Canon PIXMA MP810

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP810 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Valerie33 11-11-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP810

Opgelet met de Canon printers! Wij hebben een MP810 sinds 2 jaar, we gebruiken hem niet dikwijls en toch gaf hij onlangs al de geest. Plof, zo ineens, niets meer. We hebben dus een sterk vermoeden dat het hier gaat om geprogrammeerde chip!
Doel: dat ik naar de winkel ren om een nieuwe Canon printer te kopen en hun omzetcijfer te onderhouden. Pech, want wat ik ga doen is nooit meer Canon kopen.

Apache1945 11-02-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP810

Voor de aankoop heb ik een HP720C + HP5100 scanner in bedrijf gehad.
De MP810 heb ik nu 3 mnd in bedrijf. Bij de MP810 loop je steeds weer tegen onaangenaamheden aan. Herkent niet altijd de originele tanks. Ook als tanks niet leeg. Weigert dan ook als de zwarte tank nog vol is elke dienst. Zeer hoog inkt verbruik, extreem dure inktpatronen. Verliest kennelijk veel inkt door te veel de printkoppen te reinigen.
De scanner kan m.i. geen woorden herkennen. SLECHTE ZAAK!!! Met de HP direct in Word.!!!
Alle acties van de machine zijn zeer traag, scannen, kopieren en printen. Past niet in dit snelle tijdperk. Wekt grote ergernis!!!
Alleen printen in ZW gaat snel als men met de standaard setting en een aantal kopien maakt, maar de print is dan niet mooi zwart, echter grijs.
De oude HP is veel sneller en geeft betere ZW prints.
Als alles werkt geeft hij mooie printen. Ook lof voor het scannen van kleuren negatiefen en dia's.
Toch werkt deze MP810 op mijn zenuwen omdat alles traag en vervelend werkt.
Kan de MP810 in het GEHEEL NIET AANRADEN.
Hoewel de HP's wel eens moeite hadden elkaar te begrijpen (nog paralel aansluitingen met extra poort voor de scanner) hebben deze NOOIT enige ergernis opgewekt. Laag verbruik, tekst scanner perfect etc.
De dure MP810 is vele stappen achteruit en een enkele vooruit.

Martijn S2 11-10-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP810

Dat hele digitale fotogedoe is de meest over het paard getilde hype van deze tijd. Dit is de derde printer van het derde merk die ik probeer, maar de kwaliteit blijft nog steeds mijlenver achter bij het rolletjestijdperk. Gezichten hebben de kleur van een glas bleke pis. Prints met randjes wit hadden we dacht ik al dertig jaar uitgebannen, maar die default is weer terug of je bent een derde van je plaatje kwijt. Voordat je het ding via de software kan bedienen ben je 300 studieuren verder. Bij het inscannen van foto's komt er nog een laag melkglas tussen, nog afgezien van het feit dat het apparaat zelfstandig afbeeldingen onvoorspelbaar draait en/of afsnijdt. Om kort te gaan: ik haal mijn oude rolletjescamera weer van zolder. Als er geen rolletjes of ontwikkelcentrales meer zijn krijgt dat ding een monument en stop ik met fotograferen. Ik ben dit geld- en tijdvretende gedoe spuugzat.

P.de Lange 04-06-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP810

Omdat de printer pas enige dagen in mijn bezit is, kan ik over de duurzaamheid niets zeggen.
De installatie is zoals het bijgeleverde schema doet vermoeden, inderdaad kinderklijk eenvoudig. binnen no time werkt de printer en komen de kleuren foto's er uit rollen. Nog niet alles uitgebrobeerd wel vind ik de kleuren bijzonder fel. Hoe ik dat moet en kan aanpassen moet ik nog uitvinden.

Peter.

lalaland 26-04-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP810

Ik heb deze multifunction gekocht omdat ik door een bedrijf aan huis toch inmiddels wel een scanner, kopieer en printer nodig had. Ik heb deze nu sinds een dag en ben sinds ik het ding uitgepakt heb, alleen maar bezig geweest er mee te spelen.

Ik ben echt erg tevreden over de eindeloze mogelijkheden en functies. Kopieren? Druk op de knop en klaar. Scannen? Prachtige, duidelijke scans, op te slaan zoals jij dat wilt, of misschien gewoon maar meteen als attachment te emailen..het kan allemaal.

