Luvion Platinum Digitaal 2009

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Luvion Platinum Digitaal 2009 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

F van der Veen 09-04-2012

Apparaat nu bijna 2 jaar in bezit.
Beeld en geluid zijn redelijk, mits je ontvangst hebt.
Ontvangst in huis is hooguit 15 meter. Daarna begint de babyfoon te storen. Buiten in de tuin zitten (30 meter) is niet mogelijk.
Babyfoon in begin terug gestuurd naar Luvion. We kregen het apparaat retour met het antwoord; Niks mis met het apparaat, ligt aan uw omgeving en mogelijke bebouwing.
Alles al geprobeerd. Wifi internet uit, eventuele andere storingsbronnen. Maar dit biedt geen soelaas.
Verwachting lag wel hoger voor 200,- euro.
Nu heeft de Luvion bijna de geest gegeven. Stoort nu binnen 10 meter en zonder lader doet hij het nog een uurtje.
Op zoek naar een andere babyfoon. Waarschijnlijk geen Luvion meer.

Rene Demmers 17-02-2012

Al eerder schreef ik hier een review...In eerste instantie redelijk positief. Ervaring inmiddels na 22 maanden...!
Batterij is van slechte kwaliteit, na 8 maanden is de capaciteit van enige uren naar 10 minuten teruggegaan. Beeldkwaliteit is nog steeds goed. Echter, een kleurenbeeld zie je alleen maar als het helder daglicht is, niemand laat zijn baby in het volle licht slapen dus in het schemer is het altijd zwart/wit/infrarood beeld.
Ergonomisch is de monitor een ramp. Als je het toestel oppakt druk je altijd wel onbedoeld een knop in.
Wifi in huis.....
Volgens de fabrikant pakt het apparaat geen storingen op.
Klopt...maar het apparaat stoort op een enorme manier de draadloze internet ontvangst van je wifi in huis. Onmogelijk volgens de importeur. Na drie wifi routers te hebben geprobeerd in huis, is er maar 1 conclusie.
Staat de monitor aan, dan daalt je internetsnelheid
met meer dan een factor 20!!! Dus van bijv. 20000 kbps naar 800 of lager of het nou een Cisco, Philips of de nieuwste Upc Router is!
Inmiddels zijn er meer merken op de markt te koop.
Een volgende keer voor mij geen luvion meer!
Alleen al om het feit dat het de importeur op geen enkele manier boeit wat de mensen erover schrijven en van service nog nooit gehoord heeft!

Mamaloes25 17-12-2011

Wij vonden dit de ideale babyfoon totdat.. we hem een klein jaar in gebruik hadden. Hij laadde niet meer op via het station. Een paar weken later ook niet meer via de bijgeleverde adapter. Natuurlijk allemaal net buiten de garantie.
Vervolgens hebben wij een universele adapter gekocht.
Maar vandaag hield hij er definitief mee op. Geen beeld, geen geluid meer. Slechts anderhalf jaar gebruikt!

babycam 19-12-2011

Dit product van Lucifer ... oeps Luvion is echt bar slecht.
Service van Luvion, idem dito. Geen reacties op mails etc.

Wij kochten zelf ook een andere adaptor. Maar enkele maanden daarna zwelde de batterij van het basisstation op als een ballon. Misschien is dat bij jullie ook gebeurd?

Maar goed, product is qua houdbaarheid echt een dikke vette 0 waard. En dat voor die prijs! Schande!

Babycam 19-09-2011

Zie mijn eerdere beoordeling "babycam".

Nog geen half jaar verder is de batterij "ontploft". Hint: onverklaarbare piepjes.

De interne batterij zwelt op als een ballon, heb dit eerder ook met een product van Archos gehad. Je mag van geluk spreken als je printplaat niet scheurt.

Samenvattend: een enorm slecht product. Zo, dat lucht op. Nooit meer iets van Luvion!

