Brother DCP-357C Color Inkjet MFU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother DCP-357C Color Inkjet MFU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Edwin0981 01-11-2009

+Erg mooie vormgeving.
-Papierlade opent vlak boven bureaublad, dit is onhandig, je kan er geen spullen voor leggen.
--pakt nauwelijks visitekaartjes papier
-Na half jaar geen goede kleuren prints meer, missende lijnen (lag niet aan patronen)
-Even later een mechanisch defect aan papierrollen

megalies 10-07-2009

Heb ongeveer een half jaar geleden deze Brother gekocht. Hiervoor hadden we 2x een Canon, maar ik vond dat die behoorlijk snel kapot gingen, daarom gezocht naar een ander merk. Ik was wel erg tevreden over Canon's aparte kleurcartridges dus vandaar nu een Brother.
Hij print goed (we printen nooit op fotopapier dus daar geen mening over), kopieert heerlijk met 1 druk op de knop, scant goed en bijgeleverde software (o.a. OCR tekstherkenning!) is prima. Toch zou ik 'm niet nogmaals kopen als de volgende dingen geweten had:
- hij print niet meer als 1 van de 4 cartridges leeg is (dus ook niet alleen in zwart als 1 van de kleuren op is): super onhandig.
- hij gaat niet automatisch uit na een tijdje niet gebruikt te zijn, en het LCD-schermpje blijft dus energie tappen als je 'm vergeet uit te doen. (Je kunt wel instellen dat het scherm na een tijdje uitgaat, maar dan zie je niet meer dat ie eigenlijk nog aanstaat.)
- de zwarte cartridge is nauwelijks groter dan de kleurencartridge maar wel een stuk duurder, bij Canon is de prijsverhouding van zwarte inkt een stuk aangenamer.

En naar mijn persoonlijke smaak is de papiertoevoer niet zo handig, je moet een hele lade opentrekken om papier bij te vullen, terwijl ik gewend was aan een makkelijk toegankelijke papiertoevoer aan de buitenkant. Dit vangt dan wel weer minder stof, dus dat kan voor een ander weer een pre zijn.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan bij het overwegen van een aankoop.

Frits0609 28-06-2009

Waardeloos apparaat. Driekwart jaar in bezit, heb een paar foto's in kleur in draft kwaliteit afgedrukt en de kleuren-inkttanks zijn gewoon leeg. Zelfs al druk je niets in kleur af gaan de inkttanks in rap tempo leeg. Oorzaak: Het apparaat reinigt de printkop automatisch en dat doet ie ook als hij uitgeschakeld is. En dat gebeurt zeer vaak. En het reinigen van een printkop kost zeer veel inkt. Kortom zelfs al gebruik je de printer totaal niet, dan nog heb je een enorm hoog verbruik van je inkttanks. Is 1 van de kleuren-inkttanks leeg kun je ook niet meer printen in zwart-wit. Zelfs met fotopapier van Brother op formaat 10x15 heeft deze printer het moeilijk. Dubbelzijdig afdrukken (iets wat bij de goedkoopste HP en Canonprinters een simpele zaak is) is een moeizame klus, wordt ook niet aanbevolen. Kortom dit apparaat is alleen geschikt voor simpele printklusjes. Gebruik geen afwijkende papierdiktes want dan loopt hij vast. Weggegooid geld. 4 Nieuwe inktcartidges kosten ongeveer 48 euro. Voor dat geld heb ik een goede Canon all-in-one. Dit apparaat ligt binnenkort op de stort.

Bart Doets 06-12-2008

Over het algemeen geen problemen - dwz niet meer dan in het verleden met andere printers. Ik vul de cartridges zelf, daar doet het ding niet moeilijk over. Ik heb er geen foto's mee geprint (er zijn genoeg bedrijven die dat voordeliger doen), hooguit een enkele A4 foto, dat ziet er mooi uit. Ik heb 'm hooguit te duur gekocht... hij is inmiddels een stuk goedkoper.

