Brother DCP-540CN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother DCP-540CN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

R Theeuwen 01-02-2008
Geschreven voor: Brother DCP-540CN

Deze printer een jaar in bezit, ben zeer tevreden. Druk niet zo veel foto's af, maar de foto's die er uit komen zijn van redelijke kwaliteit. De inkt is zeer goedkoop te kopen op internet. Printer werkt perfect via het netwerk en ook de documentdoorvoor is goed, in tegenstelling wat anderen schrijven heb ik nergens last van. Een copy maken gaat zeer eenvoudig en op de snelle stand kost het ook niet veel inkt.

kiks 30-09-2007
Geschreven voor: Brother DCP-540CN

Ik heb deze printer een maand of 4 geleden gekocht voornamelijk vanwege de prijs i.c.m. de mogelijkheid om deze op een router aan te sluiten.
De printer staat inmiddels te koop met name vanwege problemen met de document invoer.

Omdat het niet mogelijk is om afdrukmedia via een aparte (handmatige) invoerslee in te voeren moet alles vanuit de lade worden afgedrukt.. De bocht die het papier moet maken om vanuit de lade onder de printkop te komen is nogal krap en bij bijna alle media anders dan standaard A4 printpapier loopt hij vaak vast en krijg je een papierstoring.

Enveloppen, Fotopapier (A4) en fotopapier (A6) (beide origineel Brother papier) leveren dus enorme problemen op om af te drukken, soms wel 10 x proberen voordat het lukt. Mijn geduld is hier niet tegen bestand.
(zijn er meer mensen met problemen met de doc invoer??)

Kwaliteit afdrukken:
Die fotos die we hebben kunnen afdrukken waren best aardig van kwaliteit (heb bij andere (en duurdere)printers veel betere kwaliteit gezien) maar zijn inmiddels enorm vervaagd.

Zwart-wit afdrukken zijn niet kraakhelder maar dat is een kwestie van instellen (hoe zwarter hoe meer inkt verbruik) en het is prima leesbaar dus ach..

Mogelijkheden: In zijn algemeenheid zou ik zeggen dat de mogelijkheden ruim voldoende zijn voor een apparaat van deze prijs.

Gebruiksgemak: vervolg van mogelijkheden - Het ontbreken van een der meest basale functionaliteiten maakt de scanner zeer onhandig.
Je kunt voor de scanner een X-tal instellingen vastleggen om aan tegeven hoe je de scan verwerkt wilt hebben. Helaas ontbreekt de mogelijkheid om eenmalig aan te geven hoe je wilt scannen.

Vormgeving: Ziet er best aardig uit maar het blijft een printer.

Duurzaamheid: Ik vind dat een printer zeker 3 jaar huis, tuin en keuken gebruik moet kunnen hebben. Aangezien ik deze slechts 4 maanden heb (gehad) kan ik er niet veel over zeggen.

stefke2 13-07-2007
Geschreven voor: Brother DCP-540CN

ik vind het maar niks druk veel foto's af en de kleuren zijn slecht en de vormgeving ook spijtig dat mijn oude hp het heeft begeven

henk99 30-06-2007
Geschreven voor: Brother DCP-540CN

Prima printer. Installatie: indien Vista als besturingssyteem printer niet via meegeleverde CD-rom installeren, maar via Vista. Driver downloaden van website leverancier, vervolgens eenvoudige installatie.

Mrs frederique 01-06-2007
Geschreven voor: Brother DCP-540CN

Deze printer heb ik gekocht na lezen van revieuws op kieskeurig. Helaas,......................wellicht heb ik een maandagochtendprodukt, want hij voldoet beslist niet aan mijn verwachtingen. Copierwerk, afdrukken, foto's alles is flets en flauw en de kleuren zijn niet in te stellen zodat beeldscherm en afdruk overeen komen.
Zelfs de zwarte prints zijn niet vol van kleur, ik druk af op Double A papier dus dat kan m.i. niet de oorzaak zijn.
Ik heb het gevoel een kat in een zak te hebben gekocht. Zal me benieuwen wat Brother hieraan gaat doen.
Ben niet hoopvol......

Henk-Jan Ietswaart 21-05-2007
Geschreven voor: Brother DCP-540CN

Fijne printer, met zeer eenvoudige installatie. Stil, goede kwaliteit afdrukken, zowel tekst, afbeeldingen als foto's.

ThijsR 28-01-2007
Geschreven voor: Brother DCP-540CN

Ik ben redelijk tevreden over het apparaat. De automatische doorvoer van de scanner is erg handig, en werkt enorm soepel. De printer is erg stil, en de installatie ging ook goed.

Maar ik heb toch een aantal forse kritiekpunten:
- Kopieren vanaf een geheugenkaart gaat veel te langzaam. Ik verdenk het apparaat ervan USB 1.1 te zijn, maar de specificaties spreken elkaar tegen of vermelden het niet. In ieder geval vind ik 45 minuten doen over 1GB kopieren echt onacceptabel.
- De USB-aansluiting aan de voorkant is slechts voor de PictBridge functie, en andere apparaten doen niets. Aangezien ik nooit foto's afdruk (Laat staan direct vanaf m'n camera), zal ik deze usb-poort nooit gebruiken.
- Ik vind de kleuren wat flets. (Heb alleen tekst afgedrukt).

Netwerkfunctie nog niet gebruikt (moet nog een kabel hebben), maar is toch wel een pluspunt. Evenals de automatische doorvoer.

rene be 19-12-2006
Geschreven voor: Brother DCP-540CN

ook ik ben zeer tevreden, goedkoop gekocht bij een dealer van brother,goedkope
cartridges,,eenvoudige installatie, goede printkwaliteit en wat ik belangrijk
vond was het formaat en de netwerkaansluiting,alles dik in orde

decelijo 30-11-2006
Geschreven voor: Brother DCP-540CN

Makelijke instalatie goede kwaliteit afdrukken.
Foto's met mee geleverde fotopapier uitstekend.
Met goedkoper fotopapier even zoeken naar juiste instellingen.Aanrader

yvonne031 24-11-2006
Geschreven voor: Brother DCP-540CN

Snel en zeer goede afdrukkwaliteit. Stil en niet het constant reinigen zoals ik
bij mijn vorige printer(canon mp360) had.
Ik vind het een aanrader.