Sony Bluetooth Car Stereo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Bluetooth Car Stereo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Erwinnavi 24-12-2008
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Autoradio nu een half jaar in bezit. Radio bevalt prima. Gemakkelijke bediening. Helaas werkt mijn telefoon er niet goed op, maar hoogstwaarschijnlijk ligt dat aan mijn gsm (Nokia N73). MP3, CDR en CDRW speelt hij moeiteloos af. Afstandsbediening is voor mij overbodig en meer een gadget.

SonySources 03-12-2008
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

VAN INTERNE MIC NAAR EXTERNE MIC: Prima radio, alleen verstaanbaarheid liet te wensen over wat volgens mij samenhangt met waar de radio precies in de auto zit en hoeveel omgevingsgeluid je auto produceert.Ik heb daarom de interne microfoon uit de radio gehaald (vrij simpel het deksel verwijderen met maar 3 schroefjes) en een stuk 'verlengsnoer' gekocht (standaard microfoon snoer, soort COAX kabel die ook bij andere bv zwanenhals microfoons gebruikt wordt).De microfoon los gesoldeerd en de rode draad met de kern van de snoer verbonden en de zwarte draad met de mantel.Ik heb daarna de microfoon weer vastgesoldeerd op het uiteinde van de snoer, maar je kunt natuurlijk iedere andere microfoon gebruiken.De microfoon zit nu op de raamstijl aan de bestuurderskant en verstaanbaarheid is perfect!Is beslist een half uurtje werk waard.

ikke55 12-10-2008

Super radio
iedereen die mee rijd zegt wat een goed geluid en ook telefoon via radio super
een keer aanmelden en verder altijd verbinding ,en ook het gemak van muziek via usb stick

als ik dan toch iets negatief kan vinden is het de volume knop ,is iets te kort ,en als je er op drukt ipv draaien krijg je die niet harder of zachter doordat bij indrukken tijdelijk een andere functie aan de knop is toegekend

Mr Andreas 05-10-2008
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Ik ben echt te vreede met de radio hij doet echt wat die moet doen ook het bluetooth bellen doet het ook goed.Ik heb de radio langer dan een halfjaar.Voor wat die kost is het niet te veel

Kay 24-04-2008
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Dit toestel doet gewoon wat het moet doen: makkelijk in gebruik, hoge geluidskwaliteit, zuiver geluid bij telefoongesprekken, functioneel design.
Aan te raden aan iedereen voor wie een autoradio vooral een gebruiksvoorwerp is.

xm0128 11-02-2008
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Ik heb deze radio 2 maanden in mijn bezit en ik ben erg tevreden over het geluid. Verbinding met mijn LG prada gaat perfect. Muziek steamen is ook leuk maar detail in de muziek is een beetje weg. Na 2 maanden zijn er 2 pinnetjes afgebroken tussen schermpje en radio. Spontaan. Niet erg degelijk dus. Is nu ter reperatie terug gestuurd. Ik vind ook het licht dat de radio geeft erg fel.

Onim 01-02-2008

Verblindend.
Aansluiten was een makkie daar je de aansluitingen voor constant power en switched power heel gemakkelijk kon omdraaien.
Bediening eenvoudig en mijn telefoon(bluetooth) was zonder handleiding makkelijker aan te sluiten dan met.
Een nadeel. Radio is alleen voor overdag omdat hij in het donker een verblindend fel blauw licht af geeft.
Moet er een afdekplaat voor maken met een uitsparing voor het ir oogje, zodat ik in het donker de radio met de afstandbediening kan bedienen.

Thibaut 24-01-2008
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Vandaag deze radio gekocht en bij het installeren totaal geen problemen gehad. Simpelweg oude radio eruit en de nieuwe erin, even gsm (Sony Ericsson W950i) koppelen en klaar is kees.

Bij het bellen is alles klaar en duidelijk en ook het afspelen van muziek vanop mijn gsm via de radio werkt perfect.

Mike-v 10-01-2008
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Ik heb de Nokia 3110 classic en deze werkt echt perfect met de BT 2500. (staat nog niet op de compatibel lijst van Sony) Zelfs muziek via bluetooth over de autospeakers luisteren werkt goed. Als cd.
Als ik bel of gebeld wordt gaat de verbinding automatisch via de radio en de verbinding valt zeker niet tegen. Natuurlijk, als ik 120 rij is er voor de andere kant wat meer ruis en achtergrond geluid maar ik ben goed te verstaan en ik vind het goed klinken over de speakers. Bij muziek afspelen van mijn telefoon en bij het bellen zit deze in mijn jaszak en is de verbinding prima.
De verlichting vind ik niet storend fel, had wel een andere kleur mogen zijn. Voor het geld een zeer goede keuze. Mp3 werkt goed en duidelijk.

