Canon PIXMA MP610

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP610 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

SmokeWurst 16-01-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Allereerst een aantal antwoorden op een paar vragen die veel gesteld worden:
- Installeer de printer precies volgens de gebruiksaanwijzing! Die is zeer duidelijk en makkelijk te volgen.
- Zorg voor een (nieuwe) goede usb-kabel. De kabel van 1,50 bij de zeeman gaat niet werken.
- 1 zwarte inkttank wordt gebruikt voor foto's, de andere voor tekst. Dit zorgt voor diepere zwartere kleur bij tekst en realistischere zwarte kleuren bij foto's
- Er is een lade aan de voorzijde voor een grotere hoeveelheid normaal A4 papier (bulk printen). Aan de achterzijde is een klep die je kunt uitklappen voor bijna elk ander papierformaat
- Hij is te gebruiken als kopieerapparaat zonder PC
- Ik heb de printer nu aan aantal maanden en er wordt wekelijks behoorlijk geprint (zowel foto's tekst als DVD's) maar nog geen van de inkttanks is nog maar voor de helft leeg
- bij dubbelzijdig printen stopt de printer even voordat hij met de andere zijde start. Zo kan de inkt even drogen zodat er geen strepen ontstaan.

plus en min punten
+ bediening zeer eenvoudig
+ 2 lades
+ printen gaan snel
+ kwaliteit beter dan elke andere printer die ik heb gehad
+ scanner is kwalitatief goed
+ alle klepjes kunnen dicht tegen het stof
+ uitvoerklep opent automatisch wanneer er geprint gaat worden
+ uiterlijk
+ uitgebreide software

- scanner is niet al te snel
- er kan zoveel ingesteld worden dat een avondje proberen noodzakelijk is

Verder een hele goede printer!
Kwaliteit/prijs verhouding prima!

Ik heb verder geen ervaring met de klantenservice van Canon of draadloos printen.

Patrick B 12-12-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Heb nu meerdere printers van een ander merk gehad maar dit is echt de beste. De kwalitijd van de foto's op glossy papier zijn perfect. Ook is de printer lekker snel.... Wat software betreft wat bij deze printer zit functioneerd goed en is kinderlijk eenvoudig. Je hoeft hier niet voor gestudeerd te hebben. Ook is de automatische duplex heel fijn, je hoeft het blaadje niet zelf te keren en opnieuw in te voeren

Echt een toppertje en dus zeker een aanrader.

keurmeister 16-11-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

De printer is nu een half jaar in bezit. Voldoet nog steeds prima. Is de beste keus die ik ooit gemaakt heb. hij scoort voor mij een dikke 9. Onlangs nog geprobeerd met inkt van een ander merk te printer. er zijn vele berichten dat dit niet gaat lukken en dat de printer instellingen moeten worden veranderd zodat je niet meer kunt zien hoe vol je inkt tanks zijn. Zoek maar eens via internet naar de mogelijkheden voor goedkopere inkttanks. Mijn printer herkent de tanks alszijnde Canon inkttanks maar ze zijn het niet. Koop tanks met een chip erin geplaatst. kwaliteit van de afdrukken zijn allemaal perfect ook die van foto's. Er zijn dus mogelijkheden maar je moet er wel even naar zoeken en eens wat proberen. Ik heb er eentje gevonde die voor mij voldoet. Let op dat er een chip is geplaatst. Het zelf verwijderen van chips en op de nieuwe inktank te plaatsen is mogelijk maar werkt in mijn ogen niet goed. De chip zal ook gereset moeten worden en is maar een keer te hergebruiken.

Bert2912 31-10-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Goede printer, maar koop voor een paar euro meer de MP620.
Heb je veel meer aan i.v.m. wifi.
Dit is wel zo makkelijk aan te sluiten zie mijn review bij de PIXMA MP620

gerie 05-10-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Heb deze printer vandaag geïnstalleerd en niets dan lof....Installatie een fluitje van een cent. Het schermpje werkt perfect en is kristalhelder...Bij installatie wordt er op je bureaublad een aantal icoontjes geplaatst, zodat je heel makkelijk vanaf je scherm kunt werken! Geweldig!
Heb alle mogelijkheden al even uitgeprobeerd o.a. een foto op A-4...Wat een prachtige kwaliteit en supersnel! Veel mogelijkheden o.a. printen op cd/dvd, geheugenkaart, zonder pc en twee manieren om je papier te laden!
Alles erg makkelijk en de prijs is gewoon heel laag voor deze printer! Een aanrader!!!
Alleen wel even een usb-printer kabel kopen, want die wordt niet meegeleverd!

Karel V 20-09-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Naar aanleiding best reviewed' kieskeurig deze al MP610 gekocht en totaal geen problemen met installeren, werkt goed met bleutooth .Ik voorzag naar aanleiding revieuws, problemen met bleutooth ,maar allles werkt correct met een sitecom adapter zowel bij de windows computer als bij de Imac.

