Alecto DBX-90 Babyphone

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto DBX-90 Babyphone op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

st12 13-03-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Leuk, klein, compact, groot bereik....MAAR....

Na een aantal maanden was hij al kapot. We kregen een nieuwe omdat ze het niet konden repareren. Nu is hij inmiddels weer kapot (piept steeds en geeft geen bereik aan dan) maar we vallen nu buiten de garantie. Ze maken het niet voor ons. Twee keer over dezelfde mankementen, dat is toch wel heel vreemd!(en we zijn er echt zuinig mee omgegaan!) Echt geen aanrader wat ons bereft!

royvette 05-10-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Een babyfoon die in de prullenbak hoort! Wij hebben deze nu inmidde;s bijna 1 jaar i gebruik. Hij viel ons erg op doordat hij klein van formaat is en leuke kleuren heeft. Maar helaas schijn bedriegt letterlijk.
Als hij contact maakt zodra je kindje huilt of geluid maakt stoort,piept kraakt hij zo ontzettend hard. Deze is echt onbruikbaar en rijp voor de container. We zijn meerdere malen terug geweest naar de winkel en steeds geprobeert om een andere frequentie te gebruiken, maar helaas dat mag niet baten.

WhiteWidow 24-04-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Ik ben redelijk tevreden over deze babyfoon.
Ik heb hem gekocht omdat ik 2 honden heb en ik zocht een babyfoon die een ver bereik had.
Ik woon in een flat en kan gerust buiten de honden uitlaten zonder dat het bereik wegvalt!
Dus waar ik hem voor nodig heb daar is ie goed voor!

bowdiebow 23-03-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Mijn mening: leuk en klein compact model maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Gebruik de babyfoon nu een jaar en ben er niet tevreden over. Het onnodig piepen en kraken, een harde ruis die in één keer komt opzetten (vooral 's nachts heel irritant) batterij die zo leeg is...
Volgens mij de bekende klachten als ik het zo lees.
Heb contact gehad met servicecenter Hesdo en na veel aandringen en mijn argument dat sommige klanten het zonder bon konden retourneren, want de garantie van 12 maanden was natuurlijk net verlopen, namen ze het apparaat retour om te maken.
Vandaag heb ik mijn eigen apparaat weer terug gekregen met een nieuwe batterij. Ik ben benieuwd....
Ik raad het niet aan deze babyfoon te kopen.

roma0803 26-02-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Het is een handzaam apparaat, daarmee is wat mij betreft ook het enige positieve punt benoemd.

We hebben 'm nu ruim een jaar in gebruik. Bereik is zeker niet wat wordt beloofd en is na enkele 10-tallen meters tot 200 meter maximaal. Ook piept het apparaat regelmatig, bijvoorbeeld omdat de babykamer rond de vries temperatuur is. Vrij bijzonder in de zomer. De connectie tussen zender en ontvanger valt regelmatig weg wat ook weer een luid gepiep oplevert.

Meest dramatische is wel de oplaadbare accu van de ontvanger. Behalve dat het noodzakelijk is dat deze geplaatst is, ook al staat ie in de houder, is het ook een merk speciefieke accu. Dus makkelijk vervangen is er niet bij. vervangen is noodzakelijk omdat de levensduur belachelijk kort is. Binnen enkele maanden neemt de bruikbare tijd dramatisch af. Nu 3 accu's verder kan ik zeggen dat na 2 tot 3 maanden gebruik, de accutijd maximaal 3 uur is. Dan begint het gepiepe weer.

Nee, ik vind het geenszins een betrouwbaar apparaat. Een beetje vertrouwen wil je toch wel in je babyfoon hebben, niet?

Josh2 17-01-2009

---------- update review ----------
Nu dan even positief nieuws.
Ik had er zoveel problemen mee en was de bon kwijtgeraakt.
Ik heb een email gestuurd naar http://www.alecto.info/company en werd teruggebeld door Hesdo service center. Ik mocht het apparaat terugsturen voor reparatie (Zelfs zonder bon)
Een drietal weken (kerst en oud/nieuw ertussen) hebben wij een volledig nieuwe alecto set binnengekregen van wellicht een nieuwer type (oude was met groene kleur, nieuwe met babyblauw). Nu 5 dagen verder maar zonder klachten. Dit is wel weer hele goede service!
Hopen dat het toestel het nu wat langer uit houdt.

---------- oude review 30-09-2008 ----------
Waardeloos ding! We hebben hem nu al 6 maanden maar dat is puur omdat ik de bon kwijt ben om hem terug te kunnen brengen. Het bereik valt tegen (en daar had ik hem juist op geselecteerd), haalt de 75 meter niet eens. Soms gaat ie vanuit het niets ruisen en nog veel irritanter is dat ie soms gaat piepen omdat hij de zender niet ziet (terwijl hij niet verplaatst wordt en op nog geen 15mtr staat) Enige oplossing is uit/aan en hopelijk is het dan weer een tijdje over. Temperatuur klopt ook vaak niet maar dat is uiteraard het minste probleem. Ik heb ondertussen al heel wat verschillende kanalen geprobeerd maar dit verbeterd het probleem niet.

sennagun 13-01-2009

prima apparaat

begrijp eerdere slechte reviews niet, je gaat toch geen kilometer verop als je kind boven ligt ???

bereik is prima. Geluid overigens ook

geertjan171282 23-10-2008
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Waardeloos ding!We hebben hem nu 8 maanden en we zijn al met de 4e nieuwe bezig of dea accu werkt niet of hij kraakt of hij suist kortom een afrader want voor minder heb je een beter babyphone

