Samsung BESPOKE QuickDrive™ Wasmachine 8000-serie WW90DB8U95GHU3 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung BESPOKE QuickDrive™ Wasmachine 8000-serie WW90DB8U95GHU3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

a******@g******** 19-07-2024

Mooie wasmachine

Prachtige wasmachine met veelmogelijkheden. Heb niet alle functies kunnen testen en dat is jammer. Veelzijdige programma's waar ik enkele wel heb getest en daar was ik zeer tevreden over. Mooie bediening ook via smartthings. Handig als deze klaar is geeft deze een sein op je telefoon. Degrote trommel ook super voor grotere wassen zoals dekbedden.design ook prachtig. Zeer tevreden

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Grote trimmel

miloe159 15-07-2024

Veel functies en handig AI programma!

Als gezin met twee kleine kinderen, van 1 en 3 jaar, heb ik deze wasmachine mogen testen. De bediening via het display spreekt voor zich, wat perfect is voor drukke ouders - je hoeft dus niet per se de handleiding door te pluizen. De wasmachine neemt je bij het eerste gebruik mee door de belangrijkste functies.

Er past 9 kg in de machine, handig met al die doekjes en kinderkleding die snel vies worden. Met de SmartThings app bedien je de wasmachine eventueel op afstand. Maar ook zie je of hij al klaar is met wassen - wat ideaal is als de machine op zolder staat zoals bij ons en als je je handen beneden vol hebt met de kinderen.

De machine ziet er mooi en modern uit, met een verduisterd glas in de deur. De SuperSpeed en QuickDrive functies zijn superhandig voor de momenten waarop we snel een paar wasjes er door willen draaien, dan kan al die kinderkleding buiten in de zon drogen. Vooral het AI Wash programma is een uitkomst voor ons gezin. Het past zich aan aan het soort wasgoed en de mate van vervuiling, wat handig is bij ongelukjes tijdens het zindelijk worden van onze peuter. Maar ook de kleedjes waar ons hondje op ligt, wordt extra lang gereinigd bij deze functie.

Een klein nadeel is dat als je de AI-functie niet gebruikt, het even zoeken kan zijn om het juiste wasprogramma te selecteren (let op: een aantal programma's zijn gericht op 2kg of 4kg aan wasgoed) en om de juiste cyclus in te stellen qua wassen en spoelen. Vooral als je de trommel helemaal vol /te vol doet, komt de was er niet altijd even schoon uit. Lang leve de AI-functie dus!

Een ander groot voordeel is dat, doordat het hier in huis doorgaans al lawaaiig genoeg is, je via de app op je smartphone het geluid van de meldingen uit kunt zetten. Zo wordt onze jongste dochter niet wakker overdag door wasmachinemeldingen.

Het Hygiënisch Stoomprogramma zorgt ervoor dat de was extra grondig gereinigd wordt, superfijn, want zo is er veel minder last van astma/allergieën. Het Air Refresh programma is ideaal voor het opfrissen van kleding zonder water te gebruiken, handig voor de kleding die over 'dè stoel' hangt - niet vies genoeg om te wassen en niet schoongenoeg voor in de kast.

Kortom, deze wasmachine biedt alles wat een druk gezin nodig heeft en meer. Misschien dus zelfs net te veel functies, maar ach: liever te veel dan net 1 te kort!

Pluspunten

• Ai programma
  • Veel functies
  • Je kunt het geluid uit zetten

Minpunten

• Misschien net te veel functies..
  • Bij (te) volle trommel was niet schoon genoeg

Rv1998 30-06-2024

Grote wasjes kleine wasjes, dit een perfecte wasmachine!

In de afgelopen weken heb ik De Samsung WW90DB8U95GHU3 uitgebreid mogen testen, en WAUW wat een super wasmachine!

Ten eerste is het design strak en mooi met weinig knopjes en een mooie touch screen!

Dan het belangrijkste, hoe wast het en wat zijn nou echt de functies van deze wasmachine?

