HP C4300 Photosmart C4380 All-in-One Printer, Scanner, Copier

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP C4300 Photosmart C4380 All-in-One Printer, Scanner, Copier op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Janneke 22-04-2009
Ik heb de HP photosmart C4580 sinds een aantal dagen.
Deze printer heeft een ingebouwde WiFi waardoor op en neer lopen, tweede computer aanzetten, stick verwisselen en stick vergeten, tot het verleden behoort. Het aansluiten was best eenvoudig, je krijgt een mac adres uitgeprint van HP, en als je dat in je router zet is het eigenlijk zo gepiept. Ik ben redelijk vaardig in het aanleggen van een netwerk maar je hoeft geen expert te zijn om het voor elkaar te krijgen (Dat was de reden dat ik voor HP koos en niet voor Epson WiFi, dat schijnt een ramp te zijn) Je moet dan alleen nog een peer-to-peer netwerk maken. Als je daarmee verbonden bent heb je even geen internet, maar ach, het gemak is enorm!!
Kwaliteit print is prima, zowel kleur als zwart. Beter dan van Epson waar ik toch jaren fan van ben geweest.

Techniek 24-01-2009
De printer is een bewuste keuze geweest om draadloos te kunnen printen. Ondanks de helpdesk en andere deskundigen werkt het draadloosprinten NIET. De printer voldoet niet als netwerkprinter. Kortom een verkeerde keuze.

Jean-Player 21-12-2008
Wat een dramatisch apparaat!En dan heb ik het niet over het printen, scannen of kopieren maar de WiFi verbinding.

Elke keer als je denkt nu doet ie t voortaan altijd kom je weer bedrogen uit.

Niet alleen de wifi is slecht. Ook als je USB installeert.

Na problemen met de wifi heb ik al met de helpdesk gechat. Toen moest ik alles opnieuw installeren en nog wat handelingen uitvoeren. Na de chat ging t even goed en de volgende keer weer niet.

Ook als je USB installeert geeft die de hele tijd een keuze uit 2 dezelfde printers, een is een kopie 1 (dan allebei maar proberen)En vaak geeft die aan dat de printer offline is en moet je weer naar configuratiescherm.

Ik krijg er hoofdpijn van. Nu had ik er vertrouwen in en wilde ik printen en vind die de printer met wifi helemaal niet meer maar ineens krijg ik er een keuze ms office Image Writer bij.Terug bij af!

Morgen maar weer gaan chatten met HP. Ik ben dus niet de enige met deze problemen

macjap 19-11-2008
Prima printer met mooie mogelijkheden maar wat een drama in een netwerk.
Ik heb een HP notebook en een heel eenvoudig draadloos netwerk. Installatie van de printer gaat prima, maar om de haverklap moet je alles weer opnieuw installeren. Volgens mij komt het door die ellendige updates die zo ongeveer dagelijks geinstalleerd moeten worden. Wil je even snel iets printen of scannen, ben je zo weer 20 minuten verder. Heel irritant! Uitschakelen van al die updates lijkt bovendien onmogelijk te zijn, dat geeft weer andere problemen.

CONCLUSIE: Goede printer, maar waardeloze software/verbinding

RamonKoch73 09-11-2008
Qua printer een prima apparaat. Print snel en mooi.

De netwerkondersteuning is ronduit slecht! Ik print maar heel weinig en elke keer als ik wil printen moet ik de printer opnieuw aanmelden op het netwerk. Het gaat dan weer een tijdje goed, totdat ik de printer een paar weken niet gebruik.
Ik heb de printer al in een contactdoos geplugd waar de stroom niet wordt afgeschakeld, maar dat helpt dus niet.
De wizard die de printer opnieuw op het systeem moet aanmelden, doet zijn werk maar half. Nadat de instellingen weer op de printer zijn overgezet moet ik nog de juiste poort uit de netwerktest kiezen en instellen.
Het werkt wel, maar is erg instabiel.
Net weer de hele excercitie kunnen uitvoeren en 4 A4's proefdrukken kunnen maken om 1 half a4tje af te drukken.
Waarschijnlijk ga ik de printer binnenkort maar vast via usb aansluiten, ben ik van de ellende af.

