Epson Stylus DX8450

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Stylus DX8450 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

dirk-jan boon 06-07-2013
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

erg fijne printer , degelijk , veel mogelijkheden , goede afdruk kwaliteit foto en text.

inkt niet goedkoop maar ik koop liever originele inkt dan vul rommel

via de drivers erg goed aan te passen en nogsteeds een hoge foto resolutie

Wilk561 01-12-2010
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

Hallo aan eenieder die deze printer gebruikt, Deze printer is als scanner goed, en als een printer een slecht apparaat. Niet zozeer in de afdrukken, maar wel in de kosten van de catridges en de inkt. Verbruik is erg hoog, en soms leest de printer de in de cartridge ingebouwde chip niet goed, waardoor je een halve inktcassette weg kan sodemieteren. Door mij zijn er zo tientallen Euri in de kliko terecht gekomen, totdat ik ben gaan zoeken. Via eBay in een webwinkel terecht gekomen, en hier lege cartridges gekocht voor deze printer, en ziedaar weg met alle ellende. Ik kan zelf de cartidges weer vullen, en de ingebouwde chip van deze cartidges houdt de EPSON lekker voor de gek. Goede oplossing, goedkope inkt van de buurtsuper, en de kosten per afdruk flink naar beneden. Ook interesse, kijk op:
Ik ben ermee geholpen.

snarenplukkert 30-11-2010
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

deze printer is door mij na 2 maanden gebruik aan de kant gezet. Ik gebruik hem alleen nog maar om te scannen. Dat gaat goed. Printen is echter een drama. De cartridges zijn in het geheel niet zuinig en snel leeg. Als er een bijna leeg is moet je die eerst vervangen voordat je verder kunt.

Elly47 12-02-2010
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

Heb deze printer nu anderhalf jaar. Lees hier en daar de problemen die mensen hebben.
Tip: Als je de printer weinig gebruikt helpt het als je de inktcartridge even op vochtig keukenpapier zet.
Mijn printer gaat altijd standaard aan als ik de computer opstart. Er volgt dan meteen de reiniging van de kanaaltjes en de printkop. Kost natuurlijk ook inkt maar uiteindelijk ben je goedkoper uit omdat de inktcartridge niet uitdroogt.
Papier laden is even doorhebben. Je moet het papier loodrecht plaatsen. Ook heb je de neiging om het papier strak tegen de rechterkant te plaatsen maar de papiergeleider zit ca. een halve centimeter naar links. Als je dat doorhebt gaat het beter, maar Epson had daar een betere oplossing voor kunnen bedenken. De USB stick kan dmv een kabeltje er in maar er zijn ook sticks die geen breed omhulsel hebben. Wel wat duur maar ze zijn er bij de 'ik ben toch niet gek' winkel.
Ik ben tevreden over mijn Epson. Heb zelfs nog een oude SC 760 die het geweldig doet.

TinusjeC 10-02-2010
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

Deze Epson nu al enige tijd in bezit, maar niet zoveel gebruikt. De eerste cartridges enkele maanden terug vervangen. Kreeg nu de melding dat hij de gele en de zwarte cartridge niet meer herkend. Deze vervangen door nieuwe waarna hij aangaf dat ze alle vier leeg waren. (waren dus nog vol) Na hem aan en uit gezet te hebben herkende hij de cartridges weer niet meer. Dus een dure set nieuwe cartridges verkl... en een printer die je bij het grof vuil kunt zetten want wat ik ook probeerde ik kreeg alleen nog maar de melding dat hij de cartridges niet meer herkende. Voor mij dus geen Epson meer.

Marco P. 29-01-2010

Terugkomen op mijn review van 12-08-2008 :

De printer is nu echt een grote ramp.
Is de afgelopen maanden zeer regelmatig gebruikt en had dus het nodige inktver ditbruik tot gevolg.

Cartridges vervangen ( imitaties van 123inkt ) en/of resetten van 'niet herkenbare cartridges'levert niets meer op. Hij wil gewoon NIET meer printen.
20 keer via het menu de printerkop reinigen kost je gewoon een cartridge en doet de ene het dan wel, dan geeft ie wel weer aan dat de andere leeg is.
Ik gooi hen uit het raam : volgende wordt denk ik toch (weer) een Canon of een HP.

1,5 jaar in gebruik : nu dus eind verhaal.

bert vorrink 25-07-2009
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

Ik heb de Epson DX 8450 printer nu 3 maanden. Na het vervangen van de blauwe en de zwarte intpatroon door Pelican cartridges roept de printer
Cartridges niet herkend. Ook de hiervoor werkende cartridges (eveneens van Pelican) die ik terugplaatste worden nu niet meer herkend.
Heel irritant dat een printer bij de tweede keer inkt vervangen als onoverkomelijke problemen geeft.
Ik heb mijn klacht op de web-site support van Epson, daar krijg ik een bericht Er is een probleem met het versturen van uw melding - iets dergelijks).
Ze zelf gemaild heeft tot nog toe niet tot een reactie geleid.