Cindy Koning 13-09-2011

Niet echt te spreken over de kwaliteit van de batterij, gaat slechts een paar uur mee. Als de batterij bijna leeg is gaat er een lampje knipperen, maar dan moet je dus wel naar het apparaat blijven kijken. Kan ik net zo goed naar m'n kind gaan zitten staren. Verder binnen ons eigen appartement (toch echt maar 100m2) soms al geen bereik. Nachtzicht is wel goed. Geen goede koop voor het geld!

hennie79 03-09-2011

Mooi apparaat om te zien, maar zeer onbetrouwbaar.
af en toe reageerd de camera niet op het huilen van de baby. bij de klantenservice van Luvion(maar 2 uur per dag bereikbaar!!)doen ze de klacht af, als zou de camera te dichtbij of te ver af staan. Verder is de accu al na een paar uur leeg.

virusje 04-04-2011

---------- update review 04-04-2011----------
Al 2,5 jaar in bezit,
Eerst in gebruik van een appartement daarna in een nieuwbouwhuis. Zelfs m'n draadloos internet werkt hier vrij dramatisch en nee die was zeker niet goedkoop. 2 camera's en straks een 3e staan 1 verdieping hierboven en dit gaat redelijk. het beeld valt soms wel eens weg.

daarbij stoort de babyfoon wel op het draadloze netwerk, wanneer de laptop erg dichtbij de ontvanger staat
Verder heel erg tevreden.

---------- oude review 28-08-2009 ----------
Vandaag aangeschaft in Delft,
gelijk een extra camera er bij gekocht.

Eerst even zitten frutten voor deze daadwerkelijk gebruikt word. Het beeld is goed in het dag(kleur)en in het pikke donker (zw/w) ook!! afstand tot baby is +/- 1,7 meter.
Ook geen problemen met de overdracht (appartement) met vervelend dikke muren.(door digitale overdrachts techniek, gewoon vol ontvangst) Analoog is wat dat betreft vele malen slechter en gevoeliger voor storing door draadloze apparatuur.

Alleen jammer dat er geen temperatuur weergave is, omdat het altijd vrij warm is in het appartement.

Een TOP apparaatje.

Nicky05 12-03-2011

Op deze site hadden we gekeken naar werking in nieuwbouw huizen. Er stonden goede reviews op dus aangeschaft.In huis gaat het wel goed en zijn we erg tevreden. Maar in de tuin zelfs tegen de schuifpui aan en bij de buren 0,0 bereik. Gemailt met Luvion en als antwoord gekregen: Wat vervelend te horen dat u problemen met uw babyfoon ondervindt.
De Luvion Platinum beeldbabyfoon heeft een bereik van 200 meter.
Dit is in open veld en zonder enige belemmeringen.
Hij is bedoeld voor in huis en tuin.
Bij goed geïsoleerde woningen, met name nieuwbouw, is het bereik aanzienlijk minder dan in oudere huizen.
Heeft u tijdens het gebruik de antenne opgeklapt?

De monitor zal contact maken met de camera via een rechte lijn, de kortste
weg tussen de twee units.
Als hier veel muren, vloeren of ramen tussen zitten zou dat tot verminderd bereik kunnen leiden.
U zou dan kunnen proberen de posities van de units te veranderen.
Hopelijk kunt u hiermee het probleem oplossen.

Tevens zou u de babyfoon in een ander (soort) huis kunnen testen.
Geeft het bereik daar ook klachten, dan is er misschien een defect.
Neemt u in dat geval nog even contact op.

Dus woon je in een nieuwbouw woning zou ik nog maar eens nadenken over de aanschaf van een luvion helemaal als je een aluminiumschuifpui hebt.

Sjansen2011 06-03-2011

Zeer mooie en gebruiksvriendelijke babyfoon met beeld, ruim een jaar in gebruik. Uitstekend scherp beeld, ook in het donker! De geluidskwaliteit kan ietsje beter, beetje vervorming van het geluid,maar goed genoeg om een huilende en of andere geluidjes van je kleine te horen. De babyfoon zelf is muisstil, perfect voor snachts.

