daardoor soms opnieuw spoelen. Nu na 2½ jaar rare geluiden, waarschijnlijk is het einde voor dit apparaat in zicht en we zijn er eigenlijk zelfs blij mee. Jammer dat het zoveel heeft gekost maar wat een waardeloze machine. Programma's duren te lang en niets is handmatig in te stellen. Na een 30 of 40 graden fijn was moet je altijd nog na centrifugeren. Volgende keer waarschijnlijk weer een Whirlpool. De vorige heeft het 10 jaar lang prima gedaan.

Wasmans 24-08-2008
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Hebben dit apparaat nu drie jaar en bevalt redelijk goed. Je moet hem niet te vol willen proppen, dan heb je kans op gescheurde kleding. Voor wat betreft de muffe was: dat hadden wij ook. Waarschijnlijk is dit iets dat wasluis heet. Komt idd doordat de machine heel weinig water gebruikt en dat er gewassen wordt op lage temperaturen (want lekker zuinig). Wat helpt is een was op 95C draaien of af en toe een lege ronde met een scheut azijn, op 95C. Dat vernietigt alle bacterien en talg (want dat is het waarschijnlijk). De aanslag is weg en de was ruikt weer fris!

ccc 20-08-2008
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Nou mensen in raad jullie aan om de lg wd14220fdn nooit te kopen.
Het is een goed machien maar tot hij kapot gaat ik heb hem nu bijna 2 jaar en er is al een nieuwe-motor en 2 keer een nieuwe-module in gezet.
En snel dat ze zijn bij de Lg je moet eerst bellen voor een afspraak en dat geeft Lg door aan een andere bedrijf en dat duur altijd 2 werkdagen en dan neemt dat bedrijf weer contact met je op.
En dan als er nieuweonderdelen besteld moeten worden dan duurt dat ook weer een aantal dagen.
Dus dat betenkt dat ik nu de eerste en laatste keer 10 dagen zonder wasmachien heb gezeten.
Dus mensen om problemen te voorkomen koop voor dat geld gewoon een ander Wasmachien en luister niet naar de verkoopers dat het als best getest is.

Elfie 01-07-2008
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Ik heb deze machine nu bijna vier jaar. Het wasresultaat is niet denderend, maar het kan ermee door. Regelmatig draai ik een lege machine met een scheutje chloor om de muffe lucht weg te krijgen, dit helpt wel.
Ik vind hem erg lang over het programma doen. Ook vind ik het niet prettig dat de temperatuur niet traploos is in te stellen. Het is 40 of 60 of 95. Soms wil je iets daartussenin.
Raar vind ik dat hij bij het wolprogramma uit zichzelf een veel te hoog toerental instelt, dit moet ik altijd met de hand bijstellen.

Wat ik ook niet fijn vind is dat als de was klaar is, je niet meer kunt zien welk programma er heeft gedraaid. Alle lichtjes uit en klaar.

En nu, na nog geen vier jaar is de knop kapot om de programma's in te stellen, die slipt, je kan draaien wat je wilt, het duurt een hele tijd voordat het lichtje dan eindelijk op het juiste programma staat.
Verder maakt hij een raar geluid. Binnenkort komt er een monteur, ik ben benieuwd wat voor service ze nog geven.

hatm 21-06-2008
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Helaas, ook bij mij komt de was er soms met vieze strepen uit, waarschijnlijk omdat de machine niet goed spoelt, gebruik altijd de extra spoeling maar dat helpt niet. Helaas gaat de machine de laatste maanden ook nog stinken, niets helpt. Deurtje staat altijd open. Kortom 2 jaar in ons bezit, maar ik zit al naar een nieuwe te kijken, wordt waarschijnlijk een Miele

erica44 18-01-2008
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Ik heb nog nooit zo'n slechte wasmachine gehad. Nu drie jaar in bezit en ik denk erover een nieuwe te kopen. Zoals meer mensen al schrijven; de was komt er soms viezer uit dan dat het erin ging. Zwarte strepen op mijn witte goed en het ruikt vaak niet lekker. Waardeloos!

