Pioneer DEH-P7100BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer DEH-P7100BT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

keumes 12-02-2010
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7100BT

Deze radio een aantal maanden in bezit.
nog geen spijt van deze aankoop. deze radio gekocht voor de ingebouwde parrot carkit. mn nokia synchroniseerd moeiteloos met de carkit. makkelijk vind ik dat je op het display door je telefoonlijst kunt bladeren en het volume kunt regelen van de carkit zonder het volume van de audio te wijzigen.
ipod en usb aansluiting werken ook prima.

nadeel is toch wel de grote multi knop. en de kleine knopjes langs deze knop. met regelmaat druk je per ongeluk de verkeerde knop in. en het groene lichtje achter het strakke blauwe licht van het gisplay is ook niet echt fraai.

orion27 19-12-2009
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7100BT

Prima toestel. Werkte in eerste instantie niet goed samen met mijn iPhone: als de telefoon gekoppeld was via bluetooth, kreeg ik geen geluid meer via de usb-iPod. Dit ligt niet aan de radio, maar aan de iPhone. Via wat forums op internet blijkt dit aan de firmware van de iPhone te liggen (3.1.2). Ik heb mijn iPhone gedowngrade naar 3.0, nu doet ie het prima! Crispy geluidje, telefoneren gaat prima (goed te verstaan). Bediening is niet helemaal optimaal en erg wennen.

ridderdevries 14-11-2009
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7100BT

Geweldig toestel! De bediening loopt fijn via de centrale knop. BInnen een dag heb ik de nuances gevonden. Ik heb mijn iPod er op aan gesloten en kan alle functies van de iPod gebruiken.
Degelijkheid is prima en er zijn veel mogelijkheden. De telefoon (iPhone) is heel eenvoudig gekoppeld aan het toestel middels BT en het adresboek wordt in één keer overgenomen. De knop voor voicedailing is ideaal voor me. Nu hoef ik niet meer te bladeren en volsta met te zeggen: Bel Thuis.

Ik raad iedereen dit toestel aan die gebruik wil maken van radio, telefoon en ipod in één geheel.

JanSl 28-10-2009
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7100BT

Ik zocht een radio met een goede iPod interface en ingebouwde Parrot Bluetooth module. Na uitvoerig onderzoek heb ik voor deze radio gekozen en nog geen dag spijt gehad.
Ik vind echter maar 1 review van deze geweldige radio en meer reviews van z'n duurdere broer. Die DEH-P8100BT is duurder vanwege z'n afstandbediening (die blijkbaar slecht werkt) en laten we eerlijk zijn: als je je arm uitstrekt kun je zo je radio bedienen, daar heb je geen afstandbediening voor nodig.

In veel reviews zie je mensen al na een paar dagen een beoordeling geven over hun nieuwe apparaat. Hier hecht ik minder waarde aan omdat ze dan nog teveel adrenaline in hun bloed hebben over hun nieuwe speeltje....en dan is alles goed en mooi.

Algemeen
--------
De radio heeft een fantastisch design. Diep glanzend zwart waarbij de knoppen erg mooi zijn weggewerkt. Het display heeft 2 regels (wil nooit meer een één-regel display meer) en is helder wit met goede afleesbare letters (ook wanneer de zon er vol op schijnt). De CD-invoer zit achter het display weggewerkt en als je een iPod hebt aangesloten zul je deze toch al weinig gebruiken.
Sommige mensen gebruiken SD-cards of USB-sticks (2-4-8 Gb), maar als je net als ik 2 uur per dag woon-werk verkeer hebt, dan ben je al gauw door je muziek-verzameling heen. Een 80Gb iPod is dan een uitkomt (16.000 songs in het dashboardkastje !).

De grote ronde bedieningsknop vergt wat vaardigheden maar is goed mee te leven. Pioneer kan dit verbeteren door net als bij de Nokia telefoons een extra drukknopje *OP* de draaischijf te zetten, zodat je je niet kan vergissen tussen indrukken en Links-Rechts-Boven-Onder.

Geluid
------
Het geluid is subliem. Nooit geweten dat mijn luidsprekers zoiets moois konden produceren. Er zit zelfs een hele flinke bas is zonder eindversterker te gebruiken. En dit is nog eens fijn te regelen met hetzij de equalizer of met een knopje op het frontje.

Tuner
-----
Ik woon in een gebied waar (met mijn vorige radio) alleen Radio538 een beetje te ontvangen is. Met deze Pioneer radio heb je een goed ontvangst van deze zender en ontvang ik nog andere zenders ook. Klasse gedaan door Pioneer, want zo heb je bij een zwak radio-signaal nog steeds een ruisloze ontvangst. Het inststellen van de zenders heb ik via Best Station Memory (BSM) gedaan want dat gaat automatisch en zeer snel. Het handmatig instellen kost wat meer moeite.

iPod
----
Bij de radio wordt standaard een USB kabel meegeleverd die aan de achterkant van de radio aangesloten wordt en uitkomt in je dashboard-kastje. Hierop kan je een USB-stick aansluiten of de standaard witte iPod kabel. Pioneer levert zo'n kabel ook maar dan betaal je €38,- tegen € 19,- bij de Apple-shop. Het navigeren gaat makkelijk en erg snel. Je kiest net als op de iPod voor Playlist of Artist enz. Als je dan bv Artist kiest hoef je niet door alles te bladeren maar kan je eerst een beginletter kiezen. zo kom je heel snel bij je keuze.

