Kenwood KDC-BT8041U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood KDC-BT8041U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Ger-rit 12-03-2009
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Wat een ellendig toestel, geluid radio is prima de bediening waardeloos en carkit ook niet om over naar huis te schrijven,
Begin er niet aan om veel ergenis te besparen

rkbreda 09-03-2009
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Vorig jaar heb ik deze radio aangeschaft. Met name vanwege de parrot technologie en de mogelijkheden voor het aansluiten van mijn IPod.
Het geluid van de radio is prima echter de bediening een ramp. Deze radio moet je bedienen met twee knoppen die zeer gevoelig zijn. als je tijdens het rijden het geluid harder wil zetten moet je oppassen dat je niet verkeerd beweegt want dan ben zit je ineens in een ander menu. Ook het wisselen tussen verschillende radiozenders is een crime.
Na een paar maanden kreeg ik steeds Mecha-error bij het afspelen van mijn IPOD. Bleek er iets met het loopwerk te zijn. Dus opsturen en repareren.
Na reparatie kreeg ik na twee maanden dezelfde error.
Gelukkig heb ik deze radio bij een goede dealer gekocht. Die heeft er nu een Alpine CDE 104BTi ingezet. Wat een verademing! Gemakkelijke bediening, beter geluid en ook een parrot systeem in de radio aanwezig!
Kortom koop een Alpine ipv Kenwood!

cubaneight 01-03-2009
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Vorig jaar zomer deze Kenwood aangeschaft omdat het toen als een van de weinige autoradio's zowel USB, iPod als telefoonfunctie ondersteunde. Daarvoor nog twee dagen een Sony met dezelfde functionaliteiten gehad, maar snel omgeruild voor de Kenwood. Iemand bij Sony had bedacht de microfoon voor het voeren van een telefoongesprek achter het frontje te plaatsen, waardoor ik klonk alsof ik de microfoon ingeslikt had. De Kenwood heeft een microfoon aan een draadje voor vrije plaatsing op het dashboard, wat uiteraard veel beter geluid geeft.

Ik ben tevreden over de radio op een aantal zaken na. De Kenwood lag een maand na de aanschaf weer ter reparatie bij Kenwood omdat de telefoon (Nokia E51) geen verbinding meer maakte met de radio. De telefoon wel met de radio, maar niet omgekeerd, zoals ook andere reviewers ervaren hebben. Na 3 weken alle geluiden van de auto geleerd te hebben, kreeg ik de radio terug, met de opmerking dat er niets mis was met de radio. Uiteraard ging de verbinding daarna wel goed.

Ik was tevreden tot twee maanden geleden. De mysterieuze euvel kwam weer terug. Uiteindelijk las ik in de handleiding dat de radio een reset knop had op het frontje. (if everything fails, read te manual) Dit heb ik geactiveerd, waardoor uiteraard alle settings verdwenen waren, maar waarna de connectiviteitsproblemen direct opgelost waren.

Na een maand zonder storing trad er een heel ander probleem op. De radio begon steeds vaker spontaan uit te vallen, terwijl het geluid en verbinding bleef. Uiteraard de radio weggebracht voor reparatie en na drie weken geruis in de auto kreeg ik de radio gerepareerd retour. Gelukkig was ook de constatering van Kenwood dat er een storing was opgetreden. Helaas hebben de rubberen ringen van draaiknoppen de reparatie niet overleefd, dus mijn tip is om deze dingen direct vast te lijmen.

Nu heb ik een andere auto gekocht dat reeds voorzien is van een redelijk oude aftermarket radio (een Grundig). De Kenwood gaat niet mee. De storingen hebben mijn doen twijfelen aan de kwaliteit van Kenwood. Daarnaast kan het gebruik een stuk beter. De radio heeft in maar twee knoppen en een knop kan geduwd, gedrukt en gedraaid worden om verschillende functies te activeren, wat door de beweging van de auto soms tot ongewilde acties leidt. Bovendien zitten niet alle functies op een (voor mij) logische plaats.

Daarnaast heb ik tijdens het gebruik gemerkt dat ik niet zoveel naar USB muziek luister. Het enige wat ik momenteel dus echt ontbeer is de telefoon bluetooth functie, maar dat kan ook op heleboel andere manieren opgelost worden. Waarschijnlijk wordt het een headset omdat ik vaak collega´s in de auto heb en een privé gesprek dan niet altijd over de speakers hoeft te gaan. Tenslotte mag de oude Grundig blijven omdat het een klein frontje heeft.