mimarron 10-01-2008

Gisteren gekocht ,

Snel aan te sluiten en te verbinden met telefoon (samsung F210)
In de auto van mn vrouw een Renault Twingo, alleen af en toe merk ik dat als ze belt t geluid van de spraak wat minder is maar ach ze hoefd geen uren te bellen toch ;-)

verder tevreden hoor

guyfrom belgie 07-01-2008
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

leuk toestel bt koppeling met samsung E250 prima, wel soms slecht verstaanbaar bij hoge snelheid ( een externe mic aansluiting zou hier wel de oplossing bieden )
alleen de geluidskwaliteit tov mijn vorige radio cd aiwa is echt een ramp ,bijna geen bas ( met loud on, low +10 , eq op XPLOD) heeft er iemand een idee
Jammer dat er geen pre-out is

Rob van Valderen 06-01-2008
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Wat een superfijn apparaat! Makkelijk in te bouwen. Na lezen van de handleiding eenvoudig te verbinden met bluetooth-apparaten, zowel telefoon als streamingaudio (wat een relaxte functie!). Geluidskwaliteit viel met mijn pocket-pc in eerste instantie wat tegen, maar na aanpassing van de gain van de microfoon verbeterde dit enorm, met mijn samsung telefoon is het geluid alleen maar goed geweest. Wat mij betreft is dit heel veel radio voor relatief weinig geld en daarom een echte aanrader!

kees de klerk 25-11-2007

Hoi,

Inmiddels wat aan het experimenteren geweest met de geluidsinstellingen.
De loudness heb ik uit gezet en de lage en hoge tonen wat meer bij de equalizer instelling custom
Het geluid is nu veel beter. Het galmerige vage geluid is grotendeels verdwenen.
Ook wanneer de radio zacht staat vind ik deze instelling beter als met loudness on.
Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening. Iedereen ervaart geluid op zijn/ haar manier en ook de auto/ speakers zijn van invloed.
Voor niet te veel geld een prima radio!

mvg,

kees

Fab.Rom 30-10-2007

De BT-2500 werkt perfect met mijn Nokia N80i
Ik kan goed handsfree bellen en de N80i wordt direct herkend als ik in de auto stap.
Je moet wel zorgen dat je BT aan staat op je gsm en de eerste keer moet je in je gsm verbinden handmatig aanzetten ,daarna gebeurt het automatisch.

Ik ben volgens de mensen met wie ik bel (bijna) altijd goed te verstaan, een hele enkele keer was is slecht te verstaan maar dat had meer te maken met het netwerk van T-Mobile dan met de Sony BT-2500

Het geluid van de radio/cd is ook zeer goed, speelt mps perfect af en er zijn genoeg geluids instellingen mogelijk.

Ik heb veel autoradio's gehad van verschillende merken maar deze is echt de beste die ik tot nu toe gehad heb.

tboma 08-09-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Ik heb de radio gekocht vanwege de mogelijkheid om handsfree te bellen.

De geluidsontvangst tijdens een gesrpek is goed, echter de ingebouwd microfoon werkt zeer slecht. Ik krijg van mijn gesprekspartners zeer veel klachten dat het gesprek onverstaanbaar is.

Volgende keer toch maar weer een echte hands free set met een externe microfoon

whitpa71 08-09-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Als radio/CD speler is dit een geweldig ding. Als handsfee kit is het slechte.

Geluidskwaliteit en gebruik (heeft ook een afstandbediening) is allemaal erg goede. Muziek streamen via bluetooth gaat ook goede. Telefoon wordt automatische herkend (Nokia 6021, N70 en 5300) als je de bluetooth aan laat blijven.

Maar... handsfree bellen...

Je hoord de andere beller erg goede door de auto speakers, maar dat de microfoon eigenlijk achter de frontje zit, hoord de andere beller jou erg, erg slecht (bijna niet).

cjdijk 07-09-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Ik heb deze auto-radio/cd-speler met Bluetooth gisteren ontvangen.
Het leek erop dat ik hetzelfde probleem had als enkele andere personen die hier een review hebben achtergelaten.
Namelijk dat ik elke keer als ik opnieuw in mijn auto ging zitten, de Bluetooth verbindings-instellingen kwijt was.
Het Bluetooth-telefoonlampje gaat wel aan, het Bluetooth-audio lampje blijft helemaal uit.
Als dat lampje uit is, wil mijn telefoon geen muziek afspelen over de autospeakers.