Installeren en aansluiten een fluitje van een cent door middel van de duidelijke handleiding.

Het menu op het apparaat is ook logisch en intuitief, geen seconde heb ik daar de handleiding voor nodig gehad.

Wat me erg kan bekoren zijn de mogelijkheden om ook dia's en negatieven te scannen en te digitaliseren. Prachtig! En het werkt als een tierelier!

Ontwerp vind ik ook erg mooi, wanneer je het apparaat niet gebruikt is alles stofvrij dicht te klappen. Ook de adapters voor dia en negatieven zijn vernuftig weggeborgen in het systeem.

Voor deze prijs een apparaat met zoveel mogelijkheden, prachtig!

YvetteK 16-04-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP810

Ik heb deze printer nu een paar weken en heb nog lang niet alle functies uitgeprobeerd. Het is me al wel duidelijk dat hij lekker vlot print in een mooie kwaliteit. Het scannen van documenten gaat snel. Bij dia's duurt het iets langer, ca. 2-3 minuten per 4 dia's.

Over het algemeen ben ik niet zo heel handig met dit soort apparatuur, maar de handleiding van Canon is duidelijk en de software wijst je vanzelf de weg. De printer is vrij groot, maar wel mooi. Alle knoppen etc. zijn fraai, stofvrij weggewerkt.

Tot nu toe alleen nog maar positieve ervaringen!

ReneB 24-03-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP810

Deze Canon MP810 is een top apparaat!
Nu enkele weken in bezit, heb nu diverse mogelijkeheden uitgebreid getest. Print kwalitiet is snel en uitstekend van kwaliteit, scans zeer goed!Geen verschil met een afdrukcentrale.
Voordeel je kan je eigen kleurensmaak nu direct instellen. Print en scan geluid is zeer acceptable!

Negatieven en dia positieven geeft een uitstekende kwalitiet. Door hoge resolutie geeft een zeer gedetailleerde afdruk of digitaal bestand.
Gebruikt wel even tijd om 4 dia's in te scannen.

De (twan)driver instellingen zijn veelzijdig. De bijgeleverde software o.a easy foto print is zeer gebruikersvriendelijk.
Ook zonder de computer zeer goed te gebruiken via de display. Goede duidelijke gebruiksaanwijzing, en makkelijk te installeren. Moet er wel even voor gaan zitten!Duurt een uurtje.

Vormgeving: is duidelijk aan de forse kant, maar dat is niet hindelijk. Alles kan stofvrij afgesloten worden.
Alles mooi weggewerkt, aansluitingen geheugenkaart zit rechtsvoor achter een klepje!
Papierlade aan de onderkant en een achter invoer mogelijkheid, fotopapier via de achterinvoer. dan krijg je zeker geen strepen op je afdrukken.

CD of DVD print via de bijgeleverde de adaptor en software, ziet er erg provesioneel uit! Geen geprint en geplak meer met labelstickers!

Cartridge gebruik, kan ik nog niet zo goed beoordelen, maar lijkt mij erg zuinig met inkt om te gaan.
Cardrige zijn prijzig.

Bij eerste keer aanzetten printer, neemt even wat tijd in beslag, om alles te controlleren. Daarna erg snel gebruikers klaar!

Dit product is niet goedkoop, prijs kwaliteit verhouding is het dubbel en dwars waard!
Een aanrader!

(Zeer duidelijk verschil met de Hp all in one (2175), binnen 14 maanden had deze een streep aan de binnenkant van de glasplaat.)

Paula Smulderscanon 15-11-2006
Geschreven voor: Canon PIXMA MP810

Ik heb de printer nu een week in mijn bezit en ben er heel enthousiast over.
Het vergt even wat tijd eer hij uitgepakt en geinstalleerd is, maar het wijst
uiteindelijk zichzelf. Er zit een goede handleiding bij.
Het afdrukken van gewone documenten gaat goed en snel.
Het bedrukken van (op met inktjet beschijfbare) DVD's gaat heel gemakkelijk met
de bijgeleverde hulpstukken en software.
Ik heb er al diverse foto's mee afgedrukt en de kwaliteit doet niet onder voor
afdrukken van een fotograaf.
Ik heb er bijna een maand op moeten wachten, maar dat was het absoluut waard!