Hoewel de Kenwood verschillende handige functies in 1 radio bundelt voor een gunstige prijs, ben ik niet een grote fan van dit model en van Kenwood geworden. Jammer.

dromedille 26-01-2009
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Prachtig en goed toestel.
Krachtig en helder geluid.
Carkit werkt prima.
Wel inderdaad een ingewikkeld menu, maar als je er de tijd voor neemt is het allemaal prima te doen maar niet in 10 minuten.
Mijn vorige kenwood was kapot gegaan waarna ik de sony 3600 had gekocht.
Deze na een week teruggebracht,
zeer slechte tuner en erg blikkerig goedkoop geluid vergeleken met deze kenwood.
Ben blij dat ik weer een kenwood heb.

Peter1970 17-12-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Radio nu een aantal maanden in bezit. Ik maar één mening, en dat is: niet aan beginnen. Waardeloos toestel. Menu is onlogisch, als je de volume knop per ongeluk iets indrukt tijdens het harder of zachter zetten dan kom je in een menu, waar je eerst 10 keer op de zelfde knop moet drukken om weer bij het volume te komen. Verder het vastzetten van voorkeurzenders is een ramp. Ben er maar niet aan begonnen. Carkit werkt zeer slecht. Slecht geluid aan de andere kant. Knoppen aan de voorkant al kapot. Heb de radio al een aantal keer moeten resetten omdat de telefoon niet meer werkte. Ik gebruik alleen nog maar de afstandbediening.

Nooit meer een kenwood.

Junkie 16-12-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

zo.. ben nu net 3 dagen de eigenaar van deze kenwood en moet zeggen: echt geweldig toestel.. was eerst meer een Pioneer fan, maar hier ken geen Pioneer of tegenop.. kwa optie's /Sub afstelling/Front/Rear enz enz.. las ook net iemand die hier iets postte over hoe ie via de tulpkabels (naar de versterker) zou doorgeven ( ik kom zo bij je.. )

maar ben t met jullie eens dan t eventjes uitvogelen is van hoe alles werkt en zit.. soms klopt indd de logica niet, maar ik verzeker je.. ff ervoor gaan zitten en je hebt een geweldig toestel..

ik ging eigenlijk eerst voor de Sony MEX-BT3600U totdat ik in de winkel te horen kreeg dat die alleen maar een AUX-in had aan de voorkant.. (moet een externe dvd-speler op aangesloten worden dus die viel al af..) en mijn 2de keuze was al deze Kenwood..

kabeltje moest alleen besteld worden om de dvd-speler op de Aux-in aan te sluiten, ma goed.. dat hebben we er maar voor over..
1 pinnetje doorlopend naar 2x2 mannetjes en daar dan 2x2 vrouwtje-vrouwtje in en dan moet t werken.. (verwacht dit kabeltje ook die elke moment nu) ) was ik 25euries voor kwijt dacht ik..

verder met bluetooth je foon en radio elkaar ff 1x herkennen en alles werkt prima.. wel je radio ff helemaal uitzetten en dan in je optie's de bluetooth reactie ff op 0 seconden zetten ipv 8.. anders duurt t 8 seconden voordat ze elkaar herkennen wanneer je radio aangaat/gaat rijden..

als je je auto indd uitgaat met je foon ( je laat de auto dus draaien ( voor bijv koerierdiensten) verliezen ze indd contact.. dit is ff wat minder, maar dit ken je oplossen door de motor gewoon uit te zetten..

Verder ng ff iets anders:
Subwoofer eerst even activeren in je menu anders komt ie er niet bij..

regelbaar -15 / +15 ideaal!!

extern microfoon werkt ook prima met lange kabel indd.. !!

en verder moek ng ff uitzoeken van wat er ng kwa harde schijf op aan te sluiten valt ipv een 8gig USB-stick.. Want hoorde in de winkel zelfs iets van dat een 250gig mogelijk was.. en ik las hier ook al iets van dat..

wx 06-11-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Heb de radio nog maar heel recent maar dacht hier toch snel een reactie te plaatsen.
Onlangs een andere auto gekocht en daarbij kwam dus ook een nieuwe radio. Mijn vorige was een Alpine Swing (juiste model weet ik niet meer) en daaraan was een high-end set (qua kwaliteit, niet zozeer qua power) aangesloten met subwoofer maar een van de versterkers was ondertussen kapot dus heb ik heel die uitbouw-boel niet overgenomen in deze auto hoewel het geluid magnifiek was...

Ik zocht dus een radio die zowel usb - bij voorkeur ook ipod - bluetooth, een externe micro (dus geen micro in de headunit)en dat liefst voor een bescheiden prijs.
Dit toestel gekocht.