Sandra18 24-05-2008
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Waardeloos ding. Soms haalt hij de 10 meter niet eens. Continu piepen en kraken! Zo krijg je dus echt voor geen meter rust ´s nachts!!

vader roy 20-05-2008
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Een paar dagen geprobeerd, maar bleef maar ruizen geen enkel kanaal zonder ruis dus snel omgeruild voor een ander Alecto DBX-85 die is wel prima alleen bereik valt daarvan een klein beet je tegen

T2000 14-02-2008
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Dit model gekocht omdat hij zo klein en handzaam leek. Nadat ik 'm had uitgepakt en in elkaar gezet, bleek dat er geen batterijen bij zaten voor 1 van de twee units. Dus naar de winkel om batterijen te kopen en weer terug. Vervolgens krijg ik het klepje om batterijen in te stoppen met geen mogelijkheid los. Toch maar geen mes er tussen zetten, want wie weet moet ie nog terug. Voor gevoel bleek terecht, want vervolgens niks, geen enkele ontvangst! Dus wat met die kanalen klooien (waarom zit die functie er uberhaupt op?!) en vervolgens een ontvangst waar ze bij NASA nog niet eens het geluid van een Alien uit kunnen ontcijferen. Wat een baggerproduct! Dus terug gebracht naar de winkel, voor ander model van zelfde merk die overigens wel zeer goed werkt.

Liesbeth en Rik 31-01-2008
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

in tegenstelling tot de laatst geplaatste reviews hebben wij goede ervaringen met deze babyfoon. Geluid is prima en het volume is in te stellen (ook mogelijk zonder geluid, is ook wel eens prettig ;-)
Ik heb nog niet veel ervaring met de maximale afstand van het bereik, maar in en om het huis prima te gebruiken. Soms gebeurt het dat het apparaat zomaar gaat ruisen, maar dat gaat ook vanzelf weer over. Temperatuur aanduiding niet echt betrouwbaar, soms geeft ie aan dat het vriest op de babykamer en gaat ie piepen. Een keer aan en uit verhelpt het probleem. Ook stijgt de temperatuur op de display als hij een tijdje geluid registreert.... .
Batterij gaat volledig opgeladen ongeveer 4 uur mee naast de oplader, is niet erg lang... .

Mocht je op zoek zijn naar een eenvoudige babyfoon zonder poespas en alleen maar voor het registreren van geluid vanuit de babykamer, dan is dit een prima apparaatje.

kknoop 24-09-2007
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Ik heb hem vrijdag besteld.
Vandaag (maandag in huis)

Fabrikant gebeld, morgen weer opgehaald.

Ik vind hem waardeloos.
Alle kanalen geprobeerd, alleen maar harde ruis.

Michel van den Brink1 20-09-2007
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Ik heb voor deze Alecto DBX-90 maar één woord, volledig waardeloos. Temperatuur is altijd te laag. het ding staat continu te piepen. Zijn bereik is ook zeer slecht te noemen. de kinderkamer is precies boven de woonkamer met daar tussen een houten vloer en nog is ie continu zijn bereik kwijt. Mijn aanbeveling is koop in iederval een andere babyfoon dan de alecto DBX-90

Esther59 14-09-2007
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Wij hadden een supernova, echter deze is helaas gejat. Nu hebben we deze een maand gehad, wat een ramp zeg!!! Het bereik is zeker geen km! Wij slapen in de kamer ernaast, (rijtjeswoning en geen nieuwbouwhuis) en vaak begon hij te piepen dat er geen bereik was ben je gelijk klaarwakker. Als je hem dan weer aan en uitzet heb je weer bereik, lekker midden in de nacht... Ook bij de buren was er geen bereik, de afstand was ongeveer 20 meter. Verder gaf de ouderunit in de lader aan op te laden, maar dat duurde maar een paar minuten dan had hij geen contact meer. Of gaf hij aan vol te zijn en was hij na een half uur leeg. Kortom echt een rotding!!! Gebeld met alect en we konden hem zonder kosten terugsturen. Gelijk aangegeven geen vertrouwen meer te hebben en we hebben binnnen een week de gevraagde Alecto 88 thuisgestuurd gekregen (was gisteren). Echt superservice en nu maar hopen dat deze het wel goed doet!

Thijss 11-09-2007
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Mooi design, veel positieve reacties van anderen als ze deze babyfoon zien.
Bereik valt wat tegen als je op 1 km hoopt. Bij veel beton mag je blij zijn als hij de 100 meter haalt. Maar zeker beter dan de meeste Dect apparaten.
Temperatuur sensor is handig, maar helaas wordt het apparaat warmer door het zenden. Dus als er een tijdje veel geluid is bij de babyfoon dan loopt de temparatuur op het display op terwijl het in de betreffende kamer niet warmer wordt.
Accu van de ontvanger werkt redelijk lang.
Al met al wel een betere babyfoon dan een aantal dect apparaten die ik bij vrienden heb gezien.

Suzeb 06-09-2007
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Een fijne degelijke babyfoon. Geen ruis. Bereik geen 1 km, maar dat is natuurlijk open veld wat ze aangeven. Ik schat het bereik op ongeveer 300 a 400 meter in en rondom huis.

Mieke1977 10-07-2007
Geschreven voor: Alecto DBX-90 Babyphone

Ik heb deze babyfoon gehad 2 weken het bereik moet 1 km. zijn maar in een nieuwbouw wijk haalt de babyfoon de 300 meter
1 km. haalt hij zeker niet.
Voor de rest is het een mooie kleine babyfoon.