Pioneer DEH-6400BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer DEH-6400BT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

bovenhans 27-03-2013
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Deze radio heb ik enige maanden in bezit GEHAD.Toen hier weer de Smilde mast goed werkte, viel mij op (ook al tijdens vakantie's/rijdende) dat de FM aan de matige kant was qua ontvangst. Bij de vraag en antwoorden had ik ook al aangegeven dat ik bij FM ontvangst een storing waarnam, voor mij hinderlijk en geen storing bij al mijn oudere(Pioneer) radio's die ik nog in bezit heb (ook uitgeprobeerd in mijn andere auto= exact dezelfde storing). Pioneer Nederland geeft ook toe dat de FM gevoeligheid bij de nieuwe generatie radio's lager is dan de oudere; dit werd bevestigd, omdat ik ook de 9500BT en de 80 PRS heb kunnen uitproberen : exact dezelfde storing.Echter bij dit uittesten bleek ook dat de 9500BT een duidelijk betere geluidskwaliteit heeft; de 80 PRS zelfs nog een stap hoger!!! Deze 6400 heb ik gelukkig 2e hands kunnen verkopen en ben nu in het bezit van ee Alpine CDA=137 BTI, een prachtige FM ontvangst , maar helaas in aansluitmogelijkheden veel minder en ook geen WAV.Het is maar dat je het nu weet.

limslim 28-02-2013
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

ik heb de radio gisteren gekocht en de parrot carkit werkt feilloos, hij is beter verstaanbaar als de losse parrot welke ik hiervoor in de auto had, bediening is goed te doen. De muziekkwaliteit van de bluetooth audiostreaming vindt ik persoonlijk wat minder, maar daarentegen is de overall geluidskwaliteit goed te noemen (ik gebruik op dit moment de interne versterker). radio ontvangst is ook goed. demo versie van het display is een beetje kermis achtig en enkele meerdere achtergrondkeuzes zou fijn zijn en m.i. makkelijk er standaard bij te leveren!

esueem 31-01-2013
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Dé oplossing!! Heb een Subaru Forester uit 2003 dus het was wel even klussen (de autoshop dacht zelfs dat het geen DIN-radio zou zijn maar het raampje van de Pioneer kun je er makkelijk afklikken en dan past hij perfect in deze 4x4) Bij Kabelmaxx een verloopstekkertje Subaru-Pioneer aangeschaft en voor de rest is het een soort van Technisch Lego.De MOSFET versterker laat de speakers klinken als nooit tevoren en de SD-kaart is inderdaad een fantastische vondst. Zeker omdat de radio verschillende formaten aankan dus de geluidskwaliteit doet niet onder voor de cd. Navigeren gaat prima. Bluetooth valt wel eens uit/vast icm met mijn Samsung Galaxy S2 maar je kunt niet alles hebben.. Ook de ingebouwde Parrot carkit met externe mic werkt perfect. Daar heb ik hem uiteindelijk voor aangeschaft want voor het geld van een boete koop je er bijna twee.:)

Remco_J 30-01-2013
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Ik ben zeer tevreden over m'n Pioneer DEH-6400BT. Instellingen zijn uitgebreid, maar niet moeilijk om in te stellen. Bluetooth werkt zelfs met m'n oude mobieltje (K610i) prima (=geen smartphone). Bellen, maar ook muziek bestanden afspelen die op m'n telefoon staan, werkt zeer goed. Handig vind ik de SD-HC-card achter het frontje en de USB in het dashboardkastje. Kortom, niet twijfelen, maar aanschaffen!