Pro:
-uitermate goeie kwaliteit op standaardboxen. Heb geen flauw idee of hij ook deftig doorgeeft via de cinchkabels want voor maakt het ook niet (meer) uit.
-Installatie was zeer eenvoudig
-Externe micro met zeer lange kabel
-Backside USB kabel met aanvaardbare lengte
-Standaard DIN-omvormers bijgeleverd (bij alpine moest ik die er apart bijkopen)
-Zeer compleet qua mogelijkheden op alle gebieden
-Goeie ontvangst telefoon alleen lijkt het geluid zonder hoge tonen te zijn en krijgt het een doffe indruk
-Strak design
-goeie prijs

Tegen:
-Bijzonder weinig knoppen maar multifuntionele joysticks. Dit heeft als voordeel dat alles er zeer mooi uitziet maar bevorderd allesbehalve een vlotte bediening
-Fel blauw licht dat niet valt te dimmen (en als je dan ook nog een oranje lampen hebt in de auto...)
-Onlogische menustructuur en omslachtig (ipv knop gewoon indrukken moet hij een seconde ingedrukt blijven. Wat daarvan het nut is?)
-Frustrerende bediening: als ik op de alpine 6 toetsen had om mijn voorkeuzezenders aan te toetsen moet je hiervoor in een menu gaan... Traag en onhandig

Mijn mening: minder licht en meer knoppen op het paneel zou beter zijn, voor de rest is het een zeer compleet toestel

Jan47_ned 14-09-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Autoradio 3 weken in bezit en zijn ook gelijk de laatste 3 pweken. Ik laat hem er volgende week uithalen en ga op zoen naar een ander.
Geluid is erfect en de looks ook maar dan heb je al het positieve gehad.
Door de onlogica in het toestel echt geen radio voor iemand die gebruiksgemak zoekt ipv een hobby electronica.
Zelfs het inbouwbedrijf werd nerveus bij het instellen.
Ik denk dat als je veel tijd neemt voor deze radio, je een goed toestel hebt maar wil je snel en makkelijk met je mobiel en radio kunnen werken, moet je deze NIET kopen !!
Sorry aan alle hobbyisten die de radio perfect hebben werken maar wees reeel, niet iedereen wil er veel tijd instoppen om in te stellen.

Royce 13-09-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Ik ben nog eens gaan informeren in de shops en heb het volgende gevonden. Heel vaak hebben ze de BT8041U en de BT6541U boven elkaar in de showroom staan. De BT6541U kan wel van kleuren wisselen, maar de BT8041U dus niet, die blijft altijd blauw. Verder lijken ze qua uiterlijk identiek aan elkaar.

kuser123 10-09-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

De autoradio is gisteren voor 25 euro erg netjes ingebouwd.

Ik heb de autoradio met name gekocht voor de ingebouwde bluetooth carkit, deze functioneert perfect.

De menustructuur is erg afwijkend van overige autoradio's, maar als je er goed voor gaat zitten is dit geen probleem. Veel instellingen doe je immers maar een keer.

Gelet op de prijs/kwaliteit verhouding is dit een prima autoradio.

Let op: in tegenstelling tot wat de winkel beweert is het niet mogelijk om de displaykleur aan te passen (deze is altijd blauw).

Bop 07-09-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Ik heb deze autoradio nu ongeveer een maand in bezit.

Algemeen:
De prijs-kwaliteit verhouding van deze radio is perfect. Er zit een goed geluid in. Je kunt een iPod aansluiten, het dient als een car-kit, je kunt via bluetooth de muziek van je telefoon afspelen.

iPod:
De besturing van de iPod gaat perfect. Het scrollen door de lijst met nummers gaat snel en de kwaliteit van het geluid is goed.

Bluetooth:
De verbinding met mijn Nokia N95 gaat goed. Het was geen probleem om de verbinding te maken en bij het aanzetten van de radio, wordt automatisch de telefoonlijst gesycnhroniseerd. Tevens is het mogelijk om de nummers van je telefoon af te spelen. Iets wat ik niet vaak gebruik, maar de optie is leuk en het geluid is redelijk.

Car-kit:
Instellen met Nokia N95 gaat makkelijk. Niet alle nummer uit de telefoonboek waren meteen overgezet naar de radio. Deze heb ik handmatig over moeten zetten. Hoe dit kan, weet ik niet. Het is niet makkelijk om snel een persoon in je lijst met contactpersonen te zoeken. Het geluid met gebruik van de microfoon is redelijk goed.

Uitstraling:
De radio ziet er best goed uit. Nadeel is dat de kleuren niet in te stellen zijn. De kleur van de verlichting is blauw en helaas is deze kleur blauw niet hetzelfde als de Volkswagen kleur blauw. Dit ziet er niet uit. Jammer dat de kleuren niet in stellen zijn.
In mijn Bora zit de radio redelijk laag. Daardoor is de bovenste regel van het display maar half leesbaar. Erg dom gedesigned.

