GROHE Start wastafelmengkraan 1-greeps Chroom 23575002 - Reviews

• Best Reviewed mei 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE Start wastafelmengkraan 1-greeps Chroom 23575002 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

l***************@g******** 11-07-2024

We hebben de nieuwe Grohe kraan in onze badkamer laten plaatsen en we zijn er heel blij mee! Onze oude kraan zat vol met kalk en was nogal verouderd. De nieuwe kraan werkt ook prima. Het water stroomt gelijkmatig en de temperatuur is makkelijk te regelen. Wij zijn in ieder geval erg tevreden en zouden het zeker aanraden!

s******@o********** 10-07-2024

bij het uitpakken van de kraan was ik aangenaam verrast. Een mooi robuust kraantje, voelt erg stevig aan. De installatie verliep ook erg makkelijk, volg de instructies en het lukt zelfs de niet-ervaren klusser. De waterbesparende versie blijkt wel uit dat de straal wat minder hard is dan ik gewend bent. Kwestie van wennen denk, want wat heb je nodig in het toilet.

Niek Luinge 14-06-2024

Mooi, degelijk, spettert wat, let op verschillende soorten!

Deze kraan van Grohe heb ik nu een dikke week in huis.
Wat me als eerste opviel was positief: De verpakking bevatte geen plastic, alles was van papier. Dat is hoe het tegenwoordig hoort en dat doet Grohe goed. Nergens voor nodig dat plastic.
Van het artikel lees je overal dat het makkelijk te monteren moet zijn, dus dat was waar ik geïnteresseerd in was. Ik ben wel handig en heb twee rechterhanden, maar iets aan sanitair heb ik nog nooit gedaan.
Het bleken geen loze beloften. Alles was precies goed, het boekje vond ik heel duidelijk, alle stappen werden duidelijk uitgelegd, ik miste niets. De meegeleverde tool was top, ik kon hiermee alles vastdraaien wat moest, helemaal compleet dus.
De tool was van vrij dik plastic, dat is een goede keuze, want bij het vastdraaien van de kraan zelf van de onderkant heb ik behoorlijk hard gedraaid en dat hield het plastic goed.
Tot zover de montage. De kraan zelf doet het natuurlijk, door de waterbesparende functie vind ik de straal wat minder mooi dan mijn oude kraan. Het is een iets meer spetterende straal op halve kracht of iets minder, maar juist op een piepklein straaltje is het een mooie rechte straal. Maar die stand gebruikt men vast niet vaak dus dat is niet nuttig.
Het duurt wat langer om ’s nachts of ’s ochtends even een glas water te vullen, en daarmee ‘bespaar’ je natuurlijk geen water, maar kost het wel meer tijd. Het was leuk geweest als het een optie was geweest. In sommige douchekoppen zit een soort membraan wat je wel of niet kunt monteren, zoiets was een leuke toevoeging geweest bij deze kraan.
De afvoer met kliksysteem werkt ook goed, bij het monteren hiervan moest ik echt lóeihard aandraaien, omdat het anders lekte aan de onderkant. De cilinder aan de onderkant had wat mij betreft van metaal mogen zijn ipv plastic, omdat ik zó hard moest draaien dat ik bang was dat het plastic zou knappen. Maar goed, dat is niet gebeurd, de bouwkwaliteit van het geheel is erg goed.
Het grootste nadeel van de kraan ontdekte ik toen ik een tweede bestelde. Blijkbaar zijn er twee versies van deze kraan, het zal een productrevisie zijn geweest tussendoor, maar dat was me niet duidelijk. Pas toen ik na afloop heel goed keek zag ik het verschil. De ene kraan heeft de stipjes blauw en rood op ongeveer 45 graden naar elke zijkant, de andere kraan heeft rood op 90 graden naar links en blauw in het midden. Oftewel, de ene kraan heeft koud in het midden en warm helemaal naar links, de ander is koud op halverwege rechts en warm halverwege naar links.
Beide zijn prima, zolang ze maar hetzelfde zijn… Helaas ontdekte ik dit pas na montage, ik heb dus de tweede bestelde kraan teruggestuurd en een andere gekocht.
Dit verschil is in advertenties op internet niet duidelijk zichtbaar, op de doos kun je het zien als je exact weet waar je op let.
Kort samengevat: Een prima kraan, eitje om te monteren, goede bouwkwaliteit, kraan is wat spetterend en waterbesparing is niet altijd handig. En koop de twee kranen bij dezelfde winkel!

SofiaWillerd 01-06-2024

Hele fijne kraan! Aanrader

Wat een fijne kraan! Toen ik de kraan uit de doos haalde werd ik al blij. Hij heeft een mooi design en voelt stevig aan. In de verpakking was al het materiaal te vinden dat nodig is om de kraan te monteren. Er zit een speciale sleutel bij zodat de kraan stevig aangedraaid kan worden. Het monteren was heel eenvoudig, de duidelijke handleiding zorgde dat hij zo bevestigd was. We hebben getest of de kraan mogelijk lekte, dat was niet het geval. De kraan is mooi hoog, zodat er ook een emmer in de wasbak onder kan, dat is ideaal. Inmiddels heb ik de kraan een aantal weken in gebruik. Hij werkt nog steeds fantastisch! Heel blij mee. Ik zou hem iedereen aanraden.

• Compleet set met monteermateriaal

Sylvan2002 22-05-2024

Fijne kraan voor in je badkamer

Top Kraan!

Ik heb de kraan meteen gemonteerd toen hij binnen kwam en ik was verrast van het resultaat!

De installatie was eenvoudig en zo gepiept. Daarna was het gebruiksgemak uitstekend hij ziet er goed uit en je kan je handen er lekker onder wassen.

Ik zal hem dus zeker aanraden!

Pluspunten

• Strak en modern ontwerp
  • Eenvoudige installatie met GROHE QuickFix
  • Waterbesparend

Minpunten

• Hogere prijsklasse

Yamina 08-05-2024

Mooie luxe kraan

Ik ben echt dol op mijn nieuwe Grohe Start wastafelkraan! Het heeft mijn badkamer echt nieuw leven ingeblazen. Het installatieproces was een eitje dankzij het FastFixation systeem, wat me veel tijd en gedoe heeft bespaard. Het slanke en eigentijdse ontwerp past perfect bij de moderne uitstraling van mijn badkamer.

De push-open pop-up waste is super handig en voelt erg luxe aan. Met slechts een lichte vingertopdruk kan ik de kraan gemakkelijk openen en sluiten.Ook ben ik blij met de geïntegreerde temperatuurbegrenzer, die niet alleen energie bespaart, maar ook voor extra veiligheid zorgt.

Pluspunten

• waterbesparing
  • gemakkelijk te installeren
  • design

i**************@g******** 01-05-2024

Deze kraan ziet er heel erg mooi en luxe uit. Hij heeft 2 slangen voor koud en warm water en mengt dit vanzelf. Dit was een echte vooruitgang voor mij. Hiervoor had ik 2 knoppen om de temperatuur te regelen in de wastafel van de badkamer. De grootte is perfect en met deze enkele handige draai knop regelt deze kraan het zelf. Ook merk ik dat hij erg waterbesparend is en dat hij makkelijk reguleert. Ik heb hem zelf bevestigd en dit was vrij gemakkelijk. Hoofdkraan uit, oude kraan eraf en nieuwe erop. Ik ben heel erg blij met de kraan en deze van Grohe zal nog jaren meegaan!