Alecto DBX-75

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto DBX-75 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Polderbaan 30-12-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-75

De kleinkinderen kwamen logeren en onze Alecto DBX-88 was even niet boven water te krijgen. We hadden dus op stel en sprong een ander exemplaar nodig. Ik heb van alle Alecto´s de reviews gelezen en wilde daardoor beslist niet de DBX-75 hebben. Babyfoons bleken vrijwel uitverkocht en alleen Blokker had nog één enkele DBX-75 over. Achteraf blij toe, want het is een prima apparaat dat alles doet wat het doen moet. De ouderunit laadt goed op en als de batterijen vol zijn, gaat het lampje van de oplader uit, in tegenspraak tot wat in de handleiding staat. Als hij weer gaat laden geeft hij dat met een bescheiden piepje aan. Kortom, hij was ook nog in de aanbieding en voor de 25 euro die hij uiteindelijk kostte, is het een prima aankoop.

biancaenjan 05-08-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-75

Wij hadden ook de alecto 75.
In mei had ik er een voor de oppas gekocht voor een leuk prijsje.Maar na 3 keer gebruiken deed de ouderunit het niet meer.Heb de babyfoon terug in de doos gedaan en naar de babywinkel geweest. Geen probleem we kregen meteen een nieuwe mee.
Wij dachten eerst ff testen. Alles deed het,dacht ik. Na 2 uur in de lader deed het lampje van de ouderunit niks meer.Gebeld naar de alecto lijn en kreeg een nieuwe lader toegestuurd. Weer proberen hetzelfde probleem, weer gebeld en toen kreeg ik een hele nieuwe, dus al mijn 3de in 2 maanden tijd.Deze heeft het ook maar 2x gedaan toen deed de ouderunit weer niks.Heb weer gebeld en heb een ander model uitgekozen.Nu hebben wij de 85 deze doet het tot nu toe nog goed.Bij de servicelijn deden ze helemaal niet moeilijk en zonder extra kosten een top babyfoon gekregen(ook voor alle moeite)wij hebben zelf de 88 die is ook super. Nu hoeft de oppas niet steeds naar boven om te kijken.

Kaspersdad 06-05-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-75

Twee dagen geleden ook de alecto DBX-75 gekocht en gezien onze ervaringen en wat ik hier heb gelezen lijkt het opladen en de batterijen een structureel probleem te zijn. Bij ons werden de batterijen ook niet goed opgeladen en vielen na enige uren gewoon alle lampjes uit. Mee terug geweest en zonder probleem gelijk een nieuwe meegekregen. Hij leek het die avond goed te doen dus maar gelijk in gebruik genomen. Tot mijn ergernis hoorde ik mijn zoon huilen toen wij zelf naar bed gingen en dat was niet via de babyfoon. Wederom hetzelfde probleem. Met nieuwe eenmalig te gebruiken aaa batterijen functioneert de babyfoon wel uitstekend. Denk dat wij ook maar ons geld terug gaan vragen.

rolands1964 23-04-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-75

Wij hebben deze babyfoon nu 3 maanden ingebruik. Ik denk ik wacht even met mijn oordeel. Maar denk nu een oordeel te kunnen geven. Wij hebben deze bij Blokker gekocht voor 35 euro. Het is de goedkoopste DECT. Hievoor hadden we een Philips waar we veel problemen mee hadden. Deze is na ingebruikname top! Super goede verbinding storingsvrij! Ouderhandset doet het bij ons op de meegeleverde oplaadbare batterijen zeker 8-10 uur! Dus ook top. Als men mij vraagt zeg ik koop de set daar krijg je geen spijt van.

Sanneke Bakker 25-11-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-75

Goed apparaat zonder storingen.

Alleen zonder oplader houdt de ouder-unit het niet lang vol (ca. een uur). We hebben de ouder-unit dan ook altijd op de lader staan.

Geen bijzonderheden op deze babyfoon, maar gewoon een simpele, storingsvrije babyfoon.

4nt0n 30-06-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-75

Doet het redelijk. Batterijlampje blijft laden. De bijgeleverde batterijen gingen maar een paar maand mee, toen moest ik ze vervangen. Nu is de babyfoon defect en moet ik hem terugsturen. Gedoe allemaal.

brenda24 02-06-2009

Babyfoon voldoet prima,
de geluidsfunctie was defect maar na contact gehad te hebben met adecto, is deze opgestuurd(gratis) en is het probleem verholpen.
de batterij doet het prima, geen storing, volume is goed in te stellen en ook helemaal uit, wordt dan mbv lampjes aangegeven of er geluid is bij de baby.

