LG ST148PWM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG ST148PWM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

d*************@o********** 03-07-2024
Geschreven voor: LG ST148PWM

Na 14 jaar is de machine kapot dus ja een topding. Hij is nof nooit stuk geweest. Veel was programma's.

Vosje108 10-08-2014
Geschreven voor: LG ST148PWM

Ik heb deze wasmachine nu net 4 jaar en hij is al kapot. Iets met de motor zegt LG. Reparatie zou 400 euro kosten. Geen aanrader dus deze wasmachine. Ik koop nooit meer een LG wasmachine.

holstf 19-05-2014
Geschreven voor: LG ST148PWM

We hebben deze machine nu iets meer dan 3 jaar en we wassen 4 wassen per week. Sinds twee weken maken de lagers een enorme herrie (het lijkt wel een straaljager) dus die zullen vervangen moeten worden. Ook hebben we sinds kort last van gaten in kleding en handdoeken, dat zal waarschijnlijk inhouden dat de manchet vervangen moet worden. We waren redelijk tevreden met deze machine tot een paar weken geleden. Onze ervaringen na 3 jaar komen overeen met de andere recensies na 3 jaar gebruik. We betwijfelen of wij nog moeite gaan doen deze machine te laten repareren.

Max076 18-03-2013
Geschreven voor: LG ST148PWM

Nooit meer! Vanaf het begin heb ik kleine gaatjes in mijn wasgoed. Hij is al 2 keer gerepareerd. De voorkuip en het manchet zijn al vervangen. Kosten € 200,00. Nu heb ik weer gaatjes in mijn wasgoed en moet hij dus voor de 3e keer gerepareerd worden. Ik hou jullie op de hoogte van de service van LG....

Stemband 07-02-2013
Geschreven voor: LG ST148PWM

Wat een baggerzooi zeg! Na drie jaar (!) de lagers kapot en we kunnen er volledig zelf voor opdraaien. Geen garantie, niks. € 258,- lichter. Top service, lekker LG! NOOIT MEER! NOOIT! Ik voel me belazerd!
Duurzaamheid van een blok chocola in de sahara...

AMBon 02-09-2012
Geschreven voor: LG ST148PWM

Na een goede drie jaar zijn de lagers van mijn LG versleten, ondanks weinig én zorgvuldig gebruik.
Het is vooral onhandig zonder wasmachine, maar een productiefout kan natuurlijk altijd optreden. Alleen is de vraag hoe verkoper Megapool en LG deze issue oplossen. So far verloopt de serviceverlening zeer moeizaam, maar wie weet.

H. Lyserg 16-09-2011
Geschreven voor: LG ST148PWM

Ook na meer dan een jaar mis ik mijn 30 jaar oude Miele nog steeds. Ik begin te accepteren dat de wasbeurten er zo vreselijk lang over doen. Nergens voor nodig met mijn was. Bij het 30 graden 30 minutenwasje is alles ook meteen schoon. Als je de was lekker wilt blijven laten ruiken moet je er wel elke keer ontkalker bij doen. Anders is het snel afgelopen met de lekkere geur. Ik vrees dat alle moderne wasmachines zo vreselijk veel wastijd nemen. Bij mijn oude Miele kon je aan de mechanische draaischijf precies aflezen wanneer het spoelen en het toevoegen van de wasverzachter ging beginnen. Nu zie ik alleen een display met nog heel veel minuten...
Bij moderne Mieles is het misschien niet anders. Leve de goeie oude tijd.

H. Lyserg 29-05-2011
Geschreven voor: LG ST148PWM

Wat verlang ik terug naar mijn 30 jaar oude Miele die je mechanisch op elke gewenste wasduur en wastype kon selecteren. Deze LG weegt zogenaamd de was en kiest dan de wasduur. Maar hoe lees je aan het gewicht af hoe schoon/vuil de was is? Met stoomwas kiest ie nog eens de dubbele tijd. 2:19 stond op het display, maar na 2:19 gaf de display aan nog eens 00:24 nodig te hebben. Op 1400 toeren centrifugeren doet hij nooit uit zichzelf, dus dat kost je apart nog eens 00:15. Bij elkaar een niet zo vuile was die er 02:57 over doet. Lekker zuinig. Een 30 minutenwasje doet hij alleen op 30 graden. Voor 'katoen snel' met 40 of 60 graden heb je inclusief 1400 toeren centrifugeren minstens 2 uur nodig. Zo vuil is mijn katoenwas niet. Deze wasmachine dicteert mij i.p.v. dat ik de wasmachine dicteer.