stefantje1234 31-10-2008
Fijne printer, gekocht om af en toe foto's af te drukken en vooral voor office word documenten en facturen voor mijn bedrijfje, echt een prima printer en lekker snel (ook via netwerk!) Installatie vind ik wat omslachtig en heel lang duren, maar dat moet je er maar voor over hebben, hiervoor ook een HP gehad en het zijn echt fijne printers.

jk nl 17-08-2008
Werkt wel ok. Makkelijk in gebruik. Kwaliteit qua afdrukken had wel wat beter gekunt en jammer dat ie vaak geen papier aan geeft..

jvds70 08-07-2008
Nu n maandje in bezit, idd, je moet doen wat er gevraagd word op je scherm wanneer hij moet worden geinstalleerd.
Reageert direct op opdrachten vianetwerkverbindingverbinding.
zit idd weinig in de cardriges, maar er betaat ook n xl versie van ze.
advies: voor eenvoedig privegebruik is deze printer meer dan voldoende...

T_ned 25-06-2008
Wat mij betreft een ideaal apparaat! Printen, scannen en kopiëren gaat prima met voldoende kwaliteit. Het draadloze gedeelte werkt bij mij zonder problemen in een WDS netwerk met WPA2 beveiliging. Let er wel op dat in het netwerkwachtwoord geen 'speciale' tekens mogen zitten, alleen letters en cijfers.

Verder ziet het er allemaal strak uit en is de bediening op het apparaat zelf erg eenvoudig

Besturingssystemen: Windows XP Pro & Vista, Mac 10.4 & 10.5.
Netwerk: Linksys WAG200G modem met Apple Airport Express router

joop weel 20-06-2008
windows vista
installatie heel makkelijk, eerste afdruk duurde zeker half uur, daarna steeds sneller , nu binnen 10 sec

Dennis05 15-06-2008
Ik ben er geloof ik ik 4 uren mee bezig geweest om het ding geïnstalleerd te krijgen. Met de installatie cdrom. Niet gebruikersvriendelijk, alles het allemaal mee zit zal hij zo geïnstalleerd zijn, maar zijn er problemen dan ben je nog wel ff bezig. Het af te drukken rapport geeft ook al geen uitsluitsel wat je moet doen. En dan heb ik helaas geen WPA2 beveiliging meer, maar slechts WPA. Het draait nu wel probleemloos, maar dat betekent niet dat ik dit een aanrader vind. Integendeel, het zou niet moeten dat het zoveel gedonder geeft dit ding te installeren. De tijd zal uitwijzen of de HP photosmart C4380 ook betrouwbaar is.

Patrick L 11-06-2008
Systeem : 2,6 Ghz PC met XP
Draadloos netwerk : Medion router

Installatie gaat alleen dan goed, indien uit te voeren handelingen EXACT worden uitgevoerd als beschreven.
Gaat het de 1e keer mis, dan gaat het klokje lopen.....
Afijn, na een paar keer installeren en de-installeren, en alles te verwijderen in de registry waar ook maar de letters HP in voorkwamen (heb verder gelukkig wat dat betreft geen HP apparatuur), werkte het prima.
Installatie zo veel mogelijk beperkt wat betreft hulpprogramma's, online cartridges bestellen e.d. daar zit je niet op te wachten.

Verbinding met WAN is goed en stabiel (beter dan tussen PC en WAN)
Printer aanzetten en werkt meteen probleemloos.

Scannen gaat ook goed, je kunt b.v 3 foto's naast elkaar plaatsen, software herkent de foto's als zodanig, maakt meteen de selectie, en vervolgens kun je ze als 3 aparte gbestanden opslaan. Kwaliteit goed.

