Epson L355 Ecotank

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson L355 Ecotank op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Charles 31-10-2017

Zeer slechte ervaring

Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

Gekocht voor 300€ twwe jaar lang 1 grote doffe ellende gehad 4 x retour geweest, en nu hij uit de garantie is moesten printerkop en inkt kussens vervangen worden
Kreeg zelfs telef uit Duitsland dat het aan het papier lag of stond hij bij verwarming ( midden in de zomer) nu kan ik dus zelf voor de reparatie gaan betalen of hem in de kliko gooien
Had voor die 300€ beter 6 x een gewone kunnen kopen

Yoka123 10-10-2015
Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

Ik heb deze EPSON L355 in april gekocht en bedacht me net hoe gemakkelijk het is dat ik niet steeds de printercartridges hoeft te vervangen. In het verleden had ik het idee dat er iedere keer wel weer iets leeg was terwijl nu de printer het gewoon altijd doet. We hoeven nu ook geen cartridges meer te scheiden bij het afval, wan die hebben we niet meer. Een ander duurzaam puntje is dat hij automatisch uitschakelt na 2 uur. Dat scheelt weer wat stroom!

MarijnBoonen 18-03-2015
Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

Ik heb de printer nu twee weken in bezit en heb er inmiddels vele prints mee gemaakt. De afdrukkwaliteit vind ik matig, voor documenten is het wel te doen, maar als afbeeldingen belangrijk zijn voor je zou ik een andere printer kopen. Hij kan wel afbeeldingen printen van redelijke kwaliteit, maar dat duurt ontzettend lang.
De mogelijkheden zijn op zich prima, alleen het lukt mij niet om de wifi aan de praat te krijgen (de software staat op een cd-rom en mijn laptop kan die niet afspelen).
Het gebruiksgemak met een kabeltje vind ik echter helemaal prima. Als de driver is geinstalleerd, werkt alles echt perfect en kan je zoveel printen als je wilt, dankzij de enorme inktcatridges.
Daarnaast is de printer lekker compact, waardoor je hem makkelijk kwijt kan.

ponky1974 18-03-2015
Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

ik heb de printer aangeschaft voor mijn kantoor aan huis en voor mijn gezin. Ik heb 2 printers staan (photo en laser) die ik voor het werk gebruik. Aangezien ik veel proef afdrukken maak en mijn gezin ook nogal wat uitprint, was ik opzoek naar een printer met veel mogelijkheden, goedkoop in aanschaf (oke daar valt over te discuseren want goedkoop is hij niet) en goedkoop in printen en voldoende printkwaliteit. De Epson l355 voldoet hieraan. Het is een super fijne printer, de kwaliteit is wel even wennen, omdat de kleuren vrij flets zijn. Een foto printen of een officieel document met diepe kleuren, dat had ik niet verwacht en doet de epson ook niet. Maar voor de proef printjes en het gezin (werkstukken etc) is het een goed genoeg. Wat echt heel fijn is , is printen via wifi! Kopieren is ronduit slecht. Hij geeft strepen op de kopieën. Zowel kleur en zwart-wit. Kortom de mogelijkheden, gebruiksvriendelijkheid, duurzaamheid zijn super, alleen de kwaliteit laat de wensen over als je daarnaar opzoek bent. Toch ben ik waarvoor hij is bedoeld bij ons op kantoor en thuis tevreden, de printkosten moesten drastisch omlaag vooral voor de printjes die toch daarna in de prullenbak verdwijnen (teksten corrigeren, klad printjes etc.). Of ik echt goedkoper uitben met het nieuwe vulsysteem van epson moet nog blijken. We doen ons best om zoveel mogelijk te printen om te zien of espon gelijk heeft...tot nu is er weinig kleur verbruikt uit de tanks, dus het ziet ernaar uit dat ze daarin gelijk hebben.... en dat was mijn vornaamste doel...

JohnJZijlstra 17-03-2015
Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

Ben nu sinds een maand in het bezit van de Epson Eco tank L355.

Na jarenlang het afgezworen hebben van Inkjet printers, vooral door de hoge kosten van de inkt patronen die voor mijn gevoel wel heel erg snel leeg waren.
Wil ik toch even mijn verhaal kwijt over de aanschaf van toch weer een Inkjet printer.

Natuurlijk weet je dat als je veel print, je ook vaker moet vervangen, echter ik kreeg steeds meer het gevoel dat elke keer een nieuwe printer kopen goedkoper was dan de gebruikte patronen vervangen.
Dus de concessie was om dan maar alleen nog zwart te gebruiken....Jammer voor de kleinkids, die erg graag altijd kleuren plaatjes wilden printen,maar dat was niet anders.