H. Lyserg 27-11-2011

Tip 1: wie ook snel de was wil doen, doop de gedragen kleding dan eerst in een teil water met goedkope keukenazijn. De bacteriën en vetten lossen dan ook goed op. Bovendien is het goed voor het kleurbehoud vd was. Kies de 30 graden en 30 min. snelwas en let goed op wanneer de machine klaar is. De centrifuge heeft dan automatisch het laagste toerental gekozen. Neem dan nog 15 min. om de was op 1400 toeren te centrifugeren. Op zijn vroegst is de was dan na 45 min. klaar.
Tip 2: als de centrifuge het helemaal niet wil doen omdat de trommel te vol is: halveer de inhoud en centrifugeer de twee helften apart. Duur: 30 min. extra.

vermaas 19-10-2010
Geschreven voor: LG ST148PWM

ik heb meerdere reviews gelezen en heb daarom deze wasmachine aangeschaft..het begon hoopvol met een hele stille start maar met het centrifugeren verging alle hoop. we hebben hem nu een week en van alles geprobeerd : waterpas ,rubberen mat eronder,minder was, maar tijdens het centrifugeren trillen de glazen beneden op tafel. en de wasmachine staat op zolder!!! ik las dat veel mensen hem geluidloos vinden, ik kan mij hier niet in vinden.

iuris 08-12-2011

Ik heb precies hetzelfde probleem. Als de machine eenmaal op gang is met centrifugeren gaat het wel, maar voor die tijd bonkt, schudt en trilt de machine enorm.
Mijn machine staat op een houten vloer op een extra dikke onderplaat. Mijn oude machine gaf geen problemen. Deze machine heb ik bij de Harense Smid gekocht. Speciaal aangegeven dat de machine op een houten vloer komt te staan. 'Nou, dan was dit een heel goede machine'. Niet dus.
Volgens mij ligt het eraan dat de machine de was niet goed verdeelt. Als ik een dekbed was, geeft ie een foutmelding en moet ik de was beter verdelen, tja bij 1 stuk gaat dat niet echt.
Zou ik minder problemen hebben met een bovenlader? Na 2 jaar problemen heb ik het wel gehad met deze machine. Volgens de Harense Smid komt dat door de houten vloer en kunnen ze er niets aan doen.

Jbrans 19-07-2010
Geschreven voor: LG ST148PWM

Een paar weken in bezit. Handleiding is summier, maar in principe goed genoeg voor de meest voorkomende zaken.
Mooi apparaat met een lekkere grote vulopening. De hele wasmand past er met gemak in. Het ding is muisstil, zodat we 'm nu ook 's nachts laten draaien. Je hoort eigenlijk alleen de was maar een beetje rondgaan met wat plets- en plats geluidjes.
Stoomfunctie is prima om een hemd mee op te frissen wat een beetje lang in de kast heeft gehangen bijvoorbeeld.
Via wasmachine.nl besteld. Apparaat werd netjes op zolder geinstalleerd en de oude werd (ook van zolder) afgevoerd. Top dus.
Voor nog niet 1/3 van een Miele zou ik niet heel erg lang twijfelen bij de aanschaf van dit apparaat!

Boudewijn72 28-06-2010
Geschreven voor: LG ST148PWM

Wij hebben deze machine nu exact een half jaar. En om kort te zijn: hij is perfect.

We draaien geregeld wasjes voor ons gezin met 2 kleine kinderen en elke keer komt het er stralend uit. Er is ook echt verschil tussen de diverse programma's. Ook de stoomwas is een genot.

De machine is zó stil dat je soms echt moet luisteren of hij nog wel draait. Ook centrifugeren doet hij zeer goed en snel.

We hebben natuurlijk nog geen ervaring over of deze machine het over 10 jaar nog probleemloos werkt maar dat zien we dan.