Gelukkig heb ik toch nog even goed gekeken in de gebruiksaanwijzing.
Daar zag ik dat het knopje 6: Pauze tevens een verbinding maakt met mijn telefoon (Sony Ericsson P990i).
Direct bij indrukken, zie je op de radio het Bluetooth-audio lampje aangaan.
Bij nogmaals indrukken, gaat de mediaplayer het gepauzeerde nummer afspelen.
Dit gaat eigenlijk hetzelfde als bij mijn Blutooth headset voor op de fiets (Sony Ericsson HBH-DS970).

Verder kan ik zeggen dat TomTom Navigator 6.020 op mijn telefoon ook over de autospeakers werkt.
Wel apart dat ik een haperende TomTom stem krijg als mijn Bluetooth GPS-receiver (ADAPT AD-800) uitstaat.
Tevens heb ik even geprobeerd of iemand mij kan bellen als ik in de auto zit.
Dan hoor ik een belsignaal over de autospeakers, en moet op de radio op de volume regelaar drukken,
dan gaat de mediaplayer op pauze staan, en wordt het geprek direct aangenomen (kan ook via de afstandsbediening).
Ik heb ook gemerkt dat ik juist NIET op mijn telefoon beantwoorden Ja/Nee moet drukken.

Het geluid is trouwens ook uitstekend, zoals ik van Sony gewend ben (ik wil veel Bass).
Verder zijn er ruim voldoende instelmogelijkheden:
Equalizer (6 presets), gescheiden hoog en laag regeling, Loudness aan of uit.
Bij de radio kun je 18 FM en 6 AM zenders vastleggen.
De CD-speler kan naast audiocd, ook MP3cd's afspelen (ik heb dit zelf nog niet geprobeerd).
Er is ondersteuning voor Bluetooth A2DP, van groot belang als je muziek wilt afspelen via je telefoon.
Let daarop of jouw telefoon dat ook ondersteunt, dat scheelt enorm in geluidskwaliteit.

Overgens heeft Sony ook een dubbel zo duur model, met extra's die ik niet nodig heb.
Ik zie de naam van de beller (of telefoonnummer) alleen op mijn telefoon, niet op de radio.
Als je zelf gaat bellen, geldt hetzelfde, dus niets te zien op het display van de radio.
Op deze radio zitten ook geen ingangen voor een extra versterker of cd-wisselaar.
Wel kun je bijvoorbeeld een Walkman of I-Pod via hun koptelefoon-uitgang aansluiten.
Die aansluiting zit op het bedieningspaneel, onder handbereik (nog niet geprobeerd).
De handsfree microfoon werkt ook prima, wellicht hangt dit sterk af van de radio-inbouw-plek in de auto.

Reaktie voor Dirk Engel 28-08-2007 (bluetooth streaming audio, geluid is mono erg zacht en super blikkerig).
Reaktie voor Enrico M 30-07-2007 (Bluetooth audiostreaming valt me tegen, het geluid klinkt iel en warrig).
Jullie telefoons ondersteunen alleen standaard BlueTooth, geen A2DP BlueTooth (versie 1.2 of 2.0).
Standaard Bluetooth is eigenlijk alleen geschikt voor telefoon geprekken, niet voor HiFi geluid.
Let er dus op of je telefoon dat ondersteunt, als je een audio via Bluetooth wilt afspelen.

Uiteindelijk ben ik erg tevreden, nadat ik alles goed uitgezocht had.

Niwla 29-08-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Vandaag deze autoradio geplaatst. Super geluid en de bediening is ook relatief eenvoudig. Wel vind ik de blauwe verlichting erg fel in het donker, maar wellicht komt dit omdat mijn vorige autoradio subtieler verlicht was.

Het pairen van mijn SE W810i gaf in het begin problemen, maar met behulp van de reacties hier is het toch gelukt. De handleiding vermeld inderdaad dat je de bt/eq-knop 7 seconden ingedrukt moet houden tot het BT-symbool gaat branden, maar wanneer je hem langer ingedrukt houdt (ca 14 sec) dan gaat het symbooltje knipperen en is het pairen een fluitje van een cent! (bedankt voor de extra uitleg (o.a.) rebellio)

Met het bellen zelf via de radio heb ik nog geen echte ervaring, maar daarover heb ik goede reacties gehoord dus dat zit wel goed.

Zo krijgt een autoinbraak toch nog een redelijk happy end!