Kopieren kan uiteraard zonder PC.
Per ongeluk ingezette kopie (verkeerde knopje gedrukt) is niet af te breken.....vervelend, kost natuurlijk onnodig inkt.

Bediening op apparaat prima, 2 display-tjes waarvan 1 in kleur.
Vormgeving mooi en redelijk solide,

In mijn ogen een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
Ben er tot nu toe erg tevreden over ! ( 2 weken in bezit )

toorgedm 03-06-2008
Deze printer aangeschaft ter vervanging van een losse printer en scanner. Aangesloten op de iMac volgens de bijgeleverde handleiding: geen probleem. Wel was er een herstart nodig om het draadloze gedeelte helemaal goed te laten werken en dat hoeft op de Mac meestal niet, maar goed.
Er is prima software van HP voor het scannen en printen meegeleverd. Dis is volgens mij veel beter dan vroeger als ik de voorgaande verhalen lees. Printer functioneert nu in het netwerk met WPA2 beveiliging en dat werkt gewoon prima.
Kwaliteit van de prints is prima, van de scanner iets minder. Wel een hoge resolutie, maar de kleuren zijn niet super. Wel voldoende voor thuisgebruik en voor het maken van kopietjes.
Voor dit geld een prima apparaat. Hij krijgt in mijn nieuwe huis een mooi plekje op de 1ste etage, terwijl de computer gewoon in de woonkamer kan staan. Super toch?

AM. 07-05-2008
Deze printer is nu een jaar in mijn bezit, en ik heb grote problemen met printen. Hij pakt het papier niet meer goed, waardoor er of een halve bladzijde of helemaal niks wordt geprint. Ook geeft hij ontzettend vaak een 'papier op' melding terwijl er ruim voldoende papier in zit. ik word er gek van. Er is nu al zoveel inkt verspild door dat ding, ik koop gewoon een andere..

Leosp 10-04-2008
Printer is snel te installeren onder Vista. Er was wel een probleem met het WEP-keyword. Mijn netwerk heeft een keyword met een @-teken erin. Dat teken accepteert de printer niet in een keyword. Dat betekende dat alle netwerkgebruikers aan een nieuw keyword moesten. Het zou handig zijn als HP het MAC-adres van de printer op een etiket zou aangeven. Dat moet nu experimenteel worden bepaald. Zo'n MAC-adres is nodig voor het MAC-filter dat samen met WEP de beveiliging verzorgt. De printer kan overigens ook een WPA beveiliging aan.
De prints zijn van uitstekende kwaliteit maar de printsoftware vind ik niet erg gebruiksvriendelijk

Roger2707 27-03-2008
De printer werkt uitstekend met Vista. Ook draadloos.
Als je hem draadloos wilt gebruiken op een XP computer moet je de monitoring uitschakelen.
Gedurende de 3 maanden emailcontact met de helpdesk van HP zijn er op hun website updates geplaatst om deze problemen op te lossen.
Inmiddels staat er een goede handleiding online hoe je de monitoring kan uitschakelen.
In begin spijt gehad van de aankoop maar nu niet meer, maar heb wel de indruk dat de printer in eerste instantie was ontwikkeld voor Vista omdat de mfp vlekkeloos werkt vanaf het allereerste moment en op de XP computer niet.

renee2840 15-03-2008
De basisfuncties zijn perfect maar de WiFi installatie (50% meerprijs) is een drama en de HP helpdesk heeft als enige suggestie dat ik de handleiding moet lezen, die weer voorstelt om de installatie-software het werk te laten doen - wat dus niet werkt.