Op het display kan je kiezen wat je ziet op de 2 regels: [Artiest-nummer] of [Artiest-album] of [Album-nummer] of [nummer-speeltijd]. Met een knopje kan je dit heel simpel wisselen. Het display is ook breed zodat er veel karakters op passen. Als via de telefoon een inkomend gesprek is, dan pauseert de muziek en na het telefoongesprek gaat deze automatisch weer verder waar'ie gebleven was.

Bluetooth
---------
Ik snap niet waarom sommige mensen problemen hebben om hun telefoon te koppelen aan dez radio. Dat gaat super eenvoudig. Ik heb 3 telefoons getest: een simpele Nokia 6233, een Nokia E95 en een Samsung SGH-i780 (smartphone met Windows CE). Ze koppelen allemaal hetzelde: op je radio het menu zoeken aanzetten, vervolgens de juiste telefoon kiezen en koppelen. Op je telefoon de PIN code intoetsen en klaar. Dit hoeft maar 1x per telefoon te gebeuren, een volgende keer gaat dit automatisch (telefoon in je zak, instappen, auto starten en wegrijden en na ong. 1 minuut is de telefoon gekoppeld). Na het koppelen worden meteen alle adressen overgezet. Hier hoef je niks voor te doen. En per contact maakt de radio het onderscheid tussen thuis kantoor of mobiel. Je kan een gesprek ook starten met een spraak commando. dan zeg je bv bellen fam. jansen mobiel.
Het geluid gaat over de speakers en het volume is heel precies te regelen met de draaiknop. Zorg er wel voor dat de externe microfoon op je zonneklep gemonteerd is (dus zo dicht mogelijk bij je mond en zo ver weg mogelijk van de speakers).
De kwaliteit van hoe mensen jou verstaan in de auto verschilt per telefoon. Ik heb zelf de Samsung smartphone en als ik harder dan 80km/uur rijd verstaan mensen me wel maar moeten dan soms concentreren. Ik heb een keer mijn vrouw laten testen door te rijden met een Nokia 6233 verbonden en toen haar gebeld. Ze reed 120km/uur en ik merkte niet eens dat ze in de auto zat.
Bedenk ook dat als je 2x een boete hebt gekregen voor het bellen in de auto, je voor dat geld al deze radio hebt.

BT Audio
--------
Nog nooit eerder van gehoord maar snel uitgevonden hoe dit werkt. Als je telefoon toch al met BT gekoppeld is, speel je een mp3 erop af en het geluid komt via de radio op de speakers. En van een goede kwaliteit ook. Als je (net als ik) deze functie niet gebruikt kun je dit in het menu uitschakelen (net als Aux1 en Aux2), zodat deze niet voorbij komen als je op de knop source drukt. Erg gebruiksvriendelijk.

Ik kan iedereen aanraden deze radio te kopen. Mooi rustig en luxe design, zeer goed geluid en veel bediening- en instelmogelijkheden. Voordat je de radio koopt kan je bv de gebruikershandleiding downloaden, dan zie je wat'ie allemaal kan. En de prijs is ook erg gunstig, zeker vergeleken met de concurrentie. Let bij het orienteren naar andere radio's dat niet iedereen een BT-module heeft (soms moet je deze appart aanschaffen) en sommige radio's kunnen alleen het geluid van een iPod ontvangen, niet bedienen via het paneel. Je krijgt veel waar voor je geld.

jerry2boz 23-04-2009
Geschreven voor: Pioneer DEH-P7100BT

Geweldige radio. Mooi geluid. Goed in te stellen.

Aan deze radio heb ik een USB stick hangen van 32GB. Deze radio speelt alles naadloos af zonder problemen. Ik heb meer dan 381 directories op de stick staan! Gewlukkig heeft de radio een USB achteruitgang. Kan de USB stick niet per ongeluk afbreken. :-)

Tevens had ik in mijn auto nog een Pioneer CDwisselaar met IP-bus hangen van de vorige pioneer radio. Ook deze wordt perfect ondersteund door deze radio.

Alleen het instellen van BT i.c.m. een Windows Mobile device, HTC TyTnII ging iets moeilijker. Maar niet onmogelijk. Het vergt even wat zoekwerk en het werkt nu wel goed. Zelfs mijn telefoonboek kan ik zien en gebruiken op de Radio. De TyTnII kan rustig in de zak blijven.

Nu nog uitvogelen hoe ik gemakkelijk tussen 2 GSM's kan wissellen zonder al te veel in te hoeven stellen.
(2de gsm is een Nokia 6600.

De prijs in de watchlist is iets aan de lage kant. Ik heb er iets meer dan 300 voor betaald. Maar dat is hij wel waard. Met een losse Pioneer P radio en een losse Parot of Pioneer Parot BT module ben je al gauw meer euro's kwijt.

Kortom deze radio is ondanks de wat hoge prijs een aanrader voor iedereen die CD's, radio, USB en belt via BT gebruikt.