HP B210 Photosmart Plus e-All-in-One Printer - B210a

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP B210 Photosmart Plus e-All-in-One Printer - B210a op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

albert888 05-12-2011

Dit was mijn 5e hp op rij, maar zeker weten ook de allerlaatste.
kopiëren en scannen is niet het volledige veld de randen vallen er gewoon van af.
De afdrukkwaliteit laat te wensen over.
het inktgebruik is is duur cartridges zijn binnen de kortste keren leeg.
wat erg goed is bij hp is de aparte lade voor fotopapier die hij automatisch kiest.

mackmighty 05-10-2011

Deze multifunction heb ik gekocht vooral voor de e functies. We hebben meerdere ipad's, iphone, compu's met windows en linux dus ik wilde iets hebben zonder drivers. Dit was de beste optie. Printen via ipad gaat gewoon door een foto of pdf door te sturen naar een emailadres. Online wordt het geheel voorbereid voor de printer en doorgezonden. Dus de printer krijgt door of die een foto moet printen op fotopapier of tekst op gewoon papier.

Met de de windows of mac software is wireless scannen mogelijk. Ook een scan initieren vanaf het apparaat kan waarbij je naar bestand, pdf, jpg of email kan kiezen. Scan kwaliteit is redelijk goed.

Installatie is erg makkelijk. Hij zoekt binnen je netwerk, gevonden en dan is het klaar.

Al met al erg tevreden met deze aankoop. Separate cartridge. Duurzaamheid moet zich nog bewijzen

Jack Ryan 04-10-2011

Na moeizame installatie aan de praat gekregen terwijl ik een meer dan gemiddelde computergebruiker ben. Alle functionaliteit getest en OK. Toen ik dan eindelijk de printer echt moest gebruiken gaf deze niet thuis. Scannen bleek op geen enkele manier mogelijk. Niet vanaf de printer (kon ik mee leven) maar de gehele scansoftware werkt niet. Tig maal installatie verwijderd, opnieuw geinstalleer onder admin account => werkt niet. Via USB geinstalleerd idem dito. Na twee avonden alles proberen nu terug in de doos.
HP Photosmart = HP Photoshit. Goede tip: koop deze rommel alsjeblieft niet.

De Nees 27-09-2011

Ben er super tevreden over een klein kind kan de was doen zeggen ze wel eens,zo makkelijk is het om alles te installeren.Op afstand iets uit printen via je mobiel gaat uitstekend dus handig.Ik heb tot nu toe geen negatieve punten.

robertdeniro 15-09-2011

Een printer waarover is nagedacht. Het installeren is in een kwartier gebeurd. Wel even het wachtwoord van je draadloze router bij de hand hebben. Eprint werkt als een speer, je kunt ook het emailadres zelf bepalen, zeer handig. Afdrukkwaliteit is goed. Standbye staan van de printer (daar gaat HP van uit) kost maar 2 Watt stroom en dat is netjes. Kortom een goede keuze voor een prima prijs.

Beverheino 14-08-2011

De kleuren afdruk kwaliteit gaat alleen goed bij nieuwe cartridges. Als de cartridge half leeg is, is de kwaliteit zeer slecht. Rood, groen en ander kleuren(ook geel) worden niet meer correct afgedrukt.
Scannen gaat ook niet altijd goed. Alleen in de hoogste resolutie stand lukt het om plaatjes met meerdere kleuren te scannen. Mijn vorige HP printer en mijn reserve Epson photo style printer deden/doen het veel beter. Deze printer aangeschaft ivm WiFi mogelijkheden. Een zeer slechte investering van meer dan €100. HP ondersteuning is ook slecht.