Bijvoorbeeld:
-De printer kan alleen maar in WEP beveiliging werken, moet je dus je router op aanpassen.
-Je moet de printer eerst via USB installeren en dan de installatie voor netwerk gaan doen, anders wordt de printer niet herkend.
-Je moet handmatig je firewall aanpassen.
-De printer kan van de router DHCP een ander IP adres krijgen, kan je dus je poorten herdefiniëren.
-De scanner moet apart aangemeld worden op de PC en router.
-De Embedded Web Server moet zgn kunnen scannen - niet dus.
- Bij scannen naar pdf geeft-ie continu een vreemde melding: Internal DRS error 1500:c0:3001 ?!?

Tenzij je een wiz-kid bent, moet je deze printer dus niet kopen!

Rogier L. 07-01-2008
Heb sinds 31 december deze printer in bezit; en hij werkt FANTASTISCH!

Installeren ging bijna moeiteloos. Halverwege gaat 'ie zoeken naar een netwerkprinter, maar dan moeten eerst de drivers geïnstalleerd worden. Nadat dit gedaan is werkt het systeem feilloos. Ik heb twee laptops (1 Vista en 1 W2000) en een desktop (W2000) en elk printje komt aan! Ook scannen gaat soepel.

Ik laat de printer altijd aanstaan, en de overige computers kunnen naar standby, 'slaapstand' gaan, maar daarna direct weer verbinding. Af en toe in Vista een melding dat de printer is afgesloten, maar 2 seconden daarna alweer de melding dat 'ie is aangesloten. Dat ligt denk ik aan mijn router van KPN (Speedtouch...).

Heb verder geen echt netwerk, alleen een router van KPN en drie computers met een draadloze verbinding (én dan nu die printer).

Kortom, zéér tevreden!

Djeez79 04-01-2008
Sinds kort heb ik deze alleskunner, maar ik heb er nu al zeer veel spijt van. Omdat ik mijn server van de hand wil doen wegens te veel stroomverbruik, en ik mijn oude printer aan deze server had gekoppeld, wilde ik een netwerkprinter. Deze was bij een onlineshop in de aanbieding, en na bijna twee weken dit ding ontvangen. Installeren ging soepel, hij pakt mij WiFi, dus ik was helemaal tevreden. Nu is het echter onmogelijk om van beide laptops iets geprint te krijgen, en als ik wil scannen, loopt de software vast. Ik ben dus zeer ontevreden over dit maandagmorgenmodel van de firma HP. Was ik nu toch maar voor de Brother gegaan...

wifi-print 03-01-2008
Deze printer beschikt over WIFI mogelijkheden voor een aantrekkelijke prijs. Dat is interessant omdat in dit segment nog niet veel aanbod is en het veel gebruiksgemak kan bieden. Als het werkt...

Helaas werkt het WIFI deel niet goed waardoor het bestaande netwerk veranderde in een puinhoop. Dit linksys netwerk draade hiervoor lange tijd zonder problemen. De oorzaak kan enkel liggen in de HP software. Na grondige de-installatie van de HP software werkt ook het netwerk weer als een zonnetje.

Daarnaast ontwaakt de printer niet door een printopdracht uit slaapstand waardoor je eerst naar de printer toe moet of een tijd staat te wachten. Met een grote kans dat hij niet mee in het netwerk zit, dat dan weeer ingesteld moet worden etc.

Voor de overige functionaliteit hoef je hem ook niet te kopen. Er is beter spul op de markt en deze printer kan niet zelfstandig faxen (wat je misschien wel verwacht van een multi-functional).

Resumerend een teleurstellend en inferieur product van HP.

Gerbert O 31-12-2007
Ik heb deze printer twee weken geleden gekocht vanwege het feit dat hij draadloos functioneert. Printer geinstalleerd en het werkt allemaal in 1 keer draadloos en zonder problemen. Draadloos printen, scannen, gewoon fantastisch. Klein nadeel is dat ik de printer altijd uit zet als ik hem niet gebruik en wanneer de printer niet aan of stand-by staat mijn laptop bij het afsluiten een pop up geeft met de vraag of ik DevicelO (dit betreft de printer) wil beeindigen. Wellich is dit op te lossen maar ik weet nog niet hoe, suggesties?