Maar voor dit geld (wij betaalden 647,- voor alles: bestellen, bezorgen, 2 hoog sjouwen, oude machine mee) krijg je meer dan waar voor je geld!

teeyeye 02-02-2010
Geschreven voor: LG ST148PWM

ik heb deze machine nu een kleine maand in huis en ben tevreden. was benieuwd of het opfris stoom programma tegen een zweetluchtje opkon, maar dat is niet zo, dus truitjes kan ik alsnog na 1 dag druk geweest te zijn wassen, maar alles komt er lekker schoon uit. ik snap de aanpassing van de tijd aan de hoeveelheid was nog niet zo goed. 5 (kg?) op 60 graden met stoom is 1:57 en 3 (kg?) op 40 graden met stoom is 2:23. misschien is het cijfer dat in de display verschijnt na het wegen niet het aantal kg, maar het programma dat de machine kiest voor de hoeveelheid wasgoed. heb hier LG over gemaild maar nog geen antwoord gekregen. toch verbaast het mij dat minder wasgoed op lagere temperatuur een langere wastijd vraagt. dat vond ik wel een teleurstelling omdat mijn voorgenomen energiebesparing (minder was minder wastijd) met deze machine dan verdwijnt voor mijn idee. maar goed over het wasreultaat niets te klagen. heb nu ontdekt dat het programma 30 graden met stoom er maar 1:37 over doet en alles is echt schoon! de centrifuge vindt ik niet opmerkelijk stil, maar ik zou niet weten wat ik daar dan van moet verwachten. onze oude machine was opgedraaid, dus daarmee vergeleken is deze machine stil/stabiel. oja de vormgeving geef ik niet zo een hoog cijfer. wat een lelijk ding zeg, maar daar gaat en ging het mij niet om.

j.r 07-12-2009
Geschreven voor: LG ST148PWM

We hebben deze wasautomaat nu ruim twee maanden ingebruik en we zijn er wel content mee. Hij is niet zo stil als we verwacht hadden in vergelijking met de AEG.Maar daar koop je hem uiteindelijk niet voor.De wasautomaat wast schoon en snel en de was komt er lekker fris uit en de was komt vrij droog uit de trommel dit scheelt ook weer met de tijd die droger nodig heeft, dit duurde bij de vorige wasautomaat algauw 20 min langer De programmering is makkelijk en er is keus genoeg
voor ieder soort was. al met al een goede wasautomaat en gezien de mogekijkheden (stoomfunctie)een mooie prijs/kwaliteit verhouding.De duurzaamheid is nog afwachten
maar dit kan niet slechter zijn dan mijn vorige 3 AEG's die ieder maar 6 jaar mee gingen en toen al aan dure reparaties toe waren van 400€ !!! of meer

M.K. 23-10-2009
Geschreven voor: LG ST148PWM

Wasmachine nu bijna 3 weken in huis. Bevalt prima.Ik heb enige tijd getwijfeld bij dit merk, maar gezien de mogelijkheden bij deze machine voor deze prijs, heb ik toch voor deze wasmachine gekozen. Je hoort hem bijna niet draaien en met centrifugeren is het helemaal een wereld van verschil met mijn vorige wasmachine (van Sanusi). Zelfs mijn jongste zoon zei:Mam deze maakt zo weinig herrie dat ik de t.v. niet harder hoef te zetten om het te kunnen verstaan.
De uitgestelde starttijd en het stomen zijn ideaal.
Het wegen van de was voordat hij begint klopt volgens mij niet altijd. Als ik denk dat hij toch aardig vol is geeft hij toch maar bijv. 2 kilo aan, terwijl ik er dan meer heb ingedaan dan bij mijn vorige van 5 kilo.
Of dit ook van invloed is op het water-gebruik weet ik niet. De was is in ieder geval wel schoon.
Ik las ergens dat er wordt geadviseerd door LG geen vloeibaar wasmiddel te gebruiken, maar dit staat niet in de gebruiksaanwijzing.
Wel gebruik ik poeder als ik hem s'avonds vul en de uitgestelde start gebruik. Dit om te voorkomen dat het onverdunde middel op de was komt.
Ik heb hem gekocht bij beter witgoed.nl Zij rekenen geen bezorgkosten,sluiten hem aan en voeren de oude machine af.
Ik kreeg zelfs een half uur vand te voren een belletje dat ze er aan kwamen, terwijl je de dag ervoor ook nog een mailtje en een sms krijg met welk dag-deel ze zullen komen.

