Samsung CLX-3175FN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung CLX-3175FN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

paasman 26-12-2013
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Het transportsysteem heeft het begeven waardoor er geen papier meer door de printer loopt. Hij maakt een krakend geluid terwijl onder de printer allemaal rommel lag.

lgriek 16-01-2013
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Heb deze printer iets meer dan twee en een half jaar in bezit gehad. Was in potentie mooi apparaat, maar gebruikers-ervaring zeer teleurstellend. Vreet peperdure toner. Afdrukkwaliteit nam heel snel af. Na slecht 5000 pagina's printen is kwaliteit niet meer acceptabel om te gebruiken. Samsung-service erg matig, met emails in gebrekkig Nederlands. Telefonisch contact kwam uit op reparatie. 25-60 euro alleen voor onderzoek, inschatting is dat er nieuwe beeldunit in moet, reparatie zou dus meer als helft aanschaf waarde gaan kosten. Dus maar besloten tot aanschaf andere printer. Had hiervoor Canon monochrome laser printertje LBP1110, beste ooit gemaakt, helaas weg moeten doen omdat er geen OS meer is dat het ondersteund, ga nu kijken voor iets soortgelijks bij Canon. Samsung is toch te veel goedkoop, duurkoop in hun producten.

Oscar1967 31-10-2011
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Deze printer heef als euvel dat na een bepaalde tijd er een storing op treed (Dev-Sensor) die alleen verholpen kan worden door een monteur. Dit is 2 x in de garantie gebeurt en nu in het derde jaar treed weer dezelfde fout op. Geen aanrader !

Krokant 09-05-2011
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Mooi compact apparaat met veel mogelijkheden. Een groot minpunt vind ik de papierlade die 10cm uitsteekt. Verder moet je de toners af en toe schudden als de tekst wat vaag begint te worden. De software geeft aan dat ie toch nog voor 1/4 vol is.

Harrie312 16-10-2010
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn Samsung CLX-3175.Vergeleken met een inkt jet printer is dit super.
Hij doet wat ie moet doen, nog een mankementen gehad. Ook ziet het apparaat er mooi uit, er zullen natuurlijk altijd betere en mooiere te koop zijn maar daar betaal je ook naar.
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen ben pas een half jaar in bezit. Ben wel nieuwsgierig waar de toner het goedkoopst verkrijgbaar is en dan bedoel ik geen imitatie

Tim Dekker 28-07-2010
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Een printer met veel problemen. De printer zou geschikt zijn voor gebruik op een klein kantoor. Maar als je in een maand meer dan 600 afdrukken maakt dan gaat de printer al kuren vertonen. De printer is/wordt nu binnen twee jaren al voor de vijfde of zesde keer gerpareerd, hetgeen gelukkig nog onder de garantie valt

Aad1970 29-04-2010
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Ik ben heel tevreden over de printer. Kleur ziet er goed uit, scannen van meerdere pagina's gaat prima. Ik gebruik de scan naar e-mail functie erg vaak om mijn administratie te digitaliseren. Als je de software niet installeerd, en alleen de driver, dan heb je de vervelende popup's niet die eerder gemeld worden. Over het algemeen heeft de extra software niet echt veel toegevoegde waarde, dus installeer ik die nooit.

Het printen via het netwerk gaat ook probleemloos.

stw 07-03-2010
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

deze printer maakt echt mooie afdrukken, zelfs een foto op een gewoon A4-tje (was een test) zag er goed uit. (niet zoals een echte foto, (iets meer ruis,maar dat komt ook door het gebruikte papier.
Voor dit geld kan je thuis niet met een inktjet aan de gang, ook al omdat die als je hem een tijdje niet gebruikt, de spuitmondjes verstopt kunnen raken (heb je met laser geen last van)

Wiliam82 25-02-2010
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Voor mijn bedrijf heb ik deze printer aangeschaft. De prijs is geweldig laag.

