Pioneer DEH-P7000UB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer DEH-P7000UB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Moker 18-03-2009
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7000UB

Al bijna 3 weken in bezit van deze geweldige radio. Na aanschaf nieuwe auto was ik niet tevreden met het blikkerige geluid van de originele radio, dus heb ik deze erin geplaatst, samen met een subwoofer(Pioneer TS-WX11A). Wat een sublieme combinatie, ik kan de originele speakers nu gewoon laten zitten, het geluid is perfect!
Wel wat problemen met 2.5inch HDD, als ik m'n wagen opnieuw start na een korte stop, vindt hij m'n HDD niet meer. Als oplossing heb een 5V adapter gekocht om 'm dan even op gang te helpen, daarna kan de adapter weer eraf, dus geen onnodige draden in de auto. Verder wel vervelend dat alle muziek-bestanden door elkaar worden gegooid, omdat de HDD in fat32 geformatteerd is, maar hiervoor is wel een mooi programmaatje te vinden (googel fatsorteroneohfour)
Verder erg jammer dat bij random afspelen je niet kunt skippen naar een willikeurig ander nummer op de HDD, maar gewoon het volgende nummer in de map krijgt.
Kortom, perfectie qua geluid, maar qua mogelijkheden wat minder (2 punten aftrek voor slechte randomfunctie).

kb_ned 12-07-2008
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7000UB

Heb de radio nu ook enkele dagen in bezit. Ik heb enkele positieve maar toch ook enkele negatieve bevindingen.

Ik vergelijk de Pioneer met een JVC KD-LH2000R welke ik 6 jaar lang in de auto heb gehad.

Allereerst de positieve punten:
- de usb aansluiting is zeer handig. Geen geklooi met mp3(cd's) meer. (was dan ook de reden van aankoop)
- Het design is veel beter dan mijn oude radio.
- Radio ontvangst lijkt een klein beetje beter dan de JVC.
- High pass filter voor normale speakers. (dit had de JVC niet) alleen jammer dat het niet gescheiden is voor achter en voren.
- frontje afnemen/plaatsen handiger.
- aux-in zonder vreemde extra adapters

Negatieve punten
- geluidskwaliteit is minder dan de bovengenoemde JVC
- 320GB HD werkt definitief niet. (no audio found ondanks FAT32 en goede partitie)
- Mappen limiet van 500 en bestanden van 15000 (zit je veel sneller aan dan je denkt)
- Snelheid van inlezen HD (20 tot 40 sec ziet je al snel aan)
- Random functie werkt niet wanneer je next track drukt. (gaat naar volgende track van zelfde cd ipv random te zoeken naar een ander nummer)
- minder opties/gadgets. oa de EQ is beperkter ondanks dat deze op papier beter is.
- snelheidsafhankelijk volume doet iets negatiefs met het geluid -> moet dit nog verder testen
- subwoofer laat zich duidelijk horen bij inschakelen van radio.

Nog wat kleine dingen wat opvielen:
- Klok moet handmatig ingesteld worden?!
- displaykleur is niet in te stellen, blauwe kleur van de pioneer past helaas niet bij VW Blauw.
- bediening is omslachtiger, vb: geen directe zenderkeuze
- begininstellingen menu op een vreemde manier te bereiken. (had onder het normale menu geplaatst kunnen worden)
- kan het volume van nieuws/verkeersinfo niet instellen.

Conclusie:
Het leest misschien wat negatief, maar op zich ben ik zeker tevreden met de radio. Wanneer je iets zoekt met een USB aansluiting aan de achterkant van de radio heb je helaas niet heel veel keuze. Deze radio is zeker niet slecht, maar kan toch wel beter. Met name de opties om het geluid en bediening/display weergave van de radio aan te passen viel me heel erg tegen.

Zou ik deze radio opnieuw kopen? Al met al heb ik een beetje gemengde gevoelens. De Pioneer is absoluut niet slecht, verre van, maar toch is deze het net niet helemaal, maarja wat is er perfect in het leven?

vwer 10-07-2008
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7000UB

de pioneer 7000ub is gewoon het beste wat er te krijgen is,wat een subliem geluid.
topkwaliteit,echt een aanrader!!!