Jeroenvkr 08-01-2013
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Afgelopen week deze radio in mijn auto ingebouwd. Ik had deze radio gekozen omdat er zoveel aansluit mogelijkheden op zitten, en dat is werkelijk fantastich. Aan de achterzijde zit een usb-poort en bij de radio wordt een usb-kabel meegeleverd, dus ipod of usb stick kun je in je dashboardkastje aansluiten (ipod laad op als hij aangesloten is). Achter het frontje zit een sd-kaart ingang, ook heel makkelijk. Uiteraard is er aux-in aanwezig maar de handigste aansluiting vind ik toch de Bluetooth aansluiting. Mijn telefoon (iPhone 4s) vind hij direct als ik in de auto stap en ik kan eenvoudig een playlist op mijn telefoon selecteren die probleemloos wordt afgespeeld via de radio.
Het handsfree bellen werkt ook prima. Volgens mensen aan de andere kant van de lijn was ik beter verstaanbaar via mijn radio dan via mijn telefoon. Mircrofoontje is dus van goede kwaliteit en de kabel is met 4 meter lang genoeg om fatsoenlijk in te bouwen.
Wat ook erg fijn is is de verlichting van de radio, het scherm en de toetsen kunnen indien gewenst een andere kleur vertonen, leuk optie. Het scherm van de radio is redelijk groot, er is plaats voor 3 regels tekst als je door playlisten o.i.d. scrolt.
Het enige nadeel vind ik dat het frontje vrij fors is, het beschermhoesje wat meegeleverd is is daarom ook vrij groot van formaat, en het frontje klikt niet heel soepel van de radio af, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van gewenning.

Kortom, ongeveer alle functies die een autoradio maar kan hebben zitten erop en werken gebruiksvriendelijk. En de prijs vind ik erg laag om eerlijk te zijn, €100,- bij Bobshop.nl Topradio

Niels Peugeot 31-08-2012
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Ik heb vorige week deze radio besteld bij ACR Reijnders B.V . Maar wat een top radio. Vooral de parrot carkit werk perfect . Heb lang geleden de DEH-7400MP gehad was ook een toppertje. Ik blijf bij Pioneer het is gewoon een super radio.

Ruudhel 14-08-2012
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Vorige week is mijn radio geleverd, deze heb ik net een dag gemonteerd en mn vriendin komt al terug met een gebroken binnenwerk van het draaiknopje.
Hierna heb ik het frontje uit elkaar gehaald en zag ik een lang wit plastic pennetje wat gebroken was.\
Dit zat ooit vast aan 1mm plastic verbinding. Dit is wel heel ,heel erg zwak voor een pioneer radio.
Ik heb de sleuf waarin dit kunstof heen en weer schuift uit geschuurd en vervolgens op het kunstof-lipje/pennetjes een dun plaatje kunstof gelijmt.
Alles werkt weer, maar ben wel behoorlijk teleurgesteld in de degelijkheid en kwaliteit van Pioneer.
Ik heb al 15 jaar pioneer systemen in mn auto's en heb dit nog nooit zo zwak gezien.

Verder zijn de mogelijkheden wel echt super.
De telefoon bedieningen via de radio (met een I-phone) zijn perfect en super simpel te bedienen.

Tip: Mocht je toch kiezen voor deze radio met super veel mooie opties.
Koop er dan ook een afstandsbedieng los bij: Pioneer
CD-R320
Dit i.v.m. het zwakke draaiknop pennetje in het frontje wat vast zit aan de hefboompjes.

Wouter Mentink 01-07-2012
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Fijne radio met sd en usb en bluetooth.
Perfect hoe je muziek van telefoon via bt kunt afspelen.
Ook het bellen via bt gaat prima en het geluid tijdens bellen via de speaker is perfect!
Heb hem online besteld via acr reinders wat ook een echte aanrader is.
Kortom helemaal tevreden met veel radio voor weinig geld!

Rene.Ka 24-05-2012
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Ook ik heb deze voor mijn perfecte autoradio,carkit van Pioneer ontvangen en ingebouwd.

Als verbeterpunt zouden ze de 2 papieren stickers op het frontje wel weg mogen laten.
het verwijderen van deze heeft zeker een minuut of 30 gekost en de lijm laag zie je nog steeds.