Dirk Engel 28-08-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Afgelopen vrijdag deze radio gekocht en ik kan niet anders zeggen als dat het een perfecte radio is. De Bluetooth carkit werkt prima. je moet wel in de richting van de radio praten maar je bent duidelijk te verstaan. Wat wel grappig is, is dat er ook een afstandsbediening bijzit en de mp3/wma functie werkt goed. Hij maakt mooi apparte cd's van alle mappen waardoor je een goed overzich houd in je mp3tjes.
Enige kleine minpuntje is dat de bluatooth streaming audio in combinatie met mijn mijn N73 echt niet klinkt. Het geluid is mono erg zacht en super blikkerig. Maar opzich is deze optie ook niet echt belangrijk.
Ik vind het een aanrader om te kopen.

KnarfAir 21-08-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Goed apparaat dat prima voldoet aan de behoefte handsfree te bellen. Erg handig is de ingebouwde, perfect werkende microfoon. Wel is het lastig om te wisselen tussen verschillende te pairen telefoons: dat moet steeds weer handmatig gebeuren. Goed (regelbaar) geluid van de CD speler en van de radio met veel hedendaagse functies. Telefoongesprekken hebben nauwelijks last van omgevingsgeluiden in de auto. Dat is overigens wel afhankelijk van de inbouwplek in de auto; pas op voor montage dichtbij bijvoorbeeld hard blazende airco/lucht roosters. Inbouw is eenvoudig zelf te doen met de bijgeleverde aansluitkabels en ISO verloopstekkers.

Dkmvs 16-08-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Ideaal apparaat, werkt prima en zeker aan te raden. Het enige Grote minpunt, je kan je telefoonlijst niet inladen, zoals ik bij de parrot gewend was. Verder een mooi apparaat en netjes weggewerkt t.o.v. de parrot.

Enrico M. 30-07-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Mooie headunit voor mensen die eenvoudig een radio gebruiken. Geen Hi-End unit. Daarvoor mist deze de externe uitgangen.

Bluetooth handsfree werkt afdoende voor een apparaat met ingebouwde mic.

Bluetooth audiostreaming valt me tegen. Het geluid klinkt iel en warrig. Hoogstwaarschijnlijk is de datacompressie van bluetooth de schuldige. De sony walkman-telefoon waar ik gebruik van maak geeft over de hoofdtelefoonuitgang wel goed geluid. Ik heb audiostreaming nog niet kunnen vergelijken met andere units, maar ik denk ik denk dat bluetooth zich gewoon niet voor Hifi leent.

Verder is het jammer dat er geen telefoonboek in kan zodat je met de unit kan uitbellen. Telefoon op een standaardtje is dus dan de oplossing.

Verder zeer tevreden over het geluid van de cd-speler. De tuner is minder dan mijn Kenwood kwa signaalhelderheid.

Voor de prijs een aanrader.

mr henri 42 22-07-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Heb de radio nu al een tijdje in het bezit
ben er zeer tervreden over
werkt goed samen met mijn nokia n73
het koppelen was geen probleem
geluid van de radio is gewoon goed
ontvangst van de radio is ook niks mis mee
leuk en goed toestel voor zijn prijs.

janul 14-07-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

prachtige autoradio. Toen ik hem wilde aanschaffen list van ondersteunde gsm bij sony geraadpleegd. De samsung X500 stond er niet bij. Een onaardige dame bij de helplijn kon allleen als antwoord geven: moet je hem maar kopen en uitproberen. Ja, die is gek.
Garage gebeld( verkopen ook deze radio) en zij waren bereid een proefopstelling te maken in de garage om uit te proberen. En voila het werkte. Dus direkt aangeschaft en geen moment spijt.

Tombt2500 05-07-2007
Geschreven voor: Sony Bluetooth Car Stereo

Heb deze sony nu 3 maanden in mijn bezit, ben er over het geheel wel te spreken over.

Verbinding maken met mijn telefoon was geen probleem (is ook een sony).
Versterker is echt super heb speciaal voor deze radio nieuwe speakers van behoorlijke kwaliteit gekocht, klinkt beter als mijn vorige radio waar ik een apparte eind versterker op had aangesloten.
Bij mp3 cds kan je ook volgend en vorig album selecteren (erg handig)
Frontje is eenvoudig te plaatsen en te verwijderen.

Minpuntjes:
Zit zeer ligte ruis op bluetooth audio streaming (hoor je bijna niet, alleen bij zeer zachte pasages)
Bluetooth handsfree geeft een hoop omgevings lawaai mee naar de beller aan de andere kant, zeker als deze persoon ook met een blue tooth kit beld (in dit geval parot) is een gesprek lastig te voeren. Nu merk ik pas dat mijn voorbanden best wat geluid maken, ik zal bij de volgende banden zeker op letten.
telefoonboek is niet te laden in de sony, dus je moet wel je telefoon in zicht hebben om te zien wie er belt, of als je zelf wil bellen.

Maar gezien zijn prijs en perfecte geluid blijf ik m een ieder aanbevelen.