Canon PIXMA MP970

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP970 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sander_de_jong 28-11-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Onze hoofdcomputer is al jaren een Apple. Eerst hadden we een HP multifunctional, maar HP is het niet echt: slechte ondersteuning voor Apple en als één kleur op is, moet je alles vervangen. Erg duur dus.

Sinds een jaar of 2 deze Canon. Heel mooi apparaat. Kostte een paar centen, maar kan bijna alles. Canon software is simpel, maar functioneel.

Vervangen van een kleurencartridge (hij heeft er 6 of 7 - weet niet precies) is een makkie.

Broeni 12-05-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Sinds vier maanden in gebruik en zeer tevreden. Na het lezen van de bijgeleverde online handleiding gaat het scannen prima. Vooral de opties dat je pagina's kan toevoegen bij een PDF file (Wel een PDF dat eerder gemaakt is met MP Navigator EX het meegeleverde scanprogramma)is ideaal. DVD hoesjes maken en Cd's bedrukken gaat in een handomdraai. Foto's uitprinten is kwalitatief goed (op fotopapier wat we kopen bij de Action). Het voordeel dat het een relatief groot apparaat is, is dat het allemaal heel degelijk aanvoelt. De ethernet aansluiting doet het prima en het inktgebruik valt mee. Wat we nog niet getest hebben is het inscannen van negatieven. Nog geen tijd voor gehad. Kortom we zijn dik tevredenen en vinden het geld wat we ervoor betaald hebben waard.

mark_1964 31-01-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

zeer tevreden over deze printer. Foto's komen er fraai gekleurd uit en printen gaat lekker vlot. Ook het scannen van van grijze vlakken en vervolgens het afdrukken daarvan gaat perfect, een punt waarop een vergelijkbare HP multifunctional het totaal liet afweten. Software is prima, netwerk printen is handig en makkelijk in te stellen op een klein thuis netwerk. Inktverbruik zwart in de grote tank gaat bij mij het hardst (even in de gaten houden). Foto's afgedrukt in lage resolutie en op lage kwaliteit papier geven streperig resultaat. Prints in hoge resolutie op goed fotopapier zijn werkelijk perfect (levendige kleuren, geen strepen, geen vlekkerige afdruk). Bedrukken van bedrukbare dvd's is een fluitje van een cent met de adapter en met behulp van de bijgeleverde software goed instelbaar.
Wel een bakbeest, maar fraai afdrukresultaat.

moni 20-01-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Wat een mooie printer, en wat een gebruikersgemak. Camera eraan hangen en printen maar. Mooie foto's en prima andere printer opties. Wel een groot apparaat maar als je deze kwijt kan moet je het zeker doen.
Duurzaamheid kan ik nog niet goed over oordelen maar de rest is meer dan goed

Vonkie 28-10-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Deze all in one bijna een jaar in gebruik, en nog steeds helemaal tevreden met deze kolossale bak.

Maarrrr toch wat dingen ontdekt waarbij ik me twijfel over hebt.

De kleur rood, lijkt alles behalve rood. Maar let wel, dit kan ook aan mij instellingen leggen.
Wie ervaart dit ook, en wie heeft een oplossing?

Ik blijft bij mijn eerdere uitspraak, fotokwaliteit is meer dan goed.

Dan de Inkt indicatoren kloppen mijn inziens niet, voorbeeld: geeft aan dat de gele inkt tank nog maar een kwart inkt heeft. Bij het uithalen, zag ik dat er een kwart inkt verbruikt is. Of kijk ik verkeerd.

Ik kanniet zeggen dat deze printer zuinig omgaat met zijn inkt, maar welke printer wel…GEEN!!

davidg 24-10-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Mooi vormgegeven maar qua afmetingen kolossale multifunctional.
Goede afdruk- en scanmogelijkheden, zowel voor tekst als foto's. Ook gemakkelijk scannen naar pdf vanuit de prinyter. Veel mogelijkheden maar soms wat omslachtig. Instellen inderdaad eerst via (niet bijgeleverde) USB-kabel, daarna pas via netwerk.
Werkte tot vandaag geweldig maar is nu spontaan dood dwz schakelt niet meer aan en geeft geen teken van leven. Nu maar zien hoe de after-sales van Canon is. Wordt vervolgd...

OciehOcieh 28-08-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Het apparaat op zich is een degelijke machine die mooie prestaties levert. Let wel op: bij het installeren binnen een LAN omgeving (thuisnetwerk) zijn een USB en Ethernet kabel nodig. Deze worden niet meegeleverd bij de MP970.
De MP970 moet tijdens installatie via een USB printerkabel aan de pc worden gekoppeld en gelijktijdig met de ethernetkabel aan je modem/switch. Omdat deze meestal in de meterkast hangt heb je waarschijnlijk een lange ethernetkabel nodig...het is maar dat je het weet. Verder (nog) niets op aan te merken.