Toen ergens online mijn oog viel op de Epson L355 toch maar de stoute schoenen aangetrokken en deze besteld.
Het enige wat je in tegenstelling tot cartridges moet doen is zelf de tank vullen met de bijgeleverde flacons. Dit lijkt lastiger dan dat het is en binnen een paar tellen kon ik zonder ook maar een druppel te knoeien de boel aansluiten.

De printer is heerlijk compact en de uitstraling is heel mooi en misstaat absoluut niet op mijn bureau.

Het installeren is heel erg gemakkelijk, na het aansluiten en de software installeren, doet de Epson alles zelf...het duurt de eerste keer een kleine twintig minuten om de inkt van de tank naar de printer te transporteren, dus ondertussen even mooi de tijd om de handleiding te lezen, deze heb ik eigenlijk helemaal niet nodig gehad want alles ging helemaal vanzelf.

Moet er wel bij vertellen dat je op twee manieren kon installeren namelijk: draadloos of via een Usb kabel. Ik heb gekozen om dat te doen via een (niet meegeleverde) Usb kabel. Kleine opmerking aan Epson..wat zou het nou kosten om een Usb kabel mee te leveren bij de printer, dat had de Epson Eco tank helemaal compleet gemaakt.

De wifi word onmiddellijk gevonden,ook door onze mobiele telefoons.
Jammer dat je alleen kan kiezen voor wifi en dat je hem niet bekabeld kan aansluiten

Met normaal gebruik zegt Epson zelfs twee jaar met je inkt te doen voor je zelfs maar hoeft bij te vullen. Dat is dus 4.000 pagina´s in zwart-wit en 6.500 pagina´s in kleur.
Onze kleinkinderen zijn helemaal gelukkig, in een maand tijd zijn er al heel wat kleuren printen gemaakt en ik zie het niveau in de inkt tankjes amper zakken.
En dat maakt de wat hogere aanschafprijs ten opzichte van andere Inkjet printers voor wat ons betreft weer helemaal goed.

Mijn complimenten voor de Software en ook voor de telefoon App, eindelijk eens software die ook doet waar het voor staat. Mijn eerste gemaakt print kwam dan ook van een opdracht van mijn telefoon.
Dat was een volledige A4 kleuren foto, en binnen een paar minuten lag die al geprint op mijn bureaublad. Een brief print hij binnen enkele seconden

De enige dingen die ik tot nu toe heb gevonden die naar mijn gevoel voor verbetering in aanpassing zouden kunnen komen zijn:
* Als de Epson na lange tijd niet gebruikt is schakelt deze in standby en schakelt niet zelf in bij een opdracht, dus moet je hem handmatig weer aanzetten.
* Zou ook graag gezien hebben dat hij bekabeld aangesloten kon worden in plaats van uitsluitend via de wifi
*Lever een Usb kabel mee

Toch geef ik de Epson een 9,5
Want ik ben tot nu toe zeer gelukkig met deze opnieuw uitgevonden Inkjet printer.

vr gr John

erikhoning 12-03-2015
Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

Ik heb deze printer nu ruim een week staan en heb behoorlijk wat geprint. Vanwege studie heb ik momenteel heel veel printwerk, wat op een ik noem t maar traditionele printer met cartridges een vermogen zou kosten. De aanschaf van deze printer is wel wat hoger, maar de inkt is daarentegen relatief heel goedkoop. Ofwel je betaalt voor wat je gebruikt.

De printer werkt heel fijn, via WiFi rechtstreeks vanaf telefoon of tablet printen is ideaal.

De kwaliteit van de prints is goed, of ik nu 1 pagina of een stapel van tientallen pagina's afdruk, de kwaliteit blijft constant. Het enige jammere is dat je niet dubbelzijdig kan printen. Maar dat was een keus bij aanschaf, want z'n grotere broer kan dat wel...

Kortom een heel fijne printer. Voor iemand die, net als ik veel print, een absolute aanrader.

Mikebird 03-01-2016

Mikebird 2-1-2016
De wificonnectie verkrijg je die via Epson Iprint?

MonteCarlo 13-03-2015

Ja hoor de printer kan wel dubbelzeidig printen deze heeft alleen geen automatische functie. Zelf heb ik hem ook en als je geprint hebt moet je de stapel even omdraaien en er weer instoppen. Voor deze type printers een goede optie.

MonteCarlo 13-03-2015

Deze printer kan wel dubbelzeidig printen deze heeft alleen geen automatische functie. Zelf heb ik hem ook en als je geprint hebt moet je de stapel even omdraaien en er weer instoppen. Voor deze type printers een goede optie.

