HP DeskJet F2400 F2480

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP DeskJet F2400 F2480 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Peter58 08-06-2010
Geschreven voor: HP DeskJet F2400 F2480

Bij deze HP F2480 krijg je echt waar voor je geld, want hij kost weinig en print toch heel goed. De software is in enkele minuten geïnstalleerd en biedt uitgebreide instelmogelijkheden. Het beste resultaat krijg je met speciaal inkjetpapier. Dat is zo wit en zo glad mogelijk met vaak ook nog een speciale coating. De printer is compact en neemt weinig plaats in. Hij maakt ook weinig lawaai en is behoorlijk snel. Denk er wel om, dat hij ook nog stroom verbruikt als hij uit staat. Sluit hem dus aan op een stekkerblok met hoofdschakelaar om hem volledig uit te kunnen zetten.

De behuizing is eenvoudig maar netjes in een combinatie van mat en glanzend zwart. Het papier ligt vlak op de invoerklep dus je hebt geen last van omkrullend papier, zoals bij achterinvoer. De prints komen er van voren uit. Een kopietje maken kan zonder de PC aan te zetten. Zoals bij de meeste printers moet je zelf voor een USB aansluitkabel zorgen, want die zit er niet bij.

Ik heb deze HP F2480 speciaal gekozen, omdat hij gebruik maakt van inkcartridges met ingebouwde printkop. Als je maar weinig print is dit een reuze handige oplossing. Een verstopte cartridge vervang je gewoon door een nieuwe en de printer print weer als nieuw! Zo gaat de printer jaren mee.

Hij maakt gebruik van twee aparte cartridges: 1 met zwarte inkt en 1 met driekleuren inkt. Die zijn er in standaard capaciteit (nr 300) en in grote capaciteit (nr 300XL). Volgens HP geven de standaard cartridges 200 pag in zwart en 150 pag in kleur. De grote cartridges geven 600 pag in zwart en 420 pag in kleur.

Deze cartridges zijn uiteraard iets duurder dan normale, maar per saldo ben je goedkoper uit. Ik heb al drie Epson’s met verstopte printkoppen moeten weggooien, omdat bij Epson de printkop vast is ingebouwd en alleen de servicedienst ze kan vervangen. Dat is zo duur, dat een nieuwe printer goedkoper is.

HP heeft ook nog inkjets met losse printkoppen (o.a. de PhotoSmarts). Die kan je zelf verwijderen om ze te reinigen of te vervangen. Bij deze oplossing zijn de inkcartridges goedkoper, maar als je weinig print verstoppen de koppen eerder dan bij de cartridges met ingebouwde kop. Je moet ze dan regelmatig reinigen in een bakje met oplosmiddel. Dat is extra werk, dat meestal ongelegen komt.

RoyAn 31-05-2010
Geschreven voor: HP DeskJet F2400 F2480

Erg fijne printer, zeer goede kwaliteit, prijs verhouding.
Kwaliteit is gewoon goed voor een deskjet!

len1234 18-03-2010
Geschreven voor: HP DeskJet F2400 F2480

Omdat mijn oude HP deskjet 840C na 14 jaar gewerkt te hebben het toch begeven heeft. En deze week ook mijn scanner ermee stopte. Moest er wat anders komen. Na veel zoeken op kieskeurig naar een 3 in 1 printer,die niet al te duur is maar waar je toch veel plezier van kan hebben heb ik voor deze gekozen.
Ik heb de printer net een week in bezit en ben er reuze tevreden mee. Het instaleren is makkelijk. Het copieren zonder dat je pc aan hoeft is TOP. De kwaliteit van het printer is zeer goed. Het copieren van foto's is iets minder. Het printen gaat ook nog redelijk snel.naar mijn mening als je een goede 3 in 1 zoekt voor niet te veel geld dan is dit een goede keuze.

anno84 01-11-2009
Geschreven voor: HP DeskJet F2400 F2480

Voor kopiëren heb je de computer niet nodig, dat is gewoon een kwestie de stekker in het stopcontact steken.

Tekst en zwart/wit gaat als een speer. Scannen gaat ook prefect. De kwaliteit van kleurenfoto's is niet echt om een gat in de lucht van te springen (kan ook aan mijn instellingen liggen), maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht.

Aansluiten op de computer ging overigens ook prima (werkt ook op linux).

kortom: leuke printer voor een leuke prijs.