Frank 0000 05-07-2011

Ik wilde een makelijk, gebruiksvriendelijke all in one printer, met gescheiden en niet te dure cartridge. Daar voldoet dze printer prima aan. Cartridges zijn in vergelijk met Canon goedkoper (had ik hiervoor). Functies werken allemaal goed, ik begreep wel dat Canon goed is in foto's, maar dat gebruik ik zelden. Wifi werkt goed, wel bij virus scanner het IP adres invullen als niet te blokkeren, dan gaat ie bij mij goed.

Robert van Arnhem 25-06-2011

Gebruikersvriendelijk. Aparte laden voor fotopapier of enveloppen en briefpapier. Fotopapier wordt goed doorgevoerd. Bedieningsscherm via touch. Afdruk- en kopieerkwaliteit goed. Over duurzaamheid en inktgebruik kan ik nog niets zeggen. Bij de levering ontbrak een usb-kabel. Dat was in de handleiding wel als mogelijkheid aangegeven. Omdat ik de draadloze printmogelijkheid (nog) niet gebruik, moest ik een snoer kopen. Installatie verliep goed.

moonbase33 15-06-2011

---------- update review 15-06-2011 ----------
Hier ben ik voor een update. Ik gebruik de printer nu 6 maanden en dit is mijn eerste en mijn laatste HP. de prints komen niet altijd goed uit de printer, kleuren worden niet goed gebruikt ook niet bij andere profielen. Het draadloos systeem laat het regelmatig afweten, als je de verbinding test print hij onnodige teksten uit waar je niet op zit te wachten en het scannen blijft een ramp, hiervoor gebruik ik mijn oude Epson die goedkoper was maar wel veel beter.
Groetjes

---------- oude review 23-02-2011 ----------
Ik heb deze all-in-one nu een maand in gebruik. De print kwaliteit is goed en het draadloos is handig, of ik ga printen via het ip adres van de printer weet ik niet, lijkt handig maar of je het gebruikt?. Over het scannen ben ik zeker niet tevreden, de kwaliteit laat echt te wensen over. In vergelijking met gelijke producten in dezelfde en zelfs goedkopere all-in-one prijsklasse presteert deze HP Photosmart Plus slecht, dus als je scannen belangrijk vindt moet je op zoek naar een ander merk want deze is ondermaats.

jolandatjuh2 20-04-2011

deze printer gekocht en draadloos geïnstalleerd was makkelijk maar 's avonds uitgezet en laptop ook volgende dag kon de laptop de printer niet vinden.En geen printen meer mogelijk.Naar de winkel niemand weet het.vlgs boekje ook beveiliging van mcafee uitzetten hielp ook niet.router uit en aan weer niks ellende dus.Al een paar dagen geleden vraag gesteld of iemand een antwoord had via kieskeurig alleen bij ander typenr wat dezelfde is als de B210a blijkt.nog geen antwoord.Netis een computerexpert geweest en die is heeeel lang bezig geweest en heeft alles gewist op de printer en laptop en weer opnieuw alles geïnstalleerd
nu heeft hij daarna de printer via de laptop een vast IP adres gegeven (van de router denk ik)en nu is het goed en kan de printer aan en uit gezet worden en de laptop ook he he het werkt.
Of de rest(eprint en apps ) ook werkt weet ik nog niet.Hopenlijk hebben jullie er wat aan zodat je meteen weet wat te doen en niet ook een rekening extra krijgt van een computerexpert. Zo wordt de printer wel duur he en het chagrijn is ook niet nodig als Hp het gewoon vermeld in het boekje.

Troopfjiv 20-04-2011

Een uitstekende printer! De installatie verloopt supersimpel. Erg handig zijn de instructiefilmpjes die het apparaat zelf afspeelt op zijn eigen schermpje.
Binnen 15 minuten werkt alles: cartridges erin, aanmelden op het netwerk en het werkt. Ik weet niet hoevaak we e-printen zullen gebruiken, maar dat je zo dingen kunt printen vanaf je iphone of ipad is wel errug handig…!