De babyfoon is zo in te stellen dat die "aanspringt" als je kleine geluid maakt, de gevoeligheid is in te stellen. De bereik is ver genoeg voor ons (normaal huis), en haalt de buren...niet verder.

Hij is enorm makkelijk in gebruik. Een zeer goed toestel, ook na een jaar gebruik nog steeds goed werkend.

Natasja2008 02-03-2011

Ik heb zojuist een nieuwe besteld. Wij hebben de vorige Luvion Babyphone gekocht voor onze dochter geboren werd en die is inmiddels drie. Daar dit exemplaar twee keer vliegles van de trap afgekregen heeft, en hij het tot op heden nog steeds heeft gedaan, ben ik er super tevreden over. Het signaal is zo sterk dat de achteruitkijkcamera van de vrachtwagen van de buurman onze dochter liet zien ipv wat er achter hem gebeurde als hij in de straat stond. Geluid is perfect, beeld is helemaal top. Kan haar met haar oogjes zien knipperen als ze in bedje ligt. Echt een dikke aanrader. Je betaald iets meer, maar slaapt een stuk rustiger.

BabyCam 14-02-2011

Wij hebben dit apparaat nu meer dan een jaar in bezit.
Over de kwaliteit kan ik kort zijn, het is een mager zesje.
Kleurechtheid camera of beeldscherm is erg mager te noemen, enkele dode pixels en flets qua kleuren.
En sinds enkele dagen is de adapter van het basisstation kaduk, echt een super goedkoop knaken ding uit china.
De pennen die je in het stoptcontact steekt worden van binnen met een plastic lipje vastgehouden. Dit is afgebroken dus de pootjes zitten nu los en worden naar binnen gedrukt als je hem in het stopcontact wilt doen.
Voor een apparaat wat je (zoals andere al opmerkten) wel eens mee wilt nemen naar je ouders / schoonouders is de adapter wel erg zwakke bouwkwaliteit.
We hebben de kleine goed in de gaten kunnen houden, maar om nou te zeggen dat dit een superapparaat is nou nee.
En daarbij wou ik het laten. Designed in Holland, made in China. Voor deze prijs mag je toch wel wat meer kwaliteit verwachten...

L. De Waardt 06-12-2010

Ik ben supernblij met de Luvion. Hij heeft altijd scherp beeld en het geluid is ook goed. Ik hoef niet 1000 keer de trap meer op en neer.

Trouwens ook heel makkelijk te gebruiken, ook voor de eerste keer.

Je ziet de beelden zelfs 's nachts, lijkt wel CNN :)

Let er wel op dat de adapter van de camera minder dan een meter is. WIj hebben een verlengsnoer moeten gebruiken.

Bas 03-12-2010

Positief
Design (vanaf een afstand)

Negatief
De Luvion stoort op mijn Linksys/Cisco wifi netwerk.
Als ik de Luvion uitzet schiet mijn internetsnelheid omhoog)Ook na veelvuldig aan en uitzetten etc.
Inmiddels is alle wifi apparatuur vervangen met hetzelfde resulaat. Dus moet aan Luvion liggen.

Accu duur slecht/kort (oplader altijd nodig)
Per ongeluk het camera-nachtlampje aanzetten
Contrast en kijkhoek beeldscherm
Geluid te hard op zachtste stand

Wenselijk:
Terugspreekfunctie
Temperatuur

Conclusie:
Ik zou nog even verder kijken naar een alternatief.

A Slager 25-11-2010

Gewoon een geweldig apparaat. Heb hem aan iedereen aanbevolen! Heerlijk om altijd te kunnen kijken. Het scherm is hel mooi en scherp beeld, of het nu donker is of niet.Overal in het huiskan je hetbeeld goed ontvangen. Het lijkt of de batterij het iets korter is gana doen na 15 maanden maar conlusie is onveranderd. Doen als je twijfelt!

