Canon PIXMA MP830

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP830 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Stennis 05-11-2009

Hetzelfde hier.
Ongelooflijk hoog inktverbruik.
Wij drukken niet veel af.
Het lijkt of ie om de paar dagen de koppen spoelt of zo.
Nu foutmelding over de printkop.
Ik vraag me af of ze sommige electronica niet gewoon zo programeren.
In ieder geval geen Canon meer voor mij.
Prulding.

Ralfvk 02-10-2008

WAARDELOOS,

Een mooie printer hoor. Maar na ruim twee jaar gebruik krijg ik een foutmelding die mij een reparatie gaat kosten van minstens 150 euro.

Als je dit tegenover de huidige nieuwprijs zet (incl voor 55 euro aan cartridges) wordt deze -niet voordelige, wel goedkope- printer gedecimeerd tot wegwerpproduct.

Twee-en-een half jaar tevreden gerbuik wordt zo ineens teniet gedaan. Een printer heeft toch een wel een verwachte levensduur van meer dan twee jaar?

PaRaPeTeY 08-12-2007

Prima printer
snelle installatie, simpel in omgang

Globepjotr 22-10-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP830

Mogelijkheden zijn top, hoewel ik nog lang niet alles gebruikt heb.
Belangrijke punten voor ons waren de automatische document invoer (voor fax, scannen of kopieren; ook dubbelzijdig!), dubbelzijdig scannen, en de goede en snelle afdrukken in zwart-wit.
Groot voordeel bij het volautomatisch (dubbelzijdig) scannen: als je een hele serie documenten hebt, kun je deze ook in 1 keer scannen, en vervolgens de bij elkaar horende delen in 1 bestand zetten door simpelweg de juiste scans te selecteren in de software.
Foto afdrukken of cd/dvd bedrukken heb ik nog niet geprobeerd.
Nadeel dat ik bij de koop al wist: geen netwerkfunctionaliteit.
Klein kritiekpuntje dat ik vaker lees: rare foutmeldingen over onjuiste inkttanks. Heb dit nu bij Canon gemeld, zal de afwikkeling daarvan ook laten horen.

Ben-2007 07-08-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP830

Na test afdrukken een probleem met deze printer, nl. er ontstaan 2 verticale strepen die opgebouwd worden door zeer fijne puntjes achter elkaar waardoor en een parallelle streep ontstaat. Deze lopen dan op een afstand van ongeveer 1,5cm van elkaar parallel over het papier in de lengte.
Deze strepen zijn afkomstig van het papier transport mechanisme.

De puntjes worden veroorzaakt door de grijze rollers in het transport systeem van de printer. Dit is te zien als de geprinte foto schuin wordt bekeken. De puntjes komen dan overeen met de ribbeltjes op de rollers.
Het is dus een fysieke beschadiging, dus niets met de printkwaliteit te maken (deze is zeer goed)

Gebruikte papier formaat 10x15, dit is het formaat dat ik het meeste gebruik voor mijn foto's. Vooral bij zwart is het opvallend, bij wit is het lastiger te zien.

Ook heb ik op verschillende kwaliteiten geprint, met verschillende soorten/merken foto papier, maar de strepen blijven. Op mijn oude printer zijn er geen strepen te zien.
Ik stuur de printer retour, ter beoordeling aan canon. Wel zeer vervelend dat je een product aanschaft en het dan alweer 4-6 weken kwijt bent.

2006bj 15-07-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP830

Op 9-6-2006 heb ik al eerder een review over deze printer gegeven. Deze was positief.
Na lang gebruik wil ik echter toch enkele kanttekeningen plaatsen. Het opstarten duurt een eeuwigheid. En als de machine is opgestart en ik enige tijd daarna bijv. een kopie wil printen duurt het weer erg lang voordat de lamp weer opnieuw is opgewarmd.
Het grootste nadeel van deze printer vind ik echter het enorme inktverbruik. Dat is buitensporig hoog !!
Dus goedlopere inktcartridges zien te krijgen van een ander merk voor deze machine is zo langzamerhand een must.
Verder geen storingen gehad. Gezien het hoge verbruik een laag cijfer voor duurzaamheid.

wkeller 01-05-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP830

Mooie printer, goed kwaliteit scans/print, erg gebruikersvriendelijk, wel wat groot (50x50cm vloer). Daarnaast irritant dat je de gedetailleerde handleiding niet kan printen, alleen per pagina printen of op het scherm bekijken (chm files). Is ook geen pdf oid van te maken (beveiligigd), leverancier heeft ook geen boekje als accessoire. Onbegrijpelijk!

Filip Wouters 06-04-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP830

Inderdaad een heel mooi product qua vormgeving, afwerking én prestaties... Maar een probleem onder Windows VISTA. Als ik hem installeer zonder de meegeleverde cd (is gekend door Vista) werkt het toestel (hetzij met enkele beperkingen). Installeer ik echter de programma's vanaf de meegeleverde cd, dan cracht IE7. Er is geen weg meer terug en ik moet de PC naar fabrieksinstellingen resetten. Niet kopen indien je met vista werkt dus!!

hans1959 18-01-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP830

Mijn overschakeling was gewoon van een Canon MP450, naar deze MP 8300.
Ik was niet ontevreden over (MP450) over printkwaliteit van brief of kopie, maar scannen. Later ga je van een muliti printer meerdere mogelijkheden gebruiken.
Het verschil zit simpel in opstarten, daar doet de 830 ietsie langer over, maar daarna.
Print veel sneller dan een MP 450 b.v. in kleur. Scannen is gewoon super, wat je op foto zie, scant hij zo in (beter kan dit niet), MP450 scande scherpe foto`s, uiteindelijk was het wazig resultaat.
Faxen doe ik niet, want ik vind dat ouderwets, ieder bedrijf kan wel PDF formaten lezen of herkennen en heeft wel een e-mail adres.
Deze aanschaf heb ik bewust gedaan op twee dingen, ladebak met papier en scannen van foto`s.
Kortom, ik noem deze printer een superbeest op home gebruik. Kwaliteit, kan dat nog beter, zeg nee.
Dus kwaliteit. Duurzaamheid geen oordeel. Maar weet 1 ding zeker, tis geen toner printer, maar inkjet, niet schadelijk voor de gezondheid.

King martinus33 04-06-2006
Geschreven voor: Canon PIXMA MP830

De ultieme multifunction-machine gemaakt van degelijke kunstof. Zeer mooie
afdrukkwaliteit, zeer makkelijk in te stellen(geen handleiding nodig gehad),
eindeloze mogelijkheden. Het kleurenschermpje in combinatie met de cardreader
is zeer handig om foto's te bekijken alvorens je ze afdrukt.
Het grote voordeel t.o.v. de meeste andere mulitifunctions is dat deze een
faxfunctie heeft. Het apparaat is groot en is volgens mij een semie-
kantoormachine. Wat verder opvalt aan deze machine is het prachtige design.
De inktkleuren bevinden zich in aparte cartridges. Er zijn er in totaal 5 en
helaas zijn er voor dit type cartridge bij mijn weten geen goedkopere
alternatieven. Als je een soortgelijke machine met faxfunctie wil en je wil
goedkope inktcartridges kunnen kopen kun je beter kiezen voor de canon pixma
mp780 met als enige verschil een monochroom scherpje en geen cardreader