Gizmonibe 01-04-2011

heb dit product in januari gekocht nadat mijn photosmart 3310 was overleden
ik vind de afdruk kwaliteit van foto's werkelijk om te janken, als ik de kwaliteit vergelijk met mijn oude printer welke mooie scherpe kleuren print, krijg ik nu fletse foto's terwijl ik de beste kwaliteit fotopapier van hp gebruik ,zelfs na het nodige uitproben van verschillende kleurmanagement protocollen helaas geen verschil dus helaas voor mij een miskoop, verder voor het printen van tekst , netwerk etc werkt allemaal prima, en voor iemand een afbeelding van het web wil printen prima , maar noem dit apparaat geen photosmart....

PV en KB 30-03-2011

Op zich is het een goede printer met goede afdrukkwaliteit. Prijs-kwaliteitverhouding is meer dan voldoende. Hij komt alleen erg traag op gang en het draadloze laat veel te wensen over. Je moet de printer dag en nacht aan laten staan want ik krijg constant foutmeldingen als ik wil gaan printen nadat hij uit geweest is. Dit is geen succes dus.

erwin34 04-03-2011

Dit is dezelfde printer als de B210a.
Installatie gaat supersimpel, zonder gebruik van een PC.
Wireless werkt ook in no-time.
En... niet geheel onbelangrijk, deze printer wordt goed ondersteund in Linux (hplip). Die installatie is ook een eitje. Instructies volgen en printen en scannen werken gewoon. Zomaar. In 1 keer. Dat is met andere merken zoals Epson wel anders...
Dat printen via mail is een leuke feature en al die APPs zijn leuk gevonden. Goed bezig, HP!
Ik ben tot nu toe zeeeeer tevreden.

Fierljepper 25-02-2011

Ik was op zoek naar een wireless printer/scanner die gewoon werkt. Die heb ik gevonden in deze hp. De afdrukkwaliteit en scankwaliteit zijn gewoon goed. De snelheid is gemiddeld. Enkel zijn de inkt cartridges nogal duur (3 euro/ml). Wij printen echter nauwelijks en gebruiken hem voornamelijk om vanaf meerdere laptops (windows, osx, etc..) te scannen. Met name de compatibiliteit van dit apparaat met meerdere besturingssystemen en de eenvoud van installatie en gebruik zijn super. Er zijn zelfs smartphone apps waarmee je vanaf je smartphone direct wireless kunt scannen en printen. Ook kun je de webinterface op de printer vanaf je pc gebruiken om een document te scannen.

Indien je wat meer print zou ik een officejet aanraden, deze heeft nagenoeg dezelfde specs maar de inkt kost de helft.
De touchscreen en games zijn een leuke gimmick, maar ik zie mezelf geen sudoku gaan spelen op die touchscreen.

Moonbase 33 23-02-2011

Frans2011 05-02-2011

Bij BCC gekocht, prijs was nog aangepast omdat hij ergens anders goedkoper was (prima deal).
Instellen duurt even maar is niet moeilijk, grafisch menu dus werkt erg prettig. Na connectie met internet gaat de printer zichzelf gelijk updaten !
Scannen en printen oogt wat langzaam, maar voor een thuisprinter vindt ik dit geen probleem, Werkt zelfstandig zonder een PC. Met zelfs een eigen email adres, dus je kunt van overal ter wereld een email naar je printer sturen (of dat zinvol is weet ik nog niet).

Iskandar 07-12-2010

De installatie gaat er snel en gemakkelijk. Drivers installeren op alle PC's en laptops en je kunt door heel het huis draadloos printen. Doordat de printer een eigen IP-adres heeft kun je zelfs via het internet waar je ook bent ter wereld printen op de HP. Denk niet dat ik hier veel gebruik van ga maken. Foto's zijn van zeer goede kwaliteit. Snel en relatief stil. 4 originele kleuren catridges zijn niet goedkoop, maar er zijn gelukkig goedkopere alternatieven.