W. Aardeloos 09-11-2010

waardeloos apparaat, waardeloze service. het apparaat heeft totaal geen bereik. dat geeft luvion ook toe, maar zij is niet bereid het geld terug te storten. nu krijg ik een nieuwe, natuurlijk weer zonder bereik. terwijl luvion weet dat in nieuwbouw huizen het bereik waardeloos is, zeker als er een houten vloer met isolatie wordt gebruikt. kortom, maak goede afspraken als u het ding koop en het werkt niet, want van luvion hoeft u geen service te verwachten

Maarten de Beek 30-09-2010

De beoordeling (8.2 op dit moment) is de Luvion zeker niet waard. Er klopt van alles niet aan waardoor hij veel te duur is. Hieronder een opsomming:
- Als je de baby monitor in de handpalm houdt dan zit je duim precies op de rechter zijkant op het camera-nachtlamp-knopje. Hierdoor zet je steeds per ongeluk het camera-nachtlampje op de babykamer aan of uit waardoor de kleine schrikt...erg slecht.

- Als je de monitor met beeld aan hebt staan en hem in de oplader houder plaatsen dan is je monitor beeld weg, waarom???

- De monitor houder staat erg gammel in de oplader houder!

- Handleiding is echt slecht

- De knopjes op de monitor zijn zeer gammel.

- Beeldscherm is te slecht voor woorden waardoor je je kleine niet ziet. Het contrast van het lcd scherm is nl zo groot dat als je in een iets andere hoek dan recht van voren naar het beeldscherm kijkt je niks ziet, alles zwart! Daarom moet je hem dus steeds oppakken om de hoek goed te hebben, waardoor je dan weer per ongeluk het nachtlampje aan of uitzet met je duim.

- De camera hang je vrijwel altijd aan de muur op de babykamer, en maak je gebruik van de stoomkabel ipv de batterijen zodat je zeker weet dat de camera het altijd doet. Waarom dan een lelijke zwarte stroomkabel die dan langs je witte muur naar het stopcontact loopt. Een wit snoer was 10 x mooier geweest.

- Als ik de kleine op beeld zie en hij doet iets wat niet mag dan wil ik ook ter plekke via de babyfoon kunnen zeggen dat dat niet mag. Een terugspreek functie zit er echter niet op... waardoor je de Luvion weg moet leggen en bij de trap omhoog moet gaan schreeuwen.

Al met al is de Luvion niet meer dan 50,- waard en is er niet nagedacht over gebruiksgemak en is er niet ingeleefd in hoe een ouder een babyfoon gebruikt.

svenmeij 11-08-2010

De Luvion heeft een prima beeld en daar koop je een beeldbabyfoon voor. Ook in het complete donker zie je de baby prima liggen in zijn bedje. Bij de Luvion is het mogelijk om extra camera's er bij te kopen zodat je meerdere kinderen kan observeren. De Luvion heeft ook de mogelijkheid om het beeld op TV te zien. Ook heeft hij een nachtlichtje die je (te) makkelijk aan doet.

Toch heeft de luvion ook wel wat verbeterpunten:
-Het geluid is best hard op de zachtste stand.
-Geen thermometer ingebouwd
-Geen terugspreekfunctie
-Het beeld is niet apart uit te zetten terwijl het geluid wel aan blijft.

De Luvion werkt prima in combinatie met een WiFi netwerk. Het bereik is ook erg goed. De babyfoon wordt geleverd met een standaard waar hij in opgeladen kan worden.

Isolde24 07-07-2010

Wat een slechte, goedkoop uitziende babyfoon en dat voor 200,00. Wij hebben de Luvion net een jaar in ons bezit en de camera is er bij ons mee opgehouden. Bij een kennis van ons hetzelfde verhaal. Luvion kwam bij hun aan met het excuus maar 12 maanden garantie te geven, terwijl dit er wettelijk 24 zijn! Zeer teleurstellend dus, dit als reden te geven geen garantie te geven op een babyfoon van een jaar oud.

