Marquant MCR-732

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marquant MCR-732 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

ConsumentjeFunctioneel 14-03-2011
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Radio sinds een paar dagen in bezit.
Ik heb hem aangesloten in een Opel Vectra (bj 2000) ISO kabeltje en antenne verloop eraan van Halfords +-15. Ik gebruik geen versterker erna.

Geluidskwaliteit:
Kan ik slecht beoordelen aangezien ik niet weet watvoor speakers in de auto zitten. Ik kan wel zeggen dat ik 4 speakers heb plus 4 tweeters (alle stock) en dat er prima geluid uitkomt.

Mogelijkheden:
Super veel mogelijkheden. En ook de reden waarom ik deze gekocht heb. Ik heb ervaring met FMradio/SD-kaart/Carkit/BT audio. Geen ervaring met Aux/USB/CD.
-FMradio, zendersinstellen ging gemakkelijk. Ik zag later dat er een functie opzit waarbij die automatisch zoekt en de eerste 9 zenders die hij tegenkomt opslaat. Erg handig alleen zelf niet gebruikt.
-SD-kaart. Ik gebruik nu een Micro SD 1gb met adapter voor in me radio. De radio leest goed MP3, ook variabele bitrate lijkt geen probleem.
-Carkit. Het verbinden met een iphone 4 via bluetooth ging prima. Met telefooneren ben ik soms slecht verstaanbaar en soms gewoon goed. Misschien dat het aan het bereik van het telefoonnetwerk ligt of aan de omgevingsgeluiden. Afgezien van de verstaanbaarheid onderbreekt en hervat de radio goed muziek als je gebelt wordt, onthoud de radio gebelde telefoonnummers, kan je voorprogrammeren/nummers intoetsen/sneltoetsen etc. Als je eenmaal weet welke knoppen je moet gebruiken werkt het prima.
-BT audio. Audio streamen via Bluetooth is voor mij een ramp. De eerste paar seconden goed geluid en daarna alleen maar haperen. Ik denk dat de bandbreedte van de verbinding te laag is. Het zou kunnen dat de iphone een grotere bandbreedte uitzendt en de radio dat niet (volledig) kan ontvangen. Maar dat heb ik niet getest.

Gebruiksgemak:
Even de handleiding goed doorlezen daarna is die gemakkelijk te bedienen

Vormgeving & Degelijkheid:
OnHet is geen opvallend mooie radio. Daarnaast vind ik de degelijkheid er niet vanaf stralen maar dat is meer een kwestie van smaak en het geld wat je er voor wilt uitgeven.

Ik had de pioneer met dezelfde functie overwogen maar die was de helft duurder.

Minoes 12 17-01-2011

--------Update review, 17-1-2011--------
Heb al eerder een paar keer wat geschreven over deze autoradio. Tevens ook bij een ander type van Marquant. Ongelooflijk dat ze nog kunnen verdienen op deze radio's. Heb 'm al 2 keer terug moeten sturen nu binnen een jaar en elke keer krijg ik een nieuwe. Wel zit ik dan minimaal 2 weken zonder radio. Het probleem bij de radio is dat ie na een aantal maanden alleen nog de radiofunctie doet. GEEN SD GEEN USB GEEN CD en GEEN Bluetooth!

ECHTE AFRADER!

Heb nu maar de JVC KD-R811 aangeschaft. Morgen even ophalen en kijken wat dit apparaatje doet. Review volgt nog wel.

---------- 2e review 26-03-2010 ----------
Even een update over deze autoradio. Ik heb hem nu ruim 2 maanden in mijn bezit en alles doet het eigenlijk ERG goed. Ook wordt hij nogal intensief gebruikt door mij. 1 minpuntje(maar dit is niet specifiek voor deze autoradio): de usb stick steekt uit en de bijrijder wil weleens tegen de stick aan drukken met z'n knie. Ik heb al een usbverlengkabeltje besteld, hopen dat hiermee het probleem opgelost is.

Voor degene die nog twijfelen: KOPEN!
erg goede budget radio met superveel mogelijkheden!

