Sony CDX-GT414U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony CDX-GT414U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

wouter p 22-01-2008

mooie radio
de USB ingang werkt goed, de radio onthoud waar je was ook al haal je de USB stick er tijdelijk uit
Het is erg handig dat je op de USB stick per map/directory kan zappen
het ontbreken van een directe knop voor tuner,aux etc is niet storend omdat de speler direct schakeld naar USB of cd op het moment dat je deze erin stopt

ook in onze berlingo heb ik de rode en gele draad om moeten wisselen omdat de radio anders steeds de instellingen kwijt raakte

Roca 11-12-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT414U

Na 12 jaar met Alpine radio te hebben rondgereden was deze aan vernieuwing toe. Had ik het maar eerder gedaan! Prachtig geluid komt er weer uit mijn 6 ingebouwde speakers! Bas op standje +10 vindt zelfs mijn dochter te veel dus dat zit wel goed. Meer dan genoeg hoge tonen en geen gekraak meer door slecht ontvangst of andere zenders. Makkelijk te bedienen, met vele mogelijkheden. Usb aansluiting werkt super en Ipod wordt tevens opgeladen. Afneembaar front is wel wat groot, maar het voelt allemaal degelijk aan als je hem van en op de radio zet. Sommige knopjes zijn wat klein, maar dat is een kwestie van wennen. Prima aankoop.

HJZer34 07-11-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT414U

Had eerst een Philips, prima ontvangst, goed geluid, maar begon steeds vaker uit te vallen bij het aanspreken van veel vermogen. Was ook al op leeftijd.
Deze Sony valt me meteen op door nog mooier geluid. Ontvangst is goed, mooi design, praktisch in de bediening en de usb werkt perefct. Goede koop voor dat geld.

Jeroen25 17-04-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT414U

Ik heb drie keer een clarion gehad, simpelweg omdat een Clarion naar mijn mening een vol warm onvervormd geluid produceert, en moet RC2000 gelijk geven, oerlelijk zijn ze, maar waar het mij om gaat is gewoon een goede vette strakke sound. Nadat voor de derde keer mijn frontje kopat is gegaan, ondanks de smeekbedens van de verkoper dat als ik een ander merk zou kiezen, ik diep ontgoochelt zijn, toch uitgekomen ben op de sony met zijn mosfet versterker. Deze blijft het wonderbaarlijk goed doen, maakt niets uit wat voor een dynamische muziek je ook afspeelt. En dat gezeur over die knopjes, stel 1 keer je sound goed in op de costum stand, en je bent vertrokken, 3 of 4 preset radio-stations. en klaar!!! En voor de prijs moet ik eigenlijk helemaal niet zeuren, hoe krijgen ze het gemaakt voor die prijs!?!? Ik kan me bijna niet voorstellen dat daar nog winst op wordt gemaakt. Wel een voorwaarde is dat je goede kwaliteitsboxen hebt die rammelvrij gemonteerd zijn. Echt, ik was aangenaam verrast voor een clarion liefhebber. Zowiezo een aanrader, hier zal je geen miskoop mee doen.

Admiraal5 18-03-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT414U

Deze autoradio heb ik nu enkele weken in bezet en is er door de dealer ingezet. Het geluid (6 standaard speakers van Volkswagen) is goed in te regelen via de standaard voorkeuropties. Klinkt super! Ook met de bediening heb ik geen enkele moeite, maar dat komt wellicht doordat ik al jarenlange ervaring had met een andere Sony autoradio. Groot voordeel is de USB en AUX ingang. Hiermee is deze autoradio klaar voor de toekomst. De prijs vind ik zeer scherp. Kortom: zeer tevreden over deze radio.

Boneka Paul 11-02-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT414U

Na 12 jaar vond ik het eens tijd om een nieuwe auto radio te kopen, al deed mijn oude Sony MCX-1000RD met Tuner/MD het nog prima. Maar goed je wil eens wat anders. Maar het valt met toch vies tegen moet ik zeggen. Na 12 jaar had ik toch wel wat beter spul verwacht. Dat het plaatsen van het frontje wat gewenning nodig heeft vind ik niet zo'n punt, maar hij heeft toch wel wat minpuntjes t.a.v. mijn oude md player. Zo heeft mijn oude Tuner/Md player 10 directe tuner knoppen, deze maar 6 (schijnt zo bij alle radio's te zijn tegenwoordig), de volumeknop is nu rond, maar die drukknoppen - en + vond ik toch ook makkelijk op de tast te bedienen. Heel erg jammer vind ik dat deze speler geen directe tuner/cd knop heeft. Een regelrechte misser van Sony. Voorheen had ik drie grote knoppen voor MD/CD optie/ en Tuner. Nu moet ik eerst het kleine knopje Source indrukken. En dat is nog niet alles, je moet dan ook nog alles gaan doorlopen. CD/Tuner/Aux/USB. Ook de knopjes om te skippen (volgend nummer) zijn klein en tussen andere knoppen indrukt i.p.v. apart te plaatsen. Qua mogelijkheden doet deze niet veel onder dan mijn oude 12 jarige MD speler. Alleen heb ik er nu een aux en een usb optie bij. Wel een + punt. Ook de interface is dik in orde bij de Sony van dit type. Mooi blauw en helder. De nummers kon ik 12 jaar geleden ook al zien op mijn md player.