Jan Brabander_ned 08-09-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

De printer werkt fantastisch. Ik heb hem nu ook draadloos werkend met mijn laptop in de kamer en mij PC in kantoor 20 mtr. Werkt goed nu, de laptop EN de Pc moeten dan wel beiden aanstaan.

OCR werkt na een gratis download omnipage SE, redelijk. maar niet optimaal.

Alex van Lith 02-09-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Hebben afgelopen zaterdag 30/08/2008 aangeschaft.
Ben zondagmiddag begonnen met installeren en pas op dinsdagavond gereed gekomen met installeren. Ik bleef in eerste instantie hangen dat de computer mijn printer niet detecteerde. Diversen malen geprobeerd om opnieuw te installeren, maar tevergeefs. Nieuwe USB kabel geplaatst en kreeg hem direct werkende.
Kwalitatief een top apparaat. Mooie foto's en haarscherp.

chris01 06-08-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

heb hem net ,makkelijk te installeren. afdrukken zijn zeer goed had eerst een hp maar deze kan hier zeker niet aan tippen.mogelijkheden nog niet uitgevonden maar dit komt nog wel.duurzaaamheid is af wachten.

Marco Lucas 02-08-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Apparaat nu een half jaartje in gebruik. Fantastisch ding !!
Dit is mijn eerste fotoprinter, ben dus geen expert, maar een verkoper van de winkel zei dat Canon qua fotokwaliteit gewoon de beste zijn. Nogmaals, ik kan niet vergelijken (wie koopt er nou zes verschillende tegelijk) maar ik ben onder de indruk van de afdrukkwaliteit en daar kocht ik hem voor. Maar ook omdat er een scanner op zit, die het ook erg goed doet. Al met al........ en topper.

JeanPK 22-06-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Wij hebben deze printer gekocht omdat hij beste koop is in de laatste inkjetprintertest van de Consumentenbond. Bleek daar ook nog eens ver en véruit het goedkoopst vwb inktkosten. Wat willen we nou nog meer?! Kortweg: een bijzonder fijn apparaat, doet alles super!

Vincent87 15-06-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Leuke printer die heel degelijk aanvoelt. Tevens voorzien van alle denkbare functies; printer op cd/dvd, dubbele papierlades (1 inwendig), dubbelzijdig afdrukken, goed schermpje, 5 inktpatronen.
Vooral de kleine dingetjes maken dit tot een goed product, bijvoorbeeld de klep die automatisch open springt als je print en de optie op 's avond automatisch af te drukken in de stille stand.
Ook het scannen gaat prima met dit apparaat. Hij scant vrij snel en veel beter dan al mijn vorige scanners.
De paar nadelen die dit apparaat heeft zijn het niet meeleveren van de usb kabel en het feit dat je niet kunt schrijven naar de geheugenkaartjes in de printer. Uitlezen kan wel op de pc, maar schrijven lukt mij niet.
Verder is dit ding zijn meerprijs ten opzichte van de iets goedkopere modellen meer dan waard!

jojo52 31-05-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

prima printer, maakt goede scans op 600dpi.
ik ben zo eigenweis om niet eerst de handleiding te lezen,en dan te gaan oefenen,nee gewoon lekker een paar weken klooien en dan het gewenste resultaat behalen (met de handleiding) toch gelukt, dus een prima machientje!!!

Patrick123_ 26-05-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

mooie printer, ziet er degelijk uit en voelt ook zo aan (degelijker dan bv de HP equivalenten). Print snel en ook foto's zien er goed uit. Erg tevreden, hopelijk gaat ie een tijdje mee.

florisimo 24-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Print geweldig en heel zuinig.
Mijn dochter van bijna 4 kan zelf plaatjes op DVD-tjes printen.

ziejezelf.nu 22-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Ik heb de MP610 nu een kleine week in bezit en gebruik.
Instaleren was binnen een uurtje gedaan en toen uitvoerig getest.
Ik fotografeer veel en heb een website waar mensen ok de gemmakte foto kunnen bestellen dus ik werd steeds kritischer op het resultaat van de afdrukken. Altijd liet ik de foto's afdrukken via de afdrukcentrale van Hema of Albert Heijn. Hema scoorde beter dan A.H. maar is niet opgewassen tegen de Canon MP610.
Werkelijk schitterende afdrukken. En nu zijn de afdrukken binnen 10 minuten klaar al dan wel of niet geretoucheerd. Nee, werkelijk een topprinter.
En daarbij zal men de monitor moeten callibreren voor een perfect resultaat omdat het beeld van de monitor verschilt met de werkelijke afdruk en dit is na callibratie gelijk.

Persuader 21-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Deze alles-in-1 dient bij mij in eerste instantie als printer voor documenten. Zeer belangerijk was dat hij zou kunnen printen over het netwerk, wat via m'n router met ingebouwde printerserver perfect lukt. In tweede instantie gebruik ik hem vooral als copiër. Daarnaast wou ik graag een goede fotoprinter, het scannen zelf was mooi meegenomen maar dat gebruik ik weinig.
Op alle gebieden lijkt deze alles-in-1 goed te scoren.