---------- 1e review 06-02-2010 ----------
Heb hem toch maar gekocht, na een telefoontje met Allied Electronics (waar de autoradio vandaan komt).
Ik heb gebeld met dit bedrijf met mijn probleem van het RCA pre out-line(subwooferuitgang).
Ik kreeg een kabeltje van hun opgestuurd(kosteloos) en die had ik de volgende dag al binnen! Vandaag autoradio gehaald en RCA connector pas er goed in :D.
Bluetooth functie werkt ook erg goed! SD kaartje speelt hij ook goed af, alleen bij usb slaat ie soms af. Ook bij hoog volume wil hij weleens uit vallen. Tot nu toe erg tevreden met deze autoradio voor deze prijs!

AANRADER!

actieman 20-11-2010
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Helaas doet ook hier na ruim een jaar enkel de radio het nog. Speelt nu geen mp3's of audio cd's meer af. Reset button doet nix.
Geluidskwaliteit via bluetooth was bedroevend, doordat de microfoon ingebouwd zit verstaat de andere partij mij nauwelijks.
Ook de knopjes voor harder/zachter en volgende/vorige zitten te dicht op elkaar en zijn al rijdend niet goed te bedienen.

Volgende keer maar wat meer geld uitgeven en een a-merk kopen...

Nieuwbakken Marquant-fan 04-10-2010
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Geluidskwaliteit: Het niveau moet vrij hoog staan om de speakers echt te laten blaffen. Het geluid is minder "vol" dan de vorige radio in mijn Vectra. Het geluid tijdens bellen via de radio klinkt wat blikkerig, maar is duidelijk en niet echt hinderlijk.

Mogelijkheden: Als je een SD-kaart met 8Gb aan MP3's in de slot plaatst, heb je 1500 nummers aan boord. Dat zijn meer dan 100 CD's. Daar kan geen CD-wisselaar tegen op! De carkit werkt gemakkelijk. Kijk bij specificaties voor alle mogelijkheden.

Gebruiksgemak: Er zitten veel knopjes op die vaak dicht bij elkaar geplaatst zijn, en waar kleine lettertjes op staan die je tijdens het rijden nauwelijks kunt lezen. Veel knoppen hebben in de verschillende modi (CD/radio/SD) verschillende functies. Dit vergt wat leertijd. De belangrijkste functies heb je zo door en zijn gemakkelijk te bedienen. Na inschakelen duurt het vrij lang voordat muziek begint te spelen vanaf CD, USB-stick of SD-kaart.

Vormgeving: Ondanks de vele knoppen heeft het front een rustig uiterlijk. Da radio zal mooi en onopvallend in de meeste dashboards passen.

Degelijkheid: Alles voelt voldoende stevig. Alles zit er na twee weken nog op en aan...

Ik heb Allied Electronics gebeld omdat de radio ontvangst slecht was. Ik ben bij geen enkele andere helpdesk ooit zo snel doorverbonden met een goed geïnformeerde helpdesk. Na wat speurwerk bleek dat tijdens het ombouwen het antenne-stekkertje van de auto kapot is gegaan. De radio was (en is) 100% in orde.

Markleen 30-09-2010
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Ik heb er iets meer da 1 jaar plezier van gehad. Toen ging de bluetooth kapot en nu leest hij geen cd's en sd kaarten meer.

Natuurlijk net buiten de garantie. Ik heb de verkoper ( Kijkshop ) gemaild, maar zij konden niets meer voor me doen. En da net 14 dagen buiten de garantie. Dus dn wordt het met 89 euro een dure radio die maar 1 jaar werkt. Dus deze koop ik nooit weer.

mikeyddee 09-06-2010
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Ik heb deze radio in november 2009 gekocht, telefoon en sd werkten heel goed, gedurende 6 maanden toen deed alleen de radio het nog, heb deze nu als reparatie aangeboden.
Als alles het doet volgens de info is dit een top ding.

