HP C310 Photosmart Premium e-All-in-One Printer - C310a

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP C310 Photosmart Premium e-All-in-One Printer - C310a op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Ali 15-06-2023

Aanrader

Ik gebruik deze printer 8 jaar lang en doet nog steeds voor mijn werk. Noot mij in de steek gelaten

Jeroen___ 26-04-2012

Ik heb deze printer nu helaas net iets meer dan een jaar in bezit en het is een grote miskoop gebleken. In het begin kwamen er prachtige foto's uit maar nauwelijks een jaar verder alleen nog maar zwarte strepen. Het ding slurpt inkt en die zit nu blijkbaar vastgekoekt rond de printerkop. Daarnaast is de software vrij waardeloos gebleken: bij iedere update loopt de printer halverwege vast en om een printje te maken moet de printer soms meer dan 3 minuten nadenken. Voor mij nooit meer HP.

Steringa 06-12-2012

Hier precies hetzelfde. Dacht een mooie alles in een oplossing te hebben gekocht. Ook niet de allergoedkoopste! Zou deze zeker afraden. Dezelfde klachten en nu wil ie zelf helemaal niet meer aan! Kan ik dus na 1,5 jaar gewoon weg gooien. En we gebruikten hem niet eens wekelijks..

duuren1974 11-03-2012

Mooie strakke printer. Afdrukkwaliteit is prima. Vooral de zwartwit foto's zijn erg mooi. Feit is wel dat de catridges erg snel op zijn.

meeuw57 17-02-2012

Al een tijd een Photosmart printer in gebruik.

Afdrukkwaliteit is redelijk. Software matig. Maar het inktgebruik is dramatisch. Het ding slurpt inkt. Al na 10-20 afdrukken (tekst) wordt er al om nieuwe inkt gevraagd. Peperdure printer op deze manier! Geen aanrader dus.

koop55 02-01-2012

Printer maakt mooie afdrukken, en zeer goede kopieen.
In het begin wel eens een verbindingsprobleem(werk via wifi) maar na de update, waar de computer op een gegeven moment melding van maakte, geen problemen meer. Wel vrij forse afmeting (i.v.m. uitstulping aan achterkant paste hij niet meer op de plek waar onze trouwe oude HP 720c talloze jaren probleemloos heeft gewerkt). Maar dank zij de wifi kun je hem overal in huis plaatsen.
werk zowel met windows XP als met 7.

jordyvane 28-09-2011

Mede vanwege eprint en airprint compatibiliteit deze (duurdere) printer gehaald. Twijfelde over een canon, maar bij constatering dat HP ook eindelijk separate inkttanks heeft, en de cartridgeprijs goed meevalt, toch weer voor HP gegaan.
Ben bijzonder verrast door het gemak waarmee deze printer alle functionaliteiten laat bedienen. Het werkt gewoon allemaal!
Installatie duurt enigszins lang, maar gewoon zijn werk laten doen, en het komt allemaal goed. Eenmaal in het netwerk gehangen, direct vanaf Ipad en Iphone printen, ideaal! Laptops kosten even moeite en tijd om software te installeren, maar werkt ook geheel naar behoren nu. Zelfs scannen vanaf de printer naar de laptops lukt, hij ziet zelf de apparaten in het netwerk hangen.
Op de Imac is het helemaal een koud kunstje om hem aan de praat te krijgen, Airprint ziet hem meteen, en je kunt na 15 seconden printen! Je kunt alleen niet vanaf de printer zelf naar de mac scannen, dus je zult scans altijd vanaf de mac moeten draaien. klein minpuntje.
Afdrukken zijn goed, maar je moet zelf even aan de slag met de vooringestelde mogelijkheden. Kwaliteit zelf inregelen en naar smaak laten printen. Foto's op het meegeleverde fotopapier zijn de beste die ik ooit uit een inktjet heb zien rollen. Bijzonder scherp, mooie kleuren, ziet er niet uit als een inkjet print!
Tot mijn verrassing blijkt de printer ook automatisch dubbelzijdig te kunnen printen, had ik eigenlijk niet op gelet, maar is mooi dat het kan!
Gezien de reviews ben ik blij dat ik deze printer niet eerst op internet heb bekeken, want dan had ik m waarschijnlijk laten staan. Ben nu erg blij met mijn aankoop!