Dan het geluid. Deze viel mij toch ook wat tegen. Mijn oude md speler had 4 x 20w. Deze 4 x 50w. maar dat zegt niet zoveel over het bass geluid. Deze vind ik namelijk erg tegenvallen. De verschillende eq. functies vind ik ook erg mager. En waar ze allemaal voor staan vind ik ook al een raadsel. Afijn XPLOD is aardig, Vocal slecht, Edge slecht, Cruise slecht, Space slecht, Gravity aardig, Custom (zet ik op +10 db) lager kan helaas niet en the off knop is ronduit slecht. Het zal allemaal vast beter klinken als je er nog extra versterkers in hebt maar dat heb ik in mijn Corsa van 2000 niet. Daar zitten 4 standaard boxen in en 2 tweeters in de handgreep van de deur. O ja mis ook nog een Loudness knop. Jammer!!

Al met al ben ik niet echt tevreden met deze tuner/cd speler. Alles doet het, het ziet er ook prima uit, maar het geluid en bedieningsgemak had beslist beter gekund! Wie suggesties heeft over het instellen voor meer Bass warm geluid, ik hoor het graag!!

+ Mooie interface met duidelijke blauwe verlichting
+ Veel mogelijkheden (Tuner/CD/MP3/Aux/USB
+ Mooi ontwerp design
+ Alles werkt zonder mankementen
- Maar 6 directe tunerknoppen
- Geen Loudness knop
- Weinig bass instellingen (beetje iel soms)
- Geen directe knoppen voor CD/Tuner!!
- Knopjes wat klein en vooral vlak

jean56 18-01-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT414U

Een fijne autoradio, veel waar voor je geld. Weliswaar niet zoveel snufjes en mogelijkheden, maar speelt moeiteloos alles soorten cd,s of bestanden vanaf een usb-stick of mp3speler (eventueel via de aux-in). Prima geluid (voor zover dat door de autoradio bepaald wordt)

RC2000 15-12-2006
Geschreven voor: Sony CDX-GT414U

Ik ben een week in bezit van deze Sony. Toen ik 'm voor het eerst in de winkel
zag was ik al verkocht. Ik had al een Philips cd autoradio (al 7 jaar oud) met
een klein frontje (echt ideaal). Wat ik erg mooi en bijzonder vind aan de Sony
is dat ik mijn mp3 (USB) speler aan kan sluiten en hij kan mp3 cd's afspelen.
Sony heeft ook AUX ingang maar ik zal daar geen gebruik van maken. De
vormgeving vind ik erg mooi. Voornamelijk omdat het display erg duidelijk
afleesbaar is. De draaivolumeknop vind ik een pluspunt i.t.t. het drukken van
volume. Men kan de display in twee kleuren instellen namelijk; rood/roze met
blauw en groen met blauw. Ik heb deze op groen met blauw gezet aangezien mijn
auto kilometer display etc. ook groen is. de andere is erg geschikt voor mensen
die VW hebben.
De front haal je helemaal eruit, is wel groot en wennen omdat ik een klein
frontje had (Philips) en die kon ik aan mijn sleutelhanger hangen. Het is even
wennen dus. Het geluid is erg goed, veel beter dan de Philips die ik had (die
het nog steeds doet hoor). De equilizer is in zeven verschillende modes
ingesteld, maar je hebt ook een ''off'' functie dus normaal geluid, nix
bijzonders en een ''custom'' functie waarbij je zelf je geluid (hoge, lage,mid
tonen etc.) kan instellen.
Verder laat de radio, wat ik niet voorheen wist, de artiest en nummer zien (als
je zelf een cd hebt gemaakt). Met originele cd's heb ik het (nog) niet
meegemaakt. Ik heb tot nu toe 2 originele cd's er in gedaan en daar was het
niet te zien. Het ligt denk ik aan de cd. USB/Mp3 speler laat hij het wel zien,
alleen als je de TAG invult. Laat je deze leeg, dan laat-ie niets zien. Je kan
ook via de functie display wisselen of de minuten en tracks wilt zien, of de
naam, of klok. Het spreekt allemaal voor zich en het is erg duidelijk.
Sony kan automatisch radiozenders zoeken en dankzij PTY kan je bijv. Rock
instellen en dan seek. Dan zoekt Sony een radiozender die rockmuziek op dat
moment op heeft staan. Erg ideaal. Ook mooi is dat Sony de pauze knop heeft en
er is mogelijkheid om een cd wisselaar aan te sluiten. Wat ik bijna was
vergeten is dat je een afstandbediening erbij krijgt. Erg klein en dun. Ik ben
niet echt een Sony liefhebber, ga toch eerst voor Philips, maar deze overtuigt
dat-ie erg degelijk, subliem en waard voor z'n geld is. Ik heb erg gelet op de
vormgeving en vergeleken met andere autoradio's zoals Pioneer (geen liefhebber
van), Clarion (oerlelijk), JVC (te opgepompt).