HP LaserJet 2840 Color LaserJet 2840 All-in-One Printer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP LaserJet 2840 Color LaserJet 2840 All-in-One Printer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

foxbox 26-02-2013

Bij het lezen van de voorgaande reviews wil ik toch wel even een lans breken voor deze printer.

Het is inderdaad niet de stilste, maar daar heb ik geen last van want de printer staat een goede 5 meter bij mij vandaan. De lage duurzaamheid vind ik ook onterecht. Ik heb de printer sinds 2007 en deze printer heeft nog steeds dezelfde fuser. De drum is nu 2x vervangen en de kleur toners ook een aantal keren simpelweg omdat ze opgebruikt waren.

Meer dan 19.000 pagina's later is de afdrukkwaliteit nog steeds perfect, na meer dan 2000 scans is de scan kwaliteit nog perfect.

Er zijn echter twee hele grote nadelen:
* De software voor deze printer is NIET compatibel met Windows 7. Afdrukken (over het netwerk) is geen probleem, maar voor het scannen heb ik een XP installatie via VMware.
* Bestanden groter dan het interne geheugen (98Mb) kunnen de printer bijzonder traag maken. Dit heb ik opgelost door een extra geheugenmodule van 128Mb (maximum) te plaatsen.

Ik ben nog steeds een groot voorstander Compaq/HP, maar de software ondersteuning voor bedrijfsprinters moet zeker beter worden.

Kortom, Ik ben best tevreden met dit apparaat.

Ruben e 19-06-2009

---------- update review 19-06-2009 ----------
Na 12000 afdrukken apparaat dood (R.I.P). In het begin deed het apparaat goed, maar na ongeveer 7000 afdrukken werd de kwaliteit slechter en slechter. Vooral na runs van 50 kleuren afdrukken en meer werd de afdrukkwaliteit erg slecht. Heb zowel drum als toners meerdere keren vervangen, zonder veel resultaat.
Het is verre weg het slechte apparaat van HP wat ik ooit in mijn bezit heb gehad!! Ik heb nu een HP officejet pro 8500 wireless en hier erg tevreden mee: stiller, sneller, en goedkoper dan de 2840.

---------- oude review 24-06-2007 ----------
Ik heb dit apparaat bijna een jaar in mijn bezit. Het is een lekker makkelijk apparaat, en makkelijk te bedienen. Ik heb het ook in netwerk staan (draadloos!) Ook dit werkt perfect. Ik heb er een bridge tussen geplaatst waardoor ik niet meer afhankelijk ben van een netwerkkabel en in principe de printer overal neer kan zetten.

avdhaar 23-04-2009

Deze printer nu circa 2 jaar in bezit, na 20 jaar alleen maar HP's te hebben gekocht. De conclusie: een grote teleurstelling. Voorlopig geen HP printers meer voor mij.

Het apparaat is technisch goed, maar de beschikbare software was en is nog steeds slecht. Zodoende is het me nooit gelukt om de scanner aan de praat te krijgen. Navraag op het web leerde dat anderen al jaren met hetzelfde euvel kampen en dat HP het eenvoudigweg vertikt om dit met nieuwe software/drivers op te lossen.

louk hoogenboom 19-09-2008

Ik heb de hp2840 1,5 jaar in prive gebruik (voor kantoor maakt hij te veel lawaai) en nog geen 3000 kopieen gemaakt. Naast alle al genoemde afdrukproblemen, de herrie en verzoeken om een niewe cardridge schakelt de printer zich na het opwarmen direct uit! Buiten de garantie, dus direct 345,= euro reparatiekosten aan huis. Daarnaast een gebrekkig nederlands sprekende helpdesk die het probleem niet kon oplossen. De reparatie laat ik uit principe niet uitvoeren omdat het apparaat niet deugt en HP het gewoon terug zou moeten nemen.

