Brother DCP-7070DW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother DCP-7070DW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Aryam 19-04-2015
Geschreven voor: Brother DCP-7070DW

Met name de waardeloze software CC4 (crasht na 1 keer scannen, vereist opnieuw opstarten van computer) maakt dit een ergerlijk product (i.c.m. Windows 8)

platanacea 11-09-2012
Geschreven voor: Brother DCP-7070DW

Ik zocht een multifunctie printer met: 1. laser printer 2. kleuren scanner 3. automatisch dubbelzijdig printen 4. draadloze netwerk verbinding. De DCP707DW is een van de weinige printers die aan al mijn eisen voldeed. Printer is degelijk gebouwd, en eenvoudig te bedienen. Een aantal kleppen geeft eenvoudig toegang tot papierdoorloop, wat handig is als er iets blijft steken. Dubbelscharnieren aan de klep zijn handig bij het scannen/kopieren uit een boek. Printkwaliteit tekst is uitstekend. Printkwaliteit afbeeldingen en gerasterde tekst is matig, zelfs op de hoogst resolutie instelling. Scankwaliteit is matig: afbeeldingen worden onscherp en donkere gebieden hebben Moire patronen. Installatie (Wifi) zeer eenvoudig en intuitief. Brother control center (Windows x64) crasht soms bij het scannen. Printer driver software naar verwachting, maar scanner software biedt alleen de meest basale opties. Conclusie: degelijk apparaat, uitstekend voor kopieren en printen van tekst, print- en scan-kwaliteit voor afbeeldingen niet perfect, maar gezien de prijs valt er weinig te klagen.

nielsmarchal 21-01-2012
Geschreven voor: Brother DCP-7070DW

Printer aangeschaft om te draadloos te kunnen printen vanaf meerdere computers. Zwart/wit laser printen en kleur scannen gaat prima via de goede software die is meegeleverd. Installeren ging prima. Even WSP knop indrukken van de router, software op de de computers en klaar alles aangemeld en gedeeld.
Automatisch dubbelzijdig afdrukken (duplex) is een hele fijne functie, ik print nogal eens grotere bestanden en dan scheelt een hoop gedoe en veel papier.
Mogelijkheden zijn te over, vanaf display printer zelf valt ook veel in te stellen. Prettig ook dat er niet een klep uitgeschoven hoeft te worden waar t papier dan uit komt of hoeft in te liggen. Dit scheelt ruimte.
Scan software is ook behoorlijk uitgebreid. Scannen naar diverse formaten, bestanden, afbeeldingen, naar email, eigenlijk allemaal mogelijk.
Deze eigenschappen + de prettige prijs hebben mij toch doen besluiten om over te stappen van HP naar brother. Simpelweg omdat HP dit ook niet aanbied in deze prijsklasse.
Zeer tevreden en absoluut een aanrader.

Henk Hok 18-01-2012
Geschreven voor: Brother DCP-7070DW

Heb deze "all in one" gekocht om draadloos met meerdere computers te kunnen (zwart/wit) laserprinten en (kleur)scannen. Ik had gedacht dat het installeren een heel gedoe zou zijn, maar dat viel reuze mee. Ook de gratis ondersteuning en prima website van Brother spelen daarin mee. Alles gaat heel simpel: machine aanmelden op netwerk, software op diverse computers installeren en klaar. Vind het apparaat ook mooi vorm gegeven. Als ik dan een nadeel moet noemen is dat de ventilator redelijk wat geluid maakt en pas na 10 à 15 minuten wordt uitschakeld.