KBH 14-07-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

de ultieme printer. geef iets meer geld uit en je hebt meer plzeier. Zit er stevig uit. Geen krakkemikkerig plastic geval. Zeven inkpatronen zeer makkelijk te verwissen. Mooi scherm met in de rondte aangeven wat hij kan. Elke toepassen met een druk op te knop op te roepen. Kan alles zelf uilijnen en schoomaken. Geeft een print of deze is gedrukt. En zeer makkelijk in gebruik. geen dikke boeken doorlezen maar direct beginnen. Je hoeft niet te piekeren over de anakoop van een printer. op naar de winkel en je komt er blij uit.

piotr23 11-07-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Ondanks het feit dat er geen reactie op mijn vraag van 29 april kwam, heb ik de printer tòch gekocht. Heb 'm nu bijna twee maanden in bezit en ben zeer tevreden over de kwaliteit van het apparaat. Geprinte foto's zijn echt subliem en het gaat allemaal ook tamelijk snel. Het scannen van foto's en documenten mag ook gezien worden: de kleuren worden perfect overgenomen en er lijkt bijna geen kwaliteitsverschil tussen het origineel en de scan. Voor de fotoprints heb ik zowel het (dure) Canonpapier gebruikt (Photo Paper Pro - Super High Gloss) gebruikt als Fotopapier Ultraglans Extrazwaar (270gr) van V&D gebruikt. Het papier van V&D kost iets meer dan de helft en ik zie het (kwaliteis-)verschil echt niet.
Het dubbelzijdig kunnen printen van documenten is ook heel handig al gaat dat niet zo snel. Verder is het gebruiksgemak goed, evenals het installeren. Het installeren van de cartridges is erg leuk: de techniek ziet er indrukwekkend uit.
Alleen ben ik niet echt tevreden over de kwaliteit van de negatief- en dia-scans. Ik krijg ze niet scherp. De meegeleverde cassette (prachtig opgeborgen!) gebruik ik vlg. instructie, maar het scannen duurt vele malen langer dan dat bij documenten of foto's het geval is maar de resultaten blijven onscherp. Hopelijk kan een andere gebruiker me tips geven.
Kortom: een prachtige all-in-one printer, fraai afgewerkt, schitterende fotoprints en mooie scanresultaten van foto's en documenten maar tegenvallende negatief- en diascans (en dat was voor mij een belangrijke aankoopreden).

bw2711 17-06-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

In eerste instantie was ik op zoek naar een vervanger voor een scanner van 9 jaar oud, maar toen het concept multifunctional voorbij kwam, was mijn interesse gewekt. Hoewel mijn printer, een Canon Pixma IP5000, goed print, heb ik 'm altijd nogal plastic gevonden.

Bij het vergelijken van reviews kwam deze AIO naar voren als zeer goed. Het prijsverschil met de MP610 was behoorlijk, maar uiteindelijk hebben de ingebouwde ethernet-interface en de twee extra inkttanks me over de streep getrokken.

Het is geen plastic apparaat, met 12 kilo en afmetingen waar je u tegen zegt. Het gebruiksgemak is zonder meer uitstekend te noemen, het grote kleurenscherm geeft net dat beetje extra en afdrukken op fotopapier zijn subliem. Scannen gaat heel eenvoudig en met een zeer goede kwaliteit. Wat ook opvalt, is de snelle start van het apparaat, in tegenstelling tot mijn vorige IP5000 die tot 2 minuten nodig had om printklaar te zijn.

Canon gebruikt een eigen netwerk-protocol, als je met Linux werkt, is deze printer niet geschikt. Onder Windows (en naar ik aanneem ook met de Mac) werkt de verbinding uitstekend, al is het instellen (verplicht eerst aansluiten met een USB-kabel) wat eigenaardig.

Ik ben zeer tevreden en zou dit apparaat absoluut aanraden.

Harry van Kessel 26-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Nu ruim een week in gebruik en zeer intensief vanwege familie feest. Beste all rounder op de markt. Twijfelde nog over fax, maar niet meer van deze tijd. Afgelopen week ongeveer alle functies gebruikt en meer dan 2000 prints, kopieen, scan gemaakt. Hij is erg snel vergeleken met mijn oude multifunctional met fax uit 1999.
Foto's zijn haarscherp en door de 7 cartridges ook erg zuinig.

Kortom een aanrader, hij is misschien iets duurder, maar verbruikt veel minder. Ook is het de 100 euro extra tov de mp 610 meer dan waard.
Hij voelt degelijk aan en het design is schitterend.