Ten eerste is de installatie heel makkelijk, wat waterslangen aansluiten die erbij worden geleverd en aansluiten aan het elektriciteit netwerk. Vervolgens als je de wasmachine aanzet krijg je een tutorial hoe je wast en dat je de taal in kan stellen. Erg fijn!

De wasmachine qua gebruik is super stil, het maakt nagenoeg nauwelijks geluid behalve bij het centrifugeren, echter wat verwacht je. Op de wasmachine heb je enorm veel opties, teveel om te gebruiken in mijn mening, maar gemakt dient de mens dus voor ieder is er iets zeg ik dan maar. Tijdens het testen heb ik een aantal opties geprobeerd (15 min wassen, 30 min wassen etc) echter was het AI Wash-programma toch echt het beste. Want door dit programma werd mijn wasmiddel gedoseerd dankzij AutoDose, door de AI toevoeging word gekeken hoe vies de was is en de duratie van de was aangepast

Door het vele sporten dat ik en mij vriendin doen, merkte ik dat na het voetballen, waarbij de kleding onder de modder zitten er langer over deed dan nadat ik de sportschool had bezocht. Dit komt door het vuil sensor. Super mode dus, zoals ik het noem.

Ook wat erg leuk en fijn is, is de app van de wasmachine, na het installeren van de app kan je zien hoelang een was duurt en hoelang je nog moet, ook krijg je een melding als de was klaar is. Ook kreeg ik deze melding op mij smartTV. Gemak dient de mens zoals ik zeg.

Enigste wat ik vervelend vond is de muziek van de Samsung wasmachine nadat de was klaar was, echter na het doornemen van de app kom ik hem uitzetten.
Dit is voor mij ook het enigste nadeel, als je het een nadeel kan en mag noemen. Het wast super en maakt zelfs opgedroogde modder vlekken super schoon. Stil zuinig en goed in gebruik, precies wat ik zou zoeken in een wasmachine.

Pluspunten

• Veel opties
  • Zuinig
  • AI wash
  • Stil

Minpunten

• GEEN

Robin 29-06-2024

Een fijne en stille wasmachine met AI Wash

De Samsung WW90DB8U95GHU3 vervangt onze 14 jaar oude wasmachine met DirectDrive-motor. We waren erg benieuwd of de Samsung wasmachine met een meer traditionele riemaandrijving (alle bekende merken op één na gebruiken een riem) wel stiller zou zijn. En dat is hij! Wat een verademing hoe stil een nieuwere wasmachine is. Pas bij het spoelen en daarna het centrifugeren maakt hij meer geluid, maar het is niet te vergelijken met onze oude.

Erg handig, want i.v.m. een baby wassen we vaker en meer. Daarbij is het AI Wash-programma onze favoriet. Het wasmiddel wordt dan automatisch gedoseerd dankzij AutoDose en de vuilsensor meet of je was vuiler of schooner is dan vooraf verwacht. Soms duurt de was daardoor bijvoorbeeld een halfuur korter. Die AutoDose is ook wel echt een uitkomst, want je hoeft nooit meer vooraf na te denken over de hoeveelheid wasmiddel.

Dankzij de Samsung SmartThings app (ook geschikt voor iOS) krijg je bericht over of de was langer of korter duurt en of deze klaar is. Zit je op je werk te lunchen, krijg je via je Samsung-horloge te zien dat de was klaar is! ;)

Zijn er dan helemaal geen nadelen? Jawel:
- Kleine voorwerpen (denk aan een kleine sok) blijven nogal eens in de rand van de wasmachine achter. Deze komen er dan zeiknat uit. Dit is wat ons betreft echt het grootste nadeel aan deze wasmachine.
- Geluid van acties/muziek is harder dan van onze Samsung droger. Gelukkig kan je het geluid volledig uitzetten via de SmartThings app.
- AI Wash staat standaard op 40 graden ingesteld. Ik had graag gezien dat je deze ook op 30 kon zetten.
- De waterslang is vrij kort. Houd hier rekening mee bij het plaatsen van de wasmachine.

Pluspunten

• AI Wash-programma
  • Stille wasmachine

Minpunten

• Rand van de deur
  • Korte waterslang