AEG L75489FL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 62 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L75489FL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

browny 03-01-2013

Top machine,
Stil, zuinig waardoor de programma's langer draaien. Is voor ons geen probleem daar wij 's nachts draaien.

Sinds kort hebben wij bij bepaalde was dat hij naar popcorn gaat ruiken, reiniger gebruikt om het op te lossen maar komt steeds terug. Ook ander wasmiddel gebruikt maar alleen bij bepaalde was steeks het de kop op.

Even gesnuffeld op internet en dit probleem (bij alle moderne wasmacnines) is een bekend probleem. Heb nu 3 duppels spec. olie gebruikt (desinfecterend) om te kijken of dit een oplossing brengt.

groeten

browny

browny 06-03-2014

kleine update.

Afgelopen week was onze machine defect. In de trommel zitten van die kunststof was worden waarvan er bij één een stuk uit was gegaan. Dan wordt het een scherp onderdeel waar de was op kapot gaat. Snel service gebeld. Je raadt het nooit. Het duurt bijna een week voordat de monteur komt en dat bij een gezin met 3 kinderen. Niet fijn dus, was onder garantie maar toch .. niet fijn.

De vorige keer bij Service ook al zo lang moeten wachten, ook bijna een week. Als de garantie afgelopen is gewoon lekker bij een locale monteur die staat er dezelfde dag of een dag later.

Marij1942 02-09-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

De lavamat Jubi-line was beter dan deze machine, omdat de toerental van het centrifugeren hoger was, daarnaast is het instructieboekje onduidelijker.Het wassen van een kleine hoeveelheid b.v. een trui, doet het centrifugeren niet. Ben hiervoor verscheidende malen bij de leverancier geweest, maar deze had geen oplossing.

John en allina 27-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

De wasmachine bevalt zeer goed. Al enige tijd in gebruik. Heerlijk om een grote wastrommel te hebben. Werkt gemakkelijker met een groot gezin.
De duur van de programmas zijn erg lang, ivm economisch wassen. Dit valt wel tegen en moet je rekening mee houden. Het stoom programma werkt goed om kreukels uit het wasgoed te krijgen. Dekbedden hoef je niet te strijken.
Over de duurzaamhied is nog niet veel te zeggen, maar lijkt ons wel goed.
De vorm is mooi en praktisch ingedeelt.
Het instellen van de machine is eenvoudig. Is alleen zoeken naar het juiste programma. Hij wast zeker schoon.
John.

Wout K. 26-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

De vorige AEG was na 5500 draaiuren een beetje overleden en het was te te duur om nog een keer te repareren.
deze machine is veel stiller en de grote trommel is ideaal. Misschien daarom ook wel goedkoper in energieverbruik.
Prima wasmachine. En de 10 jaar garantie op de motor geeft uiteraard vertrouwen.

grubben 25-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Alweer een AEG wasmachine gekocht, omdat het ons goed bevalt.
De bediening is erg duidelijk en gemakkelijk.
Het wasresultaat is goed, ondanks het eco programma, waardoor je zuinig kunt wassen. Het geluid is rustig,
alleen het centrifugeren hoor je goed.

pejramakers 20-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Na ruim 10 jaar begaf onze LG wasmachine het. In de winkel na uitgebreid advies van de verkoper gekozen voor de AEG. Absoluut geen spijt van! De was komt er schoon uit en het apparaat is stil, behalve met centrifugeren (maar dan zijn ze bijna allemaal rumoeriger). Er zijn legio instellingen te kiezen en er kan veel in. Over duurzaamheid kan ik niets zeggen, daarvoor hebben we 'm te kort, maar alles voelt stevig aan. Kortom tevreden met onze aankoop.

Tien09 18-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Na 22 jaar een Miele was en droogautomaat te hebben gehad hebben we nu gekozen voor AEG, zowel was als droogautomaat T76489AH. Beiden bevallen tot op heden goed alhoewel we met de droogautomaat een beetje pech hadden. Maakte erg veel lawaai, bleek er een condensator los in de trommel te liggen die ergens tegenaan rammelden. Is door een monteur snel en netjes opgelost.

pamcam 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

prima wasmachine, veel stiller en stabieler dan de vorige, voldoende programma's van eko tot kort.
ook 's-nachts wassen kan, ideaal met de timer.

A.F.Schuil-de Ruiter 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Aeg wasmachine bevalt uitstekend,vooral de mogelijkheid om je was te verkorten vind ik erg handig,soms heb je weinig was en dan is de mogelijkheid om te verkorten erg handig.Verder vind ik het de machine weinig lawaai maken,aangezien ik vaak 's nachts was is dat wel belangrijk.

moeder van 4 kids 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Wij hebben deze wasmachine kort geleden aangeschaft.
Het is echt een top automaat met veel mogelijkheden.
Als de machine draai is dit zo goed als geruisloos, makkelijke vulopening echt een aanrader.

wim53 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

ik heb deze wasmachine sinds kort, maar ik ben dik tevreden om zijn gemakkelijke bediening en hij levert ook nog eens schoonwas, ik ben alleen staande maar ik ben blij met deze wasmachine, je kunt gemakkelijk alles zelf aanpassen, heb ook al gebruik gemaakt van de stoomfuctie die er ook opzit, ook hier ben ik dik tevreden over.

erwina 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

na 22 jaar een Miele gehad te hebben, zonder ooit een storing, nu toch gekozen voor deze wasmachine. heb er nog geen minuut spijt van gehad, lekker stil, veel mogelijkheden en het stoomprogramma is helemaal super!

jv.d.k 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Zeer tevreden over deze machine. Veel mogelijkheden ook om de temperatuur en de tijd aan te passen.
Centrifugeert goed met weinig geluid.
Duurzaamheid:Als deze net zo lang meegaat als mijn vorige AEG, ben ik dik tevreden.

