Sony MEX-BT3800U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MEX-BT3800U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Emmerx2 10-04-2015
Geschreven voor: Sony MEX-BT3800U

Sinds 2011 een MEX-BT3800U in mijn auto('s) gehad.
VOOR
+ Bluetooth werkt erg goed als carkit en muziekstreamen
+ Goede inegratie met BMW stuurwiel en Connects2 CTHBM01
+ Gebruiksinterface redelijk eenvoudig
+ 4x 52 W is genoeg voor mijn auto
TEGEN
- Verlichting van knoppen veel te fel; dimmer doet alleen scherm ...
- Slechte interne microfoon
- Na 3 jaar is de Source knop stuk ...

Felle verlichting kun je oplossen door het frontje open te maken (4 schroeven en klikverbinding) en dan de miniLEDs donker te maken met een zwarte merkstift.
Externe Sony microfoon is niet duur, wel lastig om draad te trekken door je dashboard.
Source button is kapot als je radio niet meer aangaat, alleen met de Eject knop. Kapotte microswitch kun je verwijderen met soldeerbout. Daarna je afstandbediening gebruiken, of de remote control op je stuur.

Barry12 14-03-2011
Geschreven voor: Sony MEX-BT3800U

Bijzonder mooie radio voor een schappelijke prijs. Veel mogelijkheden en makkelijk te gebruiken/installeren. Ook de bluetooth functie werkt super goed. Met streamen van muziek vanaf de mobiele telefoon en USB zijn CD's overbodig geworden, wat mij betreft ideaal!

falko 15-02-2011
Geschreven voor: Sony MEX-BT3800U

Je moet wel even zoeken, maar als je weet hoe het moet, dan is het een fijne radio.
Externe microfoon gekocht, werkt prima en duidelijk.
De muziek wat er uit komt is geweldig, na 25 jaar met Blaupunkt zitten te klooien, en de USB wat een gemak. Ik mijn eigen USB, mijn vrouw haar USB en de kids.

Robl 05-09-2010
Geschreven voor: Sony MEX-BT3800U

Deze autoradio een poosje in gebruik. Prima radio.

Heb met mijn smartphone Samsung Galaxy S i9000 tijdens het bellen enklele malen gehad dat zomaar de bluetoothverbinding was verbroken. Erg lullig tijdens een belangrijk gesprek onderweg. Kan ook aan mijn telefoon liggen.

Eerst rijdend getest met bellen over bluetooth met ingebouwde microfoon. Dat bleken de mensen aan de andere kant van de lijn niet geweldig te vinden. Daarom de microfoon die nog in de auto zat tbv de oude carkit aangesloten. Nu heel aardige geluidkwaliteit zegt men.

Ik hoor trouwens de mensen die ik bel uitstekend.

Audiostreaming vanaf mijn telefoon werkt verbazingwekkend simpel en goed.

2 keer is het voorgekomen dat het frontje MET aangesloten usb-stick op de bestuurdersstoel ligt. Vrouw en kinderen zeggen niet op het knopje voor ontgrendelen van frontje te hebben gedrukt. Raar.

De verlichting vind ik wel prima.

elensen 08-08-2010
Geschreven voor: Sony MEX-BT3800U

De tip van Theo50 is een hele goede tip. Microfoon is inderdaad van slechte kwaliteit, maar vandaag hem verplaatst met de methode van Theo50 en nu veel betere kwaliteit!

thefrankey 20-03-2010
Geschreven voor: Sony MEX-BT3800U

Sinds gister binnen en direct ingebouwd. Bluetooth functie werkt uitstekend. Zowel telefoon als streaming. Ik heb echter wel een externe microfoon aangesloten. Vooral als je op de snelweg rijdt komt de interne microfoon te kort.

Muziek spelen via USB stick gaat prima alsmede ook via de Ipod. Keurige kwaliteit. Jammer dat er geen USB aansluiting aan de achterkant van de radio zit, dan had ik de ipod mooi kunnen wegwerken.

Afstandsbediening vrij zinloos voor in de meeste auto's.

Enige echt grote minpunt vind ik de verlichting van de radio. Die is mijn inziens veel te veel. Niet het display maar de knoppen. Je kunt dit niet aanpassen.

Prima radio!

Theo50 15-03-2010
Geschreven voor: Sony MEX-BT3800U

Deze autoradio is er echt een van de laatste generatie wat de mogelijkheden betreft.
Bleutooth werkt perfect in combinatie met mijn Nokia N95 8GB.Adio streaming en handsfree bellen werken perfect en het koppelen was geen enkel probleem.De interne microfoon werkt ook redelijk, maar ik heb toch maar een nieuw stekkertje aan de al in mijn auto aanwezige microfoon gesoldeerd om het beste resultaat te krijgen.Je kan met een druk op de knop het laatste nummer wat in het telefoon geheugen staat bellen of voice dialing gebruiken en het zal het meer van de aangesloten telefoon afhangen of dat goed werkt.Radio heeft ruim voldoende vermogen en je kan met de equalizer je eigen voorkeur instellen.Hoewel het geluid natuurlijk voor een belangrijk deel de de aanwezige boxen wordt bepaald klinkt hij echt veel beter als mijn oude Philips radio.Ook de USB aansluiting aan de voorkant is een zeer nuttige extra. Heb nog geen problemen gehad dat mappen of nummers niet te vinden waren, ook niet op goedkope USB sticks.De aanwezige CD speler werkt ook zonder problemen.Het instel-menu moet je wel even met het boekje er bij doorlopen om alles naar je persoonlijke wensen in te stellen.Het voorfrontje blijft wel en beetje aan de radio hangen als je het los wil hebben, maar er moet iets te zeuren overblijven.