Echter, de kwaliteit van kleuren afdrukken is erg slecht. Ik heb op de hoogste kwaliteit afgedrukt maar je blijft veel puntjes zien die niet goed uitgelijnd zijn. Bij een groen vierkant met witte tekst Ariel 10 pt er in worden de letters geel. Erg jammer.

De kwaliteit van het zwart printen was wel goed.

Ook een nadeel is het handmatig plaatsen van dikker papier. Deze moet vel voor vel. Hierbij is voor het los krijgen van de vulbak vrij lastig. Je moet flink trekken om deze los ter krijgen en krijgt daarbij het gvoel dat deze niet lang zal mee gaan.

Scanner is prima en goede software.

Ook is het geluid van het apparaat niet echt zacht. Veel ruis (tak tok tik) en veel bliepjes.

na 12 dagen gebruik dit apparaat terug gebracht en gelukkig mijn geld terug gekregen.

Nu heb ik een HP cp1518ni (1510 serie) gekocht 250 euro en deze is zeker 10 keer zo goed. Kleuren zijn perfect afmeting is goed en geluid is nog beter.

RuudTh01 22-01-2010
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Zeer goed geprijst en qua formaat erg handig. Afdruk snelheid en kwaliteit ook voldoende. Netwerk makkelijk te configureren.
Kwaliteit is echter erg slecht.
De printer gaf strepen. Dit werd thuis verholpen (was erg snel maar thuisservice wordt niet meer gegeven) en daarna een half jaar probleemloos geprint. Daarna alweer strepen en foutmelding over home-dev sensor. Na half jaar bellen bleek deze niet meer te repareren en kreeg ik nieuwe printer.
Heb net mijn 2e printer ontvangen en na 1000 printjes is ook deze stuk. Alweer strepen. Blijkbaar structurele fout dus: NIET AANSCHAFFEN!
Zag overigens dat DELL dezelfde printer onder een andere naam voert maar incusief thuisservice!

Paul Berkx 14-10-2009
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Deze printer heeft me toch wel een beetje (veel) verbaasd.

Zeer strakke afdrukken en uitermate geschikt voor fotoprints. De kleuren spatten van je doodnormaal A4 papier af.

Wat betreft dat papier geldt wel dat er geen glossy/photo papier in mag, omdat je dan je 2 jaar garantie verspeeld. (als ik die sticker op de papierlade moet geloven)

Niet echt een ramp, want fotopapier is toch wel een beetje overbodig met deze printer.

arthur1511 12-10-2009
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Deze printer gekozen vanwege het compacte formaat. Daarnaast wilde ik hem kunnen gebruiken in het netwerk. Het installeren is een peuleschil. Zowel op een Mac en een PC is het een kwestie van enkele minuten.
De afdrukkwaliteit is meer dan acceptabel. Foto's ogen wat feller dan de werkelijkheid, maar tekst en grafische weergave kan zich meten met duurdere printers. Wie een goedkope laserprinter (All-in-one) zoekt doet hiermee een uitstekende keus.

Lumme 05-10-2009
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Ik vind dit een zeer goede printer voor deze prijs, de kleurenprints zijn mooi helder en de mono prints zijn strak geprint.
De scans en kopieën vind ik ook ruim voldoende.

Ton 02-10-2009
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Heb recentelijk 2 van deze printers gekocht om thuis te kunnen werken met een redelijke tot goede kwaliteit prints van rapportane. Zowel mijn compagnon als ik zijn vol lof over de kwaliteiten van deze kleine krachtpatser. Je moet hem wel even goed installeren en instellen voor jouw eigen gebruik.
Mee verpakt is een stickervel voor over de toetsen: dan weet je waar deze toetsen voor staan. Ook is een cd met een uitvoerige gebruiksaanwijzing bijgesloten (PDF-bestand) die je indien gewenst perfect kunt uitprinten. Dus voor je en negatieve recensie schrijft: eerst even goed je ogen gebruiken en zaken goed uitpakken/installeren.