HKVS 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Dit is de 2e AEG die ik aangeschaft heb. De eerste was 14 jaar oud en deze als opvolger. Positieve veranderingen grote trommel, mogelijkheid tot 20 minuten was en meerder verkorte mogelijkheden. Hoop dat deze weer net zo lang mee gaat als zijn voorganger

H. Raaijmakers 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Mijn vrouw is zeer tevreden. Het gemak waarmee ze nu de was doet, de keuze mogelijkheden en dat ze daarbij ook weer keuzes kan maken. Echt top. Bij de vorige was de geluidsoverlast heel erg, nu kunnen we de was 's'nachts doen.

Oenema1b 19-02-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Een zeer goede wasmachine die een grote trommel heeft.
Dus ideaal voor ons boeren gezin met de vele vuile was die van achter weg komt. Goed bedienbaar door de vele programma's. Ik hoop hier nog vele jaren plezier van te hebben.

hendriks 51 02-02-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Fijne wasmachine.Lekker een grote trommel.
fijn voor een gezin. En voordeel dat je de tijd in de gaten kunt houden.Vorige wasmachine was ook een AEG.Als de kwaliteit net zo goed is, kunen we er weer 15jaar tegenaan.

maxime 5 01-02-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Machine is vrijwel niet hoorbaar. Wast zeer schoon en is vooral heel makkeijk te bedienen ondanks de vele programma's Werd door de verkoper uitvoerig gedemonstreerd.Machine vrijdags gekocht en werd zaterdag al gebracht en geinstalleerd.

GJ Stehouwer 20-01-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

Prima machine, hiervoor een italiaan gehad en nu weer gekozen voor duitse degelijkheid.
Belangrijk is dat de was schoon is.
Maar dat je ook kunt zien hoe lang je was nog bezig is kan soms erg handig zijn. hoewel deze niet op de minuut naukeurig is geef dit zeker een goede indicatie.
De mogelijkheden zijn enorm voor elk type was is wel een programma. De eco standen zijn met het oog op besparingen erg prettig.
ook het geluids niveau van de machine is erg goed, je moet soms even gaan kijken of die het nog wel doet.
ik hoop er nog veel en lang plezier van te hebben.

Jeannette23 08-01-2012
Geschreven voor: AEG L75489FL

De grote trommel is een uitkomst.
Wast op lage temperatuur goed schoon.
Gebruik de tijd besparen functie regelmatig.
Prettig dat je kunt zien hoe lang de machine nog draait.
Maakt veel minder geluid dan mijn vorige machine.

JH51 23-12-2011
Geschreven voor: AEG L75489FL

Mooie wasmachine met duidelijk display.
Grote trommel van 8 kg, ideaal voor groot gezin.
De wasresultaten zijn prima ook op lagere temperatuur en korter programma.
De startuitstelknop is ideaal net als het korte programma van 20 minuten.
Ben zeer tevreden over deze machine.

Josje7 22-12-2011
Geschreven voor: AEG L75489FL

Mooie wasmachine met heel duidelijk display. Wasresultaten zijn goed ook op lagere temperatuur en korter programma.
Makkelijke bediening. Grote trommel van 8 kg, dus er kan veel wasgoed in.
Start-uitstel is ook ideaal. Net als het kort programma van 20 minuten.
Ik heb heel veel plezier van de wasmachine en hoop dat hij lang meegaat.

WP12 20-12-2011
Geschreven voor: AEG L75489FL

Wasmachine bevalt goed. Goede wasresultaten. Eenvoudige bediening. Alleen de resterende looptijdaanduiding loopt niet altijd goed. Soms gaat hij van 14 min. naar 10 min. en is 1 minuut later gereed.

Mistique 17-12-2011
Geschreven voor: AEG L75489FL

De Lavamat 75489 heeft een grote trommel, 8 kg. erg prettig voor een gezin met meer dan 4 personen.
De wasresultaten, ook op lage temperatuur, zijn uitstekend te noemen. De stoomfunctie is ideaal voor het opfrissen van bijv. een kolbert. Deze funktie voldoet uitstekend. De machine werkt nagenoeg geruisloos. De machine heeft geen koolborstels dus op de lange termijn geen kostbare reparaties noodzakelijk. Dit in combinatie met een garantieperiode op de motor, 10 jaar, maakt dat deze wasmachine een ideaal apparaat voor gezinnen met kinderen.

Fam. Brehm 16-12-2011
Geschreven voor: AEG L75489FL

Sinds 3 maanden hebben we deze AEG wasmachine in gebruik. Onze vorige wasmachine (ook een AEG) begaf het na 19 jaar trouwe dienst. De nieuwe machine heeft een grote trommel(8kg), fijn met een gezin met sportende kids, en is erg stil. Alleen het centrifugeren is hoorbaar. Wasresultaat is prima. We hopen dat de duurzaamheid net zo goed is als van zijn voorganger. Nu moeten we alleen nog dat irritante piepje uit zien te krijgen als de was klaar is.....

Fam. R.R. Brehm 25-11-2012

Een jaar geleden plaatsten we hier nog een enthousiaste reactie, maar na 1 jaar en 2 maanden heeft onze AEG het begeven. Reden: een muntje van 20 cent is tussen het manchet en de trommel geschoten. AEG noemt dit een "gebruikersfout". Reparatiekosten: 500euro! Bizar! Dit kan toch iedereen gebeuren. Wij hebben er geen goed woord voor over en zijn diep teleurgesteld in de service AEG. Onze vorige AEG ging 19 jaar mee. Deze slechts 1 jaar! Wij noemen dit geen gebruikersfout, maar eerder een constructiefout. Onze conclusie: nooit meer een AEG: slechte constructie en geen service!