Wiellos 23-04-2008

sinds 2 weken in bezit,
ben er erg blij mee had hier voor ook een pioneer
maar eentje met cassette, dus dit is wel wat anders
bediening werkt erg fijn duidelijk menu goed afleesbaar
geluid is prima in te stellen,
helaas kan je niet voor en achter niet gescheiden
regelen doormiddel van het highpass filter
dat is wel jammer maar gelukkig heeft mn versterker dat wel ook wat een nadeel is dat je niet kan zien hoe lang een nummer duurt de tijd is alleen oplopend te zien,
heb ook gelijk een usb harddisk gekocht de
western digital my passport essential 250 gig
zeer mooi klein apparaatje die zn voeding krijgt uit de usb van de radio werkt meteen goed niet formateren of andere dingen, aan de computer hangen, de mappen die er opstaan verwijderen
en dan volzetten met muziek,de radio kn tot 250 gig harde schijven aan maar het jammere is dat je niet meer dan 500 mappen kan aanmaken dus dan wordt het heel lastig om 250 gig overzichtelijk in te delen...
verder heb ik mn ipod erop aan gesloten en dat werkt ook perfect, op het scherm zie je bijna een ipod je ook switchen tussen bediening via ipod of op het scherm
allom een hele goed spelende uitgebreide radio met legio mogelijkheden waar je zeker geen spijt van krijgt

pvdossel 05-03-2008
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7000UB

Ook ik heb hem nu eindelijk binnen, en hij is fantastisch!!! De mogelijkheden vwb instellingen van geluid, display, etc zijn oneindig. Heel fijn zijn de 3 (scrollende) regels text info bij MP3s (Titel, artiest, Album) die het display aankan.
Standaard opent het frontje zich als je de auto uitzet, zodat je getriggerd wordt om het te verwijderen. Wil je dit niet, dan is dit in de instellingen uit te zetten.

Vwb USB support was ik teleurgesteld dat mijn externe USB LaCie (Porsche) 80Gb harddisk niet herkend wordt (vandaar de score 9). De disk is FAT32 geformatteerd, maar helaas. Misschien moet deze noch extra met een 5V kabeltje gevoed worden. Zelfde dus als de DEH-7900UB van vroeger.

Als er iemand WEL met succes een USB harddisk heeft aangesloten, graag delen met ons

Cra-c-c 25-02-2008
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7000UB

Ben nu eens uitgebreid bezig geweest met de radio.

Nieuwe bevindingen.
- In mijn sound quality setup, waarbij ik hoge eisen stel aan het klankgeluid etc. Ben ik erachter gekomen dat de instelmogelijkheden echt fenominaal zijn. Alles is in te stellen, Instellingen die voorheen enkel op de versterker te regelen waren, zitten nu ook op de radio zelf. Scheelt mij een hoop schroefwerk en maakt het geluid er echt grandioos op.
- Bij het uitschakelen van het contact, gaat de radio na een seconde of 5 piepen en schuift naar buiten. De radio laat daarbij weten dat hij verwijderd dient te worden. Je vergeet je radio nu nooit meer te verwijderen.
- Het monteren en demonteren van het frontje heb ik nog nooit zo makkelijk gezien op een radio. Afnemen is niet meer dan eraf schuiven. Opzetten is een kwestie van ertegen aan drukken, dus niet eerst links dan rechts, maar gewoon er tegen aan kwakken en zitten!!
- Aansluiten was idd erg makkelijk en zo gebeurd.
- 3 RCA uitgangen, ideaal

Een echte aanrader en beter dan Apine's/Kenwoods etc.

Dope-R 22-02-2008
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7000UB

Geweldig apparaat! Aansluiten koste mij 20/25min. En dit is inclusief demonteren oude dvdspeler en scherm. Stekker aansluiten en genieten maar.

Qua geluidskwaliteit meesterlijk goed! De 3 pre-outs kun je gebruiken zoals je wilt. De subout is nog volledig te regelen ook!

Er is ook gedacht aan mensen met een simpele versterker (1tje waarbij je bass en treble niet kunt regelen). Ook voor hun is de uitgang volledig te regelen.

Hij is zijn prijs zker waard!

ejelich 08-02-2008
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7000UB

Vanochtend binnen gekregen en wat een super apparaat! Klinkt nog beter dan mijn vorige Pioneer.
USB werkt natuurlijk erg makkelijk en wordt heel snel herkend.