Blaupunkt Melbourne SD27

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Blaupunkt Melbourne SD27 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

brother louie 28-12-2007
Geschreven voor: Blaupunkt Melbourne SD27

Vandaag de SD27 Geïnstalleerd en de radio ontvangst is zeer goed. Op een 2GB SD kaart heb ik een map gemaakt met meerdere submappen en zoek dan vrij vlot in mix-all.
Al bij al zeer tevreden over het gebruiksgemak, van de degelijkheid weet ik natuurlijk nog niks.

Lucazzz 19-12-2007
Geschreven voor: Blaupunkt Melbourne SD27

Vorige week een andere auto gekocht zonder radio, m'n oude verkocht met m'n sony mp3/cd speler. ik was eigenlijk op zoek naar een radio met usb aansluiting , maar kwam toen deze tegen met sd kaart lezer voor een hele mooi prijs. nog geen problemen gehad met het apparaat hij leest mijn sd kaart, welke ik tevens voor mijn digitale camera gebruik, perfect. Het enige wat ik op het sd kaart gedeelte heb aan te merken is het trage doorgaan naar een ander nummer als je hem op mix all (shuffle) zet. groot voordeel is dat je het startvolume kan instellen van de radio, zodat je 's ochtends niet de schrik van je leven krijgt als je hem smiddags hard hebt uitgezet. groot voordeel is het aanwezig zijn van een play/pauze knop, welke miste op mijn vorige. de fm radio en bediening zijn duidelijk en eenvoudig te bedienen als je het eenmaal doorhebt, het wert allemaal net iets anders als sony, kenwood e.d. kortom prima apparaa voor prima prijs.

macatie 23-11-2007
Geschreven voor: Blaupunkt Melbourne SD27

Ik heb deze autoradio nu enkele maanden en ik moet zeggen: uitstekende aankoop! Zeer degelijke radio met geheugenkaartingang. Perfect geluid zonder dat het geluid overslaat door hobbels ed.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de hele gebruikershandleiding nog niet doorgenomen heb, maar tot nu toe niet anders dan lof voor dit product.

BartMan2007 02-11-2007
Geschreven voor: Blaupunkt Melbourne SD27

Omdat ze mijn radio/cd navigatie hadden gestolen hadden wilde ik een goedkope speler met afspeelmogelijkheid van mp3 van SD kaart ervoor terug

Nu dit is precies was ik zocht!

De inbouw zelf was geen probleem
Echter was de pin (iig voor deze Blaupunkt) RADIO MUTE aangesloten op de zwarte steker en deze zorgde ervoor dat de Blaunpuknt direct naar TELEPHONE mode sprong en dan kun je dus niks meer doen, de pin afgeplakt (moet eigenlijk de draad eruit halen uit de stekker) en alles werkt. (Blijkbaar deed de vorige radio speler hier niks mee)

Het radio volume is duidelijk veel harder als van de MP3 maar misschien is daar wel iets op te verzinnen...

De display is duidelijk en de titels van de mp3 worden netje weergegeven
Heb 2x2 GB geheugen kaartjes erbij en die leest ie probleemloos en snel in

Afgeleverd in nette verpakking uitgebreide handleiding in alle talen op de blaupunkt website kun je aparte nl gebruiker en inbouw handleiding downloaden

Ik zie op bepaalde forums mensen over echt inimini dingen klagen over klok in 12 uur mode en dat ie geen RDS zou hebben nou bij mij werkt dit beide gewoon goed!

hans2007 27-09-2007
Geschreven voor: Blaupunkt Melbourne SD27

Zo, ik heb hem dus en... zeer tevreden ben ik ermee. Er liggen nu 2x2Gb SD-cards in mijn auto met 77 CD's erop in variable bitrate en het werkt super! Eindelijk zorgt de voortschrijdende techniek eens voor iets dat een stuk minder complex en storingsgevoeilig is.

Inderdaad moest ik de CD's op de eerste kaart opnieuw erop kopieren. Folder voor folder kopieren zorgt voor de juiste volgorde voor de Melbourne SD27

In de handleiding staat zelfs dat hij 1500 bestanden per folder aan kan(!) Nieuwe firmware o.i.d.? Alleen lange bestandsnamen kan het maximum aantal reduceren; een kwestie van geheugenruimte voor de titels dus.

Met 10 minuten was hij gemonteerd en speelde meteen geweldig.

Als ik nadelen moet noemen zijn dit ze:
- De titels op het display zouden wat langer stil moeten staan bij het scrollen; kan je beter het volgnummer lezen.
- Hij zou tijdens het scrollen niet meteen moeten beginnen met spelen; dat vertraagt het scrollen behoorlijk en je schiet makkelijk over je doel heen.

Enige uitleg bij mijn cijfers:
- De geluidskwalieit van de radio geef ik een 9; die van de MP3's een 7; de MP3's op mijn thuisinstallatie spelen nl. een stuk beter. Voor mij echter voldoende.

- De mogelijkheden zijn natuurlijk gering, maar dat was precies wat ik wilde, dus een 9.

Al met al een aanrader als je precies deze functies zoekt en niet meer (en dat dus ook niet hoeft te betalen).

graatje 20-08-2007
Geschreven voor: Blaupunkt Melbourne SD27

Ik heb de radio nu 2 maanden in bezit, geluid is prima. Ik heb nu een 2 Gb SD kaart (Sandisk), met ruim 250 mp3's erop staan.
Bij het inschakelen van de radio duurt het enkele seconden voordat deze begint te spelen. Dit is acceptabel. Ik heb de mix mode ingeschakeld. hier zijn 2 mogelijkheden, mix all en mix dir. Bij mix all duurt het enkele seconden voordat het volgende nummer begint. Bij mix dir duurt het 1 seconden voordat het volgende nummer begint. Bij mix dir lijkt het erop dat hij alleen nummers selecteerd van de eerste helft. Hierna heb ik al mijn MP'3 gerenamed met een oplopende nummering (a=1, z=250) om dit te testen, ik kom niet hoger dan 170, terwijl ondertussen sommige nummers al 4x voorbij gekomen zijn. Hierna weer

gerenamed (a=250, z=1), kom niet hoger dan 145, terwijl een aantal nummers meerdere keren voorbij komen. Als je snel 10 nummers vooruit wilt dan zie je de titel gelijk meeveranderen, echter het duurt soms wel 30 seconden voordat de muziek daadwerkelijk begint. Ik heb de kaart geformateerd als FAT32, ik heb ook FAT geprobeerd. Ook verschillende format tools geprobeerd, echter allemaal zonder resultaat.

Mijn redenatie van de mixmode is dat de nummers gehusseld worden, echter als ze moeten allemaal voorbij geweest zijn alvorens hetzelfde nummer weer voorbij komt

Al met al het MP3 gedeelte ben ik nog niet aan uit, ik zal eens een ander type kaart proberen.

demara 03-07-2007
Geschreven voor: Blaupunkt Melbourne SD27

De ideale nieuwe autoradio. naast een uitgebreide radio je mp3-speler aansluiten of je eigen muziek via sd kaart afluisteren ( 2gb SD heeft ongeveer 500 WMA nummers opslag), dus niet meer slepen met cd'tjes of cd wisselaars . De geluidskwaliteit en instel mogelijkheden zijn zeer goed.