Ikzelf ben op dit moment druk in de weer met mails van en naar Luvion. Nu moet ik de factuur opsturen terwijl ik de babyfoon bij hoepie.nl heb gekocht. De grootste onzin, want door het serienummer kan Luvion heus wel opzoeken wanneer de babyfoon is gemaakt en verkocht. Naar mijn idee is dit simpelweg een reden te zoeken naar een mogelijkheid geen garantie te hoeven geven..

Ik ben dus niet te spreken over deze babyfoon en raad deze dan ook geen enkele ouder aan. Voor 200,00 zou je een veel betere babyfoon moeten krijgen. Er zijn bijna geen opties op de babyfoon. Er is geen mogelijkheid deze stand-by te zetten om de batterij te besparen dat gaat de babyfoon niet aan als de kleine huilt. Ook heb ik meerdere malen om onbekende reden meegemaakt dat er geen geluid was terwijl er wel geluid werd aangegeven door de babyfoon (rondjes boven het scherm) dit is toch zo'n 15 keer voorgekomen in een jaar tijd. En dan stond het geluid toch echt aan en hard ook...

Verder zou Luvion de prijs van deze babyfoon naar +- 75,00 moeten verlagen naar onze mening. Dan zal de prijs/kwaliteit verhouding overeenkomen.

Het bereik vind ik ook zeer slecht. Zo begint de babyfoon in de keuken te storen en aan te geven geen tot weinig ontvangst te hebben. Hetzelfde geldt voor onze (kleine) achtertuin.

peterstichter 10-06-2010

Een hele mooie babyfoon waarbij het bereik een stuk verder is dan andere babyfoon met video die ik geprobeerd heb van alecto. Luvion is wel wat duurder maar wel waard.

Erg leuk om aan te sluiten aan een groot scherm (bijvoorbeeld tv of computer scherm)

Het beeld is echt heel erg mooi.

Ik heb 2 camera´s zodat ik kan wisselen tussen 2 kamrs. Dit kan handmatig maar ook automatisch.

Lampjes geven het geluid aan.

Heb een extra adapter met oplaadstation gekocht voor bij mijn ouders. Dit was niet goedkoop.

Nog erg blij met de koop. Al sinds augustus 2009 in bezit.

rene demmers 28-05-2010

Bijzonder lichtgevoelige en kwalitatief goede camera, haarscherp beeld, zelfs in volledig donkere omstandigheden met behulp van de ingebouwde infrarood ondersteuning. Een professionele beveiligingscamera die wij 3 jaar geleden kochten voor het viervoudige bedrag haalt het niet bij de kwaliteit van deze babyfooncamera. Bij het in bedrijf stellen van de set hebben we wel wat moeilijkheden ondervonden. Er wordt gesproken over de alarmfunctieknop. Dat die knop erop zit konden we zelf ook wel zien, maar in de beschrijving wordt geen uitleg gegeven hoe het werkt. Ook andere instellingen zijn niet allemaal duidelijk. Kennelijk is de gebruiksaanwijzing niet door iemand gemaakt die zelf ooit het apparaat heeft gebruikt. Een vertaler dus, die wel foutloos kan vertalen maar toch dingen over het hoofd heeft gezien, want de Engelse gebruiksaanwijzing is anders dan de Nederlandse uitleg! Als importeur of maker van dit toch wel kwaliteitsprodukt moet je je het aantrekken dat meer mensen hier problemen mee ondervinden en daar dus wat aan doen. Anders neem je je eigen produkt niet serieus. Dus Luvion.nl....ook jullie kunnen bij Kieskeurig de commentaren over je produkt lezen en (goed voor je naam) als service eventuele vragen beantwoorden. Kan toch niet zo moeilijk zijn, of wel?
Dan nog het volgende, bij het uittesten van de camera en monitor had ik batterijen in de camera gedaan. Ik wist niet of deze nog vol of leeg waren, maar kennelijk niet leeg want ik had wel beeld en geluid op de monitor. De alarmfunctieknop/instelling werkte niet goed of helemaal niet. De powersafefunctie werkte wel op de monitor maar na het uitgaan van het beeld, kwam het ook nooit meer tevoorschijn bijvoorbeeld bij het registeren van geluid door de camera-microfoon. Ergernis dus dat een aantal functies niet werkten. Wat blijkt, na het inpluggen van de netvoeding bij de camera werkte alles wel goed. Batterijen gebruiken zijn dus geen optie. Het apparaat waarschuwt niet als ze eventueel leeg zijn en schakelt dan zonder dat je het weet een aantal functies uit zonder dat je het weet!.....Gebrekkige gebruiksaanwijzing dus nogmaals.
Als laatste, nee de Luvion pakt nauwelijks externe storingen op, en heeft onder de juiste omstandigheden een groot bereik. Ook geen storingen van je draadloze internet router. Klopt, alleen bij het inschakelen van de Luvion werd het draadloze internet bij ons thuis met een factor tien trager. Volgens de Luvion helpdesk kon dat niet. Na het inschakelen van een deskundige en gedane metingen waarbij dit dus ook echt werd geconstateerd, zijn de router instellingen door deze persoon aangepast naar een andere vaste frequentie. Het probleem is nu praktisch opgelost maar je moet er wel rekening mee houden dat dit dus kan gebeuren.

