Brother MFC-490CW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother MFC-490CW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Utrechtfeest 03-08-2011
Geschreven voor: Brother MFC-490CW

Zeker geen aanrader. Ik werk inmiddels bijna twee jaar met dit apparaat, maar nu laat het mij zonder duidelijke reden in de steek. Alleen de kleur zwart print nog maar en dat ook nog in een abominabele kwaliteit. Alle reinigingsacties door het apparaat hebben geen effect en kosten vooral heel veel nieuwe cartridges. Kwalijk!

Donders 28-02-2011
Geschreven voor: Brother MFC-490CW

De problemen die Piet Rechst. hieronder beschreven heeft komen mij bekend voor, ik heb namelijk dezelfde problemen gehad. Echter ben ik er zelf schuldig aan, aangezien ik "vervangende" cartridges gebruikt had oftewel goedkope cartridges die de originele cartridges vervangen. Je bent dus bijna verplicht te werken met de dure cartridges van Brother zelf. Dat is dan ook het enige minpunt aan dit goed werkende, relatief kleine apparaat.

Aangezien ik 2 jaar garantie op deze all-in-one heb gekregen, heb ik dit apparaat teruggestuurd naar Brother en daar hebben ze het probleem (wat ik zelf veroorzaakt heb en in principe niet binnen de garantie valt) gratis voor mij verholpen. Binnen een week had ik de printer terug. Ik ervaar de aftersales dan ook als meer dan prima.

Instellen kost weinig moeite, draadloos printen gaat goed, kleuren zijn prima (Canon is wel een stapje beter met kleuren) en printsnelheid is normaal.

Samenvattend: het is een compact apparaat met veel functies en mogelijkheden die zijn werk meer dan goed doet. Ook niet geheel onbelangrijk is dat de aftersales van Brother uitstekend is.

frederique74 07-12-2010
Geschreven voor: Brother MFC-490CW

Ik heb deze vanaf het begin van het jaar en hij werkt super. Mijn printer heeft een goede kleur en als er een kleurencartridge leeg is of bijna leeg, kan ik nog heel lang doorprinten. Alleen als de zwarte leeg is dan houdt alles op. Ik gebruik een compatible inktcartridge en deze werkt perfect.
Ik denk dat je toevallig een miskleun hebt gehad vanaf de fabriek want ik vind dit apparaat een uitkomst!

Piet Rechst. 06-12-2010
Geschreven voor: Brother MFC-490CW

Het is een slecht apparaat. Ik ga weer terug naar een Canon. De kleuren doen het slecht, tot niet.
Je moet dan volgens de gebruiksaanwijzing 5 maal reinigen. Dan doet hij het nog niet. Nieuwe cardtriges helpt niet. Alle kleuren vervangen, dan geeft hij aan dat maar 1 nieuw is.Ik gebruik de printer niet veel, maar een Canon, mijn vorige is/was stukken beter! Alleen een Canon gebruikt bij zwart-wit ook kleuren en een Brother zou dit NIET doen! Maar dan moet hijn wel werken!

martinzeeuwen 15-11-2010
Geschreven voor: Brother MFC-490CW

Ik heb deze printer onlangs gekocht en ben er zeer tevreden over. Het installeren was vrij gemakkelijk en verliep zonder problemen. De printer werkt perfect!
Hij print vrijwel geruisloos. De afdrukkwaliteit van foto's is prima. Scannen en kopiëren werkt probleemloos.

Ronald70nl 12-09-2010
Geschreven voor: Brother MFC-490CW

Heb deze alweer een poosje en ben verrast dat er niet meer reviews/vragen zijn?

Maar goed dat is waarschijnlijk ook de oorzaak dat er nog niet genoeg reviews geplaatst zijn.

Hele fijne printer met mooie resultaten ook op inkjetpapier met foto,s afdrukken...ik was verbaasd en niet alleen ik.

Het is ook ideaal dat je beneden aan de tafel zit en de printer staat boven en je drukt op afdrukken en een paar tellen later ligt de afdruk klaar.
Wat hieronder wordt aangegeven "wel even printer aanzetten"hoeft niet want je kunt de printer op een soort modus zetten dat hij na een signaal automatisch opstart en na bijvoorbeeld 30 minuten weer uitschakeld.

Ook was voor mij deze printer favoriet omdat het papier in een lade kan en niet half uit het apparaat steekt zodat je als je hem een tijdje niet gebruikt stof mee de printer in trekt.

Kortom zeker een aanrader helemaal voor het geld ;-)

Claudia77 12-05-2010
Geschreven voor: Brother MFC-490CW

Een super handige en fijne printer, gemakkelijk te installeren en werkende te krijgen, wij hebben 3 verschillende computerbesturingsystemen op de computers, allemaal geen punt werkt perfect! XP,vista en Windows 7. De printer staat netjes weggewerkt in de kast, ben ik hem nodig kan ik van elk gewenste plek printen. (wel even aanzetten!)
Ben er heeeeeeel content over

Mortimer 18-05-2009
Geschreven voor: Brother MFC-490CW

Mooi apperaat, niet te groot met alle functies. Het installeren in een draadloos netwerk was zo gedaan. Werkt perfect vanaf elke computer die verbonden is met de router. Configuratie van de verschillende instellingen van het apperaat (bijv. snelkiesnummer in de fax) kan daarna ook via de PC ipv op de machine zelf.

leonzout 04-04-2009
Geschreven voor: Brother MFC-490CW

Gisteren gekocht als vervanging van een hp2210. Ook een all in one.
Wat een verademing.
Het werkt en hoe.
snel, zonder haperingen.
Installeren is een kwestie van lezen wat er staat en het stappenplan uitvoeren.
De pc wordt er niet merkbaar trager van, ook niet bij de opstart.
De prints zijn goed. De snelheid is redelijk tot goed.
Het scannen, gaat als een trein.
Kortom, een geweldige machine.
Over de duurzaamheid valt nu nog weinig te zeggen natuurlijk. De machine geeft echter een degelijke indruk. Ik heb er echter een 8 voor ingevuld, want ik ben zeer tevreden over de service die Brother aan haar klanten geeft en met andere printers heb ik goed ervaringen met Brother als er eens een reparatie nodig was.