dick1968 25-08-2008

Ik heb het aparaat nu anderhalf jaar in bezit en ben redelijk positief over de printer. Een maand geleen zelfs nog enthousiast maar dat is minder geworden nu ik een pc met Vista heb. Het scannen werkt hier namelijk niet en HP heeft nog geen geschikte driver update beschikbaar. Ik wacht hier dus op. Verder gebruik ik de printer met enige regelmaat als kleinde zelfstandige en ik heb er al veer plezier van gehad, zeker ook voor het kopiëren een uitkomst. Ik ondervond ook problemen met het printen onder vista, dit kwam vanwege het feit dat ik een verlengde usb kabel gebruikte, nu ik alleen de orginele kabel gebruik heb ik geen problemen. Ook hier dient HP met een oplossing te komen. Zolang deze problemen niet zijn opgelost kan ik niet aanraden om de printer te kopen als je een Vista besturingssysteemt op je pc hebt, een dergelijk apparaat als dit dient gewoon goed te werken dus HP kom op met een nieuwe driver!!

FrankW1970 03-07-2008

Ongelofelijk ! Wat is deze printer met zichzelf bezig ('kalibreren', 'printer nu niet beschikbaar', 'onderdeel vervangen') in plaats van voor mij te printen ...

Dat met die drum vervangen voelt niet goed. Het lijkt wel op weer een andere manier om me geld uit de zak te kloppen. Hebben andere kleurenprinters dat ook ?

HP wordt een irritant merk met het door je strot duwen van al die verbruiksartikelen. Tegenwoordig verschijnen er de hele tijd pop-ups om toch vooral een hp-cartridge NU te bestellen. Bah wat een rotproduct is dit aan het worden !

Yeste 20-04-2008

In deze prijsklasse is dit absoluut de beste color all in one op dit moment. Heb alle alternatieven ook getest en de hp is gewoon het meest gebruiksvriendelijk en de beste kleuren. Natuurlijk heeft het ook een paar nadelen, maar de meeste problemen die ik hier lees komt liggen aan de gebruiker. Ik heb inmiddels 5 van deze printers staan, dus ik heb wel wat ervaring.
-Het scannen naar pc probleem ligt vaak in het feit dat de software op meerdere pc's geïnstalleerd is, dit kan maar op 1 pc. Installeer alle software op 1 pc (zeg maar de server) deze pc moet ook aanstaan en scannen naar functie werk alleen als de gebruiker waaronder de software geïnstalleerd is, ingelogd is. Daarna deel je de printer en kunnen de andere pc's een connectie maken naar de 2840. De andere pc's kunnen beter niet de director software installeren.
-meer dan 20k pagina's per maand printen is eigenlijk teveel voor deze printer, neem een groter model.
-de toners die er bij levering bij zitten zijn maar halfvol, dus je bent er sneller doorheen. Ik doe ongeveer tussen de 8 a 10k p met een set toners.
-‘complexe opdracht’ heb ik nog nooit gehad, terwijl ik dagelijks grote adobe bestanden print (meer dan 100mb als printopdracht)
-nadeel is absoluut dat er maar 1 kleine papierbak bijzit. Een absolute misser voor het MKB
-men spreekt er over dat dit een dure printer is. Dit is de beste printer met de beste prijs/kwaltieit verhouding, en eigenlijk helemaal niet duur.
-Wij printen veelal op 120gr papier, 1 vd printers heeft nu moeite met het oppakken van dat papier. Bij normaal 80gr papier werkt deze wel weer goed.
-Printer maakt wel veel lawaai bij afdrukken. Op mijn thuiskantoor werden wij s ‘nachts door het kalibreren van de printer er door gewerkt, maar door het juist in te stellen is dit verholpen.