Bediening:
De bediening van de radio is waardeloos. Er zit geen logica in (althans, ik kan deze niet vinden). Je hebt steeds andere knoppen nodig voor bevestigen of teruggaan in het menu. Na een maand heb ik nog steeds de handleiding nodig om sommige opties op te zoeken. Zo is bijvoorbeeld het opslaan van radiozenders niet goed te bereiken. Het kiezen van een nummer als je gaat bellen, is niet handig. Je hebt een voorkeuze menu, maar als je een nummer hieruit wilt bellen, moet je alsnog ongeveer 4 knoppen aandrukken. Het wisselen van radiozenders moet via het draaien van de rechterknop. Dit gaat te traag waardoor snel switchen niet mogelijk is.
Kortom, de beniening is slecht. Hier is niet goed over nagedacht en wekt bij mij veel frustraties op.

Conclusie:
De kwaliteit en de mogelijkheden zijn perfect. De ingebouwde Parrot module werkt heel goed met mijn telefoon. Dit is ook de reden waarom ik uiteindelijk niet voor de Pioneer gekozen heb. (deze ziet er beter uit, de kleuren kunnen wel aangepast worden, de bediening is logischer). Door de waardeloze bediening van de Kenwood twijfel ik soms of ik de goede keuze heb gemaakt. De reviews over de Pioneer bevestigen echter alsnog dat de Kenwood de juiste keus is.

VW Lupo 31-07-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Schitterende autoradio. Super goed geluid tijdens het handsfree bellen via bluetooth. Lastig om in te stellen met handleiding. Even puzellen dus. Let op dat het apparaat niet alle ipods ondersteund! Alleen de laatste generaties... dit is balen, want ik heb een 2nd generation...

genux 28-07-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Deze radio een paar dagen in bezit en ben er zeer tevreden over. Het is even wennen qua bediening, maar als je er even voor gaat zitten, werkt het perfect.Veel mogelijkheden en de USB en de Blauwe tand werken perfect. Het pianolak is schitterend om te zien. Minpuntje is dat je het displaykleur/felheid niet in kan stellen.

kompjuter 03-07-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Deze radio een paar dagen in het bezit, en ik moet zeggen dat het echt een geweldig apparaat is.
De mogelijkheden zijn enorm en totaal niet te vergelijken met een Sony of Pioneer die ik hiervoor heb gehad.
De Bleutooth verbinding en geluid als ik bel in de Auto zijn ook zeer goed. Totaal geen bijgeluid of ruis van de auto.
Ik heb hiervoor een Parrot bleutooth carkit gehad en ik vind deze radio een nog beter geluid hebben.

kenny 25-06-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

Ik heb de radio ook. Werkt erg goed. Navigatie door mapnamen (ipv nummer) kan ook. Is even zoeken, maar dan werkt het echt. rechterknop draaien als mp3 speelt, en dan links drukken, kom je in de mappen structuur. Jammer dat het net steeds iets verspringt. Lijkt handig, maar is het in praktijk toch niet.
Ben zelf nog bezig 2 teleofoons te pairen.
AB werkt ook goed, en is een handige aanvulling, omdat die meer knopjes bevat dan het display (werkt soms dus sneller)

ericxp 22-06-2008
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT8041U

heb deze radio gekocht vanwege de Blutooth/carkit functie en de USB aansluiting aan achterzijde. Ben zeer tevreden over dit toestel. Mooi geluid en volop instelmogelijkheden. Carkit werkt ook helemaal goed (al vind ik de stem van gesprekspartner wat dof klinken; misschien een instelling). Harddisk geprobeerd (2.5, 80 GB), maar dit werkte niet omdat tekort stroom wordt geleverd. Het werkt geloof ik wel met 2.5 schijven (en 1.8) met 4200rpm, zodat piek-/opstartbelasting onder de geleverde 500mah blijft. Heb nu een 8gb stick eraan en dat werkt perfect. Jammer dat je niet op mapnaam kan zoeken (je zoekt op folder en dan genummerd, dus je weet niet waar je zit). Vandaar dat 8GB zat is, want zeg 20GB of meer is volgens mij niet te overzien terug te vinden. Deze zoekfunctie vind ik tot op heden het enige zwakke punt. Voor de rest is het een prachttoestel, mooi piano zwart, geen kerstboom (bescheiden blauw) licht, en twee draaiknoppen. Even wennen aan de carkit functies, maar dat gaat vast wel lukken (carkit is van parrot, dus goed). Als iemand mij nog kan doorgeven of de navigatie via USB verbeterd kan worden (tips/trucs) dan hou ik me aanbevolen. Prijs is ook heel goed, voor hetgeen allemaal geboden wordt, op dit niveau.