31759 16-03-2010
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Deze radio in december 2009 gekocht, telefoon en sd werkten heel goed, gedurende één maand toen deed alleen de radio het nog, omgeruild volgende weer één maand, zoook de derde, heb er nu twee in reparatie.
Ik heb al meerdere autoradio's van Marquant gehad en die deden het prima, ik denk dat hier teveel mogelijkheden op zitten, en dat het daarom niet werkt.

doggy1966 20-02-2010
Geschreven voor: Marquant MCR-732

ik heb die van mij net een week in de auto gehad....
ligt nu in de prullebak...
waardeloos ding
ingebouwde microfoon werkt voor geen meter en hij slaat contineu op tilt

Veer1989 17-02-2010
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Ik heb deze radio onlangs gekocht, maar het was echt een ramp. Hij liep enkele keren vast, waardoor hij helemaal niks meer deed en ik hem ook niet meer uit kon zetten. Ik moest hem steeds resetten.
Daarnaast wil hij soms midden in een cd de cd niet meer afspelen.
De usb pakt hij in zijn geheel niet.
En er zit een ongeloofelijk irritante piep bij het indrukken van de toetsen.

EEN ECHTE AFRADER!

VictorTV 09-12-2009
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Prima radio met erg veel mogelijkheden voor weinig geld!

Handsfree bellen werkt prima, natuurlijk moet je wel hard praten om verstaanbaar te zijn maar het is een leuke bijkomstigheid (ik gebruik het heel nu en dan).

SD slot is erg handig, SDHC speelt hij ook gewoon af. Mijn 8Gb kaartje (+/- 60 albums) werkt lekker snel!

CD's heb ik nog niet gespeeld.

Radio hapert soms bij slechte ontvangst maar ik heb er niet zoveel last van.

Qua gebruiksgemak is het even wennen en de handleiding lezen... de knopjes voelen niet erg degelijk aan en de vormgeving vind ik ook niet erg super.

Al met al: een goede prijs/kwaliteit! Aanrader!

Mr.DGH 28-11-2009
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Ik heb deze radio nu een paar dagen uitgebreid getest en bevalt prima,bluetooth werkt als een tierelier,usb op het front werkt prima,CD-Mp3 prima,algemeen geluid prima, alleen de radio ontvangst is niet best (en nee,dit ligt niet aan de antenne,ik heb nog zo'n ouderwetse lange antenne op het spatbord,heb meerdere radio's geprobeerd en allemaal prima ontvangst behalve deze).

Ik heb er nu een antenne versterker achter gezet maar dit maakt niet echt verschil en daarom durf ik nu echt te zeggen dat dit aan de radio ligt.

De landelijke zenders zijn geen probleem maar de regionale zijn niet overal even duidelijk en waar andere radio's geen problemen hebben met de ontvangst heeft deze dat bij mij wel,ik heb een paar jaar eerder een Marquant gehad en die had juist het beste ontvangst van allemaal maar deze dus helaas niet.

Ik zal van de week nog meer dingen proberen om de ontvangst beter te krijgen en zal er dus op terug komen.

Al met al een uitstekende radio als ik de problemen met de ontvangst op kan lossen.

Luisteraar van de landelijke zenders dan is dit nu al een aanrader.

wiek 23-09-2009

-----------Update review, 23-9-2009----------
Helaas een mindere ervaring. Bij het wegrijden zonder frontje ging de radio kort aan, ik hoorde de radio. Daarna ging de radio direct uit en sindsdien werkt hij niet meer. Zekering was in orde, geen vreemde geur o.i.d. is nu in reparatie. Over 3-4 hopelijk retour.

------------2e review, 30-8-2009----------
Ik heb mijn eigen vraag beantwoord; het wisselen van de rode en gele draad heeft geen zin om van het TALK VOLUME probleem af te komen. Sterker nog; Door de constante plus van de auto ook op de accessoire pen van de radio te zetten dacht ik e.e.a te kunnen verhelpen maar helaas. Ook nu gaat steeds het volume terug naar 25 na het uitzetten van de radio.

ps voor een goede review maakt het niet uit hoe lang je je radio hebt. Het maakt wel uit of je alle functies gebruikt en begrijpt.