Voor vele ‘problemen’ die ik hier lees zijn oplossingen. Dit is niet zomaar een plug& play printer die door iedereen met geen of een beetje verstand van computers goed geïnstalleerd kan worden. Koop de printer daarom niet bij een groothandel, maar bij een lokale computerspeciaalzaak, die hebben er wel verstand van; hoef je ook niet die dure hp helpdesk te bellen bij problemen.
Top apparaat!

lo1 14-03-2008

heb de printer nu meer dan een jaar , soms werkt ie goed, maar meestal melding pagina te complex bij de afdruk van meer dan 3 paginas.
Hp helpdesk = HPgelddesk ,kom je geen steek verder mee, kost veel tijd.
Advies: niet kopen

FM1 22-02-2008

Ik gebruik de 2840 zeer intensief ( meer als 20.000afdrukken per jaar); bij mij doet het apparaat het gewoon goed en beantwoordt aan mijn eisen.
Bij Pim Kaal is het wel heel treurig; ik zou hem willen aanraden toch nog eens met HP te bellen en zonodig om omruil te vragen.
Een minpuntje vind ik de printsnelheid op A5; de eerste 8 pagina's gaan achter elkaar door maar de daaropvolgende duren wel erg lang; dat is voor verbetering vatbaar.

Pim Kaal 20-02-2008

Ik zie veel positieve beoordelingen, maar mijn ervaringen met het aparaat zijn helaas negatief. Het eerste exemplaar dat ik had was binnen een paar dagen al kapot. De tweede na een aantal maanden. De scanner heeft nooit goed gewerkt. En dan deed ineens de fax het ook niet meer. Nu vindt het apparaat bijna elke printopdracht te complex. Nog voordat de toners leeg zijn of de drum is versleten gooi ik het apparaat nu weg. En van het bellen met HP word je trouwens ook niet vrolijk.

Dus koop alsjeblieft wat anders als je geen ellende wilt.

arie1952 28-12-2007

heb de printer nu meer als een jaar
in het begin problemen gehad met de scan naar functie
en de verbinding met de pc
ik werkte toen over de usb
nu weinig tot geen problemen meer
de ene pc staat over usb de rest over het netwerk
voor scannen over de usb moet ik wel altijd vanuit de pc werken niet met commando's van het toetsenboard op de printer
het initialiseren maakt inderdaad lawaai en de drum moet vaker vervangen worden als ik dacht
als ik op speciaal glanzend papier afdruk had het wel iste beter gemogen ( hiervoor had ik nl een foto inkjet printer en was dus verwent)

hans j 24-12-2007

Hoge rapportcijfers, maar wat een dramatisch apparaat !! Als hij het doet, dan doet ie het prima hoor, maar ik heb het ding nu iets langer dan een jaar en ben die hele tijd al bezig om hem goed te laten scannen. Hier zitten heel wat helpdesk uurtjes in. Verder moet je ook niet in de buurt zijn als het kalibreren begint, ga dan maar rustig een bakkie doen, want het is niet om aan te horen.

Het scanprobleem is waarschijnlijk terug te voeren op Vista. Ik zoek nu een apparaat, dat goed op Vista draait. En als je dan wilt kopiëren, printen, scannen en faxen dan kom je volgens mij uit op een Brother MFC-9440CN of MFC-9840CDW of bijv. de MC 2590 van Konica-Minolta. Naar die laatste gaat mijn voorkeur uit, maar hij is nieuw dus geen reviews. Wel een enkele voor de MC 2490, maar dat is weer geen Vista apparaat.

ChrisCruit 26-11-2007

Begin 2007 de HP 2840 gekocht voor kleinzakelijk gebruik in thuis-kantoor. Het ding aangesloten op het netwerk.

Printen geen probleem

Scannen naar vanaf de 2840 is echter een ramp. Niets dan problemen. En Soms wel soms niet. Je kunt map-locaties op de Printer-scanner bewaren (bijvoorbeeld bureaublad in doc's&settings) zodat je met één druk op de knop documenten kunt scannen naar je PC. Erg leuke optie. Vooral in een netwerk waarin iedereen naar z'n eigen PC kan scannen.

Als het werkt.