Ik denk dat er een bug in de beveiligingschip zit.
Onuitstaanbaar dat ik als consument daar voor op moet draaien en dat een fabrikant daar zo mee weg komt.
Ooit wel goede Epson spullen gehad - maar je kan pech hebben en geript worden (de inkt zit nu nog aan mijn vingers van toen ik probeerde nog eens alle contactpunten schoon te maken.
Grrr...

alex171 21-04-2009
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

Apparaat heeft het een half jaar goed gedaan. Helaas kreeg ik toen een storing. En dan zijn de rapen gaar want je wordt dan niet meer geholpen door Epson. Je kunt wel bellen maar die mensen weten ook niet wat de oorzaak is. Via de mail geprobeerd, maar ook daar krijg ik geen concrete hulp. Je kunt het apparaat opsturen maar dat moet dan naar Amersfoort en dat is allemaal erg lastig en moeilijk. Ik kan beter een nieuwe kopen, is goedkoper........maar dan geen Epson meer.
Ik hoorde van een vriend van me dat je ook erg moet oppassen met het bijvullen van inkt. Je kunt de patronen niet bijvullen, apparaat gaat dan stuk.

tomverhoef 30-12-2008
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

Na het nodige vergelijken kwam deze printer er als beste uit. Ik heb hem nu een kleine maand geleden gekocht voor een klein bedrag. En de printer bevalt me erg goed. Het geluidsniveau valt me zeer mee. Ik vind de printer niet meer geluid maken dan andere printers die ik heb gehad.
Dat de inkt snel op is heeft vooral te maken omdat de cartridges miniscuul zijn. Inkt is echter zeer goedkoop te bestellen.
Een goede printer met veel mogelijkheden, werkt uiteraard zonder problemen op windows, Linux (ubuntu) herkent hem overigens ook automatisch.

Papier invoer vind ik lastiger dan bij een HP, wellicht wennen, maar als ik er een flink pak papier in wil doen, lukt me dat gewoon niet....

Cyberface 20-11-2008
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

Printertje vorige week gekocht, echt een super ding voor weinig! zijn mooie heldere kleuren. nadeel is inderdaad dat er geen usb kabel bijgeleverd wordt. Dit komt omdat de printers ook zonder pc kunnen worden aangestuurd, inkt gaat hellas wel snel. vindt dat tegenwoordig toch met de photo printers. Ik vindt de herrie wel meevallen. printers hoor je altijd!
de flash kaart lezer werkt ook perfect kan direct foto`s afdrukken. Ik zou deze printer dan ook zeker aanraden!
Mijn ervaring is dat hp de slechtste printers heeft, meerdere mensen hebben hier klachten over!!

ellen70 15-10-2008
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

ik heb de mijne nu pas in bezit, en ben er zeer tevreden over, en wat het geluid van de papiertoevoer betreft, vind ik allemaal wel meevallen, ik had een hp, die constant vastliep. installatie was zo gebeurd, en de foto's zijn kraakhelder.

wanhoop 14-10-2008
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

Heb deze printer in januari 2008 gekocht en niets dan ellende mee gehad. Papier dat precies goed moet zitten omdat het anders vastloopt. Veel lawaai bij papierdoorvoer. Cartridges die constant zeer snel op zijn. Printkoppen die regelmatig verstopt raken (ja ook met originele cartridges!). USB connectie die constant een fatale error genereert (van die fijne blauw-met-witte schermen). Apparaat is 2 maal retour geweest naar Epson en 2 maal gerepareerd teruggekomen. U raadt het al: de problemen waren daarna niet weg...
Inmiddels heeft mijn DX 8450 kennisgemaakt met de bodem van mijn grijze kliko. Jammer het geld, maar ik heb inmiddels weer mijn oude HP geplaatst (die stond gelukkig nog ergens op zolder ;-)

miesielove 07-06-2008

printer stiller als de dx 4450
deze dx8450 gekregen ter vervanging van de dx4450 al naar 5 maanden totaal dood. Deed niets meer.
Installatie is wel veel werk. veel extra programma's

Jetep 19-02-2008
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

Teleurstellende printer. Maakt evenveel herrie als een overscherende F16. Opmerkelijk is hoe snel de cartridges op zijn, terwijl kwaliteit echt minder is dan van mijn oude HP. Na 3 maanden herkende de printer de nieuwe Epson-cartridge niet meer (nou en... printen kreng, al doe ik geel op de plek van de zwarte cartridge). Opgestuurd naar Epson. Volgens hun de printer te weinig ingepakt in schuimrubber, waardoor printer nu volledig kapot is aangekomen. Dilemma..? Nee hoor, gooi printer maar weg, koop wel een nieuwe, maar dan wel HP.

Marco Schenk 31-01-2008
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

echt super deze printer ben zeer tevreden tot nu toe hij is inderdaad standaard wat luidruchtig. maar als je het vinkje in de printer instellingen aanzet bij stille modus is hij zeer veel stiller (naar mijn mening rond de 70% stiller)en het gaat inderdaad zoals de tooltip al zegt misschien wat minder snel maar dat neem ik voor lief

Joh1 17-11-2007
Geschreven voor: Epson Stylus DX8450

Deze printer een week in bezit. Wat maakt het apparaat veel lawaaai bij het innemen van papier en tijdens het afdrukken. Komt dus ook kwalitatief niet hoogwaardig over. Zijn er andere gebruikers met hetzelfde probleem?