----------1e review, 13-8-2009----------
De instelling van TALK VOLUME gaat verloren als je de radio uit zet. Hij staat steeds op 24 bij het aanzetten. Als je deze niet aanpast bij het aanzetten van de radio, dan is dit prima voor te bellen maar daarna staat hard je radio aan; niet schrikken dan.

anomalic 23-09-2009

-----------Update review, 23-9-2009----------
nog iets vreemds over dit toestel is wel het feit dat deze radio werkt zonder frontje (ahum heren inbrekers hoe makkelijk willen jullie het hebben ??), bij toeval ontdekte, ik had namelijk voor een kort ritje het frontje niet meegenomen van de autoradio, tijdens het wachten elders zat ik met het uitsteeksel in de chassis opening te spelen en tot mijn stomme verbazing ging de radio aan en hoorde ik dus gewoon in dit geval 538, nog een stap verder was proberen of de cd speler het dan ook zou doen zonder frontje, en het laat zich raden...... ja dus.
Wat is dit voor een krakkemikkige beveiliging ???
hoe enthousiast ik was in het begin over deze radio, inmiddels begin ik de beperkingen en in mijn ogen manco's te ontdekken......

-----------1e review, 16-9-2009-----------
in deze dagen van tering naar de nering zetten, was dit precies vandaag wat ik dus gedaan heb, ik was op zoek naar een bluetooth radio voor het gebruik samen met mijn HTC touch diamond2, het zgn. pairen met de HTC verliep probleemloos, evenals verder het gebruik via de bluetooth van tomtom 7 software (ik gebruik hem ook als navigator dus), in tegenstelling tot andere berichten hier heb/had ik geen problemen met de verbinding, verder heb ik een headset (in ear van samsung) op de marquant aan de praat gekregen (handig als je even min of meer prive wilt bellen), verder heb ik zelfs (puur uit nieuwsgierigheid) een laptop met bluetooth (draaiende onder windows vista) ook aan de praat gekregen, verder werkt alles redelijk intuïtief wat betreft de bediening, waar ik me alleen redelijk aan stoor zijn die knipperende discovensters in het display, eeuwig zonde van toch best wel een mooi ding (iemand een gouden tip hoe die dingen uit moeten/kunnen ??), opmerkelijk genoeg was dat dit een vervanger is voor een autoradio die 1 jaar geleden gekocht was en ruwweg 125 euro duurder was toen, dat het geluid veel beter nu klinkt dan met die veel duurdere oude autoradio...

anomalic 16-09-2009

wiek 30-08-2009

------------Update review, 30-8-2009----------

----------1e review, 13-8-2009----------

Niels_020 29-08-2009
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Ik ben niet tevreden over de readio. Ik heb veel last van het kloppen of tikken bij de radioontvangst. Het lijkt wel of er telkens een heel kort moment van uitval is. Wat mij betreft niet om naar te luisteren, want het irriteert mateloos. Hetzelfde fenomeen doet zich voor bij bluetooth audio streaming. In ieder geval via de iPhone doet zich eigenlijk hetzelfde effect voor als bij tunerontvangst, telkens valt ie heel even weg. Ook zeer irritant. Ik heb twee andere radio's geprobeerd (overigens zonder bluetooth audio ontvangst) waarbij de tunerontvangst continu op perfect niveau blijft. Hieruit concludeer ik dat het niet aan de auto of verkeerde kabelaansluiting oid ligt, maar echt aan de radio.

Erg jammer gezien de prijs, maar ik vrees dat ook hier geldt: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat ook vaak zo.

Overige aspect is het frontje wat wel een erg vrolijk lichtorgel bevat. Als je ervan houd is het prachtig misschien, mij is het te druk. Geludskwaliteit is overigens wel goed.