d.s. 11-10-2009
Geschreven voor: LG ST148PWM

We hebben de machine nu 2 dagen in huis en al een was of 5 gedraaid maar ik kan niet zegen dat de machine erg stil is. Water pakken met veel geluid. Spoelen begint met bonken en bewegen. Als de wasmachine eenmaal aan het centrifugeren is dan beweegt het apparaat nagenoeg niet en is ie relatief stil.
Wasresultaat is prima, niet uitmuntend.

tamara van diejen 04-09-2009
Geschreven voor: LG ST148PWM

na veel zoeken welke wasmachine zijn we uiteindelijk uitgekomen op de LG ST148PWM..
besteld via internet woensdag besteld en donderdag al in huis top geregeld dus..
en nu proberen er zitten ontzettend veel functies op de machine dus het was eerst wel even zoeken en kijken wat dit allemaal in hield..de gebruiksaanwijzing vinden wij erg overzichtelijk had voor bepaalde functies wel iets uitgebreider gemogen..
en ja hoor was erin en wat een giga deur opening super..aangezet geen geluid te horen echt heerlijk je hoort hem echt niet draaien..
de machine heeft een sjieke uitvoering en daardoor een luxe uitstraling het oog wil natuurlijk ook wat en wat wij heerlijk vinden is dat hij zoveel mogelijkheden heeft..we zijn hem nog aan het testen op bepaalde was progammas maar tot nu toe vinden wij dit echt totaal geen miskoop..dus bij deze een echte aanrader..tamara van diejen

cocosnootje 21-08-2009
Geschreven voor: LG ST148PWM

Na behoorlijk twijfelen toch besloten dit apparaat te kopen en ik moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb. Het wasresultaat is top! Wit is weer mooi wit en de was ruikt heerlijk.Ook komt het er inderdaad minder gekreukt uit.

Verder vind ik de opfris functie erg prettig. Zonder moeite alle kreukels uit mijn pakken. Wat geur betreft kan ik nog niet zeggen dat ik nooit meer naar de stomerij ga, maar het is wel erg praktisch.

Zonder te veel in herhaling te willen vallen, moet ik zeggen dat de machine lekker stil is en zeer gebruiksvriendelijk.

Aanrader!!

Cor02 14-08-2009
Geschreven voor: LG ST148PWM

Machine net iets duurder dan gemiddeld maar daardoor een fijne en goed afgewerkte wasautomaat met handige opties. Was uitstellen, Handwas, Stomen, Snelwas enz ... Grote vulopening stomen en opfrissen werken uitstekend(kreukvrij).
Er kan ontzettend veel in de trommel. De Machine gaat dan wegen en maakt het zichtbaar. Gebruiksvriendelijke bediening met mooie gekleurde display en fraaie attentie geluidssignalen.De direct drive motor is zo goed als geluidsloos.
Centrifugeren fluisterstil en mooi droog resultaat door de grote trommelomvang
Centrifuge stopt en verdeelt het wasgoed opnieuw als het in onbalans is. Wasprogramma's zeer uitgekiend.

Een genot om te gebruiken !!!
Wij zijn er erg tevreden mee

hassebassie 01-06-2009
Geschreven voor: LG ST148PWM

Deze machine hebben we sinds enkele weken. De LG heeft behoorlijk veel mogelijkheden die zich goed laten instellen. De gebruiksaanwijzing is karig en bestaat uit een uitklapbare folder. De machine is tijdens het wassen stil en het centrifugeren verloopt met een volle trommel uitstekend. Door de grote diameter van de trommel is 1400 toeren ruimschoots voldoende. Met een kleine was (ongeveer 2 kg) centrifugeert de machine met veel onbalans, waardoor deze bijna van sokkel liep. De monteur van LG is langs geweest en zal binnenkort de motor vervangen. Het stoomwassen is een prima voorziening die bij echt vuile was uitstekend werkt. Ook het opfrissen van kleding (maar ook bijvoorbeeld de tuinstoelkussens!) verloopt perfect! Wat dit betreft zouden we geen andere machine wensen.
Er zijn ook wat minpunten te noemen: de geselecteerde opties bij de verschillende wasprogramma's worden niet onthouden en de eerder genoemde matige gebruiksaanwijzing.