Sony CDX-GT410

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony CDX-GT410 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Ed Bijkerk 12-01-2008
Geschreven voor: Sony CDX-GT410

Bij dat ik hem gekocht heb. USB en Aux in super! Het geluid kan beter, maar niet voor dat geld. De equalizer instellingen negeren en zelf instellen zorgt voor (wat mij betreft) prima geluid. Vooral als je zoals ik de gewone standaard ingebouwde speakers gebruikt en geen extra versterker.
+/+ goed geluid na zelf instellen
+/+ zeker niet lelijk
+/+ usb en aux aan de voorkant
+/+ solide
+/+ eenvoudige bediening
+/+ prijs
+/+ behoorlijk goede tuner/ontvangst
+/+ veel mogelijkheden/erg compleet
+/+ waarschuwingspiepjes mbt verwijderen front bij verlaten auto

-/- front + opbergdoos is nogal fors
-/- geluid niet altijd even constant bij afspelen van usb

Edwinn 07-01-2008
Geschreven voor: Sony CDX-GT410

Heb gister ook deze radio gekocht, was zo goedkoop in de aanbieding dat ik hem
niet kon laten liggen. Ding werkt perfect. Zit een goed geluid in maar
dat is natuurlijk wel afhankelijk van je speakers. Zelf heb ik het in een Volvo
V40 zitten met de standaard aanwezige 6 speakers en subwoofer en vind het heel
goed klinken. Ook bediening is wel makkelijk maar inderdaad wel lastig dat je
bij source door alle bronnen heen moet scrollen.
Ook handig dat ie bij contact afzetten nog even 6 piepjes geeft om aan te geven
dat je het frontje nog niet eruit gehaald hebt!!
Kortom qua prijs/gebruiksmogelijk verhouding een fijne radio, duurzaamheid moet ik uiteraard nog even afwachten...

Stephan Nobelen 02-01-2008
Geschreven voor: Sony CDX-GT410

Een aantal weken geleden heb ik deze radio voor mijn verjaardag gekregen. Ik ben erg blij met de radio, vooral vanwege de aux in EN usb aansluiting. Het geluid via cd en radio is prima en niets op aan te merken (Ligt natuurlijk ook een beetje wat voor speakers je in je auto hebt zitten) Klinkt goed samen met kenwood front en kenwood rear speakers, vooral vanaf cd en radio. Alleen via USB lijkt het alsof de geluidskwaliteit achteruitgaat bij een hoger volume. Dit kan ook aan mijn usb stick liggen, dit was de goedkoopste die ik kon krijgen..
Verder kun je nog kiezen tussen rode en groene verlichting rondom de knoppen, wat ook een leuke optie is. Kortom ik ben tevreden!

Benji55 21-12-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT410

Heb dit product een week in bezit.
Hij bevalt erg goed!!!
Makkelijk te bedienen, mooi display, geluidinstellingen makkelijk aan te passen.

Echter heb ik wel al een probleem gemerkt.
Tijdens het luisten van een song komt er ongeveer naar 50 sec te hebben geluisterd een enorme bas bij.
Terwijl ik niks aan de instellingen heb veranderd.
Weet iemand hoe dat komt?
Ik heb namelijk een versterker en woofer erop aangesloten, als dan opeens die bas op komt zetten gaan mn oren eraan.

Wie heeft voor mij de oplossing??

Bedankt

Dietz 21-08-2007

Een dikke 10, waarom:

Super eenvoudig: installatie, bediening, dagelijks gebruik.
De radio is ingebouwd in een Audi TT, daarvoor moet je rood en geel even omdraaien (maar alles werkt zoals beschreven in bijgeleverde manual, dat is ook wat waard).
Geen piepjes bij copy cd's zoals in vele andere spelers, MP3 stick van 1 gig (mijn oude) gaat in 1 keer goed. Plug en Play werkt voortreffelijk.
Bij de Audi TT mag gelijk de antenne versterker eruit (dus 1 extra kniptang, maar dat heb ik met iedere autoradio ondervonden).
Ik zeg kopen, inbouwen en genieten (geluid moet je naar eigen voorkeur instellen, maar kan geen probleem zijn als je geen Basssssss monster bent).
Deze zit ingebouwd in een Audi TT Cabrio en het is echt een feestje.
Een Audi TT heeft alles Rood, dus ik zou dat blauwe display graag zien verdwijnen (of instelbaar qua kleur). De rest van de radio kan wel worden voorzien van een Rode kleur (daarom de 9 ipv de 10)

Jan19692 19-06-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT410

Ik heb deze radio een week gehad en gelukkig nog om kunnen ruilen. De geluidskwaliteit is absoluut onder de maat voor deze prijs. De oorzaak hiervan is dat deze radio geen MOSFET (losse transistors )versterking heeft en dat hoor je! Sony werkt met S-MOSFET (IC's) deze zijn kleiner en leveren domweg te weinig vermogen. Denk nou niet dat ik een audiofiel ben die dingen hoort die er niet zijn. In mijn auto heb ik gewoon standaard speakers. Laat je ook niet misleiden door het wattage. Dat is gewoon 4x50 Watt (beetje standaard nu). Er zijn zoveel methodes om dit de meten dat het werkelijk van 0 en generlei waarde is.
Deze radio klinkt alleen maar goed als je niet beter gewend bent