+Makkelijke installatie op pc (ook op het netwerk)
+Prachtige foto's
+Print snel en goed
+Zuivere scans
+Gebruiksvriendelijk
+2 invoerkeuzes voor papier
+Meerde inctcardridges

- Wel wat werk om hem de eerste keer op te stellen
- Scannen lijkt me nogal lawaaierig
- Scannen kan niet over het netwerk, maar dit is ook niet beloofd bij dit produkt. Scannen rechtstreeks van pc werkt dan weer prima.

Al bij al wegen de - niet op tegen de +.
Ik ben momenteel zeer tevreden met m'n aanschaf.

Robbie21 08-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Ik heb deze printer gekocht omdat ik op zoek was naar een printer met veel mogelijkheden. Dat biedt deze Canon printer je absoluut. Daarnaast maak ik veel gebruik van het CD/DVD labelprinting maar kom tot de conclusie dat het niet mogelijk is om een schijf helemaal te beprinten. In het bijgeleverde programma kun je de binnenste print ring op maximaal -10 zetten waardoor er een witte rand zichtbaar blijft na het printen. Kan iemand me vertellen of het toch mogelijk is om de CD/DVD geheel te beprinten? alvast bedankt.

Verder zeer tevreden over de printer, kwaliteit is goed! mogelijkheden ook!Mooi design, iets aan de grote kant.

Gabby 03-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Wow, deze printer functioneert boven mijn verwachting. Ik wilde een gewone printer om mijn documenten mee af te drukken , maar wilde ook zo nu en dan een foto van goede kwaliteit kunnen printen. Daarnaast wilde ik per se een printer die op CD/DVD kon printen, dus kwam ik uiteindelijk uit bij dit geweldig apparaat.

Installatie is een eitje en de rest spreekt eigenlijk ook allemaal vanzelf.

Super printer voor een superprijs!

Mau1 30-03-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Paar dagen in bezit! is en top apparaat, ook het printen en kopieren terwijl de pc uit staat is geweldig, en ook de cd/dvd label print gaf mij de doorslag.

Gebruiker 29-03-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Laat ik maar direct met de deur in huis vallen dit is de meest gammele printer die ik ooit gehad heb. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn HP er voor weg gedaan heb. 1) In het gebruik is het ding omslachtig. 2) Voordat het ding eindelijk een printopdracht gaat uitvoeren zijn we minuten verder. Ik geef toe als die dan eindelijk gaat printen gaat het best snel maar zo vaak print ik geen 20 pagina's achtereen. 3) Hij vreet inkt 4) ondanks dat ik er geen behoefte aan heb zoekt de software constant contant met de server van Canon 5) Het stuk ongemak blijft klieren dat hij de zwarte inkt niet herkent. Herplaatsen van de patroon lost het probleem voor die ene print wel weer op maar zodra het ding weer in rust is gegaan begint het geklier opnieuw. Voor de goede orde dat is een originele Canon inktpatroon waar niets mis mee zou moeten zijn. En er zijn nooit ander inktpatronen gebruikt.
Dat is eens maar nooit weer een Canon printer.

Hans Linth 10-02-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Sinds enkele maanden in bezit van deze multiprinter. Drukt mooie fotos af die haarscherp zijn via de cardreader. Zwarte tekst lijkt wel drukwerk. Stuur alle functies met laptop draadloos aan, via modem en een Belkin all-in-one draadloze printerserver, de enige die betaalbaar is in aanschaf en ook goed kan communiceren met de MP 610 en redelijk goed draait op Windows Vista. Topapparaat!

DBD 22-12-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Na lang wikken gekozen voor deze Canon vanwege de mogelijkheden, maar vooral vanwege de grote hoeveelheid afzonderlijke cartridges, in de hoop dat de verbruikskosten lager zouden uitvallen dan van de vorige 'Officejet' van HP.
Het apparaat imponeert tamelijk fragiel ('rammelt' ook meer dan de oude Officejet), dus de duurzaamheid 'remains to be seen'. Meegeleverde software is minder compleet als destijds bij HP, minder gemakkelijk (intuitief) te bedienen.
Wel zijn er erg veel mogelijkheden, zoals dubbelzijdig afdrukken en kopieren van CD-labels (met speciale CD-adapter).
Afdrukkwaliteit imponeert als goed, ook van foto's.
Vooralsnog behoorlijk tevreden.

H.Schipper 13-12-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

hs:Paar weken inbezit met heel veel mogelijkheden en een goede kwaliteit/prijs verhouding,heb alles nog niet uitgeprobeerd maar tot nu super.

Eich 09-12-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP610

Een absolute aanrader, zeker gezien de verhouding prijs en kwaliteit. Snel, stil, uitstekende kwaliteit afdrukken en mooi vormgegeven. Prima all in one machine!