Marquant MCR-1256

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marquant MCR-1256 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

arjan de kok 11-12-2011
Geschreven voor: Marquant MCR-1256

het aansluiten van het apparaat is anders dan bij andere autoradio's dan is mijn ervaring niet groot hier mee. maar belangrijker is dat de usb nummers niet in zijn geheel worden afgespeeld mis de eerste en de laatste seconde de usb kan alleen van a t/m z afspelen en random kan dus geen vooraf gemaakte mappen herkennen als ik de radio gebruik lijkt het vaak of er tikken in de muziek zitten (zoals vroeger in een lp) kortom bespaar de moeite en koop hem niet.
ik heb inmiddels een andere radio gekocht.
ik ben geen zeer, maar ik vond nu dat ik de rest van de wereld deze elende moest gaan besparen.

oudijzergek 01-11-2011
Geschreven voor: Marquant MCR-1256

Heb er twee gekocht. In eerste instantie viel een piepend geluid op bij het spelen van MP3's. Nu geen geluid meer uit de ene en de andere heeft me bijna een accu gekost omdat er sluiting in ontstond toen ik niet in de auto was (en de radio dus uit moest staan). Bij toeval heb ik het ontdekt toen ik wat moest pakken en heb de gloeiend hete radio afgekoppeld. Heb nu een lenco die geen piep heeft en verder veel beter van kwaliteit lijkt voor minder geld !.

yarak 01-09-2011
Geschreven voor: Marquant MCR-1256

Slechtttttttttttttt, hij hapert, begint pas op 2 seconden van de muziek, dus eerste twee 2seconden van de muziek hoor je niet en dan begint het pas gelijk, is gelijk uitgevallen krijg hem niet aan de praat. betaal liever 50 euro meer voor een pioneer met usb!!!!

Peter-1974 04-07-2011
Geschreven voor: Marquant MCR-1256

Ik heb de radio nu enkele dagen in de auto ( Pt Cruiser ) zitten, en ben erg tevreden over de ontvangst, het geluid en het gebruiksgemak.
Het is in het begin even wennen aan de knoppen, maar dat is met alle nieuwe radio's .
Ook prettig is dat er geen aparte stekker van marquant tussen de radio en de iso-connectoren meer zit, zoals in het verleden wel was, dit scheelt (ondanks dat de radio twee keer zo kort is ) een hoop ruimte achter je radio.
Enige minpunt is wanneer je het geluid wat zachter ( onder de 12 ) zet, verdwijnen de hoge tonen een beetje, dit kun je verhelpen door de bas 3 à 4 standen terug te zetten.
Al met al vind ik het een redelijk goede radio, zeker voor die prijs.

oudijzergek 27-06-2011
Geschreven voor: Marquant MCR-1256

Op zich leuk ding, mooi klein en voor mij de juiste mogelijkheden. Echter als je MP3's speeld zit er een vervelende brom door. Ik heb er twee en bijde doen het zelfde, op radio doet ie het goed.

guppy2 16-12-2010
Geschreven voor: Marquant MCR-1256

Radio al eens omgeruild en toen deed hij het een tijd goed, maar helaas weer hetzelfde probleem, hij hield ermee op, usb deed niks meer en uiteindelijk deed hij het helemaal niet meer. We hebben nu een andere en nooit, nooit meer een marquant.
Daarom de cijfers heel laag ingevuld, als ie het doet is het wel oké, maar dan krijg je een scheve beoordeling denk.

Lodewijk R 14-12-2010

--------Update review, 14-12-2010----------
Even een update van mijn vorige beoordeling. (de MCR-1255) Als ie het doet is het allemaal prima, maar nu scheidt hij er telkens na twee dagen mee uit . Zo dood als een pier. Dan moet ik hem iedere weer resetten. En dan doet ie het weer 1 dag. Dus alle zenders weer kwijt. Heel vervelend allemaal. Mijn vertrouwen is wel weg. Helaas een slecht exemplaar getroffen.

--------1e review, 11-11-2010---------
Ik heb het in deze revieuw over de MCR-1255. Dat is dezelfde radio als de MCR-1256 maar dan zonder de usb-stick en sd-kaart aansluiting. Ik wilde een eenvoudige goedkope radio. Deze is rond de 30 Euro te koop. Ik sluit mij aan bij het vorige revieuw. Er is niks mis met deze radio. Goed geluid, veel regelmogelijkheden. Zeer makkelijk menu. Aanzetten? Even op de volumeknop drukken. Handig in het donker ! Verder heeft hij EON en RDS.(zender- en verkeersinfo en schakelt automatisch over naar de sterkste zender terwijl je rijd.) Hij heeft een aux-ingang voor je mp3 spelertje en zo kun je toch je eigen muziek draaien. TA: bij verkeers aankondiging gaat het volume automatisch harder, mocht hij te zacht staan . Bij slecht te ontvangen zenders zet je hem op mono, dan is de ruis weg. Goede en uitgebreide toonregeling. Met 2 x 25 watt, meer dan voldoende volume. Instellen van alles is gemakkelijk. Geen 'kermisverlichting' , maar rustig display.
Iso kabeltje erbij gekocht en klaar is kees. 30 pre sets; 18 voor FM en 12 voor AM. Afneembaar frontje en doosje erbij geleverd hiervoor. Ik geef een 6 voor mogelijkheden omdat er geen CD speler , Usb aansluiting enz. opzit. En nog een tip: Sla de verwijderingssleutels aan het uiteinde even plat met een hamer. Anders gaat de sleutel aan de rechterkant er bijna niet langs/in. Dit om beschadiging te voorkomen.

garry 21-10-2010
Geschreven voor: Marquant MCR-1256

voor dit geld eur 39 een prima radiootje; geen wereldhit; maar een redelijke ontvangst en de sdcard en usb stick spelen prima; knoppen zitten op de goede plek; helemaal een afneembaar frontje met doosje!; snap ook niet de vorige reviews; niks van dat alles!; wat wil je voor dat geld is het helemaal geen verkeerd ding!

Ewout22 18-06-2010
Geschreven voor: Marquant MCR-1256

een hele slechte radio voor die prijs, ging vaak kapot zonder rede, slechte ontvangst (licht niet aan de antenne, want die heb ik op een andere radio getst.)
hij ziet er niet uit.
speelt sommige SD-kaarten niet af, usb-poort hapert, in de aux-ingang brak de tweede keer al iets af waardoor hij het niet meer deed.
samengevat, een hele slechte radio

ringlord 26-05-2010

Gekocht bij Makro.
Frontje is inderdaad zeer kwetsbaar : als je de bijgeleverd sleutels gebruikt om de radio uit zijn inbouwsleuf te halen; maak je gegarandeerd krassen. Bij mij sprong het rechterdeel van het front zelfs van de radio.
FM ontvangst zeer slecht, met veel gekraak.
MP3 spelen van SD kaart is wel goed, de radio levert ook genoeg vermogen.

guppy22 24-06-2009
Geschreven voor: Marquant MCR-1256

Zelfde probleem met vastlopen en warm worden. We hebben hem al een keer omgeruild, maar morgen gaan we weer terug en willen we geld terug. slechte radio dus.

Henk007 01-09-2008
Geschreven voor: Marquant MCR-1256

Niet echt tevreden over. De radio liep tot nu toe 2x vast bij het afspelen van mp3 op de usbstick (bij verschillende nummers). Verder wordt het frontje behoorlijk warm tijdens het autorijden. De lak op frontje komt nogal plastic-achtig over is ook erg kwetsbaar. Het laat nu al krasjes zien...