bartje73 15-09-2011

Zeer tevreden over dit toestel. Fantastisch dat er geen kabels meer nodig zijn, buiten de stroomkabel uiteraard. Belangrijk is dat je eerst en vooral, na de verbindingen met je wifi, onmiddellijk de productupdates uitvoert. In mijn geval waren dat er 2. Dus, zoeken naar updates, totdat ie meldt dat er geen nieuwe meer zijn. Vanaf dan was de installatie op de 4 laptops die wij hebben peanuts. Ook hier: niet de versie installeren die wordt meegeleverd op CD, maar onmiddellijk naar HP website gaan en laatste versie van software downloaden. Qua afdruk en snelheid, prima. Ook het ePrint principe werkt naar behoren. De 5 aparte toners is ook een troef, ze vallen ook goed mee in aankoopprijs. Kortom, een aanrader!

ron wouters 17-06-2011

Na veel problemen met mijn HP PSC 1410, was ik erg terughoudend in het kopen van een nieuwe HP. Toch maar besloten een wat duurdere printer aan te schaffen, vooral vanwege de draadloze mogelijkheden. Nog even getwijfeld tussen deze en de HP Envy 100, maar die heeft slechts twee cartridges en een mindere afdrukkwaliteit. De Envy is wel een stuk compacter. Tot nu toe vind ik de Photosmart Premium fantastisch! Jammer dat er een paar mensen zijn die er blijkbaar problenen mee hebben, maar deze doet het gelukkig tot nu toe prima. De cd rom op mijn laptop geinstalleerd nadat ik eerst de printer had aangezet en op mijn netwerk had geplaatst. Alles gaat heel gemakkelijk, alleen zag het installatieprogramma van de cd rom de printer niet in het netwerk, terwijl hij er toch echt stond. Ik heb toen de drivers gewoon via het internet geinstalleerd, maar dan werkt het toch niet naar behoren. Even de firewall wat minder steng ingesteld en toen lukte het ineens wel. Super! Scannen gaat gemakkelijk en de prints zijn mooi van kwaliteit. Tijdens het installatieproces moet je een proeffoto afdrukken op het bijgeleverde fotopapier en terwijl ik naar de printer liep, was de afdruk al klaar en aangezien ik nog nooit eerder een fotoprinter heb gehad, was ik verbaasd over de geweldige kwaliteit! Net echt :o) Meteen even de e-print functionaliteit uitgeprobeerd door een printje te laten maken vanaf mijn Blackberry telefoon en ook dat werkt gemakkelijk en goed. Kortom, een fijn apparaat waar mijn gezinsleden en ik nog veel plezier van hopen te hebben!

Fremer 14-05-2011

Hallo,

Sinds begin van de week deze printer in mijn bezit en ik kan alleen maar zeggen: top.
De installatie was een fluitje van een cent. Verbinding met mijn router was zo gemaakt en werkte direct. Printen vanaf de pc, iPad, Iphone uitgeprobeerd en ging zonder problemen.
Automatisch dubbelzijdig printen is ook geen probleem en het bespaart papier. Is uiteraard niet voor alle documenten handig, maar toch.
Of de printer gunstig is in inktgebruik zal nog moeten blijken. Is natuurlijk ook afhankelijk van de printinstellingen en hoeveelheid foto's die je afdrukt. Evenals de duurzaamheid van deze printer zal de toekomst het uitwijzen. Aangezien ik nooit problemen heb gehad met HP-printers zie ik de duurzaamheid ook positief in.

Samsunghenk 12-04-2011

---------- update review 12-04-2010 ----------
In mijn eerste review heb ik aangegeven zeer content te zijn met de printer. Helaas moet ik daarvan terug komen. Nu enkele maanden in bezit en sinds 1,5 maand staat de printer op offline. Nu werk ik met 3 PC's en een iMac op de printer en elke PC heeft hetzelfde probleem. Ook na een avondje 'Googlen' ben ik erachter gekomen dat het probleem zich veel voordoet. Aantal klanten hebben de printer om deze reden de printer ingeruild voor een andere. Mijn vraag is wanneer HP met nieuwe software komt!!!??? Nu ben ik genoodzaakt met mn USB kabeltje te werken.....!

