Epson Stylus Photo PX730WD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Stylus Photo PX730WD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Villager 02-10-2015
Geschreven voor: Epson Stylus Photo PX730WD

Ik ben zeer teleurgesteld in deze printer. Na 2 Canon printers gehad te hebben, die het ook niet erg lang hebben uitgehouden, de overstap naar Epson gemaakt. Ik heb goed gezocht naar een printer die op alle fronten (printen, scannen, kopiëren) goede kwaliteit kon leveren en kwam op deze PX730WD uit. In het begin was ik zeker tevreden, maar naar mate de tijd verstreek begonnen de problemen met de papiertoevoer. Soms meerdere blaadjes tegelijk. Nieuw pak papier geprobeerd (ja, eerst laten acclimatiseren...), maar nog steeds regelmatig problemen. Ook ging de printkwaliteit achteruit, soms waren de kleuren niet goed en ook een keer helemaal geen zwart meer kunnen printen. Veel spoelen (door er bijna een hele set cartridge aan inkt doorheen te jagen!) heeft toen dit probleem opgelost.
Vrij recent gingen er plotseling wel 10 blaadjes tegelijk naar binnen. Toen was het gedaan met de printer. Nog wel een poging gedaan om 'm te repareren, maar ik heb de printer niet meer kunnen redden.
Kortom: na 2 jaar normaal gebruik kan de printer de vuilnisbak in. Misschien wat kort door de bocht, maar wat mij betreft voorlopig geen Epson meer....
Ik zou deze printer bij niemand aanbevelen!

Jan671 16-07-2015
Geschreven voor: Epson Stylus Photo PX730WD

Tot nu toe was ik altijd blij met Epson printers, maar deze Stylus PX730WD bevalt mij erg slecht!
Papier loopt constant vast, de prints komen er streperig uit, de cartridges zijn om de haverklap leeg, of wanneer ik er nieuwe in stop (van Epson) geeft de printer aan dat 'ie ze niet herkent... (!)
Al met al verspil ik zo heel veel inkt, papier en tijd en erger ik me elke keer kapot als ik 'm gebruik>
Niet aan te raden!!

winy 08-06-2014
Geschreven voor: Epson Stylus Photo PX730WD

sinds 2 jaar in bezit van deze printer, alles werkt prima alleen als je iets wilt printen foto's of plaatjes op bv. werkstuk toevoegen wordt alles groen???? verder prima apparaat
alleen wil van die groene foto's af maar hoe, al verschillende soorten inkt geprobeerd

H.W.1 26-09-2012
Geschreven voor: Epson Stylus Photo PX730WD

Dit was een vervanging voor een HP, wat nooit aan de verwachtingen heeft voldaan zeer slechte afdrukken van foto's.

Deze Epson voldoet boven verwachtingen en is behoorlijk snel en zeer zuinig met zijn inkt, hij loopt niet doelloos te spoelen.
De foto afdrukken zijn van een lab.kwaliteit zeer goed en mooi waar het ook om gaat.
Ik heb al veel foto's afgedrukt wat ik al een hele tijd niet met de HP heb gedaan, wat daat uitkwam was zeer slecht van kleur.
Ik heb momenteel altenatieve inkt er in die ik zelf vul het verschil is niet te zien met de orginale inkt.
Ik wil als de flessen inkt op zijn hem Cis continu inkt maken.

De printer heeft veel instelmogelijkheden wat makkelijk in te stellen is. Ook de scanner doet het goed en is ook professioneel in testellen en te gebruiken.
Ook de geheugenkaarten kunnen rechtstreeks in de printer wat allemaal goed functioneerd.
Deze printercombinatie is echt een aanrader.

H.W.1 01-10-2012

Beste chisca,

6 inktpatronen gebruikt beslist niet meer dan 4, eerder veel minder.
Ik heb ongeveer een zondag zo'n 160 foto's geprint op de allerbeste kwaliteit 10x15 formaat en de inkt was nog niet helemaal op uit sommige patronen.
Een Ciss systeem is er staan dan een kleine container naast de printer met 6 flessen naast de printer met siliconen slangetjes naar de altenatieve inktpatronen deze worden dan automat. gevuld.
Hier op de site mag je geen reclame maken, google eens op printerinkten enz. dan kom je het wel tegen, ook het zelf vullen van altenatieve legen inktpatronen met auto resetchip is het vullen kinderspel zonder knoeien.