louise888 26-05-2010

we hebben echt alles geprobeerd om het apparaat goed te laten werken. Gelukkig konden we hem inleveren voor een ander. We wilden meer dan alleen een beeldbabyfoon. Nu kunnen we terugspreken, we hebben liedjes en een groter scherm.

tenhoopen 13-05-2010

---------- update review 13-05-2010 ----------
Onze dochter heeft epilepsie en we zochten dus een goede baby-foon met camara, zodat we haar 24 uur per dag in de gaten kunnen houden, nou deze babyfoon is alles wat we voor ogen hadden.
Hiervoor hadden we een andere dat was 1 en al drama!!!

Dit is gewoon een perfecte babyfoon die doet wat hij moet doen!!

---------- oude review 22-12-2009 ----------
Een perfecte baby foon met camera!!
Goed beeld en geluid ok in het donker!!!
Hiervoor een alecto gehad, nou ik kan zeggen dan is dit een verademing want de alecto was echt 3x niks!!

TimRem 11-05-2010

Nu paar dagen in gebruik. Prima apparaat maar toch wel wat opmerkingen.

Geluid gaat na paar seconden weer uit, en ik zou graag continu geluid willen horen. Beetje vreemd dat een babyfoon dus niet continu geluid geeft.

Ophang mogelijken zijn wat minder, had beter gekunt.

Kabels zijn zeer kort, moet verlengsnoer gebruiken.

Voor 199 euro, zeer slechte gebruiksaanwijzing. Duur product !

Mooi beeld, ook op grote LCD TV

Al die minpunten vergeet je als je je baby op de TV ziet, waar het toch om gaat.

jaydee1308 04-04-2010

babyfoon nu bijna 1 jaar in gebruik.
helemaal geen klachten over dit apparaat.
wat een luxe.
is zijn prijs zeker weten waard!!!
ook snachts en op tv perfect beeld kwaliteit.
zeer tevreden.

marietje1973 20-03-2010

Vanaf dec. gebruik ik de Luvion babyfoon. Wat een geweldige aankoop! Mooie vormgeving en zeer goed beeld. Het geluid is ook goed. Ook zonder geluid te gebruiken waarbij je aan de lampjes ziet als de kleine huilt. Heel relaxed. Het enige jammere is dat er geen standaard (zoals bij een microfoon) bedacht is door de ontwerper. Dan hoef je niet te boren en kun je de babyfoon ook gebruiken op vakantie of bij opa en oma. Zelf hebben we bedacht om het apparaat aan een latje te maken met een tierip en deze geklemd achter de radiator. Zo hoeven we niet te boren en kan het verplaatst worden als de kleine in een groter bed gaat liggen op een andere plek in de kamer.