Cees de Bondt 24-09-2008

Heb grote problemen met het printen van foto's welke ik eerst heb ingescand. Kan wel zeggen dat dat helemaal niet lukt. Ook accepteert de DCP357C (althans die ik aangeschaft heb) geen ander merk fotopapier van 10x15 dan het eigen merk Brother. Bij gebruik van een ander merk fotopapier blijft het apparaat melden dat er een papierstoring is. Fotovel wordt wel door het apparaat half doorgevoerd maar loopt dan vast. Als ik het verwijder is het beschadigd en kan het (onbedrukt) weggooien. Ben niet erg tevreden over deze multifunction. Denk er serieus over een ander merk te kopen.

Ennis 26-08-2008

De reden dat de cartridges tijdens eerste gebruik snel leeg gaan heeft 2 redenen.

- De meegeleverde cartridges zijn voor 75% gevuld
- Tijdens de eerste installatie worden alle leidingen volgezogen

Dat het apparaat nadien zuinig in begruik is, neem ik voor kennisgeving aan.

De speciaalzaak Expert biedt het toestel aan voor 69euro ..op is op! Incl. USB het losse USB snoertje.

Tot nu toe ben ik tevreden, echt waar voor je geld!
Ook de handleiding is duidelijk, maar neem er wel de tijd voor!

p.breedland 09-07-2008

Ik heb deze printer nu een half jaar in gebruik en ik vind het nog steeds een geweldig apparaat.
Ik kan een ieder die een goed apparaat zoekt deze van harte aanbevelen.

Rob kempers 20081 25-06-2008

Nog een vervolg,
Het printen is nu ook voor elkaar, na een goede hulp van de helpdesk moest ik machine resetten en toen deed hij het goed. de kwaliteit uitstekend vooral ook de service van Brother die ik een groot compliment moet geven heel wat anders als Canon of HP deze zouden een voorbeeld moeten nemen aan Brother

bas2577 08-06-2008

Prima apparaat

Kwaliteit van de adrukken, foto-afdrukken en kopien zijn erg goed.

2 laden voor gewoon en foto papier. je hoeft alleen maar de lade voor fotopapier naar achteren te schuiven en je kunt fotos afdrukken. En er wordt nu bij het jubileum model een pakje met 50 vel foto-kaarten meegeleverd.

Zonder pc kun je vanaf USB stick en geheugenkaarten fotos bekijken op het display en effecten zoals rode ogen verwijderen toevoegen en afdrukken in zwart wit of kleur. net wat je wilt.

Ook bij het kopieren van documenten kun je naar Diverse papierformaten laten verkleinen of vergroten.

De scanner is ook van goede kwaliteit en heeft ook meerdere opties (ook direct op de printer in te stellen) en er wordt paperport OCR software bijgeleverd.

Kortom het is gewoon een goed apparaat wat doet wat beloofd word.

Ik verbaas me dan ook over de negatieve reviews dat papiersoorten vastlopen en de afdrukkwaliteit slecht is.
Denk dat dit eerder te maken heeft met gewoon pech hebben door een defect exemplaar (niet te wijten aan brother maar de winkelier) of gebruikers fouten.
Let op dat dit model alleen usb 2.0 gebruikt dus gebruik geen oude usb 1.1 poort om problemen en traagheid te voorkomen.

Heb maar 1 kanttekening en dat is de installatie van de driver.
Bij mij werd onder Vista de driver niet goed geinstalleerd. Dit heeft te maken met de kaartlezer van de printer.
Dit heb ik opgelost door de klep van de printer te openen en opnieuw de usb kabel los te koppelen en weer aante sluiten. Daarna ging het installatie programma verder en verder perfect geinstalleerd.

Let op: dit kan ook enkel bij mij voorgekomen zijn aangezien ik nog een kaartlezer geinstallleerd heb staan.

Zoek je een goede multifunction printer dan is dit echt een aanrader.

En de inkt kleuren zijn gescheiden.

