Brother MFC-255CW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother MFC-255CW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

skok 29-08-2010
Geschreven voor: Brother MFC-255CW

Voor relatief weinig geld deze amerikaanse alleskunner aangeschaft. Wifi en Fax erbij.Tegenwoordig boek ik regelmatig via de fax, omdat dit beter gaat dan email.
Opzetten van wireless was snel gepiept. De all-in-one herkende snel de iMac(waar de router is ingebouwd) en snel kon printen.
De machine oogt degelijk en laat dat in z'n werk ook zien. Heeft ook een USB 2.0. aansluiting. Werkt alleen met WEP versleuteling.

DrDelete 04-05-2010
Geschreven voor: Brother MFC-255CW

Deze all-in-one printer tijdelijk thuis gehad om te installeren en te configureren voor een familielid.

Handleiding was duidelijk maar ik verbaas me toch altijd bij dit soort produkten over de hoeveelheid kleine waarschuwingspapiertjes die elkaar proberen te overschreeuwen.

Cardridges gingen er makkelijk in na het reinigingsproces van 5 minuten was ie gereed.

De WAN instelling ging wel ff wat lastig. Ik had een splinternieuwe Dell laptop met McAfee security suite er op (standaard van Dell). Deze heeft een eigen softwarematige firewall en die gooide roet in het eten. Na paar minuten nog steeds geen verbinding met de router. Nadat ik de McAfee software tijdelijk had uitgeschakeld had ie de router gevonden en een IP adres toegewezen gekregen. Daarna ging het printen goed.

Maar toen: eenmaal bij mijn familielid had ik te maken met een andere router. Ik kreeg het niet voor elkaar om te printen, de printer was elke keer offline. Gelukkig stond op de support-site van Brother de oplossing. De poort waar naartoe werd gestuurd had nog het IP adres van mijn router thuis, terwijl bij mijn familielid een ander IP adres gegeven werd. Ik gebruik thuis namelijk een fixed IP, geen dynamisch DHCP en een netwerkfilter (mac-filter). Maar bij mijn familielid was dit allemaal wel automatisch.... let daar dus goed op! Je moet dus de oude poort wijzigen naar het IP adres welke wordt toegewezen, dit kun je aflezen in BrAdminLight tooltje.

Het scannen en faxen etc... nog niet geprobeerd..