Verder fantastisch apparaat, cartridges zijn wellicht prijzig maar er zijn ook XL versies te koop die per saldo voordeliger zijn en met de hoeveelheden die ik print loopt dat ook niet direct in de papieren.

Xmas 07-12-2007
Spijt dat ik de C4380 gekocht heb. Hij print en scant misschien heel goed, maar ik heb het ding gekocht vanwege zijn (draadloze) netwerk mogelijkheden. En die blijken in het gebruik heel slecht. De printer moet online zijn, anders 'hangen' de andere pc's regelmatig omdat ze eens in de zoveel tijd naar de printer gaan zoeken. Die dan net even uit staat (soms) of standby is (meestal).
Dit apparaat was duidelijk nog niet klaar voor de markt. HP adviseert om de service uit te zetten die de draadloze verbinding monitort. Probleem opgelost, maar ook niet meer draadloos printen...
Afrader.

RemcovD 25-11-2007
De vorige HP printer was na drie jaar kapot (ook problemen met de aandrijving van de scanner, printer is nauwelijks gebruikt).
Dus een HP4380 gekocht.
De printer nu drie weken in bezit en er zijn alleen maar problemen mee. De printer onthoudt de netwerkinstellingen niet waardoor er niet via het netwerk te printen is. Alles moet dan weer opnieuw geinstalleerd worden. Leuk om twee keer te doen, maar daarna wordt het erg vervelend. HP Customer Service komt er niet uit en wijt het aan de instabiel netwerk of PC. Nooit last van gehad tot die HP in huis kwam. Ik heb nu al zoveel netwerkconfiguratiepagina's moeten afdrukken dat de cartridge al bijna leeg is. Waarom moet je een pagina afdrukken als er een kleurenschermpje op de printer zit waarmee je instellingen zou kunnen controleren. Ik denk dat ik het wel weet, zo zet je nog leuk wat cartridges om.
Ik ben zeer ontevreden met dit exemplaar. Het is wat mij betreft een afrader. Als er ooit printproblemen zijn is HP er als de kippen bij om het aan jouw netwerk te wijten. Nu maar met de leverancier aan de slag om dit apparaat omgeruild te krijgen. Die zullen daar niet moeilijk over doen denk ik. Anders, wordt vervolgd....

godefrooij 09-11-2007
Mooie all in one, alleen cartritges duur en er zit weinig in, heb spijt dat ik niet iets langer heb gewacht en een type met zes aparte artritges heb gekocht bij voorbeeld de C5180 of de C7180.
Deze werkt voor de rest perfect, weet alleen nog niet of de cartridges zijn na te vullen en hoe de kwaliteit dan is en moet nog aan de gang gaan met dat draad loze wifi.

mrmagic 16-10-2007
De eerste indruk van deze alleskunner is zeer positief!
Ik heb deze printer vooral vanwege de ingebouwde WIFI mogelijkheid gekocht. Ik wilde dus dat hij diende als netwerkprinter voor het gehele huis. Draadloos wel te verstaan. Printopdracht geven en de printer reageert direct! (draadloos)
Installeren is zeer eenvoudig met de bijgeleverde cd rom.

Met HP foto papier zijn de foto's echt zeer mooi.
Papier van een ander merk heb ik nog niet getest.
Verder loopt alles vlekkeloos. printen, scannen, kopieren helemaal top! Ook direct vanaf een sd kaart printen loopt probleemloos. Nu hopen dat het met de duurzaamheid goed zit. Mijn vorige HP all in one liep continu vast. de hele tijd wagenstoring, wagenstoring, wagenstoring. Maar deze presteerd direct uit de doos al beter dan de vorige. Hopenlijk weet HP mijn vertrouwen terug te winnen.

Advies na een paar dagen in bezit: Kopen