de mulders 08-12-2007
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

machine nu ruim 1 jaar in ons bezit, wassen ong 4 volle 7 kg trommels per week, en er is niet 1 wasje tegengevallen. machine doet t gewoon super! enige storing komt soms bij centrifugeren als er grote stukken beddegoed in zitten wil ie op 1400 rpm nog wel eens een onbalans storing geven (UE in display). bediening is super eenvoudig en de was komt er steeds weer mooi schoon uit, en stil dat ie is! kortom we zijn er erg blij mee! kan niet los centrifugeren dan spoelt ie nl eerst vandaar een 8 voor mogelijkheden. duurzaam tja nog niets gehad na ruim 1 jaar maar is t dan een 10?

diotje 25-10-2007
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

in julie 2006 gekocht in het begin leek het ons een prima machine totdat de ellende begon in dec werdt het display vervangen ,in feb 07 motor en andere ond vervangen,mei07 weer motor vervangen en geheel doorgemeten,sept 07 weer kapot en weer de motor monteur gebeld deze zei dat er niets meer aan te doen was en heeft een nieuwe machine geregeld bij lg deze hebben we vandaag pas binnengekregen na vijf weken dus.en het is weer een lg dit keer een wd 14342fd ik hoop dat we hier meer geluk mee hebben.wat de wd 14220 betreft een zeer slechte wasmachine.

clarissa 04-10-2007
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

was eerst heel tevreden. Nu ook problemen met stinkende was en grauwe strepen op m.n. witte handdoeken. gebruik wel vloeibare wasmiddelen, dus misschien moet ik dat nog veranderen...

Ada46 26-09-2007
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Wij hebben de wasmachine nu ruim een jaar. In het begin hebben we er veel plezier van gehad. Nu sinds een half jaar stinkt de was en zitten er vaak strepen op. Er zijn herhaaldelijk monteurs langsgeweest, waarbij er dingen aan de machine zijn vervangen en verniewd. Ook moesten we minder waspoeder gebruiken. Dit heeft allemaal helaas niet tot verbetering geleid. We zijn dan ook niet tevreden, ondanks dat de service wel goed is!

fleurtje 10-06-2007
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Ik word er helemaal niet goed van, heb deze wasmachine nu 2 jaar en ben zeer ontevreden.Mijn was is niet fris, er zitten vaak grijze strepen in de was, de witte was wordt grauw en een beetje bruinig . Ik heb alles al geprobeerd, maak nu na iedere wasbeurt alles heel goed schoon, controleer de pompen en het helpt niets. Alle soorten wasmiddel geprobeerd. We hebben een monteur gehad die zei dat er te weinig water in kwam, hij heeft dit veranderd mar ook dat hielp niet. Hierop heeft mijn man zelf het waterniveau omhoog gedaan middels het stelschroefje. Daarop begon de machine erg branderig te stinken, dat vertrouwden we ook niet. Nu heeft hij toch maar het stelschroefje opnieuw aangepast en wachten we maar weer af. Voor mij nooit weer een LG.

jf Lisette 15-01-2007
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Wij hebben deze machine vanaf november in ons bezit.
Het is echt een tòpmachine!!
Qua bediening, was- en droogresultaat. De was komt er bijna droog uit. De
droger hoeft dus ook minder lang te draaien. Hij maakt geen herrie, wij slapen
er zelfs naast!!! Alleen het piepje hoor je, als hij klaar is, maar deze kun je
zelfs ook nog uitzetten....
Prima service van LG....bij ons was na 1 week 1 ledje stuk van het
display....stelde weinig voor, maar hebben een compleet nieuw display
gekregen...en dat zonder voorrijkosten!!
De klacht van de strepen op je wasgoed heeft te maken met de dosering van je
waspoeder!
Je hoeft echt maar een klein beetje poeder te gebruiken. Meer poeder wast
namelijk echt niet schoner, maar eerder viezer (door de vieze strepen die
achter blijven). Deze machine is echt een aanrader!!

jos leenders 20-10-2006
Geschreven voor: LG WD-14220 FDN

Wij hebben deze machine nu ruim 5 maanden en zijn er erg goed over te spreken.
De machine is stil,trilt niet[WEL GOED WATERPAS STELLEN]kan 7 kilo aan, en is
erg simpel te bedienen.Een regelrechte aanrader