---------- oude review 18-12-2010 ----------
Sinds paar dagen in bezit en redelijk veel geprint. Er gaan in totaal 5 intpatronen in waarvan eentje voor foto. Ook een aparte fotopapieer feeder. HP-site geeft aan 30 ppm kleur en 32 ppm zwart-wit. Waarschijnlijk heb ik instellingen nog niet helemaal goed staan want naar mijn gevoel doet kleur er langer over. De WIFI verbinding komt snel tot stand en verbinding maken met mijn router was geen probleem. Kwalitatief oogt de printer stevig, niet zon goedkoop plastic dingetje van 80 euro. Eerste indruk tot dusver is goed!

de.abdij 07-04-2011

Eerst even 1 reactie op de revieuw van "Cleven1987"
Na goede ervaringen met HP printers deze gekocht! Blijkbaar 1 verkeerde levering want er zijn nogal wat problemen, maar je hebt garantie en terugbrengen en omruilen is ook 1 optie! Om dan direct te eindigen met: Hier in huis komt geen enkel product van HP meer!
Is mij iets te kort door de bocht na al die eerder goede ervaringen. Canon heeft ook zijn problemen hoor.

Dan nu mijn ervaringen tot op heden:

Installeren vergt 3 kwartier, bij volledig draadloos gebruik geen usb kabel nodig.
De usb kabel moet appart bij besteld worden.
Zeer eenvoudige installatie, rustig de tijd nemen en de printer de tijd geven om zijn acties uit te voeren. De installatie op de laptop met de cd-rom vergt de meeste tijd.
Direct 1 account aangemaakt en geregistreerd bij eprint, wijst zich vanzelf en 1 foto gemaild vanaf mijn geregistreerde e-mail adres en de printer begon te printen op het bijgeleverde fotopapier! Tevens kleurplaten afgedrukt via de printer met de bijgeinstallerde kleurplaten.nl app. Fantastisch gewoonweg simpel. Alles geheel draadloos overigens!
Tot op heden gewoon goed! Print alles en E-print functioneerd uitstekend. Het touch screen met de apps is erg handig omdat ik voor de standaard zaken als kleurplaten en sudoko de PC niet hoef op te starten om deze te downloaden en af te drukken.
Later na wat frequenter gebruik 1 update!
De tienen heb ik gegeven omdat de enen van "Cleven1987" enigzins wil compenseren omdat zijn reviuw werkelijk nergens over gaat en het een verkeerd beeld geeft van het revieuw cijffer.

1973 voldaan 30-03-2011

ik heb deze printer gekocht op advies van de verkoopster daar ik veel foto's be werk en print wel het werkt prima het instaleren van het geheel ook draad loos was voor mij als leek was zo gebeurt ik heb hier voor de 6410 gehad maar deze overtreft alles ik vind het een goede printer werk prefect

Cleven1987 25-03-2011

Slechtste apperaat dat wij ooit gekocht hebben.
Na goede ervaringen met eerdere HP printers deze aangeschaft.
Op de eerste plaats is het met de meegeleverde "Setup" inktpatronen niet mogelijk om ook maar 1 deugdelijke afdruk uit te voeren.
Vervolgens, 60 euro inkt verder, print het apperaat na 5 goede prints alleen nog maar in roze.
Na urenlang proberen nog steeds geen oplossing voor dit probleem. Een zoektocht op internet wijst uit dat er enorm veel mensen met dezelfde problemen zijn.
Google maar eens op HP Photosmart Premium printing blank pages....
Een absolute miskoop. E-Printing en dergelijke klinkt geweldig, maar als de printer vervolgens nog niet in staat blijkt te zijn om een normaal stukje tekst te printen, is de lol er snel van af.
Hier in huis komt geen enkel product van HP meer. Ik overweeg de overstap naar een Canon Pixma Mg6150.

Sjoemel 21-12-2010

Mooi en strak design. Was op zoek naar een printer die naast gewoon printen ook kwalitatief goede foto's print. Deze printer voldoet aan die eis. Het is mogelijk om op verschillende formaten foto's te printen en zelfs foto's die ik ingescand heb zijn van een zeer goede kwaliteit. Verder is deze printer draadloos een ook dat werkt goed. Tot op heden erg tevreden.