Maxi-Cosi Tobi (Model 2010) blauw, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Maxi-Cosi Tobi (Model 2010) blauw, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

rheijmen 08-10-2011

Ik heb een probleem met de riemspanners. De riempjes gaan sinds een tijd niet meer losser, omdat het klemsysteem aan de binnenkant kapot is. We duwen dus wel het gordel 'huis' naar voren - en normaal gesproken zouden de banden nu losgestrokken kunnen worden, maar dit is stuk.

We kunnen de stoel niet meer gebruiken, terwijl hij voor de rest perfect is!
Dit is gewoon een constructiefout. Echt heel erg slecht voor zo'n dure stoel! Maxi Cosi Tobi misser, dus.

oamkessels 15-11-2011

Ik heb t zelfde probleem denk ik. Net zelf opgelost.
Probleem zat in de spanner van het onderste gordeltje (op het zitvlak dus)
Daar zat de riem gedraaid waardoor deze alleen nog stakker kon en niet meer losser.
Ik het systeem toen uit elkaar gehaald. Even goed kijken hoe t zit! en vervolgens los gemaakt. Nu doet het ding t weer.
Kleine handleiding:
stoel uit de auto halen (en naar binnen)
stoel in ligpostie.
bekleding onderlos halen (2 touwtjes) en de gordelspanner door de bekleding heen halen.
Torx schroeg die aan t metaal van de gordelspanner zit loshalen.
De piepschuim zitjes aan de zijkanten van t zitvlak naar je toe trekken en verwijdere.
Stoel wat ondersteboven zetten.
klein torx schroefjes van t lig/zit handeltje verwijderen en de metalen stang naar de zijkant schuiven en verwijderen.
Dan kan al de gordelspanner voorzichtig losgewipt worden en bekeken, en schoongemaakt worden.
(zelf hat ik eerst ook nog de grote vasthoud stang van stoel/onderstel verwijderd door eerst de zwarte plastic dopjes aan de zijkant er met een schroevendraaier uit te wippen), dan kan de stoel losser van t onderstel bewogen worden met wat meer werkruimte)

misschien werkt dit?

Officiele_reactie_van_Maxi-Cosi 27-10-2011

Vervelend om te lezen dat er een defect is ontstaan aan uw Maxi-Cosi Tobi waardoor deze niet meer te gebruiken is. Wij kunnen uw Maxi-Cosi Tobi repareren voor u en ik wil u daarom verzoeken contact opnemen via het contactformulier op www.maxi-cosi.nl of bel 088-1232442 (ma-vr 09:00-12:00).

Angie69 02-02-2011

Niet te spreken over de Tobi. Onze dochters wisten zich allebei los te wurmen ook al geeft de indicator groen aan. We konden een Römer stoel lenen en daarbij had mijn dochter enorme moeite om zich los te wurmen tot haar grote frustratie.
Door deze goede ervaring hebben we nu als opvolgers twee Römer stoelen 15-36 kg gekocht.
Prima stoelen. Koop geen Tobi maar een Römer!