Ik heb het nou twee maanden geprobeerd, ik ga terug naar de fabrikant met mijn klachten en in mijn auto zit ondertussen een andere radio.

frederique47 21-08-2009
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Een complete autoradio met alles er op en er aan voor 100 euro, wat wil je nog meer?
Maar dan moet natuurlijk alles het wel goed doen en een review na een paar dagen is niet echt betrouwbaar. Ik heb deze radio nu zelf meer dan een half jaar en alles doet het en functioneert goed, ook het geluid is uitstekend. Ik heb zelf geen negatieve ervaringen met het volume na uitschakelen of na bellen zoals in eerdere reviews is vermeld. Vaak ligt dit in een verkeerde aansluiting in sommige wagens en moeten de rode en gele draad worden omgewisseld. Ik heb de radio 1x moeten resetten in het begin omdat hij niet meer uitging, ook niet nadat ik de sleutel uit het contact had gehaald. Is later nooit meer gebeurd.
Conclusie: een volledige radio/cd/mp3/sd/carkit voor veel geld aanschaffen? Dacht het niet!

Adri 14-06-2009
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Had mijn twijfels bij dit merk, maar ben zeer tevreden over dit geweldig complete apparaat.
BT werkt perfect, mooi helder geluid een ook nog een telefoonboek voor 10 nummers.
Bij SD-kaart en USB is het geluid wel iets minder maar toch nog goed. Komt misschien omdat het MP3 is.

Radio en CD geluid is perfect.
Volledige werking vereist wat studie en als je het eenmaal door hebt is ie ook nog gebruiksvriendelijk.

2 nadelen;
Bij radio en CD knipperen er lamjes die je volgens mij niet uit kan zetten.
Verlichting bij volumeknop is wat fel, dat kan je niet regelen.
Geen ramp, maar wel jammer.

Al met al een geweldig apparaat.

platvoet 16-05-2009
Geschreven voor: Marquant MCR-732

In eerste instantie had ik mijn twijfels bij het merk. Toch aangeschaft en ik moet zeggen dat ik totaal geen spijt van heb. Een goede, eenvoudig te bedienen radio met een uitstekende geluidskwaliteit en erg gebruik(er)svriendelijk.

TMM 17-04-2009
Geschreven voor: Marquant MCR-732

Ik heb deze autoradio nu enkele maanden in bezit en ben tot nu toe zeer tevreden.

Alles wat moet werken werkt!

SD-Card tot nu toe alleen tot 2GB geprobeerd, volgens mij kan hij SDHC niet aan. USB werkt perfect (hangt nu een 20GB USB HD aan).

Bij slecht ontvangst wil de radio wel eens gaan kloppen wat een zéér irritant geluid is! Als de ontvangst goed is is het geluid echter zeer redelijk.

CD-Rom doet het gewoon!

Blue-tooth doet het goed mijn mijn GSM (Glofiish X500+).
Bij handsfree wil de tegenpartij mij nog wel eens moeilijk verstaan, maar dat kan ook aan mijn GSM liggen.
Wat zeer handig is dat via de radio het telefoonnummer direct ingetoetst kan worden.

Al met al zeer tevreden met de radio! SD + CD-ROM + Blue-tooth + USB en dat voor 100 piek!

ruud2009 27-02-2009
Geschreven voor: Marquant MCR-732

ik ben twee weken in het bezit van deze auto radio. en zeer onder de indruk ervan zoveel mogelijkheden.
Nummerkeuze direct vanaf toestel
Max. vermogen 4x40 Watt
Anti-shock CD/MP3 speler
MPXPLL RDS EON AM/FM tuner
Automatische telefoon mute en opname
Ingebouwde Bluetooth handsfree carkit
Carkit microfoon ingebouwd in frontpaneel
32 Voorkeuze geheugen posities
Volledig uitklapbaar en afneembaar frontpaneel
Audio / Subwoofer RCA lijnuitgang
USB en SD/MMC slots voor MP3 afspelen
Frequentie resp. 20-20000Hz
Elektronische toonregeling (vol/treble/bass/fade/eq/mute
Loudness functie
ISO Aansluiting
A2DP Audio streaming
het geluid is ook zeer goed.

enkelt het volume zou ik het liefst een draaiknopje hebben maar dit is geen min punt enkelt voorkeur.