Anniek 21-04-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-75

Hier ook geen succes met de DBX-75... Heel herkenbaar de andere reviews!
Het apparaat deed het in eerste instantie goed. De oplaadbare battarijen gingen wel erg snel leeg, maar het ding functioneerde verder naar behoren. Echter, ineens deed het ontvangststation het niet meer. Niet aan de praat te krijgen en dus teruggebracht naar de winkel. Het tweede exemplaar deed het in eerste instantie ook, maar na een nacht te hebben gestaan ineens hetzelfde gebrek... Heel erg vervelend dus. Heb ook mijn geld teruggevraagd. Geen DBX-75 meer voor mij!

leeuwerik 09-03-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-75

Flutprodukt. We kregen na 3 jaar problemen met het ontvangststation van de duurdere DBX-88 (batterijen).
Dus voor deze goedkopere versie gegaan. Binnen 1 week weer problemen met het ontvangststation (batterijen). Dus teruggegaan naar de winkel en nieuwe oplaadbare panasonic batterijen meegekregen. De unit heeft het daarna nog 1x gedaan, maar ook nu reageerd hij nergens mee op.

Ik ga deze babyfoon dus maar weer terugbrengen. Kunnen ze niet een babyfoon maken die jaren meegaat zoals vroeger (maar dan met de zuiverheid van nu)

Anoniem 25-02-2009

---------- update review ----------
Erg fijn apparaat. Ik kan me absoluut niet vinden in de commentaren hieronder. De ouderunit gaat bij ons ongeveer 4 uur mee op de meegeleverde batterijen. Het opladen gaat prima. Geluidskwaliteit is goed, het is prettig dat ie ook op een stand kan, waarbij alleen een piepje gegeven wordt als de kleine de lampjes in het rood huilt. Bij ons is dat doorgaans het verschil tussen jengelen, en echt brullen.

Het is een prima no nonsense apparaat wat ons betreft. We hebben geen storingen gehoord tot nu toe, en bij de buren en een eindje de straat in blijft de verbinding goed.

De lampjes zijn handig, de kleine kijkt er graag naar.

Enige wat we eigenlijk missen, is een terugspreekoptie, of zelfs een pieptoontje wat je kan versturen vanaf de ouderunit.
Maar dat wisten we van te voren.

---------- oude review 11-10-2008 ----------
Zojuist gekocht in de aanbieding.
Ben er de hele straat mee doorgelopen, en zo'n 200 meter, terwijl de baby unit binnen stond, leek het bereik goed. Lekker eenvoudig, geen fratsen.
Nette afwerking. We leggen hem nog eventjes op de plank want hij is pas over 3 maanden benodigd :)

rblaauw 24-02-2009

Zeer slechte babyfoon.
Nu bezig met 2e exemplaar.
1e binnen dag kapot.
Battarij ging slechts 2 uren mee. Op lader geplaatst en deed helemaal niets meer.
2e ging binnen 2 dagen kapot.
zelfde euvel.
Handleiding tegenstrijdig.
Na korte tijd laden gaat lampje uit van ouder-unit. Mag niet volgens handleiding.
1e opladen moet 15 uur duren. Je mag blij zijn dat ie de 2 uren haalt.

Dude29 22-01-2009

Slecht apparaat.
Ouder-unit laat niet op. Omgeruild voor nieuwe, en deze geeft hetzelfde probleem binnen een week.
Ik ga nu een babyfoon van een ander merk kopen.

inimini 06-01-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-75

Twee keer deze babyfoon gekocht: eentje was na een maand kapot (ouderunit laadt niet meer op) en de ander na 2 dagen (zelfde euvel).
Nu vervangen door een Philips...

Evilive 01-10-2008
Geschreven voor: Alecto DBX-75

Wij hebben dit apparaat als tweede babyfoon gekocht naast de DBX-88. Die vonden we te duur om dubbel te kopen. Deze was in de aanbieding en nauwelijks duurder dan zo'n achterhaald el cheapo apparaat wat veel stoort. Het is echt een prikkie voor een DECT babyfoon. Vergelijking met de DBX-88, hij is eenvoudiger en dat merk je wel. Hij voelt ook gewoon lichter aan. Er zit geen terugspreekfunctie en slaapliedjes op en geen temperatuurmeting (die toch niet betrouwbaar is) en uberhaubt geen displays. Wat krijg je dan wel: een prima storingsvrije DECT babyfoon zonderpoespas voor een vriendeprijsje.

Nicolette Koster 22-09-2008
Geschreven voor: Alecto DBX-75

Dit apparaat is een aanrader onder de babyfoons. De geluidsgevoeligheid is instelbaar in vijf stappen. U kunt meerdere sets naast elkaar gebruiken. Ook met batterijen te gebruiken. Perfect bereik, al zou het nog wel iets beter kunnen. En bij ontvangst is het geluid kraakhelder: u kunt uw kind horen ademhalen! Duidelijke lichtjes garanderen contact en bij het oppikken van geluid, maakt de ouderunit dat visueel door middel van leds. Topproduct!