Canon PIXMA MP530

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP530 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

deboerpp 25-03-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP530

Nu anderhalf jaar in gebruik en bezit. Perfect ding. Enige "problemen " die ik ooit gehad heb waren met cartridges die niet van Canon waren. Maar dat is nu ook opgelost :) . Gemakkelijk in gebruik, en alles werkt en heeft verder altijd gewerkt zoals het zou moeten werken. En na een verhuizing meegemaakt te hebben, weet ik dat ie ook tegen een stootje kan.

Irene1973 27-09-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP530

Ik had hierover al eerder gepost. Nadat we de printer terugkregen van Canon is het 0,0 beter geworden, ze hebben er dus niks aan gedaan, dus weer opgestuurd, nu komen ze met het verhaal dat de cartridges niet goed geïnstalleerd waren, de printkop is wel vervangen en 2 cartridges waren niet goed. Dat laatste is natuurlijk een fabrieksfout en kan je de klant natuurlijk niet aanrekenen. De cartridges waren natuurlijk ook niet verkeerd geïnstalleerd, dikke flauwe kul. Zou je denken dat het nu goed is, apparaat weer opgehaald en het is alleen maar erger geworden, wat Canon beweert is dus allemaal kul! Wel melden ze er even bij: wanneer het apparaat weer terugkomt en alsdan blijkt dat de klant wederom de cartridges niet goed heeft geïnstalleerd kunnen wij de reparatie niet kosteloos uitvoeren.

Daar wringt de schoen dus, garantie kost ze geld en dat willen ze dus niet...

In geen 20 jaar heb ik linten, cartridges of toners verkeerd geïnstalleerd.

Maandag komt de leverancier voor overleg, deze printer gaat hoe dan ook de kliko in en we kopen wel een losse kopieermachine en een losse fax.

Tom123456 26-08-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP530

Ik gebruik dit apparaat al 1,5 jaar voor faxen kopieren en printen (professioneel gebruik) .Ik kan me echt geen betere machine inbeelden. Zelfs wanneer ik gedurende een paar weken dat ik er niet mee print worden foto's van de eerste keer feilloos afgeprint en wat een kwaliteit! Ik had voorheen een Epson foto kleurenprinter en dat was regelrechte brol. Het enige wat ontbreekt is een netwerk connectie (LAN/WLAN).

yabba36 24-06-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP530

Ik heb mijn printer terug gebracht... Constant inkt leeg..althans geeft de printer aan en dan ho maar met printen. na 9 maanden was ik het spuugzat en heb hem terug gebracht naar office centre en omgeruild voor een HP

KendeLol 05-11-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP530

Apparaat een paar dagen in bezit. Werkt prima, voelt degelijk aan. Heel fijn zijn de verschillende inkt tankjes. De afdrukken zijn tot nu toe prima

Overwinteraar 19-10-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP530

Inmiddels ruim een jaar verder na m'n vorige review. Pas vorige week voor 't eerst de cartridges vervangen door klonen (print met enige regelmaat foto's en pruttel voor het werk).

Ben nog steeds bijzonder tevreden over dit apparaat. Zoals uit andere reviews blijkt, kan dit kennelijk ook anders uitpakken. Enige nadelen (naast de omvang van 't appraraat) die ik constateer, zijn: bij duplex printen soms wat gerammel van de duplexunit en bij het handmatig (niet adf) scannen van dunne velletjes wat ghosting (een zwart velletje papier of een van de eerdere reviews bieden hiertoe uitkomst).

Kortom, 'k blijf nog steeds happy met deze aanschaf, wat mij betreft een aanrader.

MartienR 15-10-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP530

Met de aankoop van deze all-in-one printer eigenlijk alleen maar ergernis ondervonden. Na heel veel moeite om de printer aan de praat te krijgen bleek het 1ste exemplaar een DOA (Dead on Arrival). Na enkele weken een nieuwe printer ontvangen die direct al een probleem met de kleurenafdruk gaf. Altijd na het opstarten was het eerste deel van een kleurenprint paars. Dus teruggestuurd. Weer 3 weken zonder printer. Na herstel ging het enkele weken goed totdat de papierdoorvoer vanuit de achterkant ging haperen. Dit geprobeerd zelf te herstellen maar daardoor werkte uiteindelijk geen enkele papierinvoer meer. Deze keer voor reparatie 4 weken weg. Nu een week weer in bezit en de oude fout van de slechte kleurafdruk is weer terug!!
Deze gaat nu definitief terug naar Canon.

E. v. L. 22-04-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP530

Printer / scanner / kopieer 2 weken in bezit.
Dubbelzijdig, makkelijk in gebruik, goede kwaliteit, degelijk. Kortom: zeer tevreden.

Adagi 27-11-2006
Geschreven voor: Canon PIXMA MP530

Zeer stabiele en stevige multifunctional .
goede fotokwaliteit en ook zeker op de cd/dvd wat bij andere nog wel eens te
wensen overlaat.
ik ben zeer tevreden jammer alleen dat er niet standaard een usb kabel
bijzit.... moet je los aanschaffen.

edwin2005 10-11-2006
Geschreven voor: Canon PIXMA MP530

Sinds een paar weken in bezit vandaar (zoals 'Overwinteraar' al meldde) nog
geen uitspraken over duurzaamheid.
Algemene indruk is prima, de software verbeterfuncties werken perfect (moire
onderdrukking etc.).
Twee probleempjes:
1- Bij het scannen van dunne velletjes in de ADF, trekt het papier wat scheef
ondanks de strak geplaatste geleiders, bij 80 grams A4 heb ik geen problemen.
2- Bij dubbelzijdig scannen in de ADF (!er zit helaas maar een scan unit in
deze AI1 dus na het scannen van een stapel papier moet deze nogmaals
ondersteboven door de ADF en de software bepaalt hierna de juiste volgorde!)
geeft de software regelmatig de melding dat de driver(s) niet aanwezig zijn. Al
twee maal de driver opnieuw geinstalleerd maar dit heeft nog niet mogen baten.

Tip:
Koop een rol zwart plakplastic en plak dit op het witte vlak in de klep,
hiermee voorkom je ghosting oftewel het doorschijnen van de
tekst/afbeeldingen op de achterzijde van het papier.
Het witte vlak is voorzichtig los te halen, het zit met dubbelzijdig plakband
tegen de deksel geplakt. Als je hierna het plakplastic op maat hebt
geknipt/gesneden, leg je het witte (inmiddels zwart ;-) vlak op de glasplaat en
sluit je de deksel. Even goed aandrukken en het zit weer op de oude plaats.