UM 11-03-2015
Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

Bij ons thuis wordt veel gebruik gemaakt van de printer. Niet alleen door mij voor mijn werk als editor/vormgever, maar ook door mijn kinderen die veel verslagen moeten schrijven, en een dochter die op de kunstacademie zit. Onze vorige printer deed zijn werk op zich goed, maar was duur in gebruik vanwege de cartridges die snel leeg waren. Vandaar dat wij deze printer aangeschaft hebben: de cartridges hoeven pas na 4000 printjes vervangen te worden! De printer maakt mooie printjes en de kleuren zijn helder, soms een beetje te rood. Wat de printer ook aantrekkelijk maakt is het feit dat deze printer veel mogelijkheden voor extra kleurinstellingen heeft. Tenslotte was het installeren ook zo gepiept, het kostte ons alleen wat langer te tijd omdat wij gebruik maken van de UPC horizon box. Ik raad deze printer zeer zeker aan bij iedereen die veel (professionele) printjes moet maken, en dat zo voordelig mogelijk wil doen.

MonteCarlo 11-03-2015
Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

De printer heb ik nu twee week en hij bevalt goed. De EcoTank is wel lastiger te installeren dan de "normale" printer. Enkele dingen die anders gaan zijn:

- Zelf de tanks vullen met bij geleverde flesjes inkt
- Printer neemt een dikke 20 minuten voor je met de software installatie kan beginnen.
- Door dat de L355 geen scherm heeft moet de printer geïnstalleerd worden via een WIFI verbinding tussen laptop/pc en printer(huidige verbinding valt weg)

Waar je normaal gewoon een cartridge in de printer doet moet je hier toch langer wachten. Bij het vullen van de inkt compartimenten oppassen voor het lekken en bij het wegzetten van het flesje ging er een druppel langs gelukkig had ik uitvoorzorg al een krant er onder.

Het apparaat zelf is goed, doet precies wat je van een printer mag verwachten. Print snel via laptop/pc/mobiel, tekst kwaliteit is prima zonder strepen, afbeeldingen zijn minder.

anjadenbok 10-03-2015
Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

Als de inkt eenmaal is ingeschonken en de cassette is teruggeplaatst heb je een volwaardige printer via USB. Mijn dochter heeft binnenkort een verjaardagsfeestje en had veel print werk te doen omdat ze een Wie Is De Mol feestje houdt. Het is een lekker gevoel als je eindeloos veel kan printen. Ik heb nog een andere printer staan van Epson, de PXW720WD. Mijn ervaring van de ondersteuning van Epson op het gebied van Mac OS X was met mijn andere printer in de voorgaande jaren ook al niet zo goed. Gelukkig ondersteunt OSX de driver van mijn 720, maar de LR355 lukt niet: ten eerste heeft mijn MacBook Pro Retina geen cd ROM speler, Dus ik moest er apart eentje lenen om de driver te installeren van de bijgeleverde cd ROM. Daar had ik geen zin in, dus ben ik naar de website van Epson gegaan om daar de driver te downloaden, maar die verwees me door naar de App Store waar ik zogenaamd update moest doen. Dat leverde niets op. Daarna toch maar handmatig geïnstalleerd via de cd ROM en een gevonden cd Rom speler met USB aansluiting. Maar de installatie van deze driver verliep ook niet goed. De printer moet namelijk via de computer aan mijn Airport router toestemming vragen om op het netwerk te kunnen, en dat lukte mij keer op keer niet.Samengevat, een printer wie heel veel winst voor weinig geld maar voor een gemakzuchtige Apple gebruiker als ik onnodig onhandig in de instellingen van draadloos gebruik. Apple is 'plug and play’. Windows is ‘plug and pray’. Dus Epson, huur een Apple programmer in en er ligt een markt voor jullie open. Tenslotte, ik heb met een andere gebruiker van de Epson LR555 gesproken, En omdat deze printer veel uitgebreider is en vanaf de printer ingesteld kan worden is het veel makkelijker om deze aan te sluiten op het netwerk.

Ejees 10-03-2015
Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

Ik gebruik de printer voor de kleurplaten van mijn kinderen maar ook voor mijn werk. Waar ik voorheen veel stukken op kantoor ging printen doe ik dat nu thuis. Erg prettig.

Ejees 08-03-2015
Geschreven voor: Epson L355 Ecotank

Gebruik de printer nu bijna een week. Iedereen waarschuwde voor de installatie. Zou lastig zijn. Nou ik ben geen nerd, maar het was een makkie. Het duurt wel wat langer, maar je hoeft niet meer handelingen te doen dan anders. Een aanrader!