chica1965 30-09-2012

Hallo H.W.1

Wij hebben deze printer ook besteld en vragen ons af of het ook nadelig is dat er 6 cartridges in zitten in plaats van 4. Neemt dit meer inkt? Daar de reviews op div sites erg goed zijn hebben we hem wel besteld maar we vragen ons af hoe je het vullen met de cartridges doet. En van welk merk. We snappen je zin over "Cis continu inkt maken" niet Kun je dat uitleggen? Een goede printer/scanner/kopieerder vinden we belangrijk maar het is ook wel fijn als de cartridges niet al te veel geld steeds kosten.
Alvast bedankt voor je reactie.

Vr gr
Chica

H.J.G. de Haan 29-07-2012
Geschreven voor: Epson Stylus Photo PX730WD

Dit is een super goede printer zeker wat foto,s aangaat gewoon super. tevens is het installeren vrij simpel te doen zowel bedraad als met WIFI. Het hele installeren gaat trouwens heel soepel en simpel. Je kan hem dus overal neerzetten. Hiervoor had ik ook een Epson voor mij de enige printers die geweldig mooie foto,s print.Zelfs uit de afdrukcentrale zijn de foto,s minder.

De printer print vrij geruisloos en goed snel. Heeft gelukkig 6 losse inktpatronen en dat is wel zo zuinig.

Absoluut een topper.

Arie-1 20-09-2012

Het dubbelzijdig printen gaat juist geweldig. Ik neem aan dat bij van de printer Dubbelzijdig afdrukken op AUTO hebt staan en A4 papier gebruikt. Bij mij zijn op de 2 kanten de koppen altijd boven. Of is er iets met de omkeerunit achter op de printer?
Ari-1

Arie-1 25-04-2012
Geschreven voor: Epson Stylus Photo PX730WD

Nu 1 maand de printer in huis te hebben, begin ik er mee om te leren gaan.
Aan het begin dacht ik wat een rot printer, maar als je weet hoe je er mee om moet gaan (wat dus even duurde) print hij geweldig. Ook dubbelzijdig is een verademing.
Vooral foto's in kleur en zeker in zwart/wit zijn zeer zeer goed. Ongelofelijk.
Om dit goede resultaat te behalen moet je wel Epson papier gebruiken en even uitzoeken hoe je de printer hiervoor moet instellen.
Draadloos wilde eerst niet goed werken, maar doet het nu ook. Alleen het inktniveau aangeven bij draadloos doet hij niet, Volgens Epson kan dit ook niet. Als iemand weet of het toch kan houd ik mij aanbevolen.
Als je nu niet teveel inkt wilt verbuiken is er een programma die dit voor je regelt en dat werkt ook goed.
Hiermee kan je dus zelf de inkhoeveelheid die op papier komt regelen in stapjes van 1%.
Het is onaangenaam dat er regelmatig 2 vellen papier tegelijk uit de printer komen met op elk vel een stukje beeld.
Dus die ben je kwijt samen met de inkt. Misschien werkt een gladdere papiersoort beter.

Arie-1 18-11-2012

Er is inmiddels nieuwe software voor deze printer en het is nu wel mogelijk om met gebruik van WiFi de inktstatus draadloos af te lezen. Geweldig. Ook de layout van de software is aangepast.

BIB2000 09-06-2012

Het inktniveau draadloos kan je via b.v een android telefoontoestel bekijken laad hiervoor de app epson iprint en maak draadloos contact met je printer op het scherm van je telefoon in de iprint app zie je onderaan een radertje door hierop te klikken krijg je de resterende inkttoner per kleur te zien en kan je vanaf de telefoon ook uitprinten , scannen , de printkop reinigen en de spuitkanaaltjes controleren.

roon164 10-09-2012

Hoi,

Ik heb o.a.jouw review gelezen en deze printer ook gekocht. Nog niet zoveel mee gedaan maar op zich een fijn ding.

Het enige wat ik vreemd en eigenlijk vervelend vind, is dat het dubbelzijdig printen nu op z'n kop gebeurt.
(hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) Ik denk dat je het toch ook gewoon moet kunnen printen zodat het als "boekvorm" geprint kan worden?!

Weet jij hoe je dat in moet stellen?

Roland