Verder leuk radio-tje qua bedieningsgemak en mogelijkheden. Ik had hem ook gekocht omdat er een USB en AUX ingang op zit. Deze combinatie komt vrij weinig voor. Als je hem aanluit op een versterker is het wellicht een prima apparaat maar anders zijn er genoeg alternatieven als Pioneer, JVC en Kenwood die in het zelfde prijssegment met MOSFET versterkers zijn uitgerust

Boneka Paul 21-02-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT410

Hoewel ik de Sony CDX-GT414 heb gekocht (zwarte uitvoering) is ie voor de rest precies indentiek aan deze autoradio. Moet zeggen het is vooral wennen na 12 jaar oude autoradio met md. Deze is nog steeds goed maar het opneemgemak van de cd brander bracht mij tot deze nieuwe aankoop. Het geluid vind ik minder warm en diep klinken terwijl ik hiervoor 4 x 15 w. had, maar dat zegt niks over de klanken en diepte van het toestel. Misschien dat de md dieper klinkt dan de cd bij een autoradio, ik weet het niet. Een oude lp klinkt meestal ook nog beter dan een cd. Afijn flink stoeien dus met het geluid. Helaas zit er geen Loudnessknop op. Jammer vooral als je even snel een extra bass wil of juist niet. Nu moet je alle geluidsinstelling die veelal weinig om het lijf hebben (of je moet extra versterkers aansluiten) doorlopen. Ook vreemd is als je even wil checken waar ie op staat. Dan gaat ie gelijk naar de volgende optie (irritant!!) Meestal staat ie bij mij op Custom. Ook jammer vind ik de Sourch knop. Geen directe CD of Tuner knop. Je moet alles doorlopen!! CD/Tuner/Aux/Front/USB. Een domme zet van Sony. Aux gebruik je als je die aansluiting erin stopt en dat geldt ook voor de USB aansluiting. Waarom dan toch het hele circuit doorlopen?? Bij aux kun je trouwens niet alle knoppen bedienen van je radio. Dit moet dan gebeuren op de bron van het toestel (md speler bijvoorbeeld). Nog meer minpunten? Helaas wel. De speler is wat lastig erop te zetten. Je hebt geen echte grip. Ook is de doos nogal grof en groot. Persoonlijk heb ik ook liever een + en - toets voor het volume of de knop moet diep genoeg zijn. Deze is wat vlak. Positieve punten heeft ie gelukkig ook. De mogelijkheden zijn groot. CD/MP3/USB/Aux en het werkt allemaal perfect. De display is helder en duidelijk alleen met direct zonlicht zijn de knopjes wat moeilijk te zien. Hij heeft maar 6 directe tunerknopjes maar daar valt mee te leven. Hij slaat niet over ook niet over grove drempels en/of kuilen. Prima dus.
Resumerend de volgende punten:
+ vormgeving display
+ veel mogelijkheden
+ alles werkt zonder haperingen
+ slaat niet over
+ veel eq. al heb je daar weinig aan zonder extra verst.
- weinig diepte bass
- geen directe knop CD/Tuner
- wat lastig op te zetten en vrij groot om mee te nemen
- keuzebron doorlopen onnodig (veiligheid)

wester 28-01-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT410

Leuke radio die een goed geluid geeft. Diverse instellingen van soort geluid (zo'n 7 stuks van pop tot ruimtelijk) 2 Isi blokken (A en B) die op een standaard stekker passen. De gele en rode draad (Opel Astra)moesten bij mij wel omgewisseld worden omdat mijn instellingen niet werden onthouden, maar dit was eenvoudig. De omlijsting van de radio is gemaakt van fragile kunststof dat erg snel kapot gaat als je deze niet voorzichtig plaatst. Goede autoradio voor een redelijke prijs.

RedDevil 13-01-2007
Geschreven voor: Sony CDX-GT410

Ik ben uiterst tevreden over mijn nieuwe aankoop! ik heb aardig wat aan te
sturen in mijn auto onderandere een composetje voor, 4 kanaals versterker
achter met 2 subs en 2 hoedeplank speakers maar het geluid is helemaal
geweldig, het mooiste is dat ik met mijn radio de sub/versterker kan bedienen
(harder zachter van -10dB tot + 10 dB) en dat geldt ook voor de HI/MID/LOW
tonen! SUPERS dus ook mijn Ipod en mijn USBstick draaien perfect en geen
kwaliteits verlies + de afstandbediening werkt ook heel goed zelf met die kan
ik alle speakers benaderen en afstellen.