Brother DCP-135C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother DCP-135C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

jeroen000 02-05-2009
Geschreven voor: Brother DCP-135C

prima printertje! Enige nadeel is dat hij stopt als er 1 kleur op is. Verder nevernooit problemen en nette vlotte printjes. Ik print nooit foto's overigens.

Busman 01-04-2009
Geschreven voor: Brother DCP-135C

Zeer slecht. Er zijn nl geen prints meer in het zwart mogelijk op het moment dat 1 van de kleurencartridges leeg is. Verklaring van Brother: als wij dit niet doen, dan droogt de printkop uit. Vervolgens bieden zij wel de mogelijkheid om dit met een workaround dit wel te doen, maar na het uitvoeren van dze actie zie je af van garantie/ kan het apparaat niet meer kopieren/ is alle functionaliteit omtrent de kleuren uitgeschakeld. Wat een schijnheiligheid.

Conclusie: wegblijven bij dit merk, doet aan koppelverkoop en hebben dramatische klantenservice.

Wilco1973 23-12-2008
Geschreven voor: Brother DCP-135C

Zojuist geinstalleerd bij mijj schoonmoeder. Scherpe prijs, ziet er allemaal best degelijk uit en zowel MENU toetsen als software geheel NL talig. Volgens een collega die een online winkel heeft, heeft Brother een goede service. De printer is niet supersnel, maar de printjes zien er behoorlijk goed uit. Ook de SCAN en KOPIE functie zijn makkelijk in gebruik en werken prima! Onder VISTA geinstalleerd, zelfs dát werkte! Conclusie: Absoluut geen miskoop, zeker omdat dit apparaat ook 'compatible' inktcartridges accepteerd! Ik begrijp de negatieve reacties dus (nog) niet.

sparklingbird 29-11-2008
Geschreven voor: Brother DCP-135C

Na het hebben van een aparte HP scanner en printer leek het me makkelijk om een all-in-one apparaat aan te schaffen. Wat dat aangaat had ik helemaal gelijk, het scheelt natuurlijk veel ruimte.
Maar wat een walgelijke kwaliteit afdrukken komen er uit. UREN ben ik bezig geweest om wat betere kwaliteit te krijgen, maar niets helpt.
Nu had ik er ook niet veel voor betaald, maar het is in mijn optiek weggegooid geld geweest.
Hij gaat binnenkort naar een kennis die echt maar af en toe een printje op scan moet maken en die zal er denk ik nog erg veel plezier aan beleven.
Maar voor mooi drukwerk en foto's is deze printer absoluut niet geschikt.
Daarom heb ik nu een Canon all-in-one in de bestelling en daarvan heb ik van gebruikers niets dan goeds gehoord.

Jasper88 14-11-2008
Geschreven voor: Brother DCP-135C

De afdruk kwaliteit vind ik erg goed voor een thuisprinter en het scan-programma werkt heel handig.

Echter, als één van de vier cartridges op is, dan wil de printer niet meer afdrukken.

De papier lade vind ik een beetje onhandig. Vooral het printen van enveloppen gaat met een papier lade erg lastig. En als het papier vast loopt, kun je er niet makkelijk bij.

Verder ziet het apparaat er een beetje goedkoop uit in zijn 'vouw-wagen-witte' kleur.

Ik heb de printer nu ongeveer een half jaar in mijn bezit en ben er redelijk tevreden over, maar als ik een nieuwe zou kopen, zou ik deze niet weer kopen.

JorisE 16-10-2008
Geschreven voor: Brother DCP-135C

Ik heb ondertussen deze printer gekocht en nu 2 weken in gebruik: mijn verwachtingen zijn echt ruimschoots overtrokken!

Ik wilde gewoon een goedkope printer kopen, waar goedkope compatible inkt voor te krijgen is, waarmee ik dus voor weinig geld zwart-wit tekst (artikelen voor studie) mee kan uitprinten. Ik was eigenlijk niet van plan veel in kleur te gaan printen, maar omdat er setje foto-papiertjes werd bijgeleverd besloot ik maar eens een paar vakantiefoto's uit te printen om te kijken wat voor kwaliteit ik dan kreeg. Ik verwachte er echt heel erg weinig van, gezien de prijs die ik voor de printer betaald heb, maar ik stond echt versteld! Ik heb de prints aan vrienden laten zien, en zij dachten dat het gewoon foto's waren die ik had laten ontwikkelen. Als je heel goed van dichtbij kijkt zie je het verschil wel, maar dat is echt miniem. Natuurlijk moet je vantevoren wel goed de geavanceerde printopties instellen! Maar dit geld naar mijn mening voor alles wat je print, zodat je bijv voor prints waar de kwaliteit niet belangrijk is veel minder inkt kunt gebruiken.

Ook verder bevalt de printer uitstekend. Hij maakt wel wat herrie en m'n hele bureau schut als hij print, maar dat maakt voor mij niets uit. Ik lees hieronder een reactie dat het software installeren een crime was, maar dat moet dan wel iemand zijn geweest die extreem onervaren is in computergebruik. Deze persoon klaagt dat er teveel software wordt geinstalleerd, maar je kunt zelf precies kiezen welke onderdelen je wel of niet wilt installeren. Dit gewoon op de standaardmanier waarop alle computersoftware geinstalleerd wordt, niets moeilijks aan en zo gebeurd.