Willem Wortel 08-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Printen, scannen en kopiëren gaan alle zeer goed, zowel in zwart als in kleur. Met dit apparaat en topkwaliteit fotopapier zijn uitmuntende afdrukken te maken, ook na scannen van bestaande foto. Ook kleurenkopieën zijn prima, relatief zelfs nog wat beter dan zwartkopieën die een mindere zwartingsgraad hebben dan traditionele tonercopiers.
Mogelijkheden zijn legio, zeker in deze prijsklasse.
Gebruiksgemak is fenomenaal. Installatie is snel en eenvoudig. Gebruiksaanwijzing is keurig verzorgd en overzichtelijk (een beknopte papieren handleiding van 40 blz. en een even heldere maar uitgebreidere handleiding via de software, alles in prima Nederlands). Maar via het softwaremenu heb je de handleidingen nauwelijks nodig, alles wijst zich vanzelf, soms verbazingwekkend eenvoudig.
De vormgeving is strak. Het is een vrij groot apparaat, maar dat went snel. Geluidsniveau is gunstig en echt storende geluiden ontbreken.
Heb apparaat pas 3 maanden, maar kan over duurzaamheid zeggen dat deze uitmuntende indruk maakt. Al die tijd niet het geringste probleem gehad, alles doet het gewoon goed, zonder enige hapering.
Inktverbruik lijkt veel beter dan gemiddeld voor all-in-ones, bovendien is Canon-inkt goedkoper dan de originelen van de concurrentie. Er is één zwarte inkttank van 26 ml en er zijn 6 kleurentanks van elk 13 ml, prijzen mag ik hier niet noemen.
Heeft het apparaat dan toch ook nog een nadeel? Het enige wat ik kan verzinnen, is dat ik het niet geschikt vind voor wie veel moet kopiëren. Het kopiëren gaat per kopie zeker niet snel en het kan bovendien niet in serie (elk vel moet apart ingelegd).
Verder een multifunctioneel topapparaat.

ilonie 08-03-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

3 Dagen in bezit, wat n geweldig apparaat! Echt All-In-One!! Vooral met de ethernet aansluiting,ideaal!! Beneden op de computer alles instellen en boven komt alles er netjes via de printer uit! Ongelooflijk! En dan die cassette waar je de voorraad met papier in kan doen.. Alles ook heel overzichtelijk qua instellingen op het LCD-scherm..Ja kan nu al zeggen dat dit een toppertje is!!

Elwyn 23-02-2008

In één woord Geweldig.
Alles wat ik print of scan is goed, zelfs de dvd's die ik print zien er professioneel uit.
Foto's ook prima kwaliteit ja wat moet ik nog meer zeggen!

Elwyn

Aquanout 10-02-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Ik heb deze canon nu 3 maanden in bezit. Helaas kon ik op dat moment nog niet terugvallen op reviews want die stonden er helaas nog niet. Nu 3 maanden later kan ik niet anders zeggen dan dat het een geweldig goede aankoop is geweest. Ook ik heb deze vooral gekocht vanwege de mogelijkheid om dia's in te scannen. Een paar avondjes zitten en ik had de 600 dia's digitaal in de computer staan. Je kun er maximaal 4 tegelijk inscannen, eventueel de kleuren aanpassen etc en klaar. Foto's zijn superscherp. Installatie is duidelijk en binnen een half uurtje ben je aan de slag. Ik heb na 3 maanden nog niet het kleinste nadeeltje kunnen vinden.

dcl 03-01-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Een prachtig apparaat. Ook ik heb deze oa aangeschaft vanwege de optie dia's en negatieven in te scannen. Dit heb ik echter nog niet geprobeerd, ben alles stapsgewijs aan het ontdekken.

Tot nu toe is alles mooi wat er uit komt. Het printen op cd en dvd ziet er ook prachtig uit (hoewel de schermweergave in de te gebruiken software er beslist slecht uit ziet, blijkt het uiteindelijke printresultaat juist prachtig, gelukkig).

De scansoftware is zeer gebruiksvriendelijk, en als je even de moeite neemt om tips en trucs door te nemen (haal bijv. even een boekje over foto's scannen uit de bieb, of leen/lees daar computertijdschriften die dit behandelen) dan krijg je prachtige resultaten. Het gaat ook lekker snel allemaal ( de allereerste keer iets doen, duurt enorm, maar daarna gaat het vlot).

Mooi vind ik dat je alles stofvrij dicht kan klappen, het is een enorm apparaat maar hierdoor toch ook geschikt voor (zeer!) kleinbehuisden zoals ik...

geertbrouwer 18-11-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP970

Apparaat net een paar dagen in bezit.
Is een vrij fors apparaat maar oogt wel mooi.
Heb m voornamelijk gekocht vanwege de mogelijkheid om dia's en film in te scannen en dat gaat prima !
Bijgeleverde software is ook prima