BoyVenlo 30-08-2009
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Ik heb deze multifunction nu enkele maanden in bezit en ben over het algemeen tevreden. Hij is makkelijk in gebruik, veelzijdig en maakt weinig herrie. De kwaliteit van kleurenprintjes is minder dan de Canon inkjet die ik heb.

Wel valt me op dat hij bij het opstarten een tikkend geluid maakt, wat weg is nadat hij is opgewarmd.

Ik heb de ADF nog niet vaak gebruikt, hij pakte een keer te veel vellen papier tegelijk.

jahnjahn 13-07-2009
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Deze printer maakt strepen op de achterkant van het papier.
Bij elke printjob komt er een pop up: voorbereiden afdrukken. en dan een pop up met Bezig met afdrukken. steeds moet je dat rot venster wegklikken en nergens staat of en hoe je dit venster kan onderdrukken.
De lade voor papier maakt een gammele indruk. Ik heb geen moment het idee dat dit dingetje echt 20.000 printjes per maand aan zou kunnen.
Knoppen hebben geen tekst en naar de betekenis moet je zoeken in de handleiding. deze handleiding is niet te printen op A4 papier.
De printjes zijn op zich van voldoende kwaliteit. Maar ja; die achterkant he. de printer is mooi compact en goed vormgegeven (op de knoppen na). Stel je niet te veel voor van de geluidsarmte, dat geldt alleen als de printer stand by gaat en dat doet ie snel na elke printjob. Nadeel is dus dat ie steeds aan/uit lawaai geeft.
Geen goede keus.

ebreedveld 15-04-2009
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Na een aantal reviews gelezen te hebben besloten deze all-in-one aan te schaffen. Aanvankelijk erg tevreden, totdat de scanner gelocked werd en hij niet meer wil scannen en kopieren. Da's handig met een multifunctional. Vervolgens Samsung via internet een bericht gestuurd met de klacht. Reactie terug gekregen dat ze met mijn vraag niets kunnen (!!!) en dat ik de helpdesk maar moet bellen. Die probeer ik nu al 2 uur (!!!) te bellen, maar ze blijven in gesprek.
Geen goede beurt voor Samsung wat mij betreft. Sowieso vind ik de handleiding zeer sumier. Bij scanner locked staat alleen unlock de scanner...maar hoe in vredesnaam?!

Wordt vervolgd.

KeesH 03-12-2008
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Na verschillende reviews gelezen te hebben, ben ik uitgekomen bij deze Samung CLX-3175FN.
Ik ben erg tevreden over dit apparaat. Hij is voor een laser printer netjes klein, ongeveer de breedte en diepte van een wat grotere deskjet zoals de MP600. Hij is alleen bijna twee keer zo hoog. Wel steekt de papierlade aan de voorkant wat uit (een kleine 7 cm).
Hij is voor een laser apparaat ook behoorlijk stil. Uiteraard laat hij wat meer van zich horen dan een deskjet, maar storend is het zeker niet. Je kunt instellen of en hoe snel hij in slaapstand moet gaan. Als hij klaar is met printen hoor je al niet veel meer. In slaapstand is hij helemaal stil.

De print kwaliteit in zwart is goed. Ik heb laserprinters gezien die het beter doen, maar het ziet er zeker goed en scherp uit. Ik heb zelf het inkt gebruik voor zwart wat lager gezet. Dan is hij wat zuiniger en zijn de letters minder vet (en ook wat scherper).
De print kwaliteit in kleur is ook goed. Het is minder scherp dan zwart, maar voor een kleuren laser printer naar mijn idee erg goed. Ik heb er ook foto's mee geprint. Het is lang niet de kwaliteit zoals je dat bijvoorbeeld bij een inktjet zoals de Canon MP600 ziet. Maar het resultaat mag er zeker zijn. Het heeft ietwat weg van een foto in een krant.

