AEG LAVAMAT 16850A TURBO

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LAVAMAT 16850A TURBO op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

tevreden gebruiker 29-11-2021

prima keuze geweest, nog steeds blij mee.

Geschreven voor: AEG LAVAMAT 16850A TURBO

Heb deze machine een jaar of 8 geleden nieuw gekocht en ben er nog elke dag uitermate blij mee. Het doorlopende was droog programma is voor een alleenstaande werkende ouder ideaal. 'S morgens de was erin, een uurtje later laten starten en alles netjes gewassen en gedroogd als je 's middags thuiskomt. Nog nooit een storing gehad die niet 123 te verhelpen was.

Pluspunten

• volledige was-droogprogramma's
  • redelijk zuinig in gebruik

kadi 01-09-2011
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 16850A TURBO

De wasmachine heb ik nu een paar maanden in bezit. Goede machine met goede wasresultaten makkelijke bediening mooi compact model machine is zeer stil.

marianne krom 26-08-2011
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 16850A TURBO

Heb lang geaarzeld i.v.m. opmerkingen over het geluid. Ben zeer tevreden!!!!! Had hiervoor een droger en wasmachine apart. Ben enthousiast over deze machine. bespaart een hoop ruimte.

olivia veira 26-08-2011
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 16850A TURBO

Heb de machine bijna 1 kwartaal.
Ik heb allemaal goede cijfwers gegeven,
maar de onderburen klagen als ik centrifugeer op de max. stand, dus doe ik het op 800, wat wel jammer is.
Ik weet ook niet waar de pluisjes na het drogen naae toegaan zoals bij normale drogers.
De was resultaten zijn prima!
Duurzaamheid moet ik even afwachten, maar heb er alle vertrouwen in,makkelijk te gebruiken verder en de vorm
zoals ik verwacht had.

Mario1957 02-04-2012

Beste Olivia,

Wat zonde dat je maar op 800 toeren centrifugeert, dat kost een hoop extra stroom!
En een wasdroogcombinatie gebruikt zowieso al meer stroom om te drogen dan een los aparaat.
Ik vind het wel heel lief van je dat je zoveel rekening met jouw buren houdt.

Daarom wil ik je graag een tip geven.
Koop een set trillingsdempers (dat zijn een soort rubberen doppen) die je onder de pootjes van de maschine zet. Eerst moet de maschine natuurlijk stabiel staan en liefst ook nog waterpas, anders helpen de trillingsdempers nog niet.

Een setje van 4 dempers kost bij een bouwmarkt 5 tot 6 euro, of in een zaak waar ze wasmaschines verkopen hooguit een euro of 10.

Voordelen:
Veel minder herrie ondanks 1400 toeren centrifugeren.
Minder stroomverbruik, goed voor je portemonnee.
Minder stroom is ook veel beter voor het milieu.
De maschine is eerder klaar, dus nog minder last voor jouw buren.
De maschine slijt minder.
En de kleding slijt minder.

Als de buurman net zo aardig is als jij wil hij je vast en zeker helpen met de dempers!

Succes!

rotar 26-08-2011
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 16850A TURBO

Wij hebben deze machine nog niet zo lang en kochten deze als vervanging van de vorige AEG Lavamat die 12 jaar dienst had gedaan. De combinatie wassen en drogen vinden wij fantastisch. Maar wat echt super op valt is de stilte. Deze machine is echt stil, dus avond en nachtwassen (nachtstroom) kan probleemloos ook voor de buren.

Concreet: stil, prima resultaat, nette verschijning, makkelijk te bedienen, prima prijs en na de vorige hebben we vertrouwen in de duurzaamheid... al moeten we dat afwachten.

MarjoleinH 26-08-2011
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 16850A TURBO

De wasmachine werkt goed, het drogen kost wat meer moeite. Er kan niet teveel was in een keer in de droger blijven zitten want dan wordt de was niet droog. Dus of niet teveel wassen in een keer en dan gelijk door laten drogen of na het wassen er wat uithalen en dan laten drogen. Er zitten wel veel pluizen op de was na het drogen. Hiervoor hadden we een AEG wasmachine en losse AEG wasdroger en dat beviel toch beter. Daar zat een pluizenfilter in wat je los kon halen en dat zat toch altijd vol met pluizen. Nu zit er geen pluizenfilter meer in, hoef je het niet leeg te halen maar zitten er duidelijk meer pluizen op de droge was wat vooral bij zwart erg duidelijk zichtbaar is.

Mack41 01-05-2011
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 16850A TURBO

In bijna twee jaar tijd, inmiddels al een nieuwe machine gehad en een keer de electronica module moeten vervangen. Volgens de telefoniste had ik "geluk" dat het apparaat de laatste keer nog net binnen garantie viel. Kwaliteit is ver onder de maat en onderdelen erg duur. Het pluizenfilter werkt niet, ook niet als je het vaak schoonmaakt, en er komen gaten in de kleding.
Toen ik de monteur vroeg naar de kwaliteit, zei hij alleen: "Ik zou er zelf nooit 1 kopen!"

Kortom niet doen!

shameete79 08-02-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 16850A TURBO

5 Feb. 2010 deze machine aangeschaft, dit is de vernieuwde versie van de 'oude' 16850 zoals die hier: http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/aeg-electrolux/lavamat_16850/reviews/199522/ wordt besproken.

de verschillen moest ik even naar zoeken, maar na een mailwisseling met AEG kwamen de volgende punten boven:
deze kan 5 kg wasgoed drogen, de oude 3,5 kg.
en heeft een A++ energieklasse tov. de A+ van de oude.

de installatie was een fluitje van een cent.
transportbouten eruit en de water en afvoerslang aansluiten, stekker in het stopcontact en proberen maar :)
het display is goed overzichtelijk en de symbolen zijn makkelijk te begrijpen.
de machine bevalt goed, is erg stil en geeft een goed was en droogresultaat.
ook erg handig is het feit dat ie kan wassen en aansluitend meteen drogen.
dan ben je wel 4 uur verder, maar dan kan de was meteen weer de kast in. erg fijn.

over evt. garantie e.d. kan ik (nog) niet over oordelen, hopelijk heb ik het nooit nodig en anders zal ik het hier zeker melden.