En dat doet het dus niet. Ik heb hieraan al uren (misschein wel dagen) besteed en ben nu zo ver dat ik het ding kwijt wil.

Overigens begrijp ik wel waarom HP het ding in de aanbieding doet.
De winst op mijn machine is in elk geval opgegaan aan telefonische support.

Ik geef het ding een 6 omdat printen wel goed gaat
Overigens maakt het kalibreren ook wel erg veel herrie.

ErwinvL 30-10-2007

Deze printer heb ik reeds een jaar in huis. Dit nav goede reviews hier op kieskeurig.nl. Ik ben het overigens eens met wat de mensen toen schreven. Sinds juni ben ik echter een nieuwe computer, met Vista en daar nu zeer slechte ervaringen mee.

De driver werkt beroerd waardoor de printer zeer veel toegevoegde waarde verliest. Hierover heb ik een officiele klacht ingediend bij HP (case 121223376-121). Het enige antwoord is: blijft u maar rustig wachten op een nieuwe driver. Het kan nog een week duren, maar ook drie jaar.

Even op een rij wat er niet meer werkt:
1. De netwerkfunctie. Door het ontbreken van een netwerkdriver onder Vista is de printer alleen als USB printer te gebruiken.
2. De scanfunctie. In vorige software kon ik scannen vanuit de computer en daarbij direct 'tekst' inscannen. Dit werkt nu zeer slecht. OCR is me nog niet gelukt.
3. De printer queue komt voortdurend in error-state. Het enige dat dan helpt is de printer uit-en-aan zetten. Daarbij 'reboot' de printer zichzelf regelmatig.

Op zich snap ik wel dat er problemen zijn met een nieuw besturingsysteem maar ik vind dat HP zich er op deze wijze zeer gemakkelijk vanaf maakt. Het is een dure printer en ik verwacht van HP (ook op hun website) dat ze alles op alles zullen zetten bestaande (en nieuwe!) klanten goed te zullen helpen.

Daarom zou ik potentiele kopers toch dit product afraden. Ondanks mijn eerdere positieve ervaringen.

Rubixx 24-06-2007

joost10 08-06-2007

Veel van ondergaande bezwaren zijn erg herkenbaar.

Dit apparaat hebben we sinds begin 2006 in het bezit voor klein zakelijk gebruik. De afdrukken zijn prima. Alleen maakt het apparaat erg veel geluid. Ook de printkosten zijn verschrikkelijk duur. Per 5000 afdrukken moet de toner worden vervangen. De drum, die voor zwart/wit afdrukken circa 20.000 kopieen moet maken, moet ook al bij 5000 afdrukken worden vervangen. We printen nauwelijks in kleur en maken ongeveer 1500 afdrukken per maand. Sinds aanschaf zijn al 5 drums en 5 toners vervangen. Een ander punt. Deze all in one wordt aangeraden voor een klein zakelijke omgeving. Maar er kunnen geen extra papierladen bij worden gekocht. Je hebt 1 papierlade en 1 papierklep. Onhandig als je werkt met blanco papier, bedrukt papier en vervolgvellen. De papierklep, een klep die je openklapt en waar je papier in kunt leggen, print al snel scheef. Al met al vind ik het een absolute afrader. Veel te duur, veel te onpraktisch.

pve2007 11-05-2007

Goede printer, wel veel lawaai bij aanzetten en als hij gaat calibreren. Hangt vaak als hij langer dan 24 u. niet gebruikt is, moet dan uit en weer aan gezet worden.

Scan naar pc werkt niet, maar vanaf de pc via HP Director gaat het goed. Wel leuk al die slots voor SD en andere geheugens met foto's, jammer dat je die niet vanaf de pc kunt benaderen. Tot nu toe 2000 monochroom en 600 kleurenpagina's geprint en bw cartridge is nog 50%, kleurencartridges zijn nog 60%, dat is toch niet slecht.

Moet ik hem nu 's-avonds uitzetten of niet???