JoopJoop 28-05-2008

Invoer van enveloppen , fotopapier en labels is vrijwel onmogelijk. Ondanks het feit dat ik vrijwel alle gangbaar papiersoorten en enveloppen heb uitgeprobeerd. Het geeft continue storing. De printer is daardoor niet geschikt voor het uitvoeren van normale printtaken en derhalve een miskoop.

hakat 22-05-2008

Deze Brother printer inmiddels 3 maanden in bezit en hij functioneert naar tevredenheid. Mooie, compacte printer met veel mogelijkheden. Alleen zijn de eerste keer de inktpatronen snel leeg vanwege het vullen van de leidingen wordt vermeld. Hoe het na de eerste keer gaat weet ik nog niet, dus afwachten maar.

silooy 08-05-2008

paar dagen in bezit,ben zeer tevreden,mooi om te zien en eenvoudig om mee te werken ook het inkt bijvullen
lijkt zeer eenvoudig te zijn en goedkoper dan de meeste andere printers . een aanrader.

Hadrianus 14-04-2008

Miskoop. Hij print mooi, dat wel. Maar het scannen gaat moeizaam en hij heeft lang niet de scanmogelijkheden vergeleken mijn oude Lexmark X5100, uit dezelfde prijsklasse. Printen op enveloppen en fotopapier lukt niet, het papier loopt voortdurend vast. Ergernis.

H.Gaasbeek 31-03-2008

Hoewel de printer er mooi uitziet en veel mogelijkheden biedt mist hij iets heel belangrijks. Afdrukkwaliteit. Deze is uitermate slecht. Alleen op 80 grams wit gaat het nog. Ook niet geweldig hoor, maar op dikker papier en fotopapier kun je het gewoonweg helemaal vergeten. Kortom mijn advies
Niet kopen! Zonde van het geld!
De 4 inktcartridges die meegeleverd worden zijn trouwens zo leeg, dus je moet al na een 50 tal printjes nieuwe cartridges kopen, maar de afdrukkwaliteit blijft ook dan slecht.

andre voesenek 15-03-2008

de 357 aangeschaft, afgaande op de paar goede beoordelingen op Kieskeurig.
Ik wil daar een zeer goede beoordeling aan toevoegen!!
Nu weet ik al dat hij beter is dan de HP, de Canon en de Epson multifunctionals, die ik de afgelopen jaren heb versleten.
Dit is een heel handig, ter zake doend, professioneel ogend en werkend machientje.
De dubbele papierlade is ook nog eens heel handig en als toetje het zuinige inktgebruik.

FreddyS 13-03-2008

Een geweldg aparaat duidelijke bediening en zeer eenvoudig en begrijpelijk in gebruik. Tevens een supertkwaliteit. En let op de inkt voor dit aparaat is zeer goedkoop.

Kortom, de allebeste koop voor dit geld en uitstekende kwaliteit.

laakies 09-03-2008

Deze all-in one printer gekocht; coclusie op een rijtje:

In een woord GEWELDIG, goede nederlandse handleiding, bij geleverde software is ook nederlands,
Installatie een fluitje van een cent, print mogelijkheden meer als voldoende.

niet langer zoeken naar een all in one deze brother voldoet in alle opzichten die een thuis gebruiker kan en mag verwachten.

Kortom een absolute aanrader en voor die prijs......

hg s 26-01-2008

na een week alles uitgeprobeerd ben ik er van overtuigd dat ik geen miskoop heb gedaan,geweldig wat een mooie randloze foto,s en kopien maken is ook geweldig,een tekening van mijn kleinzoon het was net de zelfde tekening.
en wat de inkt betreft,hij is heel zuinig daar mee,dus ik denk een goeden aankoop.(en de inkt koop je bij powerprint,want daar heb je de orginelenvan brother voor een setje) en het is een mooie printer voor op je buro,hij is niks te groot,geweldig

rik85 24-01-2008

Dit is nu kwaliteit voor je geld! Geweldige kwaliteit bij zowel gewone printjes als foto's, die echt haarscherp zijn. Ik kende het merk Brother hiervoor niet, maar ben vanaf dag 1 al overtuigd. Deze all-in-one heeft een hoop verschillende functies en is een Jubileummodel van Brother vanwege het 50-jarig bestaan. Is dus soort van opvolger van de 350C. Was alleen even uitvogelen dat ik de fotolade naar achteren moest schuiven om op het gratis! bijgeleverde fotopapier te printen. Top dat je ook nog eens 2 jaar garantie krijgt. Hiervoor die inktslurpers van HP gehad. Wat een verschil is deze Brother!