Verder vind ik het apparaat handig te bedienen. Hij geeft door middel van piepjes goed aan wat hij doet. Bijvoorbeeld bij het ontwaken uit de slaapstand of als je papier in de sheet feeder legt. Zo weet je in ieder geval dat hij het papier gesignaleerd heeft. De sheetfeeder werkt overigens prima. De vellen papier gaan er alleen wat langzaam door heen. Kopiëren levert vooral in kleur een erg getrouwe kopie op. Een flink stuk beter dan mijn vorige inktjet, de Canon MP110.

Installeren onder Windows XP is vrij simpel. Gewoon de setup van de CD starten en een paar tellen later is de boel geïnstalleerd. Onder linux heb ik ietsje meer moeite moeten doen. Zijn voorganger en het model eronder zitten bij de Linux distributies Ubuntu en Fedora standaard in de repository, dus dan is het klik en klaar. Aangezien dat bij de CLX-3175FN nog niet het geval is moest ik de driver van de CD installeren. Dit werkte alleen wanneer ik de printer via USB kabel had aangesloten. Vervolgens heb ik de driver van de printer toegewezen aan een netwerk adres. Hij werkt nu onder Linux ook goed via netwerk kabel. Scannen doet hij bij mij onder Linux op dit moment alleen nog via USB, niet via netwerk. Ik heb reeds gezien hoe ik dat kan oplossen, maar het werkt verder goed zo.

Ik vind het verder een uitkomst om de printer via netwerk te kunnen bedienen. Je kunt op deze manier erg gemakkelijk even wat instellingen wijzigen. Daarnaast kan je gemakkelijk met meerdere pc's gebruik maken van dezelfde printer. Ik gebruik zelf een netbook naast mijn gewone pc. Even de netwerk kabel erin prikken en datgene wat je wilt printen rolt er zo uit.
Overigens kan deze printer wel dubbelzijdig printen, maar dat doet hij niet automatisch. Je moet je prints dus zelf opnieuw in de lade leggen. De printer geeft zelf goed aan hoe het papier moeten liggen.

Ik vind deze printer al met

tawt 08-10-2008

Mooi apparaat, geinstalleerd
onder windows xppro zonder problemen. Was zo voor elkaar
Afdrukkwaliteit is goed.
Fax en scanfunctie werkt ook goed.
Toners zijn makkelijk te vervangen.
Al met al een aanrader

Wiep 17-08-2008
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FN

Vormgeving: lekker compact apparaat. Mooie blauwe ring rondom de menuknop, die ook nog eens in 4 segmenten oplicht. Voelt degelijk aan, ook de verschillende deurtjes en klepjes.

Printen: goede kwaliteit, zowel kleur als zwartwit.
Kopieren: goede kwaliteit.
Scannen: zwart wit goed, in kleur minder. Ook in de hoogste resolutie blijf je blokjes zien. Duidelijk niet bedoeld voor scannen met een draadloos netwerk tussen PC en printer (als het om kleurenscan gaat, zw.w. gaat wel goed).
TIFF bestanden gaan niet goed helaas, alle bestanden zijn corrupt. PDF, JPEG en Bitmap zijn wel OK.
Faxen: nog niet getest

De documentenfeeder werkt goed, de papieren gaan alleen vrij langzaam door het apparaat.

Toner vervangen: erg eenvoudig, een kwestie van het deurtje opendoen en de platte cartridge van de betreffende kleur vervangen. Gaat echt heel gemakkelijk.

Software: Installatie duurt redelijk lang, ca 15 minuten (Vista). Kwaliteit redelijk, nog duidelijk een 1.0 versie, dus de nodige crashes met de fax en scandriver. Verdere software (driver, printerinstellingen via webinterface) wel goed.

USB key: het lukte eerst niet om een usbkey te lezen. Nadat ik de usbstick geformatteerd had in de Samsung zelf ging het wel goed.

Geluid: normaal, zeker niet geruisloos maar ook niet zo lawaaiig als oudere kleurenlasers. De printer springt na de print vrij snel in slaapstand en dan is ie helemaal stil.