Michel56 20-04-2007

ik heb deze medio 2005 gekocht omdat ik erg weinig in kleur print afdruk en inkjets uitdrogen
na twee weken merkte ik op dat na een 20 kleuren afdrukken
de rest opgave nog maar 2000 afdrukken in kleur geprint konden worden bij 5% dekking
(moet 3980 zijn) hierop met de service afdeling gebeld . deze vertelde dat dit in begin kon afwijken
er werd een zgn dossier nummer aangemaakt waar ik altijd naar kon verwijzen.
een half jaar verder (nov 2005) afgedrukte pagina's 89 resterend bij 4.4% dekking 504
hierop weer gebeld meer dan een half uur op de betaal lijn het dossier nummer was gesloten
men dacht dat het probleem was opgelost
maar nu word er een nieuw gemaakt wat zeker blijft open staan.
maar zolang de status boven de 60% is klopt hij niet en hoefde ik hierover niet meer te bellen
maart 2007 gebeld 267 afdrukken 52% rest 289 afdrukken bij 6,7%
dossier nummer is weer gesloten en er kan door HP voor mij niets meer gedaan worden
want de garantie is verlopen de oude dossiers kunnen niet meer worden geopend mijn handelaar heeft mij gratis een toner module ter beschikking
gesteld en nieuwe software geïnstalleerd maar ook hij kreeg te horen dat de garantie verlopen was
verder pakt de automatische papier invoer regelmatig papieren dubbel ( normaal 80 gram papier)
Mijn persoonlijke mening is:
dat hij veel te veel toner verbruikt.
de service van HP beneden de maat is.
Hp hulp nodig heeft voor het openen van oude dossiers.

Rafke1111 02-03-2006

We hebben deze printer nu bijna een jaar en zijn zeer tevreden. Enige nadeel
dat we nu kunnen bedenken is dat hij meer geluid maakt, dan we gewend waren bij
inkjet- en laserprinters.

Queen Lies 14-02-2006

Wij hebben de printer nu bijna 6 maanden in ons bezit (wij zijn een klein
bedrijfje) en hebben geen klagen over de snelheid en de afdrukkwaliteit maar
vinden wel dat hij rommelig lawaai maakt en op lange termijn toch duur uitvalt
met de inktvullingen. Wij doen geen maand met een zwarte cartridge ...
Wél een goede multifunctional: niets op aan te merken wat betreft kopieer-fax
en scanner.

Martijn5555 02-02-2006

De HP2840 2 weken in gebruik. Prima printer en gebruikersvriendelijk. Kleine
kantekening, de scanner deed het in het begin niet via het netwerk. Op het
moment dat ik een pagina wilde scannen gaf de HP director (software) een
foutmelding en werd alles afgesloten. Na wat speurwerk op het HP forum was hier
een software update voor. Deze is te vinden op de driver en supportsite van HP

Jac.54 07-07-2005

Dit is het enige multifunctionele apparaat in deze prijsklasse op de markt.
Prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend. Alle functies zijn doordacht opgezet
en zeer gebruiksvriendelijk. Het direkt in kunnen lezen van geheugenkaarten is
ook een prettige optie. Minpuntje vindt ik het gerommel-lawaai van de
cartridgecarrousel tijdens printen. Fotokwaliteit op glanzend papier is
onvoldoende.

sjef d 03-06-2005

Heb apparaat nu een week in gebruik. Installatie is zeer eenvoudig. Het
apparaat wordt zakelijk gebruikt en is voornamelijk aangeschaft vanwege de all
in one functionaliteit in combinatie met laser. Vergelijkbare produkten,
d.w.z.in combinatie met laser, zijn voor deze prijs niet verkrijgbaar
De afdrukkwaliteit is zeer goed. Wij zijn dan ook zeer tevreden over dit
apparaat

Andre S 15-05-2005

Ziet er goed uit met netwerkkaart en usb aansluiting.
Eenvoudig te bediennen, met goede software voor te installeren.