Dan als tip de radio kan op een aantal manieren worden ingebouwd ook via beugels aan de zijkant
helaas worden de hiervoor benodigde schroeven niet meegeleverd. (Parker 5mm dik, 8mm lang volgens de handleiding)
uiteindelijk heb ik hiervoor maar een tapje gebruikt om M5 schroefdraad te maken en een vier M5 boutjes om de boel vast te zetten.

Radio werkt prima maar heb wel even moeten onderzoeken hoe de Tuner moet worden afgestemd op een Frequentie.

Het geluid is geweldig, zelf zo dat ik de al aanwezige standaard speakers een veel helderder geluid vind geven
en dat de vervanging (gepland) van deze speakers door mijn niet meer word uitgevoerd.

Raymbo 26-04-2012
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Vandaag heb ik deze prachtige radio mogen ontvangen en tevens gelijk maar ingebouwd. Waar je wel rekening mee moet houden is dat er een losse microfoon en een USB kabel bij zitten. Deze moet je beide wegwerken in de auto en via de achterkant van de radio aansluiten. Maar als je dit gedaan hebt, dan kan je genieten, wat een prachtige radio is dit. De carkit werkt ook helemaal super zeer goed geluid. Deze radio kost wel wat, maar dan heb je ook een top radio.

Paul uit Papendrecht 07-04-2012
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Ik had een auto met een geïntrigeerde radio en een los parrot systeem. Door hoge onkosten aan mijn auto moest ik op zoek naar een andere auto. Deze gevonden maar moest weer terug in de tijd en op zoek naar een losse radio. Eigenlijk helemaal niet erg want dan kun je zelf kiezen wat je allemaal wilt. Goed kunnen bellen was voor mij wel een vereiste. Veel gelezen op deze site en na advies in de winkel de Pioneer DEH 6400BT gekocht.Het inbouwen was een fluitje van een cent. Een nadeel is wel tegenwoordig dat de gebruikzaamwijzig op cd wordt geleverd dus je niet even met het boekje in de auto kan gaan zitten. Ik moet zeggen dat het instellen van de radio wat omslachtig is. Een groot aantal menu's en mogelijkheden maken dit niet echt makkelijk. Ik denk dat ik nog wel een paar dagen nodig heb om alles goed in te stellen maar dan heb je wel wat. De keuze in de mogelijheden is enorm. Van zoveel soorten licht tot geluid het is allemaal naar wens in te stellen. Het geluid is perfect en de telefoon werkt beter dan met de oude parrot. Het is echt een geweldig apperaat en kan het voor die prijs zeker iedereen aanbevelen.
Van usb tot sd kaart het werkt heerlijk. ook het streamen vanf mijn iphone gaat vloeiend.
Echt een aanrader. Zal over een paar maanden nog wel een aanvulling doen.

autofreak40 02-04-2012
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

dit is een heel fijne autoradio..ik ben altijd al aan pioneer verknocht geweest maar dit is het neusje van de zalm..en een functies ongeloveloos de autoradio van mijn moeder is een sony en was 10 euro goedkoper
maar wat een verschil en wat ik helemaal niet kan geloven is dat mijn oude remote control van mijn eerste cd speler van pioneer nog altijd werkt op de nieuwe hahaha

autofreak

Erikp2012 10-03-2012
Geschreven voor: Pioneer DEH-6400BT

Sins een paar dagen in bezit. Gekocht omdat ik graag een carkit wilde en deze radio een Parrot bluetooth module heeft welke veel compatibiliteit bied. Werkt goed samen met mijn LG P990, adressenboek wordt netjes door de radio overgenomen en bellen gaat prima. Ook mooi dat er een losse microfoon bijzit voor betere verstaanbaarheid.
Geluid is erg goed, net even beter als de Pioneer radio die er eerst inzat. Ook erg veel mogelijkheden m.b.t het aansluiten voor audio (USB, SD, BT, AUX) Ook handig dat de USB poort aan de achterzijde zit met een handig kabel bijgeleverd de je op elke gewenste plek kan laten uitkomen.

stoffel84 25-03-2012

KomT het geluid bij het bellen bij jou ook juist uit de linker speaker vooraan of uit alle speakers?