Doordat ik de printer pas zo kort in mijn bezit heb kan ik natuurlijk nog niets zeggen over de snelheid van inktverbruiken en de duurzaamheid, maar op alle andere onderdelen scoort hij bij mij een hele dikke voldoende, zeker als je naar de prijs kijkt. Mijn ouders hebben een dure HP, maar deze presteert echt vele malen beter.

Maeflower 30-09-2008
Geschreven voor: Brother DCP-135C

Super printer! Ik heb een Mac en mijn vriend een PC en met beide computersystemen werkt deze printer goed. Ik gebruik altijd cartridges van REALJET voor maar 5 euro per stuk . Werken echt perfect.

Zero7 12-08-2008
Geschreven voor: Brother DCP-135C

Was al een poosje op zoek naar een inkjetprinter waar ik ook af en toe een kopie kon maken. Nu zag ik deze staan en ben simpelweg voor de lage prijs gegaan. Heb tot nu toe nog geen moment spijt gehad. Scannen met de bijgeleverde software gaat ook goed.

Andreas 23-03-2008
Geschreven voor: Brother DCP-135C

Een mooie printer die voor mijn ouders erg voordelig uitpakt. Ze kunnen er zo ongeveer alles mee. Vooral het copieren zonder de computer aan te zetten is ERG handig.
Groot nadeel is dat de inkt snel op is als je de stroom van het ding afhaalt. Met de 'aan/uit' knop zet je de printer immers niet echt uit maar in standby mode. Mijn ouders hebben een schakelaar op hun verlengsnoer zitten waarmee ze alles van de computer helemaal kunnen uitzetten maar de printer heeft daar 'problemen' mee. Iedere keer als het ding weer aan de stroom komt gaat'ie de koppen reinigen en dat kost behoorlijk wat inkt. Da's wel heel erg jammer. Vooral omdat een setje cardridges ondertussen even duur is als de printer zelf.
Verder zeer tevreden... Maar wellicht iets om even over na te denken.

Eline2008 22-02-2008
Geschreven voor: Brother DCP-135C

all in one een week in bezit.

software installeren was een crime, maar dat is geloof ik bij de meeste all in ones van welk merk dan ook. Te veel software wordt er geïnstalleerd, veel meer dan nodig is en het duurt daarom erg lang.

De printer is voor het geld erg goed, de lettertypen zijn mooi zonder opvallende kartels, kleuren zijn voor de prijs en in vergelijking met duurdere all in one van 3 jaar oud erg goed. Voor fotoafdrukken is deze printer minder geschikt, ik zou daar een echte fotoprinter voor nemen. Kleurenafdrukken zijn erg goed. Zwart is zeer goed, zelfs in de snelle concept modus is het nog goed te lezen, al is het dan wel wat dun, maar weer wel lekker zuinig. Het printen gaat redelijk snel en gaat met wat bijgeluiden gepaard.
De bediening spreekt voor zich en is goed. Display is moeilijker afleesbaar dan ik gewend was, geen lichtje erachter.
De all in one komt wat breekbaar over, vraag mij af hoe duurzaam dit zal zijn.
Het scannen doet hij uitmuntend, en ocr doet hij vrijwel foutloos, sta versteld.
Voor de prijs is het een goede en eenvoudige all in one voor thuisgebruik, vooral voor eenvoudig printwerk is hij erg geschikt. Verwacht geen super foto's.

Paul100 02-02-2008
Geschreven voor: Brother DCP-135C

Printer bevalt nog steeds goed. Nadeel blijft dat schermpje moeilijk is af te lezen bij weinig licht. Cartridges inmiddels ook niet-origineel goed en goedkoop te koop. Dit zie ik als grootste voordeel, ten opzichte van bijvoorbeeld HP, naast voordeel dat papier netjes in een lade zit. Andere formaten dan A4 gebruik ik niet, dus ik weet niet hoe dat werkt.

rudeeeee 14-10-2007
Geschreven voor: Brother DCP-135C

Op kantoor goede ervaringen met een Brother multifunctional en daarom hier thuis daar ook maar eens voor gekozen.
Eerste indruk is goed, de handleidingen en meegeleverde software zijn duidelijk en ook alle kopieropties (vergroten, verkleinen, meerdere pagina's op 1 pagina, etc.) vielen mij mee.
als proef even een foto afgedrukt op 10x15 fotopapier. Het was even puzzelen wat de beste afdrukeigenschappen daarvoor zijn en het lukte nog niet om volledig randloos te printen, maar de afdruk vond ik kwalitatief erg goed.
Mogelijk nadeeltje is dat deze printer weer een nieuw ype inktpatroon navullingen nodig heeft (lc-970). Op dit moment zijn deze nauwelijks nog te verkrijgen, maar hopelijk gaat daar verandering in komen.
Helaas zit in de bijgeleverde software ook niet de mogelijk om pdf-jes te maken met ge-ocrde tekst. Een losse pdf met niet selecteerbare tekst als afbeelding, of ge-ocrde tekst in een word of .txt bestand is wel mogelijk.